Εσείς θα θέλατε να έχουν τα αυτοκίνητα «μαύρο κουτί» καταγραφής όπως τα αεροπλάνα;
Εσείς θα θέλατε να έχουν τα αυτοκίνητα «μαύρο κουτί» καταγραφής όπως τα αεροπλάνα;
7.651 Επισκέψεις στο άρθρο (24/4/2014)
Σας έχει τύχει να πείτε ποτέ «άντε βρες το δίκιο σου» την ώρα που οδηγείτε; Είχατε ένα ατύχημα στο οποίο δεν φταίγατε αλλά βρήκατε να πληρώνετε τα σπασμένα; Ενα μαύρο κουτί στο αυτοκίνητο, ένας καταγραφέας δηλαδή του τι συμβαίνει γύρω σας και στο αυτοκίνητό σας, θα σας έδινε λύση. Θα το θέλατε όμως κάτι τέτοιο;
Έχετε δει τα πλάνα από κάμερες σε αυτοκίνητα που δείχνουν συχνά στις ειδήσεις; Πρόκειται για κάμερες στο ταμπλό, «dash-cam» όπως λέγονται συντετμημένα στα αγγλικά, και συνηθίζονται πολύ στις ανατολικές χώρες και κυρίως στη Ρωσία.Οι οδηγοί τις χρησιμοποιούν σαν «μάρτυρες» ώστε να νοιώθουν ασφάλεια απέναντι στους άλλους οδηγούς αλλά και την αστυνομία.Σε χώρες όπως η Μ. Βρετανία, πάλι, ασφαλιστικές εταιρείες προσφέρουν χαμηλότερα ασφάλιστρα σε όσους δεχθούν να εγκαταστήσουν «μαύρα κουτιά» στα αυτοκίνητά τους που καταγράφουν τις οδηγικές τους συνήθειες και δείχνουν πόσο ασφαλείς οδηγοί είναι.Ανάμεσα σε αυτά τα δύο σενάρια, λόμπι επιμένουν να προσθέσουν σε όλα τα αυτοκίνητα τέτοιου είδους συστήματα παρακολούθησης του οδηγού αλλά και του γύρω περιβάλλοντος με σκοπό να μειωθούν τα ατυχήματα αλλά και οι άτυχες στιγμές.Εσείς όμως συμφωνείτε; Σίγουρα θα υπάρχει κάποιο βραχυπρόθεσμο όφελος στα ασφάλιστρα, όπως συμβαίνει ήδη στο εξωτερικό. Σίγουρα θα έχετε και κάποιο τρόπο να βρείτε το δίκιο σας. Η ιδέα όμως ότι όλες σας οι κινήσεις και οι χειρισμοί καταγράφονται, πως σας φαίνεται;Ήδη οι επαγγελματίες οδηγοί έχουν τέτοια συστήματα ώστε να μην κινδυνεύουν να βρεθούν θύματα συκοφαντίας, αλλά και για να ενισχύσουν την ποιότητα και αποδοτικότητα της οδήγησής τους. Οι υπόλοιποι όμως; Οι απλοί οδηγοί; Τι όφελος μπορεί να έχουμε;Από την άλλη, συστήματα παρακολούθησης στους δρόμους υπάρχουν ήδη. Κάμερες κυκλοφορίας βρίσκονται σε όλο και περισσότερες διασταυρώσεις. Πόσο θα άλλαζε αν υπήρχε και κάτι που καταγράφει τη λειτουργία κάθε αυτοκινήτου;Εσείς λοιπόν πως το βλέπετε; Θα υπήρχε όφελος από κάτι τέτοιο; Θα ενδίδατε στην εγκατάσταση ενός «μαύρου κουτιού» για χαμηλότερα ασφάλιστρα; Ή μήπως ο «μεγάλος αδελφός» θεωρείτε πως βασικά θα έχει αρνητικές επιπτώσεις; Τι λέτε;
Ναι! Συμφωνω με το μαυρο κουτι κατω απο προυποθεσεις. Μονο ανακτηση πληροφοριων αυστηρα για λογους ατυχηματος και μονο! Αν εγω θα πηγαινω αντικανονικα στο δρομο, θα παρκαρω παρανομα η θα τρεχω με 35 χλμ η 220 χλμ αυτο θα ειναι δουλεια των μπλοκων της αστυνομιας, των ρανταρ, των περιπολικων κ.τ.λ. αλλα οχι του μαυρου κουτιου. Εξαλλου η επινοηση του και μονο μας δειχνει το λογο υπαρξης του, ανακτηση δεδομενων σε περιπτωση ατυχηματος και μονο γραφω παλι!
