Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Επιδότηση ηλεκτρικών: Μήπως να γίνει επιδότηση για καινούριο γενικά;
Γιατί οι μάντρες θα πλακώνονται για βενζίνης/diesel τα επόμενα χρόνια;
Με 2 ευρώ το λίτρο & κίνηση παντού τι θα το κάνεις το «φτιαγμένο» σου;
Τι άλλαξε και η Lancia λανσάρισε την Ypsilon και με μοτέρ βενζίνης;
Γιατί βούτηξαν 25% οι πωλήσεις των ηλεκτρικών το 2024;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Είναι οι μικρές ιπποδυνάμεις πιο οικονομικές, ή μήπως καίνε γιατί πατάμε περισσότερο γκάζι;
Διαβάστηκε από 5058 αναγνώστες

Έχετε προσέξει ότι πάντα οι οικονομικές εκδόσεις των μοντέλων που πετυχαίνουν τις πολύ χαμηλές καταναλώσεις έχουν ιδιαίτερα μικρές ιπποδυνάμεις; Μήπως όμως ένα μοτέρ χωρίς ισχύ καίει περισσότερο γιατί κάνει τον οδηγό να το «πατάει» περισσότερο; Τι λέτε; Έχετε προσέξει ότι πάντα οι οικονομικές εκδόσεις των μοντέλων που πετυχαίνουν τις πολύ χαμηλές καταναλώσεις έχουν ιδιαίτερα μικρές ιπποδυνάμεις; Έχετε προσέξει ότι πάντα οι οικονομικές εκδόσεις των μοντέλων που πετυχαίνουν τις πολύ χαμηλές καταναλώσεις έχουν ιδιαίτερα μικρές ιπποδυνάμεις; Μήπως όμως ένα μοτέρ χωρίς ισχύ καίει περισσότερο γιατί κάνει τον οδηγό να το «πατάει» περισσότερο; Τι λέτε; Αν ρίξεις μία ματιά στις εκδόσεις κινητήρων και τις καταναλώσεις τους, γίνεται εμφανές ότι όσο λιγότερα γίνονται τα άλογα, τόσο μικρότερη είναι και η κατανάλωση. Και είναι λογικό, θα έλεγε κανείς, αφού ότι δίνεις παίρνεις, και αν θες να πάρεις λίγη ισχύ θα χρειαστεί να δώσεις και λίγο καύσιμο (ενέργεια).
Και έτσι βλέπουμε μεσαία με 100 ίππους, μικρομεσαία με 80 και μικρά με 65 ίππους. Ιπποδυνάμεις που παραπέμπουν τρεις δεκαετίες πίσω. Οι καταναλώσεις όμως που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές είναι ότι καλύτερο έχουμε ακούσει ποτέ. 

Κι όμως μερικοί δεν πείθονται. Θεωρούν πως όσο χαμηλή κατανάλωση και να δίνει ο καταναλωτής, στην πράξη ένα αυτοκίνητο με πολύ μικρής ισχύος κινητήρα, θα κάψει. Και θα κάψει όχι γιατί ο κινητήρας αποδίδει ισχύ, αλλά γιατί ο οδηγός στην προσπάθειά του να κινήσει το αυτοκίνητο με αξιοπρεπείς ρυθμούς θα το έχει συνέχεις «σανίδα».

Είναι εύκολο να αμφισβητήσει κανείς την αξιοπιστία των αριθμών που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές για την κατανάλωση. Φυσικά, αφού κανείς δεν μπορεί στην πράξη να πετύχει τα νούμερα που υπόσχονται. Όμως η χρήση αυτών των πινάκων επιτρέπει τη σύγκριση μεταξύ διαφορετικών αυτοκινήτων. Δηλαδή ένα αυτοκίνητο που καίει 6 λτ/100χλμ μπορεί στην πράξη να παίει παραπάνω, όμως θα καίει σίγουρα λιγότερο από ένα που ανακοινώνει επτά. Και πολύ πιθανό η διαφορά στην κατανάλωση να είναι της ίδιας τάξης, αν όχι 1 λίτρο στα 100, πιθανότατα 15% περισσότερο για το δεύτερο, όσο και η ποσοστιαία διαφορά τους δηλαδή.

Όμως οι μετρήσεις αυτές γίνονται σε τυποποιημένους ρυθμούς. Δεν περιλαμβάνουν τον ρόλο του χρήστη. Και πως θα ήταν δυνατόν, άλλωστε, αφού ο καθένας οδηγεί διαφορετικά. Αυτό είναι κι ένας λόγος που δεν μπορούμε να πιάσουμε τις καταναλώσεις που ανακοινώνουν.

