Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Γιατί οι μάντρες θα πλακώνονται για βενζίνης/diesel τα επόμενα χρόνια;
Επιδότηση ηλεκτρικών: Μήπως να γίνει επιδότηση για καινούριο γενικά;
Με 2 ευρώ το λίτρο & κίνηση παντού τι θα το κάνεις το «φτιαγμένο» σου;
Τι άλλαξε και η Lancia λανσάρισε την Ypsilon και με μοτέρ βενζίνης;
Γιατί βούτηξαν 25% οι πωλήσεις των ηλεκτρικών το 2024;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Η τεχνολογία στο αυτοκίνητο μας κάνει καλύτερους ή χειρότερους οδηγούς;
Διαβάστηκε από 7062 αναγνώστες

Τι κάνει έναν οδηγό καλό; Το να μπορεί να ανταπεξέλθει στα δύσκολα; Να μπορεί να χειριστεί ακόμη και τα πιο δύσκολα αυτοκίνητα ή τελικά μόνο το αποτέλεσμα, να είναι δηλαδή ασφαλής, αποδοτικός και σίγουρος; Η τεχνολογία στο αυτοκίνητο μας κάνει καλύτερους ή χειρότερους οδηγούς; Τι κάνει έναν οδηγό καλό; Το να μπορεί να ανταπεξέλθει στα δύσκολα; Να μπορεί να χειριστεί ακόμη και τα πιο δύσκολα αυτοκίνητα ή τελικά μόνο το αποτέλεσμα, να είναι δηλαδή ασφαλής, αποδοτικός και σίγουρος; Με αυτό το ερώτημα στο πίσω μέρος του μυαλού σου, σκέψου τι τεχνολογίες ήρθαν στα αυτοκίνητα τα τελευταία 20 χρόνια και πάρε θέση.
Για κάποιους για παράδειγμα η καθιέρωση του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων έκανε τους οδηγούς καλύτερους, ενώ για άλλους τους έκανε χειρότερους. 

Οι πρώτοι εννοούν πως με τα αυτόματα κιβώτια περισσότεροι οδηγοί μπορούν να επικεντρώσουν την προσοχή τους σε πιο σημαντικά πράγματα από το να αλλάζεις ταχύτητες και να γίνουν πιο προσεκτικοί, πιο ασφαλείς. Μπορεί να έχασαν μια ικανότητα, να οδηγούν μηχανικό κιβώτιο, όμως τελικά καίνε λιγότερο καύσιμο, κρατάνε πιο εύκολα αποστάσεις και είναι λιγότερο επικίνδυνοι.

Οι δεύτεροι λένε πως η απώλεια αυτής της ικανότητες αποβλακώνει τους οδηγούς, τους κάνει να βασίζονται πολύ στα συστήματα του αυτοκινήτου και τελικά να μην οδηγούν οι ίδιοι αλλά το αυτοκίνητο μόνο του. Μπορεί να είναι και έτσι, όμως το τελικό αποτέλεσμα ποιο είναι; Είναι περισσότεροι οδηγοί σήμερα ασφαλείς από ότι ήταν στο παρελθόν; Ναι. Είχε λοιπόν κακό αντίκτυπο η τεχνολογία; Ναι ή όχι; 

Ας δούμε μερικές τεχνολογίες ακόμη. Τα αυτόματα φώτα που τα χλευάζουν πολλοί. Ναι, δεν είναι δύσκολο να τα ανάψεις μόνος σου, αλλά το γεγονός ότι τελικά όταν υπάρχουν, όλοι τα έχουν αναμμένα όταν πρέπει, ή μέσα στα τούνελ είναι σημαντικό. Ξέχασαν να τα ανάβουν; Δεν έμαθαν ποτέ; Έχει σημασία από τη στιγμή που ένας οδηγός με αυτόματα φώτα τα έχει αναμμένα όταν πρέπει είτε το κάνει ο ίδιος είτε όχι; 

