Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά
Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  5/2/2007

Daihatsu Terios 1,3 vs Suzuki Jimny

Διαβάστηκε από 50568 αναγνώστες Ημερομηνία δημοσίευσης: 5/2/2007
ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ: 5/2/2007


Το νέο Terios των 1,3 λίτρων και το Jimny συναντιούνται ξανά και καλούνται να λύσουν τις μεταξύ τους διαφορές. Θα μπορέσει το μοντέλο της Daihatsu να ανατρέψει από το θρόνο του το Jimny; Ή μήπως ο βασιλιάς-παρά τα χρόνια του στην παραγωγή-θα καταφέρει να…κρατήσει το στέμμα του;





Daihatsu Terios 1,3
Το εργονομικό εσωτερικό του Terios είναι πιο φρέσκο σχεδιαστικά και η συναρμολόγηση του έχει προσεχθεί περισσότερο. Τα σκληρά πλαστικά κυριαρχούν σε ταμπλό και πόρτες και δίνουν την εντύπωση πως θα αντέξουν στο χρόνο και στη σκληρή χρήση. Οι χώροι για τέσσερις επιβάτες είναι άκρως ικανοποιητικοί, ενώ αυτός τον αποσκευών ανέρχεται στα 380 λίτρα.

To μηχανικό σύνολο του Terios προσφέρει 10 Nm ροπής παραπάνω, τα οποία, μάλιστα, αποδίδονται από πιο χαμηλές στροφές. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την επίτευξη καλύτερων επιδόσεων τόσο από στάση όσο και στις ρεπρίζ.
Το κιβώτιο των 5 σχέσεων εμφανίζεται μακρύτερο από εκείνο του Jimny, χωρίς όμως να επηρεάζονται αρνητικά οι επιδόσεις. Αυτό δεν ισχύει για την κατανάλωση που κυμαίνεται σε ελαφρώς υψηλότερα επίπεδα.

Στο δρόμο το Terios αποδεικνύεται πιο πολιτισμένο από το Jimny με την ποιότητα κύλισής, όσο και το συνολικό στήσιμό του (μικρότερες κλίσεις στις στροφές, πιο καλό σύστημα διεύθυνσης και πιο ισχυρά φρένα) να κάνουν τη διαφορά.
Εκτός αυτού το μικρό ιαπωνικό εκτός δρόμου θα ανταποκριθεί με επιτυχία σε κάθε δοκιμασία που θα υποβληθεί και θα βάλει τα γυαλιά σε πολλά μεγαλύτερα εκτός δρόμου οχήματα που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά.

Γνωστό και δοκιμασμένο το σύστημα τετρακίνησης του Terios, αποτελεί άξιο σύμμαχο του αυτοκινήτου. Αποτελείται από τρία διαφορικά, με την κίνηση να μεταδίδεται ισόποσα στους εμπρός και πίσω τροχούς μέσω του κεντρικού διαφορικού.
Βέβαια, για δύσκολα off-road κομμάτια προσφέρεται και η δυνατότητα κλειδώματος του κεντρικού διαφορικού (ηλεκτρονικά), μέσω του διακόπτη, που βρίσκεται τοποθετημένος αριστερά από το τιμόνι.
(+) Eμφλανιση, χώροι, οδική συμπεριφορά, εκτός δρόμου δυνατότητες, επιδόσεις
(-) Τιμή, εξοπλισμός, τραχύτητα κινητήρα



Suzuki Jimny
Η σχεδίαση στο εσωτερικό του Jimny χαρακτηρίζεται από λιτές γραμμές και δείχνει πλέον την ηλικία της. Αυτό όμως ενδέχεται να μην ενοχλήσει, αφού ταιριάζει με το σκληροτράχηλο χαρακτήρα της κατασκευής.
Με αυτόν ταιριάζουν και τα σκληρά πλαστικά τα οποία δημιουργούν την εντύπωση μίας γερής κατασκευής που…δεν έχει να φοβηθεί τίποτα από τις κακουχίες της εκτός δρόμου οδήγησης.
Οι χώροι είναι καλοί για τέσσερις επιβάτες οι πίσω όμως θα πρέπει να κάνουν κάποιες παραχωρήσεις όσον αφορά στο «αέρα» για τα γόνατα και το ύψος. Η χωρητικότητά του πορτμπαγκάζ είναι μόλις 100 λίτρα.

Ο κινητήρας του Jimny αν και ίδιας χωρητικότητας και παραπλήσιας ιπποδύναμης με αυτόν του Daihatsu παρουσιάζει διαφορετικό χαρακτήρα στον τρόπο λειτουργίας του.
Με 10 Nm ροπής λιγότερα και τη μέγιστη ροπή του να αποδίδεται σε υψηλότερες στροφές επιτυγχάνει χαμηλότερες επιδόσεις τόσο από στάση όσο και εν κινήσει σε σχέση με το έτερο ιαπωνικό μοντέλο, χωρίς όμως να απογοητεύει (για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου).
Παράλληλα και λόγω του κοντύτερου μηχανικού 5τάχυτου κιβωτίου καταφέρνει να σημειώσει χαμηλότερες τιμές κατανάλωσης από το Terios.

