Πραγματική επένδυση...
Διαβάστηκε από 34790 αναγνώστες Ημερομηνία δημοσίευσης: 16/1/2010
ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ
Μερικά μοντέλα δεν λένε να ρίξουν την αξία τους ακόμη και ως μεταχειρισμένα. Πως τα καταφέρνουν και ποιοι είναι οι παράγοντες που μπορούν να κάνουν οχήματα όπως τα Mazda MX-5, Mini, Mercedes A-Class, VW Golf, Toyota Yaris, και Smart να διατηρούν υψηλή αξία μεταπώλησης;

Η πρακτικότητα είναι αυξημένη στην τελευταία έκδοση, όμως η ευχαρίστηση παραμένει

Η προηγούμενη έκδοση, κρατά την αξία της καθώς και το πανέμορφο στιλ
Mazda MX-5
Η έντονη φήμη του πιο καλοπουλημένου ανοικτού οχήματος όλων των εποχών δημιουργεί ένα όνομα μεγάλης βαρύτητας για το MX-5. Το αυτοκίνητο παρουσιάστηκε το 1989 και στην ουσία αποτέλεσε την προσπάθεια ενός Ιάπωνα κατασκευαστή (Mazda) να χαρίσει στο κοινό ένα μικρό, ευέλικτο, ανοικτό, γρήγορο και διασκεδαστικό αυτοκίνητο, χωρίς αυτό να αναγκαστεί να βάλει το χέρι βαθιά στην τσέπη (τόσο από πλευράς αγοράς όσο και συντήρησης). Ο «ατόφιος» χαρακτήρας του βελτιώθηκε με τα χρόνια, οι πωλήσεις έφτασαν αισίως τις 797,293 αντίτυπα, μέχρι που το τελευταίας γενιάς MX-5 (2006 με facelift μέσα στο 2009), απέκτησε έως και τέσσερις ποτηροθήκες (δύο στην κεντρική κονσόλα και από μια στις πόρτες), για τους αποκλειστικά δύο επιβάτες του! Μάλιστα η κορυφαία οδική συμπεριφορά του πλαισιώνεται από εκδόσεις με μαλακή οροφή, αλλά και μεταλλική στην έκδοση Roadster Coupe δείχνοντας με τον καλύτερο τρόπο το «εμπορικό» του πράγματος. Όπως και να’ χει το μοντέλο που άλλοτε περιοριζόταν στους 120 και 130 ίππους από κινητήρες 1,6 και 1,8 λίτρων, τώρα έχει φτάσει να αποδίδει 126 και 160 από 1,8 και 2,0 λίτρα αντίστοιχα, ενώ εξοπλιζεται με μπλοκέ διαφορικό πίσω και ESP (ανάλογα την έκδοση) για ακόμη πιο δυναμικά χαρακτηριστικά και ασφάλεια. Οι τιμές του αυτοκινήτου ξεκινούν από τις 21.490 ευρώ, ενώ μια έκδοση της αμέσως προηγούμενης γενιάς δεν θα την αποκτήσετε κάτω από 14.000 ευρώ.


Ποιοτική και πρακτική όσο ποτέ, βρίσκεται στην κορυφή

Η προηγούμενη έκδοση δύσκολα ξεχωρίζει στο δρόμο
Mercedes A-Class
Το 1998 που πρωτοπαρουσιάστηκε η A-Class (ή W168 για τους πιο ψαγμένους) αποτέλεσε επανάσταση στη μικρή κατηγορία γιατί πολύ απλά η γερμανική φίρμα δεν είχε παρουσιάσει τίποτε τόσο μικρό. Το μοντέλο ήταν από τα λίγα οχήματα της εποχής που ήταν εξελιγμένο σχεδόν εξ’ ολοκλήρου στον υπολογιστή πράγμα που μείωνε κατά πολύ το κόστος αλλά κρατούσε το επίπεδο κατασκευής το ίδιο ψηλά με τα υπόλοιπα αυτοκίνητα της Mercedes. Με τα χρόνια η κατασκευή απέκτησε πληθώρα εκδόσεων τόσο βενζίνης όσο και πετρελαίου, ενώ στην τελευταία έκδοση της (W169) διαθέτει και αυτόματο σύστημα παρκαρίσματος δείχνοντας το υψηλό επίπεδο στο οποίο έχουν φτάσει οι Γερμανοί στην εν λόγω κατηγορία. Στους λόγους για τους οποίους θα δώσετε γύρω στα 12.000 ευρώ για μια A-Class της προηγούμενης γενιάς είναι το γεγονός ότι με τα χρόνια η κορυφαία ποιότητα κατασκευής δείχνει την αξία της, και το τύπου sandwich πάτωμα της (που δημιουργεί την χαρακτηριστική λεπτή και ψηλή σιλουέτα), της χαρίζει κορυφαία χαρακτηριστικά παθητικής ασφάλειας, παρά το μέγεθος της. Να τονίσουμε ότι όλες οι εκδόσεις είναι εξοπλισμένες με ESP, ενώ οι τιμές στα νέα μοντέλα ξεκινούν από τις 20.800 ευρώ για τις τρίθυρες εκδόσεις.


