Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Επιδότηση ηλεκτρικών: Μήπως να γίνει επιδότηση για καινούριο γενικά;
Γιατί οι μάντρες θα πλακώνονται για βενζίνης/diesel τα επόμενα χρόνια;
Με 2 ευρώ το λίτρο & κίνηση παντού τι θα το κάνεις το «φτιαγμένο» σου;
Τι άλλαξε και η Lancia λανσάρισε την Ypsilon και με μοτέρ βενζίνης;
Γιατί βούτηξαν 25% οι πωλήσεις των ηλεκτρικών το 2024;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Τελικά θα αγοράζατε ένα σούπερ φθηνό καινούργιο αυτοκίνητο;
Διαβάστηκε από 11921 αναγνώστες

Όταν το χαμηλό κόστος συμβαδίζει με την ασφάλεια και την ποιότητα, υπάρχει μεγάλη αγορά για ένα αυτοκίνητο. Όταν όμως πάμε στην κατηγορία του σούπερ φθηνού, ενός αυτοκινήτου με τέσσερις ή 5.000 ευρώ, μήπως ο κόσμος κάνει πίσω; Εσείς θα το αγοράζατε; Γιατί τα πολύ φθηνά αυτοκίνητα δεν έγιναν ποτέ πραγματικότητα; Όταν το χαμηλό κόστος συμβαδίζει με την ασφάλεια και την ποιότητα, υπάρχει μεγάλη αγορά για ένα αυτοκίνητο. Όταν όμως πάμε στην κατηγορία του σούπερ φθηνού, ενός αυτοκινήτου με τέσσερις ή 5.000 ευρώ, μήπως ο κόσμος κάνει πίσω; Εσείς θα το αγοράζατε; Πόσο καιρό περιμένουμε τη λύτρωση με υποσχέσεις για αυτοκίνητα από 4.000 ευρώ. Εντάξει, θα είναι μικρά και λιτά, αλλά πολύ φθηνά. Ποτέ δεν αγόραζες αυτοκίνητο με τόσα λίγα λεφτά. Το ερώτημα είναι αν δεν το αγόραζες γιατί δεν υπήρχε, ή γιατί δεν ήθελες.

Αν κρίνουμε από την κατάσταση της αγοράς σήμερα, μάλλον φαίνεται να ισχύει το δεύτερο. Ακούγεται ίσως περίεργο, ειδικά όταν όλοι ευλογούμε τα γένια μας και παρακαλούμε για αυτοκίνητα τόσο φθηνά.

Γιατί όμως δεν υπάρχουν; Δεν μπορούν άραγε οι κατασκευαστές να φτιάξουν ένα αυτοκίνητο που να πωλείται 4.000 ευρώ; Τι τους λείπει; Τα υλικά, οι κινητήρες, οι γραμμές παραγωγής; Δεν μπορεί να είναι αδύνατο. Αρα γιατί δεν υπάρχει.

Το ερώτημα είναι πως θα ήταν ένα αυτοκίνητο με 4.000 ευρώ. Φθηνό, εντάξει. Τι άλλο; Θα ήταν όμορφο; Δύσκολο αν η δαπάνη σε σχεδίαση και πολυπλοκότητα παραγωγής θα ήταν η ελάχιστη. Θα ήταν οικονομικό στη χρήση; Όχι αν χρησιμοποιούσε κινητήρες παρωχημένης τεχνολογίας ώστε να είναι φτηνοί. Θα ήταν ασφαλές; Ακόμη και αυτό μπορεί να γίνει δύσκολο με τόσο περιορισμένο προϋπολογισμό κατασκευής. Και από ποιότητα; Αλήθεια, τι θα περιμένατε με τόσα λεφτά; 

Είδαμε εξάλλου προσπάθειες από Κίνα και Ινδία για φθηνά αυτοκίνητα, ενώ κάποιες έφτασαν και εδώ. Γιατί δεν έγιναν τεράστιες εμπορικές επιτυχίες με το καλημέρα; Αν ήταν μόνο η τιμή το κριτήριο θα έπρεπε. 

Οι κατασκευαστές όμως ξέρουν, πως ένα τέτοιο αυτοκίνητο, που το μόνο του θετικό είναι η τιμή αγοράς του, δεν θα είχε κοινό. Κανείς δεν θέλει να αγοράσει κάτι άσχημο, αργό, δαπανηρό και κακοφτιαγμένο επειδή είναι φθηνό. Θα προτιμήσει ή κάτι ακριβότερο, ή κάτι μεταχειρισμένο. Γιατί ακόμη και ένα αυτοκίνητο δεκαετίας σε αυτά τα λεφτά θα είναι σίγουρα καλύτερο. Έτσι μπαίνει το κάτω άκρο στις τιμές.

