Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Επιδότηση ηλεκτρικών: Μήπως να γίνει επιδότηση για καινούριο γενικά;
Γιατί οι μάντρες θα πλακώνονται για βενζίνης/diesel τα επόμενα χρόνια;
Με 2 ευρώ το λίτρο & κίνηση παντού τι θα το κάνεις το «φτιαγμένο» σου;
Τι άλλαξε και η Lancia λανσάρισε την Ypsilon και με μοτέρ βενζίνης;
Γιατί βούτηξαν 25% οι πωλήσεις των ηλεκτρικών το 2024;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Είναι ένα δίπλωμα οδήγησης στην Ελλάδα αρκετή απόδειξη της ικανότητας να οδηγεί κανείς;
Διαβάστηκε από 5571 αναγνώστες

Τι χρειάζεται για να οδηγήσει κανείς σήμερα; Σίγουρα ένα αυτοκίνητο, αφού είναι απαραίτητο για να υπάρχει κάτι να οδηγήσεις. Τι άλλο χρειάζεται για να οδηγήσεις; Δίπλωμα. Και καλά το αυτοκίνητο είναι απλό: το πληρώνεις και το αγοράζεις. Το δίπλωμα όμως; Είναι ένα δίπλωμα οδήγησης στην Ελλάδα αρκετή απόδειξη της ικανότητας να οδηγεί κανείς; Τι χρειάζεται για να οδηγήσει κανείς σήμερα; Σίγουρα ένα αυτοκίνητο, αφού είναι απαραίτητο για να υπάρχει κάτι να οδηγήσεις. Τι άλλο χρειάζεται για να οδηγήσεις; Δίπλωμα. Και καλά το αυτοκίνητο είναι απλό: το πληρώνεις και το αγοράζεις. Το δίπλωμα όμως; Για την ικανότητα οδήγησης εκπαιδευόμαστε μία φορά και μόνη. Κατόπιν η εμπειρία μας βελτιώνει και μας κρατάει σε φόρμα. Είναι όμως αρκετό στην Ελλάδα ένα δίπλωμα για να βγεις στους δρόμους με ένα αυτοκίνητο;
Είναι το ίδιο για όλες τις χώρες τους κόσμου, γιατί να μην είναι για την Ελλάδα; Σε τι διαφέρει η Ελλάδα πάλι; Όποιος θυμάται τη διαδικασία απόκτησης διπλώματος οδήγησης μπορεί να απαντήσει σε αυτή την ερώτηση. Και σε άλλη μία: πιστοποιεί το δίπλωμα οδήγησης που αποκτάται στην Ελλάδα την ικανότητα οδήγησης; 

Και μετά έρχεται το θέμα της ανανέωσης. Πριν φτάσει κανείς το 65ο έτος της ηλικίας του δεν χρειάζεται να κάνει τίποτα. Είναι ικανός, πιστοποιημένος οδηγός. Δεν χρειάζεται να εκπαιδευτεί σε τίποτε άλλο, καμία νέα τεχνολογία. Ακόμη κι αν υποπέσει σε παραπτώματα, ή αν η συμπεριφορά του ή ικανότητά του, οδηγεί σε "συμβάντα" στο δρόμο, είναι δηλαδή με λίγα λόγια ανεπίδεκτος, δεν υπάρχει κανένας μηχανισμός βελτίωσης ή αναθεώρησης.
Σε αντίθεση με την Ελλάδα σε όλες τις δυτικές ευρωπαϊκές χώρες οι οδηγοί έχουν συχνές ευκαιρίες μετεκπαίδευσης. Με το αζημίωτο, βέβαια, που εκ πρώτης ακούγεται υπερβολικό: να πληρώσεις για να εκπαιδευτείς εκ νέου. Δεν είναι όμως καλύτερο από ένα στεγνό πρόστιμο; 

Στην Γερμανία, τη Γαλλία και τη Μ. Βρετανία, οδηγοί που «συλλαμβάνονται» να παραβιάζουν τον ΚΟΚ περνούν από μετεκπαίδευση με το ίδιο κόστος ενός προστίμου. Συνήθως παίρνει μια ολόκληρη μέρα σεμιναρίων ή και πρακτικών, και έχει αποδειχθεί πως προσφέρει μία τεράστια βελτίωση, αντί απλά έσοδα στο δημόσιο αφήνοντας τον οδηγό αυτόν να ξαναβγεί στο δρόμο όπως ήταν και πριν.

