Το νέο Mitsubishi ASX vs Qashqai και Yeti
Διαβάστηκε από 56589 αναγνώστες Ημερομηνία δημοσίευσης: 15/3/2010
ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ
Το ASX είναι το νέο μικρό Crossover/SUV που θα παρουσιάσει η Mitsubishi στην έκθεση της Γενεύης. Το βάζουμε απέναντι σε δύο πολύ σημαντικούς αντιπάλους που θα έχει να αντιμετωπίσει όταν έλθει στη χώρα μας τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Πρόκειται για τα Nissan Qashqai και Skoda Yeti.

Τη χαρακτηριστική εμπρός μάσκα τη συναντάμε και στο ASX

Το μοντέλο χαρακτηρίζεται από τις compact διαστάσεις του
Mitsubishi ASX
Η σειρά της Mitsubishi να κάνει μία νέα σημαντική επένδυση στα crossover μοντέλα ήρθε, αφού η ιαπωνική φίρμα ανακοίνωσε και επίσημα ότι ολοκληρώνει σταδιακά τον νέο της τετρακίνητο μοντέλο που ακούει στο όνομα ASX, η αν προτιμάτε …μικρό Outlander! Το μοντέλο αποτελεί εξέλιξη του πρωτότυπου Concept cX που πρωτοείδαμε στη Φρανκφούρτη το 2007. Aν και οι πληροφορίες που το συνοδεύουν για την ώρα είναι εξαιρετικά περιορισμένες, γνωρίζουμε με βεβαιότητα ότι το συνολικό μήκος του ιαπωνικού μοντέλου θα είναι περίπου 4,3 μέτρα. Σε κάθε περίπτωση, το σημαντικότερο γνώρισμα στην εμφάνιση του μοντέλου δεν είναι άλλο από την τραπεζοειδούς σχήματος μάσκα, τυπικό γνώρισμα της νέας σχεδιαστικής φιλοσοφίας της ιαπωνικής φίρμας. Επιπλέον, θετικό στοιχείο είναι τα διακριτικά φουσκώματα στα φτερά. Σε ότι αφορά στους κινητήρες του μοντέλου, οι πληροφορίες κάνουν λόγο για τουλάχιστον ένα σύνολο βενζίνης 1,8 λίτρων, καθώς και ένα σύνολο πετρελαίου επίσης 1,8 λίτρων με ταχνολογία Stop&Go. Συνολικά πάντως η ιαπωνική φίρμα τονίζει ότι οι κινητήρες στο νέο της μοντέλο θα έχουν οικολογικό προσανατολισμό. Τέλος, η πλατφόρμα στην οποία θα βασιστεί το νέο κόμπακτ SUV της Mitsubishi είναι εντελώς νέα και ανάλογα τις αγορές θα επιτρέψει στο αυτοκίνητο να έχει τόσο δικίνητες όσο και τετρακίνητες εκδόσεις. H παραγωγή του θα ξεκινήσει την άνοιξη. Στην χώρα μας θα το δούμε το Σεπτέμβριο.


Σε χωμάτινες διαδρομές προσφέρει ευχάριστες πλαγιολισθήσεις

Μπορεί να αναρριχηθεί, με τους περιορισμούς να τίθενται κυρίως από τη μικρή διαδρομή της ανάρτησης
Nissan Qashqai
Το Qashqai καταφέρνει να ελκύει με το παρουσιαστικό του, αφού εξωτερικά, ο συνδυασμός του 5θυρου αμαξώματος με τα σχεδόν κάθετα κομμένα τα δύο άκρα του, κρίνεται επιτυχημένος και ισορροπεί σωστά ανάμεσα σε δύο κατηγορίες. Το προφίλ με τις σχετικά μικρές γυάλινες επιφάνειες ενισχύει το δυναμισμό του συνόλου. Το σύγχρονο εσωτερικό του μοντέλου της Nissan διακρίνεται για την πολύ καλή ποιότητα των μαλακών υλικών του σε ένα μεγάλο μέρος του ταμπλό. Οι πίσω επιβάτες έχουν γενικά ικανοποιητικό χώρο με αυτόν για τα πόδια να βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα. Ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 352 λίτρα. Το τιμόνι έχει πολύ καλή αίσθηση, παρά την κάποια ασάφεια στη θέση της ευθείας. Ως δικίνητο είναι ουδέτερο, με μικρές τάσεις υποστροφής που εξαλείφονται, εάν επιλεχθεί η αυτόματη τετρακίνηση. Κορυφαία είναι τα φρένα. Από πλευράς άνεσης, το Qashqai ικανοποιεί με εξαίρεση τον πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων, που αντιδρά κάπως απότομα στις εγκάρσιες ανωμαλίες. Σε χωμάτινες διαδρομές δε νιώθει καθόλου άβολα. Προσφέρει ευχάριστες πλαγιολισθήσεις, ενώ μπορεί να αναρριχηθεί κιόλας, με τους περιορισμούς να τίθενται κυρίως από τη μικρή διαδρομή της ανάρτησης. Το ιαπωνικό μοντέλο στην πενταθέσια διάταξη καθισμάτων (υπάρχει και το επταθέσιο) είναι εφοδιασμένο με δύο κινητήρια σύνολα. Το μοτέρ του 1,6 λίτρου αποδίδει 115 ίππους και είναι μόνο μπροστοκίνητο, ενώ το δίλιτρο τετρακίνητο παράγει 141 ίππους.


