Το Punto είναι το πιο παλιό από όλα, αλλά παραμένει καλαίσθητο.
5 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Το Punto είναι το πιο παλιό από όλα, αλλά παραμένει καλαίσθητο.

Μικρά Diesel με λιγότερο από 12 χιλ. ευρώ

52.341 Επισκέψεις στο άρθρο (1/4/2013)

Τα diesel είναι ακριβά! Μάλλον όχι! Αξιολογούμε τις diesel εκδόσεις των Fiat Punto και Seat Ibiza και ανακαλύπτουμε ότι, το κινητήριο πλεονέκτημά τους δε θα σας κοστίσει πάνω από 12.000 ευρώ.


Λιτό σχεδιαστικά, αλλά άρτιο ποιοτικά, το εσωτερικό του SEAT δεν σε κερδίζει με την αισθητική, αλλά τη χρηστικότητά του.

Λιτό σχεδιαστικά, αλλά άρτιο ποιοτικά, το εσωτερικό του SEAT δεν σε κερδίζει με την αισθητική, αλλά τη χρηστικότητά του.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Fiat Punto
+ Κινητήρας, άνεση ανάρτησης
- Εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, πληρώνει τέλη 

SEAT Ibiza 
+ Χώρος αποσκευών, οικονομία κινητήρα 
- Φρένα, εσωτερικό πλάτος, τραχύτητα κινητήρα

Η προτίμηση που δείχνει το κοινό στα diesel μοντέλα είναι τεράστια και σίγουρα δεν είναι αδικαιολόγητη. Ωστόσο, ένα από τα προβλήματα της επιλογής είναι το κόστος των diesel εκδόσεων που, στις περισσότερες των περιπτώσεων, ξεπερνάει κατά 30% το κόστος των εκδόσεων βενζίνης με αντίστοιχο επίπεδο εξοπλισμού. 

Εμείς ανακαλύψαμε τρία νέα μικρά μοντέλα, τα οποία στις βασικές diesel εκδόσεις τους κοστίζουν λιγότερο από 12.000 ευρώ, με το όφελος της απόσυρσης και τις προσφορές των κατασκευαστών τους. Πρόκειται για το Fiat Punto 1,3 MTJ και το SEAT Ibiza 1,2 TDI. Όλα τους έχουν 75 ίππους και κοστίζουν κάτω από 12.000 ευρώ. Ποιο είναι το καλύτερο; 

Όλα με λιγότερο από 12.000 ευρώ
Πρόκειται για δύο δημοφιλή μικρά μοντέλα, με τιμή χαμηλότερη των 12.000 ευρώ, έτσι όπως προκύπτει από τη αφαίρεση από την αρχική τιμή, του οφέλους της απόσυρσης αλλά και της προσφοράς της εταιρείας που «τρέχει» αυτή την περίοδο. 

Έτσι, το πετρελαιοκίνητο Fiat Punto με τον κινητήρα 1,3 MTJ στην έκδοση με τους 75 ίππους έχει 11.740 (ως 5θυρο), μετά από έκπτωση 1.400 ευρώ και όφελος απόσυρσης 960 ευρώ. Το SEAT Ibiza 1,2 TDI κοστίζει 11.590 ευρώ, με όφελος απόσυρσης στα 960 ευρώ και επιπλέον προωθητική ενέργεια 1.900 ευρώ. 

Value for money:

 
Ασχέτως τιμής, το value for money είναι καθοριστικός παράγοντας αγοράς. Στη βασική έκδοση Pop, το Punto των 75 ίππων, έχει στοιχειώδη εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, από τον οποίο λείπουν βασικά στοιχεία όπως οι πλευρικοί αερόσακοι (έχει μόνο μετωπικούς), το ESP, τα ηλεκτρικά παράθυρα αλλά και το ηχοσύστημα. 

Επίσης, η Fiat προσφέρει μόνο 2 χρόνια εγγύηση. Από την άλλη, το Kia είναι το μόνο στην κατηγορία με 7ετή εργοστασιακή εγγύηση, ενώ έχει και τον πληρέστερο βασικό εξοπλισμό, με 6 αερόσακους, ESP και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες. Το SEAT βρίσκεται κάπου στη μέση. Η εταιρεία προσφέρει μόνο 2 χρόνια εγγύηση, αλλά ο εξοπλισμός άνεσης είναι πλήρης, ενώ από τον εξοπλισμό ασφαλείας λείπουν μόνο οι αερόσακοι οροφής (οι οποίοι αντικαθίστανται ουσιαστικά, από τους πλευρικούς θώρακος – κεφαλής). 