Ένα τέτοιο μέτρο θα ήταν πολύ καλό για την Ελλάδα όπου η ύπαρξη διπλώματος δεν εξασφαλίζει καν τη βασική ικανότητα οδήγησης. Το θέμα είναι, πως θα βελτιωνόταν ένας οδηγός που δεν ήταν εξ αρχής ικανός να οδηγήσει;
Τι λέτε λοιπόν; Αρκεί ένα δίπλωμα στην Ελλάδα για να οδηγήσει κανείς; Και τι πιστεύετε πως πρέπει να γίνει για να αλλάξει αυτό;  
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
stath... (13/7/2014, 21:43) Όλοι ξέρουμε ότι το δίπλωμα οδήγησης είναι ένα τυπικό πιστοποιητικό, ότι ο κάτοχος του έχει την άδεια, από το νόμο, να οδηγεί. Αυτό δεν σημαίνει στην πράξη ότι έχει όλες τις απαιτούμενες ικανότητες για οδήγηση. Πέρα από την εκπαίδευση υπάρχουν και κάποιες έμφυτες ικανότητες, το λεγόμενο ταλέντο, που κάνουν έναν οδηγό να αφομοιώνει εύκολα, ή όχι, όλα όσα έμαθε, αλλά και όσα θα μάθει στη συνέχεια, μόνος του, στο δρόμο. Πολλοί έχοντας αυξημένο ταλέντο, αλλά και αρχίζοντας να οδηγούν από μικρότερη ηλικία, όταν έρχεται η ώρα να πάρουν το δίπλωμα, ήδη ξέρουν πολλά και δεν έχουν πρόβλημα να οδηγήσουν. Άλλοι όμως που δεν έχουν ιδέα από αυτοκίνητο και παίρνουν το δίπλωμα σε μεγαλύτερη ηλικία, κάποιοι μάλιστα μετά τα 60, είναι πολύ πιθανό να μην μάθουν να οδηγούν ποτέ. Ο νόμος με το δίπλωμα σου ζητάει να ξέρεις τον ΚΟΚ και βασικούς χειρισμούς του αυτοκινήτου. Στην πράξη όμως θα αντιμετωπίσεις πολλά περισσότερα. Θα χρειαστεί να οδηγήσεις σε ραγδαία βροχή, σε χιόνι, σε ομίχλη, σε λασπόδρομους, σε γλυστερά εδάφη και σε πολλές άλλες δύσκολες καταστάσεις, για τις οποίες δεν σε εκπαιδεύει κανείς. Εδώ παίζει ρόλο η ικανότητα σου να προσαρμοστείς και να βρεις τρόπο να ξεπεράσεις τα δύσκολα. Επίσης ο χρόνος αντίδρασης, σε ένα απροσδόκητο γεγονός, π.χ. σε ένα αντικείμενο που πετάγεται ξαφνικά μπροστά σου, είναι ένα πολύ σημαντικό στοιχείο, για να πάθεις ή όχι ένα ατύχημα. Ο νόμος δικαιολογεί χρόνο αντίδρασης, δηλαδή από τη στιγμή που θα αντιληφθείς ένα πρόβλημα, μέχρι να αντιδράσεις π.χ. να πατήσεις το φρένο, ένα δευτερόλεπτο. Όμως υπάρχουν άνθρωποι που αντιδρούν μέσα στο ένα τρίτο αυτού του χρόνου, δηλαδή σε 3 δέκατα του δευτερολέπτου. προφανώς όσοι έχουν αυτή την ικανότητα μπορεί να αποφύγουν το ατύχημα, ενώ άλλοι όχι. Σε ένα γλυστερό οδόστρωμα ο χειρισμός του αυτοκινήτου χρειάζεται τέχνη, που μαθαίνεται στην πορεία. Όταν γλυστρήσει το πίσω μέρος του αυτοκινήτου, χρειάζεται το λεγόμενο ανάποδο τιμόνι, αλλά τόσο, όσο χρειάζεται για να σταματήσει το γλύστρημα, γιατί αν το παρακάνεις το αυτοκίνητο θα γλυστρήσει από την αντίθετη πλευρά. Υπάρχουν ιδιωτικές σχολές όπου μπορεί κάποιος να εκπαιδευτεί σε τέτοιες καταστάσεις, όπως η http://www.drivingacademy.gr/ . Αν δεν θέλει κάποιος να πάει σε σχολή, μπορεί να μάθει μόνος του σε ένα άδειο οικόπεδο. Οι παράγοντες λοιπόν που μπορεί να οδηγήσουν σε ατύχημα ή όχι είναι πάρα πολλοί και αυτό μαθαίνεται στην πορεία (όσοι το μάθουν τελικά) και όχι με το δίπλωμα.
pkott... (12/7/2014, 20:59) Όχι, όταν ο δάσκαλος σου λέει να ρίχνει ματία πλάγια πίσω, πάνω από τον ώμο, αντί να χρησιμοποιήσεις το δεξί καθρέφτη.... Τι θα γίνει αν την ώρα που ρίχνω την ματία, ο μπροστινός κοκκαλώσει; Θα πάω και θα τον φιλήσω με όσα έρχομαι, ακόμα και αν κρατώ απόσταση ασφαλείας. Τα μαθήματα, αφού πάρει ο μαθητής τον πρώτο αέρα με το αμάξι του δασκάλου, πρέπει να συνεχίζονται σε δικό του αμάξι μαζί με το δάσκαλο. Είναι επικίνδυνο, γιατί ο δάσκαλος δεν έχει πετάλια, αλλά το ίδιο επικίνδυνο είναι και όταν δίνει δίπλωμα σε Yaris και μετά οδηγείς C-class. Ποιός ο λόγος να μάθω να οδηγώ σε διαφορετικό αμάξι από το δικό μου; Επίσης, υποχρεωτικές είναι κατά τη γμώμη μου ασκήσεις σε προσωμοιωτή για βελτίωση των αντανακλαστικών και ασκήσεις σε πίστα για να μάθει ο μαθητής πως αντιδρά το αμάξι σε οριακές καταστάσεις και φεύγει εκεί που δεν το περιμένεις και ότι τα ηλεκτρονικά ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΥΠΕΡΝΙΚΗΣΟΥΝ ΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ.
geome... (11/7/2014, 23:24)