Εσείς επιμένετε; Περιμένετε την λύτρωση της μαγικής λύσης των 4.000 ευρώ. Αν υπήρχε θα το αγοράζατε; Και τελικά εκτός από την χαμηλή τιμή τι άλλο υπάρχει στο οποίο δε θα κάνατε κανένα παζάρι; Τι λέτε; 
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
georg... (11/4/2014, 11:18) ΘΑ αγόραζα σίγουρα μόνο όταν θα πληρούσε τους όρους ασφαλείας, γιατί ένα φτηνό αυτοκίνητο είναι και σχετικά μικρό και συνήθως το παίρνουμε για την πόλη γιατί μην ξεχνάτε ότι μια μοτοσυκλέτα μεσαίου κυβισμού φτάνει άνετα τα 8.000 ευρώ και εξυπηρετούνται μόνο 2 άτομα και σε περιοχές όπως η βόρεια Ελλάδα χρησιμοποιείται τους μισούς μήνες.
Το μεγάλο παραμύθι των εταιριών είναι ενώ το κόστος εξέλιξης έχει πέσει πάρα πολύ λόγω της ρομποτικής, της κοινής πλατφόρμας σε 10 ή 15 μοντέλα και ανταλλακτικά που με μια μικρή παραλλαγή φτάνουν και ξεπερνούν τα 15 χρόνια, με εξαίρεση ABS  και αερόσακους τα φορτώνουν με ένα σωρό "άχρηστα" ηλεκτρονικά και ανεβάζουν το κόστος στα ύψη.Πληρώνουμε μάρκετιγκ και όχι ουσία.Είχα RENAULT 4L και το αναπολώ!
a.kou... (8/4/2014, 16:20)

Μέχρι στιγμής ό,τι εξαιρετικά φτηνό αμάξι έχει έρθει στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη δεν έχει πιάσει γιατί είναι είναι τεχνολογικά και αισθητικά παρωχημένο. Από τη στιγμή όμως που η ποιότητα η αξιοπιστία η ασφάλεια και η αισθητική συνδιασθούν με μια καλή φτηνη τιμή θεωρώ ότι αυτό θα προσελκύσει νέους αγοραστές. Η Χιουντάι προ εικοσιπενταετίας και βάλε ήταν μια εταιρεία που έφτιανε low cost αμάξια με την βοήθεια των Ιαπώνων. Σήμερα κοντεύει να γίνει premioum φίρμα διατηρώντας τις τιμές της χαμηλότερα από τον ανταγωνισμό 

ferra... (7/4/2014, 17:09) Και βέβαια θα αγόραζα, αρκεί να έχει πάθος, στυλ και υπερβολή.
Δεν θα έκανα παζάρια στην αξιοπιστία και στην ποιότητα για τα χρήματα του.Όχι και να σκορπίσει όμως.Δεν λέω να αγοράσε porsche με 3000 ευρώ, αλλά να με περάσουν για χάπατο.
nobod... (6/4/2014, 20:11) Έχω την τύχη να έχω ένα cinquecento του 1993 (899cc) αν ήταν στην παράγωγη ακόμα θα το έδινα για να το αγοράσω ξανά καινούργιο.  
stath... (5/4/2014, 16:50) Θα αγόραζα ένα φθηνό αυτοκίνητο, αλλά με κάποιες προυποθέσεις. Θα πρέπει εκτός από φθηνό, να έχει και φθηνή χρήση. Δηλαδή να είναι απλό, όπως ήταν παλιά το Volkswagen (σκαραβαίος), το 2CV, το Αustin Mini, το Fiat 500 κ.λ.π. χωρίς πολλά εξαρτήματα, που ανεβάζουν την πολυπλοκότητα και το κόστος, πολύ μικρό σε διαστάσεις, με μικρό κινητήρα και μικρή κατανάλωση βενζίνης, με κύριο στόχο τη χρήση μέσα στην πόλη και μικρές διαδρομές. Επίσης να έχει φθηνά ανταλλακτικά και τέλη, τεκμήριο κ.λ.π. Έτσι θα είναι φθηνότερη η συνολική χρήση του, από ότι ένα σύγχρονο μεταχειρισμένο. Μόνο έτσι θα δικαιολογούσα την αγορά του, διότι θα είχα ένα βασικό μέσο μεταφοράς, με ελάχιστα συνολικά έξοδα.
gregc... (5/4/2014, 10:06) Κατηγορηματικα οχι! Αυτα τα οχηματα ειναι αποκλειστικα και μονο για υποαναπτυκτες χωρες. Σε τετοιο επιπεδο τιμων οτι υποχωρηση και να κανει κανεις σε επιπεδα ασφαλειας, ανεσης, σχεδιασης κ.λ.π. δεν μπορει να υπαρξει ενα οχημα που στοιχειωδως να καλυπτει τα βασικα σε ευρωπαικο επιπεδο και σε τετοιο κοστος. Ειδα προσωπικα και τις κινεζικες προτασεις προ πενταετιας και ηταν για πολλα γελια. Η λογικη μας λεει οτι με τετοιες τιμες οτι πληρωνεις παιρνεις. Δεν υπαρχει περιπτωση να ερθουν αυτα τα οχηματα-κουτια ποτε στην Ευρωπη!
georg... (4/4/2014, 12:17) Δεν βλέπω το λόγο που κανείς θα έδινε σήμερα 5.000 euro για να αγοράσει ένα αυτοκίνητο που θα είναι μεν καινούριο αλλά αμφίβολης αξιοπιστίας και ασφάλειας τη στιγμή που με αυτά τα χρήματα μπορεί να αγοράσει ένα ελαφρά μεταχειρισμένο αλλά δοκιμασμένο,ποιοτικό και ασφαλές αυτοκίνητο