Εκτός από ασφαλές στο δρόμο, το Yeti είναι και άνετο, ενώ παράλληλα προσφέρει πολύ καλή περιμετρική ορατότητα

Η ανεξάρτητη ανάρτηση με τη σωστή ρύθμιση εξασφαλίζει πολύ καλή σταθερότητα και ουδέτερη συμπεριφορά σε κάθε περίπτωση
Skoda Yeti
Η σχεδίαση του Yeti είναι μοντέρνα και ελκυστική, παραπέμποντας σε SUV λόγω του ψηλού και με αυξημένη απόσταση από το έδαφος αμαξώματός του. Ωστόσο, το μοντέλο με τον 1,2 TSI κινητήρα παράγεται μόνο με κίνηση στους εμπρός τροχούς και όχι με 4κίνηση, όπως συμβαίνει στην έκδοση με το μηχανικό σύνολο 1,8 TSI των 160 ίππων. Παράλληλα, οι δύο αυτές εκδόσεις εξωτερικά είναι ολόιδιες τόσο σε διαστάσεις όσο και σε εμφάνιση, με τη μόνη διαφορά να εντοπίζεται στην ύπαρξη του λογότυπου TSI 4x4 στην πόρτα του χώρου αποσκευών (στο Yeti 1,8 TSI 4x4). Μεταξύ των θετικών γνωρισμάτων του Yeti είναι και τρόπος που "πατάει" στο δρόμο, όπου συνδυάζει με επιτυχία την άνεση με τη σταθερότητα. Έτσι, στις ευθείες και σε ταχύτητες κοντά στην τελική του δεν εμπνέει καμία απολύτως ανησυχία στον οδηγό του, ο οποίος παράλληλα είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί πλήρως τα αποθέματα ισχύος του κινητήρα στις στροφές. Σε αυτή την περίπτωση, το Yeti χαρακτηρίζεται για την ουδετερότητά του, αφού τα υποστροφικά ή υπερστροφικά φαινόμενα είναι σχεδόν ανύπαρκτα, ενώ το στάνταρ ηλεκτρονικό σύστημα περιορισμού ολίσθησης των κινητήριων τροχών (TCS) ανεβάζει ακόμα πιο ψηλά τα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας. Επιπλέον, η πληροφόρηση και η αμεσότητα που προσφέρει το τιμόνι με την ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση είναι καλές, ενώ τα φρένα ακινητοποιούν έγκαιρα το αμάξωμα. Ο κινητήρας των 1,2 λίτρων κατασκευάζεται από τη Skoda στην Τσεχία και τοποθετείται επίσης στα VW Polo, Golf και Audi A3, έφτασε στο δυναμόμετρο στους 121 ίππους και στα 202 Nm ροπής, έναντι 105 ονομαστικών ίππων και 175 Nm ροπής.

»Σχολιάστε την είδηση

Tags: NISSAN QASHQAI, SKODA YETI,

περισσότερα νέα & άρθρα »
ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Στη «βασική», BMW X1 ή Peugeot 3008;

Διαθέσιμα με έκπτωση έως 4.500 ευρώ τα VW Tiguan και T-Roc

Μίνι Toyota Aygo X ή το μεγαλύτερο Yaris;

Ευρύχωρα οικογενειακά SUV στα ίδια λεφτά: Citroen C5 Aircross ή Kia Sportage;

Συγκριτικό μεταχειρισμένων: Audi Q3 VS Mercedes GLA

Μικρό SUV Arona ή μικρομεσαίο Leon; Ψηλό ή hatchback από την SEAT;

Υβριδικά & 4κίνητα SUV: Toyota RAV4 (222 PS) ή Honda CR-V (184 PS);

Honda CR-V Vs Toyota RAV4: Ποιο έχει καλύτερο εξοπλισμό;

Τα όργανα μετρήσεων αποκαλύπτουν για τα Honda CR-V και Toyota RAV4

Honda CR-V Vs Toyota RAV4: Αξιολόγηση σε 10 τομείς