Εμφάνιση: Νεανικοί χαρακτήρες


Το Ibiza στη μετά face lift εποχή, ξεχωρίζει λόγω κυρίως της νέας, πιο μακρόστενης γρίλιας της μάσκας, των φωτιστικών με τη «θυμωμένη» παρουσία, αλλά και του εμπρόσθιου προφυλακτήρα με την ευμεγέθη κεντρική εισαγωγή αέρα. Στο υπόλοιπο αμάξωμα οι αλλαγές είναι λιγότερες και αφορούν στον ανανεωμένο πίσω προφυλακτήρα και τα προαιρετικά LED πίσω φωτιστικά Ωστόσο, το γεγονός ότι, το μοντέλο έχει παρουσιαστεί το 2007, δεν μπορεί να κρυφτεί εύκολα. 

Εξίσου παλιό είναι, επί της ουσίας και το Punto που κυκλοφορεί με αυτές τις γραμμές από το 2005. Το Fiat Punto 2012 βασίζεται στην ανανέωση των κομψών γραμμών του, ενώ σε συνδυασμό με τις νέες επιλογές στο εσωτερικό, οι πελάτες έχουν δυνατότητα για περίπου 1.300 συνδυασμούς στην επιλογή τους. Το Punto προσφέρεται σε 3 νέα μεταλλικά χρώματα, ένα εκ των οποίων είναι αυτό του μοντέλου που δοκιμάσαμε (τα άλλα δύο είναι ένα γκρι και ένα τιρκουάζ).

Εσωτερικό: Η εμφάνιση μέσα συμβαδίζει με αυτή του εξωτερικού
Λίγο ή πολύ, ό,τι ισχύει για την εξωτερική σχεδίαση των μοντέλων, ισχύει και μέσα.  Σε σχέση με το προ-2012 μοντέλο, στο ανανεωμένο Punto 2012, ουσιαστικές οπτικές αλλαγές δεν υπάρχουν στο εσωτερικό, ωστόσο τη διαφορά κάνουν κάποιες λεπτομέρειες. 

Έτσι, σε μερικά σημεία, όπως στο ταμπλό, έχουν τοποθετηθεί καλύτερης ποιότητας πλαστικά, ενώ υπάρχουν και νέοι χρωματισμοί. Στο Ibiza, η εικόνα είναι η λιγότερο εντυπωσιακή όλων, ενώ η ποιότητα των πλαστικών και του φινιρίσματος είναι εφάμιλλη του Punto. Ωστόσο, η εργονομία του είναι πιο προσιτή από του Punto.

Ο πίνακας οργάνων φέρει νέες και πιο ευανάγνωστες αναλογικές ενδείξεις για το ταχύμετρο και το στροφόμετρο, ενώ έχει αλλάξει ελαφρώς η σχεδίαση της στεφάνης του τριάκτινου τιμονιού, ώστε να προσφέρει καλύτερο και πιο σίγουρο κράτημα. Επιπλέον αυτών, το φωτιζόμενο ντουλαπάκι του συνοδηγού έχει περισσότερη χωρητικότητα από το προ-ανανέωσης μοντέλο (10,7 λίτρα). Στα υπόλοιπα στοιχεία του εσωτερικού, ξεχωρίζουν οι νέοι χρωματισμοί για τις επενδύσεις των καθισμάτων, ενώ ένα μικρό τμήμα μαλακού πλαστικού ντύνει το ταμπλό.

Χώροι: Πιο άνετο το Ibiza

Το Ibiza έχει τα περισσότερα λίτρα για τις αποσκευές (292), αλλά και τα καλύτερα νούμερα για τα πόδια πίσω. Αντιθέτως, έχει το πιο στενό εσωτερικό αλλά και το χειρότερο χώρο για τα κεφάλια πίσω. Το Punto έχει καλό πλάτος και άνεση για το κεφάλι των πίσω, αλλά τη μικρότερη μέτρηση για τα πόδια και τον πιο μικρό χώρο αποσκευών.

200 διαθέσιμα στοιχεία για FIAT  PUNTO 2012
(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)

200 διαθέσιμα στοιχεία για SEAT  IBIZA
(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)


Mercedes
test center