Απλά το απόλυτο μηχάνημα οδήγησης σε όλες τις εκδόσεις

Στοιχεία όπως ο ρετρό χαρακτήρας και η καλή ποιότητα βοηθούν στην διατήρηση της αξίας
Mini
Η αναβίωση του θρυλικού ονόματος του Mini της δεκαετίας του 1950, από την BMW έχει πλέον δείξει τις ικανότητες της σε όλους τους τομείς. Το μόνο αρνητικό που έχει η κατασκευή είναι οι ιδιαίτερα περιορισμένοι χώροι για τις αποσκευές και οι εξίσου περιορισμένοι (έως ανύπαρκτοι) για τα πόδια των πίσω, ακόμη και στην έκδοση Clubman. Μπρός στο life style όμως.
Όπως και να’ χει, πάντως μιλάμε για ένα όχημα που έχει σχεδόν 50/50% αναλογία βάρους (όπως άλλωστε και κάθε BMW) και με τους τροχούς ακροβολισμένους στα τέσσερα άκρα του αμαξώματος, πετυχαίνει κορυφαία οδική συμπεριφορά που αμέσως σε κάνει να ξεχνάς όλα τα παραπάνω. Το Mini ανεξαρτήτως έκδοσης το φοράς, δεν το οδηγείς απλά. Σε κάθε στροφή το τιμόνι μεταφέρει την απόλυτη πληροφόρηση στα χέρια του οδηγού, και η ανάρτηση σου λέει ακριβώς τι κάνει ο κάθε τροχός (και είπαμε, σε όλες τις εκδόσεις). Ύστερα είναι και το άλλο. Το στυλ του αυτοκινήτου που προσπαθεί να είναι όσο πιο ρετρό γίνεται σε κάνει να νομίζεις ότι βρίσκεσαι σε άλλη εποχή, από την ασημί τάπα της βενζίνης έως τους επίσης ασημί διακόπτες της κεντρικής κονσόλας και το «όρθιο» παρμπρίζ. Πώς λοιπόν να μην ξεκινάει από τις 18.600 ευρώ, και να μην πέφτει η προηγούμενη έκδοση με τίποτα κάτω από τα 14.000 ευρώ;



Χάραξε το δρόμο και ακόμη αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση

Η πρώτη γενιά έφερε την επανάσταση κυρίως γιατί κανείς δεν το περίμενε από τη Mercedes
Smart
Απλά η επανάσταση στα μικρά οχήματα πόλης (φυσικά στη σύγχρονη εποχή γιατί τα bubble cars ας μην ξεχνάμε ότι προέρχονται από τη δεκαετία του 1950 και την πρώτη πετρελαϊκή κρίση). Το πρώτο Smart βγήκε στην παραγωγή το 1998 και το όνομα του ήταν ο συνδυασμός των: Swatch+Mercedes=Art. Το αυτοκίνητο είναι το μικρότερο όχημα παραγωγής παγκοσμίως με μήκος 2.695 χιλ., και οτιδήποτε άλλο έχει παρουσιαστεί ύστερα από αυτό, δικαίως μπορεί να κατηγορηθεί ότι έχει πολύ ίδια… φιλοσοφία. Σε τομείς όπως η οδική συμπεριφορά ποτέ δεν κέρδισε τα πρωτεία, όμως το σασί του που ακούει στον κωδικό tridion και είναι ικανό να προσφέρει παθητική ασφάλεια κορυφαίου επιπέδου σε συνδυασμό με τους εσωτερικούς του χώρους που για τους αποκλειστικά δύο επιβάτες του είναι επίσης κορυφαίοι, κρατούν τον πήχη πολύ ψηλά. Λόγω μικρού μήκους όλες οι εκδόσεις του Smart από το 1998 έως σήμερα είναι εξοπλισμένες με ESP. Αν εξαιρέσει κανείς το αργό (ακόμη και στην τελευταία έκδοση) αυτόματο/σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων, το Smart είναι η καλύτερη λύση για την κίνηση στην πόλη, ενώ η μικρή κατανάλωση του και οι εκπομπές ρύπων (4,3 λίτρα/100 χιλιόμετρα και 105 γρ./χιλιόμετρο για CO2) το κατατάσσουν στα πιο οικονομικά και καθαρά οχήματα παγκοσμίως, και μάλιστα απέναντι σε υβριδικά μοντέλα. Το μηχανικό σύνολο είναι πλέον 999 κ.εκ. ενώ οι πελαιότερες εκδόσεις είναι ανάρπαστες ειδικά σε χώρες όπως η δική μας όπου τα τέλη για τα 698 κ.εκ. της προηγούμενης έκδοση είναι εξαιρετικά χαμηλά. Οι τιμές για την τελευταία γενιά ξεκινούν από τις 10.500 ευρώ, ενώ για την προηγούμενη έκδοση δύσκολα θα πέσετε κάτω από τις 5.500 ευρώ.


Στη δεύτερη γενιά του είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα μικρά

Το σχέδιο της πρώτης γενιάς ήταν του Έλληνα, Σωτήρη Κωβού
Toyota Yaris
Το μικρό της Toyota που ουσιαστικά αντικατέστησε το θρυλικό Starlet, ακούει στο όνομα Yaris και πλέον βρίσκεται στη δεύτερη γενιά του (η οποία μάλιστα ανανεώθηκε μέσα στο 2009). Το μοντέλο παρουσιάστηκε το 1999 και ήταν σχεδιασμένο από τον Έλληνα, Σωτήρη Κωβό. Το αυτοκίνητο μπορεί να μην έφερε την επανάσταση στα μικρά, όμως οπωσδήποτε άλλαξε τελείως το προφίλ των μικρών μοντέλων της ιαπωνικής φίρμας αφού έως τότε τα Starlet αναφέρονταν σε μεγαλύτερης ηλικίας κοινό. Η «στρογγυλευμένη» εμφάνιση του, καθώς και το εντυπωσιακό εσωτερικό του με τα όργανα στη μέση και τις άπειρες θήκες για μικροαντικείμενα, ήταν αναμφισβήτητα στα θετικά του, όμως η ποιότητα σε αυτό το εντυπωσιακό εσωτερικό θα μπορούσε να είναι και καλύτερη. Οι χώροι δεν ήταν κορυφαίοι αλλά κινούνταν στο μέσο όρο της κατηγορίας, όμως τα μηχανικά σύνολα των 1,0 και 1,3 λίτρων με τους 68 και 86 ίππους αντίστοιχα, σε συνδυασμό με το ευέλικτο αμάξωμα το καθιστούσαν ικανό μαχητή εντός πόλης. Το μικρό Yaris συνεχίζει να έχει όλα τα παραπάνω θετικά χαρακτηριστικά και στη νεότερη έκδοση του, με σαφώς καλύτερη ποιότητα παντού, και ακόμη περισσότερους αποθηκευτικούς χώρους, ενώ το ρόλο της παίζει αναμφισβήτητα η μεγάλη εγγύηση των μηχανικών μερών της Toyota (6 χρόνια) καθώς και το βαρύ όνομα της κορυφαίας αξιοπιστίας της εταιρείας. Στα νέα μοντέλα οι τιμές ξεκινούν από τις 10.990 ευρώ, ενώ για ένα καλής κατάστασης μεταχειρισμένο προηγούμενης γενιάς δεν θα πέσετε κάτω από τις 5.500 ευρώ.


