Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Γιατί οι μάντρες θα πλακώνονται για βενζίνης/diesel τα επόμενα χρόνια;
Επιδότηση ηλεκτρικών: Μήπως να γίνει επιδότηση για καινούριο γενικά;
Με 2 ευρώ το λίτρο & κίνηση παντού τι θα το κάνεις το «φτιαγμένο» σου;
Τι άλλαξε και η Lancia λανσάρισε την Ypsilon και με μοτέρ βενζίνης;
Γιατί βούτηξαν 25% οι πωλήσεις των ηλεκτρικών το 2024;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Τι απαιτείται για να χαρακτηριστεί μια γενιά ενός μοντέλου ως «νέα»;
Διαβάστηκε από 5153 αναγνώστες

Ξέρετε πόσο στοιχίζει μία νέα γενιά ενός μοντέλου; Ποια λοιπόν η λογική να υπάρχει και μία νέα κάθε πέντε ή έξι χρόνια; Είστε λοιπόν ικανοποιημένοι με την προσαρμογή των εταιρειών σε κύκλο ανανέωσης 10 ή 12 ετών και ενδιάμεσα φρεσκαρίσματα; Ή θέλετε κάτι ολοκαίνουργιο κάθε τρεις και λίγο; Πρέπει σώνει και καλά, ενώ υπάρχει ένα πολύ καλό υπόβαθρο, να αλλάζει συχνά μόνο και μόνο για να λέμε ότι είναι ολοκαίνουργιο; Ειδικά όταν όλα τα άλλα είναι; Πρέπει να αλλάζουν δηλαδή και τα ρομπότ στο εργοστάσιο για να είμαστε ικανοποιημένοι; Τι λέτε; Ξέρετε πόσο στοιχίζει μία νέα γενιά ενός μοντέλου; Ποια λοιπόν η λογική να υπάρχει και μία νέα κάθε πέντε ή έξι χρόνια; Είστε λοιπόν ικανοποιημένοι με την προσαρμογή των εταιρειών σε κύκλο ανανέωσης 10 ή 12 ετών και ενδιάμεσα φρεσκαρίσματα; Ή θέλετε κάτι ολοκαίνουργιο κάθε τρεις και λίγο; Η απάντηση στην πρώτη ερώτηση είναι πολύ. Κι όταν λέμε πολύ εννοούμε από εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ μέχρι και μερικά δις, αναλόγως μοντέλου και βαθμού ανανέωσης. Η εκ βάθρων αλλαγή ενός μοντέλου ουσιαστικά σημαίνει ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο. Για παράδειγμα του κόστους, αν ένα αυτοκίνητο με τον ίδιο κινητήρα προσφέρει και μηχανικό και αυτόματο κιβώτιο, αυτό σημαίνει ότι θέλει εξέλιξη και με τα δύο, διαφορετικό πρόγραμμα κινητήρα και στα δύο, ατελείωτες ώρες δοκιμής, προσαρμογής σε διαφορετικά περιβάλλοντα (χώρες, κλίματα κλπ). Μόνο αυτή η διαδικασία μπορεί να στοιχίσει μερικά εκατομμύρια ευρώ. Και αυτό χωρίς να μιλάμε για το κόστος εξέλιξης του κινητήρα ή των κιβωτίων αλλά μόνο για το πώς «παντρεύονται» μεταξύ τους.

Κάθε φορά λοιπόν που ένας κατασκευαστής ανανεώνει μία νέα γενιά ενός μοντέλου, έχει επενδύσει απίστευτα λεφτά και επιχειρεί να καλύψει τα έξοδα και μετά να κάνει κέρδη. Μην ξεχνάτε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι επιχειρήσεις που αναλαμβάνουν τεράστια ρίσκα. Αν ένα μοντέλο δεν πουλήσει μπορεί μέχρι και να κλείσουν. 

Είναι λοιπόν περίεργο που πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες αύξησαν τον κύκλο παραγωγής νέων μοντέλων; Μέχρι και μερικά χρόνια πριν, ξέραμε πως στα τρία χρόνια θα είχαμε φρεσκάρισμα, φέισλιφτ δηλαδή, και κάθε έξι ολοκαίνουργια γενιά. Αυτό δεν γίνεται πια. Ο μεγάλος κύκλος πέρασε στα 10-12 χρόνια, με κάθε 5 ή έξι μία ανασχεδίαση και κάθε τρία ένα φρεσκάρισμα.
Αυτή η ανασχεδίαση δεν είναι μικρή υπόθεση. Μιλάμε για ριζικές αλλαγές. Αυτό που μένει το ίδιο είναι το βασικό πάτωμα, τα σημεία φόρτωσης του σασί στην γραμμή παραγωγής (για να μην χρειαστεί να αλλάξει) και τα βασικά στοιχεία του αμαξώματος, όπως η πίσω κολώνα και η οροφή, που συνήθως μένουν ίδια για οικονομία στην στατική μελέτη του αυτοκινήτου.

