Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Με 6 Β-SUV & τώρα τη Junior, τι άλλο θες για να πάρεις SUV Stellantis;
Εν έτει 2024, γίνεται μικρό με 65 άλογα και 18 χιλιάρικα;
Γέμισε αφρικανική σκόνη: Το πλένεις έξω & πληρώνεις, στο χέρι ή άπλυτο;
Επιδότηση ηλεκτρικών: Μήπως να γίνει επιδότηση για καινούριο γενικά;
Γιατί οι μάντρες θα πλακώνονται για βενζίνης/diesel τα επόμενα χρόνια;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Από τις τέσσερις στις πέντε, τώρα στις έξι και ανεβαίνουμε. Πόσες ταχύτητες είναι αρκετές;
Διαβάστηκε από 5011 αναγνώστες

Πόσες σχέσεις έχει το κιβώτιο ταχυτήτων σας; Το πιθανότερο πέντε ή έξι, όμως τα κιβώτια ταχυτήτων, τουλάχιστον τα αυτόματα, έχουν φτάσει τις οκτώ και τις εννιά και πάνε καρφί για τις δέκα. Εσείς τι λέτε; Μήπως υπερβάλουν; Εσείς μέχρι πόσες είστε διατεθειμένοι να αλλάζετε μόνοι σας; Και τελικά μήπως το αυτόματο είναι πλέον μονόδρομος; Πόσες σχέσεις έχει το κιβώτιο ταχυτήτων σας; Το πιθανότερο πέντε ή έξι, όμως τα κιβώτια ταχυτήτων, τουλάχιστον τα αυτόματα, έχουν φτάσει τις οκτώ και τις εννιά και πάνε καρφί για τις δέκα. Εσείς τι λέτε; Μήπως υπερβάλουν; Ποια είναι η δουλειά ενός κιβωτίου αυτοκινήτων; Να επιταχύνει το αυτοκίνητο και σε κάθε ταχύτητα κίνησης να του επιτρέπει να έχει δύναμη φέρνοντας τον κινητήρα στο φάσμα στροφών που αποδίδει καλύτερα.

Με πέντε σχέσεις, όπως έχουν τα περισσότερα μίνι, μικρά αλλά και μεγαλύτερα μοντέλα με βασικές εκδόσεις κινητήρα, αυτή η δουλειά γίνεται σχετικά καλά. Αρα γιατί θέλουμε παραπάνω; 

Θα έχετε προσέξει ότι όλα τα ντίζελ μοντέλα σήμερα έχουν εξάρια κιβώτια. Γιατί απλά τα μοτέρ τους έχουν μικρότερο φάσμα λειτουργίας, δύο με τρεις χιλιάδες στροφές, και γίνεται έτσι απαραίτητο να υπάρχει πυκνή κλιμάκωση ώστε ο κινητήρας να μην «τελειώνει» κάθε φορά που πατάμε το γκάζι. Κάθε αλλαγή ταχύτητας τον επαναφέρει ώστε να ξεκινήσει από την αρχή μια νέα διαδικασία επιτάχυνσης. 

Οι βενζινοκινητήρες δεν έχουν τόσο μεγάλη ανάγκη για πολλές σχέσεις, γιατί έχουν φάσμα λειτουργίας σχεδόν διπλάσιο από τους ντίζελ. Αρα γιατί βλέπουμε όλο και περισσότερες σχέσεις και σε τέτοια μοτέρ;
Βλέπεις μπορεί το φάσμα λειτουργίας να είναι μεγαλύτερο, όμως οι στροφές στις οποίες το μοτέρ πετυχαίνει την καλύτερη απόδοση με τη χαμηλότερη κατανάλωση και ρύπους είναι πολύ περιορισμένες. Έτσι με ένα κιβώτιο πολλών σχέσεων φέρνουμε το μοτέρ σε κάθε αλλαγή να λειτουργεί σε αυτό το ειδικό φάσμα. Και έτσι έχουμε έξι σχέσεις που είναι μάλλον αρκετές για χειροκίνητο.
Στο αυτόματο από την άλλη, ο αριθμός των σχέσεων δεν απασχολεί. 