Συμφωνώ με το
μέτρο. Στην Ρωσία που κυκλοφορούν με κάμερες έχουν κάποια αστεία βίντεο στο youtube. Αν γίνει αυτό στην
Ελλάδα θα γελάει όλος ο κόσμος μαζί μας.
Το μαυρο κουτί πιστευω οτι πρέπει να γίνει υποχρεωτικό(δηλαδή να μην μπορεί να εισαχθεί στη χώρα το αυτοκίνητο που δεν το έχει) για να βάλουν μυαλό οι φονιάδες της ασφάλτου είτε είναι αυτοί που τρέχουν υπερβολικά είτε αυτοί που κινούντε αργά και αριστερά, είτε αυτοί που κάνουν σφήνες είτε οι γέροι που δεν έχουν τα αντανακλαστικά είτε τα φορτηγά που είναι υπέρβαρα ή κακοφορτωμένα προκειμένου να σωθούν οι χιλιάδες ανθρώπινες ζωές που χάνοντε στην άσφαλτο κάθε χρόνο.Η μείωση των ασφαλίστρων είναι το λιγότερο μπροστά στη μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων με οτι κόστος υλικό και ψυχικό, ατομικό και κοινωνικό που αυτά συνεπάγοντε.
Συμφωνό με την εγκατάσταση μαύρου κουτιού στα αμάξια γιατί έτσι θα είσαι σίγουρος ποιος έκανε το ατύχημα ή όχι.Στην Αμερική από το 2010 συζητάνε να βάλουνε μαύρα κουτιά στα αμάξια αλλά υπάρχουν αντιδράσεις.Εμένα με βρίσκει σύμφωνο η εγκατάσταση μαύρου κουτιού στα αυτοκίνητα.Επειδή έτσι θα ξέρουν όσοι είναι εμπλεκόμενοι σε ατύχημα από τι προκλήθηκε το ατύχημα και ποιος έφταιγε.
Όχι δεν θέλω και δεν χρειάζομαι και πολλοί άλλο το μύρο κουτί όπως το αποκαλείται η καλύτερα να μην φοβόμαστε να το πούμε ξεκάθαρα το OBD3.Και για όσους δεν το γνωρίζουν αυτή την στιγμή υπάρχει ήδη στο όχημα τους το OBD2, που είναι η θύρα διάγνωσης τους οχήματος τους, με το εκάστοτε διαγνωστικό που έχουν τα γκαράζ, κ.τ.λ.Η εξέλιξη του είναι το OBD3, το οποίο δεν θα είναι ακριβώς ένα μαύρο, άσπρο, ρόζ, κ.τ.λ. κουτί, αλλά ένα σύστημα το οποίο θα παρακολουθεί όλες τις κινήσεις του οδηγού χωρίς φόβο και πάθος όλες τις στιγμές και ομιλώ όχι θεωρητικά αλλά απτά, τεχνικά.Επίσης αν δεν έχετε αλλάξει τακάκια, κ.τ.λ., αν το όχημα σας βγάζει έστω και λίγα μικρογραμμάρια καυσαέρια από το κανονικό, κάποιοι θα μπορούν να μας ακινητοποιούν τα οχήματα και να μας υποχρεώνουν να πηγαίνουμε να τα φτιάχνουμε.