Από κει και πέρα, ειδικά τώρα πια με τις τόσο εξελιγμένες πλατφόρμες αλλάζουν πολλά, από τις βάσεις των αναρτήσεων μέχρι και το σημείο τοποθέτησης του κινητήρα. Στο φέισλιφτ οι διαφορές είναι πιο μικρές, κυρίως αισθητικές παρεμβάσεις και κάνα-δύο νέα μοτέρ οι εκδόσεις αυτών.

Σήμερα πολλά μοντέλα νέας γενιάς ανήκουν πραγματικά στον ενδιάμεσο κύκλο της εκ βάθρων αλλαγής πάνω στο ίδιο πάτωμα. Πειράζει; Πρέπει σώνει και καλά, ενώ υπάρχει ένα πολύ καλό υπόβαθρο, να αλλάζει συχνά μόνο και μόνο για να λέμε ότι είναι ολοκαίνουργιο; Ειδικά όταν όλα τα άλλα είναι; Πρέπει να αλλάζουν δηλαδή και τα ρομπότ στο εργοστάσιο για να είμαστε ικανοποιημένοι; Τι λέτε; 
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
johnp... (24/7/2014, 12:23) Σίγουρα όχι αυτό που κάνει η VW ......................

gpana... (22/7/2014, 00:37) Ουσιαστικα νεο μοντελο οριζεται το νεο σασι, και συνηθως οι εταιριες το αντικαταστουν λιγο πριν κλεισει η δεκαετια του. Συνηθες φαινομενο ειναι η διατηρηση των ιδιων κινητηρων-με καποιες πλεον αλλαγες στις προδιαγραφες ρυπων. Κατα την διαρκεια του μοντελου βλεπουμε περιπου 2-3 face lift, και η εξελιξη να ακουλουθει τα προτυπα της τεχνολογιας, θα δουμε πιο δυνατους και πιο οικονομικους κινητηρες, αισθητικες βελτιωσεις και εξοπλισμου. Μεχρι και το παιχνιδι της επαναφορας των πορτοκαλι κατοπτρων στα φλας, για να αλλαξει κατα τη διαρκεια του σε διαφανες και παλι
gpana... (22/7/2014, 00:36) Ουσιαστικα νεο μοντελο οριζεται το νεο σασι, και συνηθως οι εταιριες το αντικαταστουν λιγο πριν κλεισει η δεκαετια του. Συνηθες φαινομενο ειναι η διατηρηση των ιδιων κινητηρων-με καποιες πλεον αλλαγες στις προδιαγραφες ρυπων. Κατα την διαρκεια του μοντελου βλεπουμε περιπου 2-3 face lift, και η εξελιξη να ακουλουθει τα προτυπα της τεχνολογιας, θα δουμε πιο δυνατους και πιο οικονομικους κινητηρες, αισθητικες βελτιωσεις και εξοπλισμου. Μεχρι και το παιχνιδι της επαναφορας των πορτοκαλι κατοπτρων στα φλας, για να αλλαξει κατα τη διαρκεια του σε διαφανες και παλι
manos... (21/7/2014, 18:31) προτιμω ενα καινουριο αυτοκινητο στα 8-10 χρονια, παρα ενα καινουριο στα..3 χρονια!!
Τωρα το "καινουριο" ειναι καθαρα υποκειμενικο, οι αυτοκινητοβιομηχανιες προσπαθουν με διαφορα τεχνασματα να παρουσιασουν ενα προηγουμενο μοντελο με μια ανανεωση σε φαναρια και προφυλακτηρες και μια αυξηση στις διαστασεις να το ονομαζουν καινουριο, αντε στην καλυτερη να βελτιωσουν και τον κινητηρα με χαμηλοτερη καταναλωση (στην καθημερινοτητα βεβαια αυτο δεν ισχυει, μονο στα χαρτια τους).
Καινουριο για μενα δεν ειναι το νεο, αλλα το..αλλο! Αυτο που δεν υπηρχε π.χ κινητηρας, πλαισιο, αμαξωμα, σχεδιαση, ενα αυτοκινητο σχεδιασμενο εξ αρχης πανω σε λευκο χαρτι, και οχι σχεδιασμενο πανω στο προηγουμενο!!  
geome... (21/7/2014, 17:49)

Προφανώς και το κόστος εξέλιξης των νέων μοντέλων το επιβαρύνονται τελικά οι καταναλωτές, γιαυτό θα πρέπει να υπάρχει ουσιαστικός λόγος για να θεωρηθεί ένα μοντέλο νέο, όπως το να ενσωματώνει κάποια σημαντική νέα τεχνολογία κυρίως σε ασφάλεια και οικονομία. Φυσικά οι κατασκευαστές θέλουν να εντυπωσιάσουν για να πουλήσουν έναντι του ανταγωνισμού, αλλά αυτό καταλήσει σε άσκοπη οικονομική επιβάρυνση για τους καταναλωτές και σε σπατάλη φυσικών πόρων.

tsiki... (21/7/2014, 10:09) Πρώτον και κύριον η πλατφόρμα - ο σχεδιασμός - οι κινητήρες και τέλος η κατηγορία που θα ενταχθεί.