Φυσικά το καλύτερο παράδειγμα είναι το σύστημα ευστάθειας. Παλιότερα γινόταν αγώνας να μάθουν οι οδηγοί τι είναι υπερστροφή, τι υποστροφή, τι τις προκαλεί, πως διορθώνονται και άλλα τέτοια. Μετά ήρθε το ESP και ασχολείται αυτό. Ναι, ο μέσος οδηγός δεν μπορεί πλέον να διορθώσει την πορεία του αυτοκινήτου του αν αυτό εκτραπεί, και αν οδηγήσει ένα αυτοκίνητο χωρίς ESP μπορεί να είναι επικίνδυνος, η ουσία όμως είναι πως με την έλευση του συστήματος αυτού, οι οδηγοί έγιναν στην πλειοψηφία τους πιο ασφαλείς.

Το σύνηθες επιχείρημα είναι πως οι οδηγοί σήμερα επειδή αφήνουν στην τεχνολογία του αυτοκινήτου να αναλάβει να τους ξελασπώσει στα δύσκολα, ή απλά να έχει τις καλές συνήθειες που δεν έχουν εκείνοι (βλέπε φώτα, καθρέφτες με ειδοποίηση τυφλού σημείου, φλας αλλαγής λωρίδας, ειδοποίηση αλλαγής λωρίδας κλπ) οι ίδιο γίνονται ουσιαστικά λιγότερο ικανοί πίσω από το τιμόνι. Πως αν οδηγήσουν ένα αυτοκίνητο χωρίς αυτά τα συστήματα θα είναι «χάροι». 