Σε χωμάτινες διαδρομές το Jimny θα τα καταφέρει εξαιρετικά και εμφανίζεται πιο άνετο από τον..διεκδικητή του θρόνου, ενώ θα το κερδίσει στα σημεία λόγω και της δυνατότητας επιλογής κοντών σχέσεων. Στην άσφαλτο οι ρόλοι αντιστρέφονται καθώς το μικρό 4x4 παρουσιάζει πιο έντονες κλίσεις στις στροφές με την κοντύτερη κλιμάκωση του κιβωτίου να αναγκάζει τον κινητήρα να δουλεύει σε υψηλότερες στροφές και να κουράζει τους επιβάτες σε ταξίδι.

Το Jimny, ως γνωστόν, από το 2005 και μετά, διαθέτει ελεγχόμενη τετρακίνηση, που σημαίνει ότι με 3 διακόπτες, στη βάση της κεντρικής κονσόλας ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τη μεταφορά της κίνησης στους πίσω τροχούς (2WD), στους τέσσερις (4WD), ενώ με τον τρίτο διακόπτη (4WD-L) μπορεί να μεταφέρει τη ροπή και στους τέσσερις τροχούς, με "κοντές" όμως σχέσεις μετάδοσης. Οι αλλαγές αυτές των σχέσεων πραγματοποιούνται ηλεκτρικά, αρκεί βέβαια το όχημα να μην κινείται με ταχύτητα μεγαλύτερη των 100 χλμ./ώρα. Για την εμπλοκή όμως των "κοντών", απαιτείται πρώτα η ακινητοποίηση του οχήματος.
(+) Αναρριχητικές ικανότητες, σύστημα τετρακίνησης, τιμή, εξοπλισμός, κατανάλωση
(-) Ποιότητα κύλισης, κιβώτιο ταχυτήτων, ηχητικοί συντονισμοί, χώροι
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Ουσιαστικά και τα δύο μοντέλα του συγκριτικού μας "γουστάρουν" το χώμα. Και, κακά τα ψέματα, με τα λεφτά που απαιτούνται για την απόκτησή τους, δύσκολα θα βρείτε αυτοκίνητα με αντίστοιχες δυνατότητες. Για να μη μακρηγορούμε όμως, το 1.300άρι Terios δείχνει πως είναι έτοιμο να ρίξει από το θρόνο του το "βασιλιά" και να… πάρει το στέμμα.
Βελτιωμένο σε όλους τους τομείς -σε σχέση με το παρελθόν- με πολύ όμορφο παρουσιαστικό και άνετους χώρους, αποτελεί μια αξιόλογη πρόταση, που απευθύνεται σε ένα ευρύ φάσμα καταναλωτών.
Από την άλλη, το Jimny, με όπλα του την εξαιρετική τιμή (σχεδόν 3.000 ευρώ φθηνότερο από το Terios) και τις κορυφαίες εκτός δρόμου δυνατότητες, παραμένει μια συμφέρουσα επιλογή για τον αγοραστή, που ξέρει τι θέλει και τι θα πάρει από το όχημά του….


Εξοπλισμός - Τιμές Daihatsu
Terios
Suzuki
Jimny
Αερόσακος οδηγού/συνοδηγού / /
Πλευρικοί αερόσακοι -
Αερόσακοι οροφής - -
ABS
Antispin/ESP
Υποβοηθούμενο τιμόνι
Ηλεκτρικά παράθυρα (Ε/Π) / /-
Κεντρικό κλείδωμα
Ηλεκτρικοί καθρέφτες
Air condition
Ηλεκτρονικός κλιματισμός - -
Ηχοσύστημα
Ζάντες
Προβολείς ομίχλης
   
Tιμή (ευρώ) 17.980 14.990
Έκδοση 1,3 Metal Top
** : Στάνταρτ, : Προαιρετικά, - : Δεν διατίθεται

Τεχνικά Χαρακτηριστικά - Επιδόσεις - Διαστάσεις Daihatsu
Terios
Suzuki
Jimny
Κυβισμός (κ. εκ.) 1.298 1.328
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 86/6.000 85/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 120/3.200 110/4.100
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 13,3 13,7
60-100 χλμ/ώρα (δλ.) 12,9 14,7
80-120 χλμ/ώρα (δλ.) 24,0 26,0
Τελ. Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 145 140
Φρένα 100-0 χλμ./ώρα (μ.) 40,6 49,1
Mέση κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.) 7,9 7,3
   
Διαστάσεις ΜxΠxY (χλστ.) 4.055/1.695/1.690 3.665/1.600/1.705
Μεταξόνιο (χλστ.) 2.580 2.250
Βάρος (κιλά) 1.170 1.060
Χώρος αποσκευών (λίτρα VDA) 380 100



περισσότερα »

ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ - Τελευταία νέα

ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ Υπηρεσίες - Προϊόντα

ΧΡΗΣΙΜΑ

& Εταιρικές Πωλήσεις
Εταιρείες - Εμπορίες
Καινούργιο αυτοκίνητο
Υγραέριο & Φυσικό Αέριο
& Auto Αξεσουάρ
Μεταχειρισμένου
Πρόγραμμα - Δίκτυο
Πού; - Πώς;
Καινούρια
Μεταχειρισμένα