O 1.0 EcoBoost της Ford έκανε ντεμπούτο στο Focus, ενώ μετά πέρασε στα Fiesta, B-MAX και C-MAX.
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

O 1.0 EcoBoost της Ford έκανε ντεμπούτο στο Focus, ενώ μετά πέρασε στα Fiesta, B-MAX και C-MAX.

Οι τεχνολογίες του σήμερα και του αύριο

12.875 Επισκέψεις στο άρθρο

Η ανάγκη για οικονομία και οικολογία, «ώθησε» τις εταιρείες να εξελίξουν τις τεχνολογίες των κινητήρων τους, λανσάροντας προηγμένα downsized μοτέρ, σύνολα φυσικού αερίου, ηλεκτρικά μοτέρ, αλλά και κινητήρες υδρογόνου.

Το μήνυμα το έχει δώσει εδώ και καιρό ο πλανήτης μας. Κινδυνεύει η βιωσιμότητά του και μαζί η δική μας, από την ανθρώπινη δράση, κυρίως από την αλόγιστη συμπεριφορά του δυτικού κόσμου. Το φαινόμενο του θερμοκηπίου και τα ακραία - απρόβλεπτα καιρικά φαινόμενα, είναι μερικά μόνο από τα «καμπανάκια» που ηχούν ήδη στα αυτιά μας. Ο υπερπληθυσμός και η ακραία βιομηχανική ανάπτυξη επιφέρουν μια ραγδαία εξάντληση των φυσικών πόρων, με τον εξορθολογισμό της ανθρώπινης δράσης να είναι επιτακτικότερη από ποτέ.Μπορεί η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία να μην είναι ο βασικός υπαίτιος του εν λόγω προβλήματος, έχει όμως και αυτή τη συμμετοχή της. Οι εταιρείες το κατάλαβαν, έστω και αργά, και σπεύδουν εδώ και καιρό να μειώσουν το μερίδιο της «ενοχής» τους. Το εύκολο βήμα έγινε ήδη και αφορούσε στον περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων των «συμβατικών» τους μοντέλων. Τα οφέλη είναι διττά, καθώς από τη μία περιορίζεται κατά το δυνατό η κατασπατάληση των αποθεμάτων πετρελαίου, ενώ από την άλλη μειώνεται η ατμοσφαιρική ρύπανση.Αυτό, όμως, δεν είναι αρκετό και εδώ και καιρό υπάρχει μεγάλη ανάπτυξη στα οχήματα που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα. Από αυτά, προσφάτως υπάρχει μεγάλη κινητικότητα γύρω από το φυσικό αέριο, με τα μοντέλα που καίνε το εν λόγω καύσιμο να πληθαίνουν γοργά.Τα παραπάνω, όμως, αποτελούν –κακά τα ψέματα- ημίμετρα, καθώς ο στόχος είναι η πλήρης απαγκίστρωση από τα ορυκτά καύσιμα, αλλά και η παρουσίαση οχημάτων μηδενικών ρύπων. Η αρχή έγινε ήδη, καθώς τα πρώτα αμιγώς οχήματα κυκλοφορούν ήδη, ακόμα και στην μικρή ελληνική αγορά. Το «αύριο», όμως είναι ακόμα πιο ελπιδοφόρο και αφορά στα αυτοκίνητα που κινούνται με υδρογόνο, η μαζική παραγωγή των οποίων βρίσκεται στα σπάργανά της.Ας δούμε, όμως, μαζί ορισμένα παραδείγματα των πιο πάνω τεχνολογικών εφαρμογών, ένα ανά κατηγορία. Από τη συμβατική λύση των downsized κινητήρων, επιλέγουμε τον πολυβραβευμένο 1.000άρη EcoBoost της Ford, ενώ από τη λύση του φυσικού αερίου, σας παρουσιάζουμε το SEAT Leon 1,4 TGI. Όσον αφορά στα ηλεκτρικά οχήματα, διαλέγουμε τον πρώτο εν Ελλάδι εκπρόσωπο των EV, την BMW i3. Τέλος, το Toyota FCV ξεκινάει την παραγωγή του προσεχώς, φέρνοντας την τεχνολογία του «αύριο», αυτή των κυψελών υδρογόνου, στο «σήμερα».

Πρόσφατα η SEAT λάνσαρε στην Ελλάδα το πρώτο μικρομεσαίο μοντέλο της αγοράς με CNG, το νέο SEAT Leon 1,4 TGI.

Πρόσφατα η SEAT λάνσαρε στην Ελλάδα το πρώτο μικρομεσαίο μοντέλο της αγοράς με CNG, το νέο SEAT Leon 1,4 TGI.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Toyota
test center