Μπορεί να είναι κι έτσι. Έχει όμως σημασία; Είναι ή δεν είναι οι οδηγοί σήμερα πιο ασφαλείς, και τελικά καλύτεροι με όλες τις παρεχόμενες τεχνολογίες των αυτοκινήτων, απ ότι ήταν στο παρελθόν χωρίς αυτές; Τι λέτε;
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
hana3... (28/7/2014, 19:22) Δυστυχως, οταν ο οδηγος ενος αυτοκινητου ειναι ασχετος, οποιαδηποτε τεχνολογια και να εχει το αυτοκινητο, παραμενει παρα πολυ επικινδυνος για το εαυτο του αλλα κυριως για τους αλλους. Πολλοι και πολλες πολυ απλα δε θα επρεπε να οδηγουν καθολου αφου αποτελουν δημοσιο κινδυνο.  Θα σας αναφερω χαρακτηριστικα οτι πριν 2-3 ημερες γλυτωσα στο τσακ απο μετωπικη συγκρουση μεσα σε κατοικημενη περιοχη της Αττικης και συγκεκριμενα στα Σπατα. Αυτο συνεβη οταν μια ευτραφης ηλικιωμενη κυρια οδηγουσε στο αντιθετο ρευμα σε δρομο διπλης κατευθυνσης πανω σε στροφη στην οποια δεν υπηρχε ορατοτητα. Ημουν πολυ τυχερος γιατι προλαβα να φρεναρω. Αν ομως ειχα προχωρησει μερικα μετρα ακομη πριν εμφανιστει η κυρια στη στροφη, δε θα μπορουσα να αποφυγω μια μετωπικη συγκρουση με περιπου 30 ΧΑΩ. Η κυρια δεν αντεδρασε καθολου, και ειμαι σιγουρος οτι δεν καταλαβε τι ειχε εγλημα ειχε κανει. Προφανως θα το ξανακανει σε καποια αλλη στροφη και οποιον ατυχο που περναει εκεινη την ωρα απο το σημειο παρει ο χαρος!!!!! Το συμπερασμα το δικο μου ειναι οτι τα τεχνολογικα βοηθηματα ειναι χρησιμα για εναν οδηγο ο οποιος εχει εστω τις βασικες ικανοτητες οδηγησης αλλα παντελως αχρηστα για εναν ασχετο οδηγο! 
pzafi... (20/7/2014, 13:48) επειδη πολλοι απο τους οδηγους παιρνουν δυπλωμα με λαδωμα  .(καποιοι ξερουν να οδηγουν) καλο ειναι να υπαρχουν αυτα τα βοηθηματα για να μην σκοτωθει κανενας. 
a.kou... (16/7/2014, 15:55) Εμεις που είμαστε κοντα στα 50 μάθαμε να οδηγούμε και οδηγούσαμε αυτοκίνητα της δεκαετίας του 60 και του 70 στα οποία η ασφάλεια αποτελούσε άγνωστη λέξη. Οπότε κάπου συνειδητοποιούσαμε ότι τα όριά μας υπερέβαιναν αυτά του αυτοκινήτου μας και φροντίζαμε τουλάχιστον να μη το παρακάνουμε. Γιατί τότε ένα λάθος ή μια κακιά στιγμη συνεπαγόνταν από δυσάρεστες έως μοιραίες συνέπειες. Σήμερα είναι ευχής έργον το γεγονός ότι τα αυτοκίνητα είναι έτσι κατασκευασμένα και έχουν τόσα μα τόσα πολλά συστήματα ασφαλείας ώστε ακόμα και αν κάνεις λάθος να μη το πληρώσεις με τη ζωή σου. Τελικά το εαν οι σημερινοι οδηγοί είναι καλύτεροι από εμάς δε συναρταται με τα συστήματα ασφαλείας αλλά με την γενικότερη οδηγική παιδεία.  
stath... (16/7/2014, 14:46) Πιστεύω ότι με την αύξηση των τεχνολογικών εξελίξεων στο αυτοκίνητο, μειώνεται η οδηγική μας ικανότητα, αν και αυξάνεται η ασφάλεια. Όμως αν κάποιος σύγχρονος οδηγός, μαθημένος σε αυτά τα βοηθήματα χρειαστεί, για κάποιο λόγο, να οδηγήσει ένα παλιότερο αυτοκίνητο, που δεν τα διαθέτει και μάλιστα σε ένα περιβάλλον δύσκολο, όπως π.χ. μια χειμωνιάτικη νύχτα με βροχή και μειωμένη πρόσφυση, δεν ξέρω αν τα καταφέρει να βγει σώος και αβλαβής. Γιαυτό καλό είναι όλοι οι οδηγοί να εκπαιδεύονται σε όλες τις συνθήκες, που μπορεί να αντιμετωπίσουν στη ζωή τους.
geome... (16/7/2014, 01:04) Με τη χρήση της τεχνολογίας ο μέσος οδηγός γίνεται σαφώς ασφαλέστερος.
Μπορεί τελικά να έχει λιγότερη "τεχνική" οδηγική ικανότητα, την οποία όμως μάλλον δεν πρόκειται να τη χρειαστεί.
hrkls... (15/7/2014, 10:50) Σε γενικες γραμμες τα συστηματα ευσταθειας καθως και καποια τεχνολογικα τρικ εχουν κανει την οδηγηση πιο ασφαλη.Η ουσια του θεματος ειναι αλλου κατ εμαι.Ας κοιτάξουμε λιγο στην "πηγη" ,στον τροπο με τον οποιο βγαζουμε το διπλωμα αυτοκινητου.Ειμαστε μεσοι οδηγοι διοτι οι ιδιες οι σχολες μας μαθαινουν πως να λειτουργησεις ενα αυτοκινητο και οχι πως να το χειριστεις σε μια εκτακτη και δυσκολη στιγμη.Ετσι λοιπον η κατασταση με τα συστηματα ευσταθειας και τα οδηγικα βοηθηματα γι μενα ειναι αμφιλεγομενη.Καποιοι κερδιζουν υπερβολικη αυτοπεποιθηση και οδηγουν πιο γρηγορα ενω καποιοι οδηγουν συνετα γνωριζοντας οτι σε μια δυσκολη στιγμη θα εχουν ενα πολυτιμο βοηθο να τους βγαλει απ τη δυσκολη θεση.Μπορει λοιπον να γινομαστε λιγοτερο "ικανοι " οδηγοι,μενουμε ομως "ζωντανοι "οδηγοι