Στα κακοσυντηρημένα αυτό είναι από τη μία καλό, αλλά όπως πάντα το νόμισμα έχει δύο όψεις και κάποιοι περίεργοι το χρησιμοποιήσουν για κακό εναντίον για ψύλλου πήδημα.Οπότε ευχαριστώ δεν θα πάρω ούτε μαύρα, ούτε ρόζ, κ.τ.λ. κουτιά.Επίσης θα μπορούν να επέμβουν, ανάλογα ποιοί διαχειρίζονται προγράμματα τέτοια, το ηλεκτρονικό γκάζι, κ.τ.λ.Όσοι έχετε δει το έργο fast anf furious, θα έχετε δει το ελικόπτερο που σταματάει τον γρήγορο οδηγό, με ένα σύστημα που κολλάει στο όχημα και μπλοκάρει τα ηλεκτρονικά του, την ανάφλεξή του, κ.τ.λ. ε το υποτιθέμενο μαύρο κουτί θα μπορεί να τα κάνει όλα αυτά πολύ πιο απλοϊκά. Μακριά από εμάς όλα αυτά.Μελέτη, κ.τ.λ. για να μπορούμε να λέμε όχι σε τέτοια πράγματα.
Το big brother μπαίνει (παραβιάζει) ολοένα και περισσότερο στη ζωή μας, με την πρόφαση της ασφάλειας και της αμεσότητας της επικοινωνίας (κινητά τηλέφωνα, κάμερες ασφαλείας, site κοινωνικής δικτύωσης κτλ). Δεν υπάρχει λόγος να τον βάλουμε και στην αυτοκίνηση για να σωθούμε από τα τροχαία. Ας μάθουμε να οδηγάμε καλύτερα για αρχή...
Μετά από πολλές προσπάθειες να στείλω το σχόλιό μου...
Ο προβληματισμός μου για μαύρο κουτί στα αυτοκίνητα είναι ότι θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί εναντίον του οδηγού, ακόμα και για παραβάσεις του "γράμματος του νόμου", όπως πχ να πηγαίνεις με 50 σε περιοχή με όριο 30, που επιτρέπει όμως με ασφάλεια ταχύτητες 70-80.
Θα δεχόμουν το μαύρο κουτί, με την προυπόθεση η ανάκτηση των στοιχείων να γίνεται με τη συγκατάθεση του οδηγού, εκτός από την περίπτωση θανατηφόρου ατυχήματος.
Δεν συμφωνώ να καταγράφονται όλες μου οι κινήσεις. Συμφωνώ να καταγραφεί η στιγμή μιας σύγκρουσης, προκειμένου να αποδειχτεί ποιός έφταιγε, δηλαδή σε περίπτωση κάποιας σύγκρουσης, ή ατυχήματος, να μπορεί να αποδειχτεί τι έφταιξε και ποιός είναι ο υπαίτιος. Όμως το να καταγράφεται η κάθε κίνηση και να μπορεί η αστυνομία να σου κάνει ένα έκτακτο έλεγχο, για να δει τι έκανες, πριν μέρες, πότε έτρεχες και πότε έκανες κάποια παράβαση, δεν συμφωνώ. Αυτό θα σημαίνει πλήρη παρακολούθηση των κινήσεων μας. Στην περίπτωση αυτή, αν τελικά γίνει, θα αναγκαστούμε να βρούμε τρόπους απενεργοποίησης του συστήματος.