Δεν νομίζω ότι το πρόβλημα είναι τόσο η μέθοδος της εξέτασης, όσο η ενδεχόμενη διαβλητότητά της. Πιστεύω δηλαδή ότι από έναν ευσυνείδητο εξεταστή δεν θα βγούν στον δρόμο τεχνικά επικίνδυνοι οδηγοί. Και λέω τεχνικά, γιατί νομίζω ότι κάποιοι οδηγοί θα έπρεπε να έχουν κοπεί από ιατρική και ειδικά ψυχιατρική εξέταση. Πάντως, η απαίτηση να παρακολουθούν σεμινάρια επανεκπαίδευσης οι οδηγοί που εμπλέκονται σε σοβαρές παραβάσεις (πληρώνοντάς τα αντί για πρόστιμο), μου φαίνεται πολύ καλή ιδέα.

 

georg... (11/7/2014, 20:50) Πρίν 20 χρόνια που έδωσα εξατάσεις να πάρω δίπλωμα μερικοί εξεταστές δεν ήξεραν να οδηγούν οι ίδιοι.Θα εμπιστευόταν κάποιος απο εμάς να του κάνει εγχείρηση καρδιάς ένας καρδιοχειρούργος του οποίου το δίπλωμα του έδωσε ένας πολιτικός μηχανικός? Εκτός αν θεωρούμε την οδήγηση ασήμαντη υπόθεση.Γι αυτό σκοτωνόμαστε τόσοι στους δρόμους.Για να μάθει κανείς να οδηγεί με ασφάλεια χρειάζοντε πολλά χρόνια και πολλά χιλιόμετρα στο ενεργητικό του για να αποχτήσει την απαιτούμενη εμπειρία και όχι απλά να μάθει να πηγαίνει με 40 χλμ και να μάθει να παρκάρει.Κανείς δεν σκοτώθηκε στο παρκάρισμα.Εγώ παρομοιάζω τους νέους οδηγούς με τα νεογέννητα χελωνάκια στην παραλία που μόλις σκάσουν από το αβγό τους προσπαθούν να πάνε στη θάλασσα.Μερικά τα καταφέρνουν ενώ άλλα τα αρπάζει ο αετός.Επίσης χρειάζεται να μπει και το μάθημα της κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολεία.Δεν φώναζε ο αείμνηστος Άρης Σταθάκης για να περάσει η ώρα.Ηταν 20 χρόνια μπροστά από την εποχή του ο άνθρωπος.Όλα τα άλλα με την επανεξέταση είναι απλά εισπρακτικά μέτρα και δεν περιμένουμε να δούμε τίποτα άλλο από το κράτος αφού το μόνο που το ενδιαφέρει είναι να εισπράξει κανά παράβολο