|
|
Non-Paper |
Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις | |||||||||||
περισσότερα » | |||||||||||
Τι απαιτείται για να χαρακτηριστεί μια γενιά ενός μοντέλου ως «νέα»; | |||||||||||
Διαβάστηκε από 5153 αναγνώστες | |||||||||||
Πρέπει σώνει και καλά, ενώ υπάρχει ένα πολύ καλό υπόβαθρο, να αλλάζει συχνά μόνο και μόνο για να λέμε ότι είναι ολοκαίνουργιο; Ειδικά όταν όλα τα άλλα είναι; Πρέπει να αλλάζουν δηλαδή και τα ρομπότ στο εργοστάσιο για να είμαστε ικανοποιημένοι; Τι λέτε;
Ξέρετε πόσο στοιχίζει μία νέα γενιά ενός μοντέλου; Ποια λοιπόν η λογική να υπάρχει και μία νέα κάθε πέντε ή έξι χρόνια; Είστε λοιπόν ικανοποιημένοι με την προσαρμογή των εταιρειών σε κύκλο ανανέωσης 10 ή 12 ετών και ενδιάμεσα φρεσκαρίσματα; Ή θέλετε κάτι ολοκαίνουργιο κάθε τρεις και λίγο;
Η απάντηση στην πρώτη ερώτηση είναι πολύ. Κι όταν λέμε πολύ εννοούμε από εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ μέχρι και μερικά δις, αναλόγως μοντέλου και βαθμού ανανέωσης. Η εκ βάθρων αλλαγή ενός μοντέλου ουσιαστικά σημαίνει ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο. Για παράδειγμα του κόστους, αν ένα αυτοκίνητο με τον ίδιο κινητήρα προσφέρει και μηχανικό και αυτόματο κιβώτιο, αυτό σημαίνει ότι θέλει εξέλιξη και με τα δύο, διαφορετικό πρόγραμμα κινητήρα και στα δύο, ατελείωτες ώρες δοκιμής, προσαρμογής σε διαφορετικά περιβάλλοντα (χώρες, κλίματα κλπ). Μόνο αυτή η διαδικασία μπορεί να στοιχίσει μερικά εκατομμύρια ευρώ. Και αυτό χωρίς να μιλάμε για το κόστος εξέλιξης του κινητήρα ή των κιβωτίων αλλά μόνο για το πώς «παντρεύονται» μεταξύ τους. Κάθε φορά λοιπόν που ένας κατασκευαστής ανανεώνει μία νέα γενιά ενός μοντέλου, έχει επενδύσει απίστευτα λεφτά και επιχειρεί να καλύψει τα έξοδα και μετά να κάνει κέρδη. Μην ξεχνάτε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι επιχειρήσεις που αναλαμβάνουν τεράστια ρίσκα. Αν ένα μοντέλο δεν πουλήσει μπορεί μέχρι και να κλείσουν. Είναι λοιπόν περίεργο που πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες αύξησαν τον κύκλο παραγωγής νέων μοντέλων; Μέχρι και μερικά χρόνια πριν, ξέραμε πως στα τρία χρόνια θα είχαμε φρεσκάρισμα, φέισλιφτ δηλαδή, και κάθε έξι ολοκαίνουργια γενιά. Αυτό δεν γίνεται πια. Ο μεγάλος κύκλος πέρασε στα 10-12 χρόνια, με κάθε 5 ή έξι μία ανασχεδίαση και κάθε τρία ένα φρεσκάρισμα. Αυτή η ανασχεδίαση δεν είναι μικρή υπόθεση. Μιλάμε για ριζικές αλλαγές. Αυτό που μένει το ίδιο είναι το βασικό πάτωμα, τα σημεία φόρτωσης του σασί στην γραμμή παραγωγής (για να μην χρειαστεί να αλλάξει) και τα βασικά στοιχεία του αμαξώματος, όπως η πίσω κολώνα και η οροφή, που συνήθως μένουν ίδια για οικονομία στην στατική μελέτη του αυτοκινήτου. Από κει και πέρα, ειδικά τώρα πια με τις τόσο εξελιγμένες πλατφόρμες αλλάζουν πολλά, από τις βάσεις των αναρτήσεων μέχρι και το σημείο τοποθέτησης του κινητήρα. Στο φέισλιφτ οι διαφορές είναι πιο μικρές, κυρίως αισθητικές παρεμβάσεις και κάνα-δύο νέα μοτέρ οι εκδόσεις αυτών. Σήμερα πολλά μοντέλα νέας γενιάς ανήκουν πραγματικά στον ενδιάμεσο κύκλο της εκ βάθρων αλλαγής πάνω στο ίδιο πάτωμα. Πειράζει; Πρέπει σώνει και καλά, ενώ υπάρχει ένα πολύ καλό υπόβαθρο, να αλλάζει συχνά μόνο και μόνο για να λέμε ότι είναι ολοκαίνουργιο; Ειδικά όταν όλα τα άλλα είναι; Πρέπει να αλλάζουν δηλαδή και τα ρομπότ στο εργοστάσιο για να είμαστε ικανοποιημένοι; Τι λέτε;
|
|||||||||||
Σχολιάστε την είδηση | |||||||||||
|
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - autotriti.gr