Δεν θέλω να το παίξω υποδειγματικός αλλά για σκέψου αν μέσα στην πόλη που το όριο είναι 50 χλμ και σου πεταχτεί ένα παιδάκι και εσύ πας με 51 ή και με40 ακόμη και το σκοτώσεις τί τύψεις θα αισθάνεσαι για όλη σου τη ζωή που δεν κατάφερες να του γλιτώσεις τη ζωή. Συγνώμη αν γίνομαι κάπως υπερβολικός αλλά το κακό δεν αργεί να γίνει και όλα αυτά τα λέω όχι γιατί θέλω να δείχνω νομοταγής αλλά επειδή δεν θα ήθελα ποτέ να βρεθώ σε μία τέτοια κατάσταση.Συγνώμη και πάλι
file pano gia to thema tis taxutitas den simfwnw!!!!
na ftiaksoun SWSTOUS dromous kai na uparxoun kommatia tou odikou diktyou xwris orio taxutitas!!!! stin germania pou isxuei auto ti egine?
oson afora gia ta ypoloipa asxoliasta....
ama thes vale kai gps panw sou na anixneuoun pote pas toualeta kai posi wra kaneis....
εγώ το βρίσκω πολύ θετικό. Θα διαπιστώνεται άμεσα ποιός ευθύνεται σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος. Επιπλέον είμαι υπέρ του να μην σε αποζημιώνει η ασφαλιστική σου αν εμπλακείς σε ατύχημα -φταις, δε φταις- εφόσον πριν το ατύχημα παραβίαζες τον ΚΟΚ. Έχεις μικτή, τρέχεις στην ΕΟ με 160 και για κάποιο λόγο (σκάει λάστιχο) το αμάξι παθαίνει ζημιά και χρειάζεται επισκευή, τότε, από το μάυρο κουτί θα φανεί ότι είχες παραβιάσει το όριο ταχύτητας και δεν θα πάρεις ευρώ απ την ασφαλιστική σου. Να δούμε μετά, ποιος θα ξανατρέξει;;
να βαλω ενα μαυρο κουτι στο αυτοκινητο μου που θα το χρησιμοποιει η αστυνομια για εναντιον μου, αλλα οταν εγω θα θελω να αποδειξω οτι η τροχαια εχει αδικο, τοτε θα βγαλουν νομο οτι το μαυρο κουτι θα μπορει να ευσταθει μονο για χρηση υπερ τις τροχαιας, και οχι για κατα τις τροχαιας. τωρα για τις συγκρουσεις βαζω καμερες οπως οι ρωσοι και τελειωσε το πανυγηρι.
Ναι! Συμφωνω με το μαυρο κουτι κατω απο προυποθεσεις. Μονο ανακτηση πληροφοριων αυστηρα για λογους ατυχηματος και μονο! Αν εγω θα πηγαινω αντικανονικα στο δρομο, θα παρκαρω παρανομα η θα τρεχω με 35 χλμ η 220 χλμ αυτο θα ειναι δουλεια των μπλοκων της αστυνομιας, των ρανταρ, των περιπολικων κ.τ.λ. αλλα οχι του μαυρου κουτιου. Εξαλλου η επινοηση του και μονο μας δειχνει το λογο υπαρξης του, ανακτηση δεδομενων σε περιπτωση ατυχηματος και μονο γραφω παλι!
Συμφωνώ με το μέτρο. Στην Ρωσία που κυκλοφορούν με κάμερες έχουν κάποια αστεία βίντεο στο youtube. Αν γίνει αυτό στην Ελλάδα θα γελάει όλος ο κόσμος μαζί μας.
Το μαυρο κουτί πιστευω οτι πρέπει να γίνει υποχρεωτικό(δηλαδή να μην μπορεί να εισαχθεί στη χώρα το αυτοκίνητο που δεν το έχει) για να βάλουν μυαλό οι φονιάδες της ασφάλτου είτε είναι αυτοί που τρέχουν υπερβολικά είτε αυτοί που κινούντε αργά και αριστερά, είτε αυτοί που κάνουν σφήνες είτε οι γέροι που δεν έχουν τα αντανακλαστικά είτε τα φορτηγά που είναι υπέρβαρα ή κακοφορτωμένα προκειμένου να σωθούν οι χιλιάδες ανθρώπινες ζωές που χάνοντε στην άσφαλτο κάθε χρόνο.Η μείωση των ασφαλίστρων είναι το λιγότερο μπροστά στη μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων με οτι κόστος υλικό και ψυχικό, ατομικό και κοινωνικό που αυτά συνεπάγοντε.