Δεν καλείται ο οδηγός να αλλάζει επτά ή οκτώ σχέσεις, και έτσι μπορεί να φτάσουμε σε μεγαλύτερους αριθμούς. Όσο μεγαλύτερος ο αριθμός τόσο πιο ακριβές το φάσμα στροφών λειτουργίας που περιστρέφεται το μοτέρ στα «καλύτερά» του. 

Με 10 σχέσεις μπορεί ο κατασκευαστής να έχει το μοτέρ του σε λειτουργία σε ένα φάσμα 200-400 στροφών στο 90% της χρήσης του. Μεγάλη υπόθεση σε σχέση με τις 2.000 σ.α.λ. που επιτρέπει το πεντάρι και μόλις στο 60% της λειτουργίας. Δεν είναι καλύτερα να λειτουργείς το μοτέρ σου εκεί ακριβώς που πετυχαίνει όλα τα καλύτερα νούμερα; 

Τι λέτε λοιπόν; Αν οι πολλές σχέσεις «κολακεύουν» ένα μοτέρ, μήπως είναι καλύτερα; Εσείς μέχρι πόσες είστε διατεθειμένοι να αλλάζετε μόνοι σας; Και τελικά μήπως το αυτόματο είναι πλέον μονόδρομος; 
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
drikf... (29/8/2014, 13:11) το μελλον εχε ιερθει εδω και 7 χρονια. DSG λεγεται και το λανσαρε η VW . κιβωτιο αυτοματο με δυνατοτητα αλλαγης ταχυτητων και απο το τιμονι απο τα paddles (αν και δεν χρειαζεται γιατι ο υπολογιστης που το ελεγχει ειναι πολυ εξυπνος) διπλου συμπλεκτη . οποιος δεν εχει οδηγησει αυτοματο DSG δεν ξερει τι χανει. οποιος οδηγησε δεν ξανααλλαζει.
τωρα το ποσες ταχυτητες θα εχει δεν με ενδιαφερει. αλλωστε αλλαζουν πολυ γρηγορα και τις αλλαγες δεν τις καταλαβαινεις καν
pkott... (28/8/2014, 16:25) Αυτόματο και με πάνω από 6 ταχύτητες.
Γενικά εγώ θέλω η τελευταία σχέση να είναι τόσο μακριά ώστε με 140χλμ το μοτέρ να είναι όχι πάνω από τις 2500 στροφές (ή 2000 αν είναι ντίζελ). Δηλαδή η τελευταία σχέση πρέπει να δίνει πάνω από 50χλμ/1000 στροφές του κινητήρα).

Αν το μοτέρ έχει ροπή, τότε ακόμα και με 7 σχέσεις αυτό είναι εφικτό. Αλλιώς πάμε σε 8 ή 9 σχέσεις.

Εξάλλου, πιο πολλές σχέσεις <=> πιο πυκνές και έτσι ευνοούνται οι ρεπρίζ πάρα πολύ, αλλά και η κατανάλωση, γιατί δε χρειάζεται να ανεβάσεις πολλές στροφές πριν αλλάξεις σχέση.
geome... (25/8/2014, 21:15)

Οπως τα λέτε είναι, οι πολλές σχέσεις πετυχαίνουν καλύτερες επιδόσεις και οικονομία ταυτόχρονα, αλλά πάνω από 6 το χειροκίνητο γίνεται κουραστικό. Η άποψή μου όμως είναι ότι με την επικράτηση των υβριδικών και ηλεκτρικών, το κιβώτιο όπως το ξέρουμε θα καταργηθεί. Πάντως, στα απλά αυτοκίνητα το κιβώτιο (απλό ή αυτόματο) διπλού συπλέκτη δεν το βρίσκω απαραίτητο.