Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Πάνω ή κάτω από 120.000 χλμ. στο κοντέρ είναι «OK» για μεταχειρισμένο;
Η ΕΕ θα αναγκάσει τους κατασκευαστές να φτιάξουν φθηνότερα ηλεκτρικά. Πως;
Με 6 Β-SUV & τώρα τη Junior, τι άλλο θες για να πάρεις SUV Stellantis;
«Κουλομαρίες» με 1.000 άλογα που δεν ξέρουν ούτε να αλλάζουν ταχύτητες
Εν έτει 2024, γίνεται μικρό με 65 άλογα και 18 χιλιάρικα;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Είναι μόδα τα τετράθυρα κουπέ και θα περάσει ή ήρθαν για να μείνουν;
Διαβάστηκε από 5662 αναγνώστες

Πως πρέπει να είναι ένα τετράθυρο σεντάν αυτοκίνητο; Αν μέχρι τώρα περιμέναμε μια σχετική πρακτικότητα, τώρα θέλουμε σπορ αίσθηση και κουπέ σχήμα. Και έτσι φτάσαμε τα περισσότερα σεντάν να είναι κάτι από κουπέ, αν όχι τελείως κουπέ. Σας αρέσει; Και τελικά είναι μόδα ή θα μείνει; Μήπως τα 4θυρα κουπέ είναι απλά μία ακόμη μόδα και θα περάσει; Ή μήπως είναι αυτό που σας αρέσει και δεν θέλετε να περάσει ποτέ; Τι λέτε; Πως πρέπει να είναι ένα τετράθυρο σεντάν αυτοκίνητο; Αν μέχρι τώρα περιμέναμε μια σχετική πρακτικότητα, τώρα θέλουμε σπορ αίσθηση και κουπέ σχήμα. Και έτσι φτάσαμε τα περισσότερα σεντάν να είναι κάτι από κουπέ, αν όχι τελείως κουπέ. Σας αρέσει; Και τελικά είναι μόδα ή θα μείνει; Για να είναι κουπέ ένα αυτοκίνητο πρέπει να έχει τρία απαραίτητα στοιχεία. Πρώτον η πίσω κολώνα να «πέφτει» πιο γρήγορα από την εμπρός. Να έχει μεγαλύτερη κλίση, ή να «χύνεται» από την οροφή προς τον πίσω όγκο.
Δεύτερον η πίσω πόρτα, του χώρου αποσκευών, να μην ανοίγει με το τζάμι, να μην είναι χάτσμπακ δηλαδή. Γι αυτό και μιλάμε για τετράθυρα κουπέ, και όχι πεντάθυρα. Αυτά, ο κάθε κατασκευαστής τα βαφτίζει ότι θέλει. Sportback η Audi, Grand Coupe η BMW, κάτι τελοσπάντων να ξεχωρίζει από το κλασσικό σεντάν αλλά να μην είναι και στεγνό κουπέ.

Το τρίτο συστατικό είναι λιγότερο προφανές, όμως αξίζει τον κόπο. Οι πόρτες των κουπέ αυτοκινήτων δεν έχουν πλαίσια. Εντάξει, και τα Subaru δεν έχουν πλαίσια στις πόρτες, με πολύ όμορφο αποτέλεσμα, αυτό όμως από μόνο του δεν κάνει ένα αυτοκίνητο κουπέ. Θέλει και τα άλλα δύο.
Και έτσι γεμίσαμε με αυτοκίνητα που ενώ μέχρι πρότινος τα είχαμε για οικογενειακά, αν θες τώρα να βάλεις την γιαγιά στο πίσω κάθισμα πρέπει να ανεβάσεις το αυτοκίνητο στο γρύλλο, και να την προσέχεις μη χτυπήσει το κεφάλι στο μπες-βγες. Όμορφα, όχι όμως και πρακτικά.

Και αυτό πειράζει. Πολύ κόσμο που ενώ έλκεται από την σχεδίαση, στην πρώτη επαφή διαπιστώνει τη δυσκολία στη χρήση και φεύγει. Ναι, οι κατασκευαστές το ξέρουν και γι αυτό κανείς δεν προσφέρει αποκλειστικά κουπέ έκδοση στα σεντάν μοντέλα του.

Τουλάχιστον όχι μέχρι τώρα. Βλέπεις στην Ευρώπη πουλάει πολύ το στέισον βάγκον. Και ο διαχωρισμός φαίνεται σταδιακά να πλησιάζει στο σημείο που όποιος θέλει πρακτικότητα αγοράζει το στέισον που έχει και έντονο χαρακτήρα lifestyle. Όποιος θέλει τη σχεδίαση ψωνίζει κουπέ και τελικά την «κλασσική» έκδοση δεν τη θέλει κανείς. Όχι ακόμη, και τουλάχιστον για μερικά χρόνια, αλλά φαίνεται πως τα στεντάν αυτοκίνητα έχουν αρχίσει να κατευθύνονται προς δύο διαμορφώσεις: κουπέ και στέισον. 

Ή όχι; Μήπως τα 4θυρα κουπέ είναι απλά μία ακόμη μόδα και θα περάσει; Ή μήπως είναι αυτό που σας αρέσει και δεν θέλετε να περάσει ποτέ; Τι λέτε; 
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
rx7al... (17/8/2014, 14:30) Δεν έχουν λόγο ύπαρξης,αυτοί που τα αγοράζαν δεν το πέρνουν για βασικό οικογενειακό(!)πείραμα είναι θα περάσει
geome... (19/7/2014, 01:58)

Τα κουπέ είναι όμορφα, αλλά συχνά όχι πρακτκά. Πάντως κουπέ ή όχι κουπέ, κατά την άποψή μου ένα τετραθέσιο αυτοκίνητο θα πρέπει να είναι και τετράθυρο, και αυτό για λόγους ασφαλείας. Εξάλλου οι κατασκευαστές έχουν μάθει να κρύβουν πολύ αποτελεσματικά τα χερούλια των πίσω πορτών και τα διάκενα, οπότε οι πίσω πόρτες δεν ενοχλούν αισθητικά.

stath... (17/7/2014, 14:57) Προσωπικά μου αρέσουν τα κλασσικά κουπέ, που είναι δίθυρα. Τα τετράθυρα προσπαθούν να συμβιβάσουν τα πράγματα, αλλά δεν το καταφέρνουν. Επιπλέον το κουπέ, υποτίθεται ότι έχει ένα σπορ χαρακτήρα και μικρότερο βάρος, λόγω της αφαίρεσης των δύο επιπλέον θυρών, οπότε πρέπει να έχει και καλύτερες επιδόσεις.