Συμφωνό με την εγκατάσταση μαύρου κουτιού στα αμάξια γιατί έτσι θα είσαι σίγουρος ποιος έκανε το ατύχημα ή όχι.Στην Αμερική από το 2010 συζητάνε να βάλουνε μαύρα κουτιά στα αμάξια αλλά υπάρχουν αντιδράσεις.Εμένα με βρίσκει σύμφωνο η εγκατάσταση μαύρου κουτιού στα αυτοκίνητα.Επειδή έτσι θα ξέρουν όσοι είναι εμπλεκόμενοι σε ατύχημα από τι προκλήθηκε το ατύχημα και ποιος έφταιγε.
Όχι δεν θέλω και δεν χρειάζομαι και πολλοί άλλο το μύρο κουτί όπως το αποκαλείται η καλύτερα να μην φοβόμαστε να το πούμε ξεκάθαρα το OBD3.Και για όσους δεν το γνωρίζουν αυτή την στιγμή υπάρχει ήδη στο όχημα τους το OBD2, που είναι η θύρα διάγνωσης τους οχήματος τους, με το εκάστοτε διαγνωστικό που έχουν τα γκαράζ, κ.τ.λ.Η εξέλιξη του είναι το OBD3, το οποίο δεν θα είναι ακριβώς ένα μαύρο, άσπρο, ρόζ, κ.τ.λ. κουτί, αλλά ένα σύστημα το οποίο θα παρακολουθεί όλες τις κινήσεις του οδηγού χωρίς φόβο και πάθος όλες τις στιγμές και ομιλώ όχι θεωρητικά αλλά απτά, τεχνικά.Επίσης αν δεν έχετε αλλάξει τακάκια, κ.τ.λ., αν το όχημα σας βγάζει έστω και λίγα μικρογραμμάρια καυσαέρια από το κανονικό, κάποιοι θα μπορούν να μας ακινητοποιούν τα οχήματα και να μας υποχρεώνουν να πηγαίνουμε να τα φτιάχνουμε.Στα κακοσυντηρημένα αυτό είναι από τη μία καλό, αλλά όπως πάντα το νόμισμα έχει δύο όψεις και κάποιοι περίεργοι το χρησιμοποιήσουν για κακό εναντίον για ψύλλου πήδημα.Οπότε ευχαριστώ δεν θα πάρω ούτε μαύρα, ούτε ρόζ, κ.τ.λ. κουτιά.Επίσης θα μπορούν να επέμβουν, ανάλογα ποιοί διαχειρίζονται προγράμματα τέτοια, το ηλεκτρονικό γκάζι, κ.τ.λ.Όσοι έχετε δει το έργο fast anf furious, θα έχετε δει το ελικόπτερο που σταματάει τον γρήγορο οδηγό, με ένα σύστημα που κολλάει στο όχημα και μπλοκάρει τα ηλεκτρονικά του, την ανάφλεξή του, κ.τ.λ. ε το υποτιθέμενο μαύρο κουτί θα μπορεί να τα κάνει όλα αυτά πολύ πιο απλοϊκά.
Μακριά από εμάς όλα αυτά.Μελέτη, κ.τ.λ. για να μπορούμε να λέμε όχι σε τέτοια πράγματα.
Το big brother μπαίνει (παραβιάζει) ολοένα και περισσότερο στη ζωή μας, με την πρόφαση της ασφάλειας και της αμεσότητας της επικοινωνίας (κινητά τηλέφωνα, κάμερες ασφαλείας, site κοινωνικής δικτύωσης κτλ). Δεν υπάρχει λόγος να τον βάλουμε και στην αυτοκίνηση για να σωθούμε από τα τροχαία. Ας μάθουμε να οδηγάμε καλύτερα για αρχή...