Ο άλλος λόγος όμως είναι ότι στην πράξη η χρήση του γκαζιού είναι πάντα πιο απότομη. Και έτσι έρχεται η θεωρία ότι ένα αδύναμο μοτέρ θα πιέζεται για να κινήσει ένα αυτοκίνητο που με ένα πιο ισχυρό κινητήρα θα καίει λιγότερο και ας είναι στα «χαρτιά» πιο ενεργοβόρος. 

Εσείς τι λέτε; Την ασπάζεστε αυτή την θεωρία; Πιστεύετε πως ένα μοτέρ χαμηλής απόδοσης θα καίει στην πράξη πολύ λόγω του ότι θα πιέζεται από τον οδηγό για να κινήσει το αυτοκίνητο; Και τελικά πως διαλέγετε; Πάτε για το πιο οικονομικό ή κοιτάτε να αποφύγετε τέτοια φαινόμενα; 
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
pzafi... (20/7/2014, 13:51) πρωσοπικα προτιμω ενα αμαξι με μεγαλη ιπποδυναμη και κυβικα.η καταναλωση ειναι σχετικη με πολλα πραγματα.τροπος οδηγησης αμαξωμα -λαστιχα αυτοκινητου-σχεσεις κιβωτιου-βαρος.
stath... (16/7/2014, 15:02) Ο κάθε οδηγός, συνήθως οδηγεί με τον ίδιο τρόπο, ότι αυτοκίνητο και αν οδηγεί, δηλαδή οδηγεί με το προσωπικό του στυλ. Όμως όταν χρειαστεί να προσπεράσει, αυτό που επιβάλλεται να κάνει (άσχετα αν πολλοί δεν το κάνουν) είναι να πατήσει το γκάζι, δυνατά, προκειμένου να το πετύχει όσο πιό γρήγορα μπορεί, προκειμένου να μείνει εκτεθειμένος όσο λιγότερο γίνεται στο αντίθετο ρεύμα. Στην περίπτωση αυτή, αν έχουμε ένα αυτοκίνητο με ισχυρό κινητήρα, αρκεί να πατήσουμε το γκάζι, με όποια σχέση έχουμε στο κιβώτιο ταχυτήτων και το προσπέρασμα θα γίνει εύκολα. Αν όμως έχουμε ένα με μικρό κινητήρα, θα χρειαστεί να κατεβάσουμε σχέση, να πατήσουμε τέρμα το γκάζι, να φέρουμε τον κινητήρα στο μέγιστο των στροφών και μετά να ανεβάσουμε σχέση και πάλι τέρμα γκάζι. Η διαδικασία αυτή έχει σαν αποτέλεσμα μεγάλη κατανάλωση. Βέβαια όλα είναι σχετικά, διότι ένα αυτοκίνητο με μικρό κινητήρα π.χ. 60 ίππων, όσο και αν το πιέσουμε, ποτέ δεν θα ξεπεράσει την κατανάλωση ενός αμερικάνικου με οκτακύλινδρο κινητήρα 400 ίππων, όσο χαλαρά και αν το κινούμε. Χρησιμοποίησα ένα ακραίο παράδειγμα. Βέβαια μεταξύ αυτοκινήτων με μικρές διαφορές στην ιπποδύναμη, μπορεί το μεγαλύτερο να κινηθεί πιό οικονομικά από το μικρότερο. Όμως πάντα υπάρχουν και πολλοί άλλοι παράγοντες, όπως ο τρόπος οδήγησης του καθενός μας, η παλαιότητα ή νεότητα του αυτοκινήτου, ο δρόμος, το φορτίο που μεταφέρουμε, η πίεση των ελαστικών, η αεροδυναμική του αμαξώματος και πολλά άλλα.
geome... (16/7/2014, 00:54) H κατανάλωση ενός αυτοκινήτου εξαρτάται κυρίως από το βάρος του και την αεροδυναμική του αντίσταση. Αρα, ανεξάρτητα από τον κινητήρα, ένα συγκεκριμένο αυτοκίνητο θα έχει την ίδια περίπου κατανάλωση εφόσον οδηγείται με τον ίδιο τρόπο (συχνά επίσης, ο μεγαλύτερος κινητήρας σημαίνει βαρύτερο αυτοκίνητο και φαρδύτερα λάστιχα). Το θέμα είναι ότι όταν έχουμε μεγαλύτερο κινητήρα έχουμε την τάση να οδηγούμε πιό γρήγορα, οπότε η σύγκριση παύει να είναι σωστή.