Μετρά έξι γενιές, με την καθεμία να έχει πολλά εκατομμύρια αντίτυπα στους δρόμους

Η προηγούμενη γενιά κρατά επίσης τον πήχη πολύ ψηλά
VW Golf
Όταν αναφερόμαστε στο Golf της VW μιλάμε για ένα από τα πιο πετυχημένα οχήματα όλων των εποχών, και μάλιστα ανεξαρτήτως κατηγορίας. Η βαριά αυτή κληρονομιά μπορεί να αφορά και στις έξι γενιές του Golf, όμως είναι αποστωμοτική προς τους αντιπάλους του. Οι λόγοι που ανέκαθεν το Golf ήταν ένα τόσο πετυχημένο αυτοκίνητο ήταν επειδή ήταν καλό σε όλα. Αλλού κορυφαίο (οδική συμπεριφορά, ασφάλεια, ποιότητα), και αλλού απλά καλό (εμφάνιση, χώροι, κινητήρες-με εξαίρεση τους TSI), αλλά ποτέ δεν ήταν κακό σε κάποιον τομέα. Ένας άλλος λόγος ήταν γιατί οι Γερμανοί της VW ήθελαν πάντα να ικανοποιούν όσο περισσότερους πελάτες μπορούσαν. Έτσι το VW κατέληξε να έχει μια πολύ μεγάλη γκάμα που είναι δύσκολο να μην ικανοποιήσει και τον πιο απαιτητικό. Αξίζει να αναφερθεί ότι υπήρξε έκδοση GTI και Cabriolet από την πρώτη κιόλας γενιά, καθώς και ότι όλες οι εκδόσεις (εκτός της ανοικτής) παρήχθησαν τόσο σε τρίθυρα όσο και σε πεντάθυρα αμαξώματα. Στη σύγχρονη εποχή και μετά από περισσότερα από 25.000.000 αντίτυπα, το Golf δείχνει και είναι πιο ώριμο από ποτέ, με τρίθυρα και πεντάθυρα αμαξώματα, χειροκίνητα και αυτόματα κιβώτια, βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες (ετοιμάζονται οι υβριδικές και ηλεκτρικές εκδόσεις), ενώ υπάρχουν ακόμη και τετρακίνητες. Από μηχανολογικής πλευράς η πλατφόρμα του Golf (Platform A για τη VW) θα μπορούσε να θεωρηθεί από τις πιο πετυχημένες της αγοράς αφού το VW Group χρησιμοποιεί τροποποιημένες εκδόσεις της για τα Jetta, Scirocco, Seat Leon/Altea/Toledo, Audi A3, και Skoda Octavia. Οι τιμές του νέου μοντέλου ξεκινούν από τις 15.600 ευρώ, ενώ για το περσινό Golf 5ης γενιάς δεν θα πέσετε κάτω από τις 11.000 ευρώ.

»Σχολιάστε την είδηση

Tags: MAZDA MX-5, MERCEDES A CLASS, MINI, SMART EQ FORTWO, TOYOTA YARIS, VOLKSWAGEN GOLF,

περισσότερα νέα & άρθρα »
MAZDA - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ντεμπούτο για το νέο Mazda CX-80

Mazda 6e: Ηλεκτρικό sedan με άρωμα Κίνας

Με νέα εμφάνιση το φρεσκαρισμένο Mazda BT-50

Οι τιμές του ανανεωμένου Mazda 2 Hybrid στην Ελλάδα

Mazda 2: Πώς το γιαπωνέζικο μικρό που δεν καίει, είναι στο Top 5 σε πωλήσεις leasing

Wankel: Πώς δουλεύει ο θρυλικός κινητήρας της Mazda; (+video)

ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ευρύχωρα οικογενειακά SUV στα ίδια λεφτά: Citroen C5 Aircross ή Kia Sportage;

Συγκριτικό μεταχειρισμένων: Audi Q3 VS Mercedes GLA

Μικρό SUV Arona ή μικρομεσαίο Leon; Ψηλό ή hatchback από την SEAT;

Υβριδικά & 4κίνητα SUV: Toyota RAV4 (222 PS) ή Honda CR-V (184 PS);