TEST
Δεν συμφωνώ να καταγράφονται όλες μου οι κινήσεις. Συμφωνώ να καταγραφεί η στιγμή μιας σύγκρουσης, προκειμένου να αποδειχτεί ποιός έφταιγε, δηλαδή σε περίπτωση κάποιας σύγκρουσης, ή ατυχήματος, να μπορεί να αποδειχτεί τι έφταιξε και ποιός είναι ο υπαίτιος. Όμως το να καταγράφεται η κάθε κίνηση και να μπορεί η αστυνομία να σου κάνει ένα έκτακτο έλεγχο, για να δει τι έκανες, πριν μέρες, πότε έτρεχες και πότε έκανες κάποια παράβαση, δεν συμφωνώ. Αυτό θα σημαίνει πλήρη παρακολούθηση των κινήσεων μας. Στην περίπτωση αυτή, αν τελικά γίνει, θα αναγκαστούμε να βρούμε τρόπους απενεργοποίησης του συστήματος.
Δεν θέλω να το παίξω υποδειγματικός αλλά για σκέψου αν μέσα στην πόλη που το όριο είναι 50 χλμ και σου πεταχτεί ένα παιδάκι και εσύ πας με 51 ή και με40 ακόμη και το σκοτώσεις τί τύψεις θα αισθάνεσαι για όλη σου τη ζωή που δεν κατάφερες να του γλιτώσεις τη ζωή. Συγνώμη αν γίνομαι κάπως υπερβολικός αλλά το κακό δεν αργεί να γίνει και όλα αυτά τα λέω όχι γιατί θέλω να δείχνω νομοταγής αλλά επειδή δεν θα ήθελα ποτέ να βρεθώ σε μία τέτοια κατάσταση.Συγνώμη και πάλι
@panos σε λιγο θα μας πεις οτι πας με 40χλμ στο 40αρι οριο κυριε "κακε" τυπικε και υποδειγματικε οδηγε...
file pano gia to thema tis taxutitas den simfwnw!!!! na ftiaksoun SWSTOUS dromous kai na uparxoun kommatia tou odikou diktyou xwris orio taxutitas!!!! stin germania pou isxuei auto ti egine? oson afora gia ta ypoloipa asxoliasta.... ama thes vale kai gps panw sou na anixneuoun pote pas toualeta kai posi wra kaneis....
εγώ το βρίσκω πολύ θετικό. Θα διαπιστώνεται άμεσα ποιός ευθύνεται σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος. Επιπλέον είμαι υπέρ του να μην σε αποζημιώνει η ασφαλιστική σου αν εμπλακείς σε ατύχημα -φταις, δε φταις- εφόσον πριν το ατύχημα παραβίαζες τον ΚΟΚ. Έχεις μικτή, τρέχεις στην ΕΟ με 160 και για κάποιο λόγο (σκάει λάστιχο) το αμάξι παθαίνει ζημιά και χρειάζεται επισκευή, τότε, από το μάυρο κουτί θα φανεί ότι είχες παραβιάσει το όριο ταχύτητας και δεν θα πάρεις ευρώ απ την ασφαλιστική σου. Να δούμε μετά, ποιος θα ξανατρέξει;;
να βαλω ενα μαυρο κουτι στο αυτοκινητο μου που θα το χρησιμοποιει η αστυνομια για εναντιον μου, αλλα οταν εγω θα θελω να αποδειξω οτι η τροχαια εχει αδικο, τοτε θα βγαλουν νομο οτι το μαυρο κουτι θα μπορει να ευσταθει μονο για χρηση υπερ τις τροχαιας, και οχι για κατα τις τροχαιας. τωρα για τις συγκρουσεις βαζω καμερες οπως οι ρωσοι και τελειωσε το πανυγηρι.