Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Πάνω ή κάτω από 120.000 χλμ. στο κοντέρ είναι «OK» για μεταχειρισμένο;
Η ΕΕ θα αναγκάσει τους κατασκευαστές να φτιάξουν φθηνότερα ηλεκτρικά. Πως;
Με 6 Β-SUV & τώρα τη Junior, τι άλλο θες για να πάρεις SUV Stellantis;
«Κουλομαρίες» με 1.000 άλογα που δεν ξέρουν ούτε να αλλάζουν ταχύτητες
Εν έτει 2024, γίνεται μικρό με 65 άλογα και 18 χιλιάρικα;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Τι γνώμη έχετε για τον τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας;
Διαβάστηκε από 15013 αναγνώστες

Νομίζετε ότι ο τρόπος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας είναι άδικος; Πως τα παλιότερα αυτοκίνητα πληρώνουν ασύμμετρα περισσότερα, και πως τα δίλιτρα υπερφορολογούνται; Μήπως όμως η μεγαλύτερη αδικία στα τέλη κυκλοφορίας είναι αλλού; Μήπως πριν αλλάξει ο τρόπος υπολογισμού του φόρου, πρέπει να αλλάξει ο τρόπος πληρωμή; Νομίζετε ότι ο τρόπος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας είναι άδικος; Πως τα παλιότερα αυτοκίνητα πληρώνουν ασύμμετρα περισσότερα, και πως τα δίλιτρα υπερφορολογούνται; Μήπως όμως η μεγαλύτερη αδικία στα τέλη κυκλοφορίας είναι αλλού; Υπάρχουν αρκετά θέματα στα οποία μπορεί να σταθεί κανείς και να πει ότι τα τέλη κυκλοφορίας στην Ελλάδα σήμερα είναι άδικα. Από τη μία ο διαχωρισμός ανάμεσα σε αυτοκίνητα πριν και μετά το 2011 που κάνει πανομοιότυπα μοντέλα να πληρώνουν μέχρι και 70% διαφορετικά τέλη.

Από την άλλη τα δίλιτρα φορολογούνται τόσο πολύ που αν κάποιος έτυχε να ξεμείνει με ένα, θα αναγκαστεί να το αποσύρει από την κυκλοφορία. Ασε που δεν υπάρχει συσχετισμός, αφού μπορεί κανείς να έχει αγοράσει δίλιτρο δεύτερο χέρι σε πολύ χαμηλή τιμή. Δε σημαίνει ότι είναι πλούσιος.

Πρόσφατα στη Μ. Βρετανία ο τρόπος πληρωμής των τελών κυκλοφορίας άλλαξε. Ο τρόπος υπολογισμού παρέμεινε ο ίδιος, όμως τώρα τα τέλη πληρώνονται με το μήνα, όπως θα ισχύσει κάποια στιγμή στην Ελλάδα. Οι βρετανοί όμως αντιδρούν. Αντιδρούν γιατί, βλέπεις, μέχρι τώρα τα πλήρωναν με τη μέρα. Δηλαδή αν ένα αυτοκίνητο ταξινομούνταν στις 13 του μηνός, πλήρωνε τέλη για ένα χρόνο από τις δεκατρείς, μέχρι τις δεκατρείς. Τώρα πρέπει να πληρώσει ολόκληρο τον τρέχοντα μήνα. Να χάσει δηλαδή 13 μέρες τις οποίες πληρώνει ασκόπως.

Στην Ελλάδα το σύστημα αυτό εφαρμόζεται με το χρόνο, όχι με το μήνα. Δηλαδή αν αγοράσεις αυτοκίνητο σήμερα πρέπει να πετάξεις λεφτά στα τέλη κυκλοφορίας των μηνών που πέρασαν, και από 1η Ιανουαρίου ξεκινάς με ολόκληρο το χρόνο. Αν πουλήσεις το αυτοκίνητό σου τον Απρίλιο έχεις πληρώσει, πάλι για ένα χρόνο, αλλά έχεις χρησιμοποιήσει μόλις τέσσερις μήνες.

Αν στην Μ. Βρετανία ξεσηκώνονται για το πολύ μερικές μέρες χαμένες, στην Ελλάδα τι έπρεπε να γίνει; Οι νέες ταξινομήσεις μετά τον Ιούλιο μειώνονται καθαρά γιατί ο κόσμος δεν θέλει να πληρώσει ολόκληρο κάτι που θα πάρει μισό. Ειδικά τον Δεκέμβριο οι ταξινομήσεις είναι γι αυτό το λόγο στο ναδίρ. Τον μήνα με τις καλύτερες προσφορές, δηλαδή, τον χάνουμε για να αποφύγουμε κερατιάτικο φόρο ενός ολόκληρου έτους.

Τι κάνουμε όμως για να το αποφύγουμε; Εσείς κοιτάτε τι μήνα αγοράζετε αυτοκίνητο; Ή τι μήνα το πουλάτε; Μήπως πριν αλλάξει ο τρόπος υπολογισμού του φόρου, πρέπει να αλλάξει ο τρόπος πληρωμή; Τι λέτε; Δεν είναι αυτή η μεγαλύτερη αδικία; Να πληρώνεις ολόκληρο κάτι που μπορεί να αγοράσεις μέχρι και μόλις το ένα δωδέκατο;  
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
drikf... (4/11/2014, 23:39) ξυπνατε. μας συμφερει ολους να αλλαξει και να μπει το τελος στην τιμη του καυσιμου. ΕΤΣΙ θα πληρωνουν ΚΑΙ οι τουριστες και οσοι ερχονται με ξενες πινακιδες. επισης ειναι το δικιαοτερο γιατι οσο κυκλοφορεις θα πληρωνεις. οπως λεει και ο ορισμος "τελος κυκλοφοριας" . δεν ειναι δυνατον να το εχεις ακινητο και να πληρωνεις "τελος κυκλοφοριας"!
elmar... (2/11/2014, 16:23) Ας μου απαντήσει κάποιος πως είναι δυνατόν να πληρώσω τέλη κυκλοφορίας 120€ για ένα cinquecento 899cc 45hp ηλικίας 21 ετών μηδενικής άξιας όταν κάτοχος Fiesta 1.0cc 80hp αξίας 9.990€ θα πλήρωσή 0€.
Και  δεν πείθομαι για πράσινα άλογα και άλλα τέτοια. Το πέρασα ΙΚΤΕΟ φέτος τον Μάιο χωρίς καμία παρατήρηση  

Υ.Γ Το cinquecento είναι πλέον το κύριο αυτοκίνητο της οικογένειας.
apolo... (29/10/2014, 21:34) Φιλε με το CLK και εγω το ιδιο προβλημα. αγορασα ενα αυτοκινητο τον καιρο που αλλεξε ο νομος και ο υπολογισμος εγινε με τους ρυπους. φυσικα σε αυτο το καλοκρατος που ζουμε δε με ενοιμέρωσε κανεις και ενω στο μυαλο μου ειχα να πληρωνω 300 ευρω τωρα πληρωνω 484 και καιω και υγραεριο παρακαλω. παρακαλω δωστε φαση τωρα: το ιδιο μοντελο τον επομενο μηνα βγηκε απο την εταιρια τουρμπο. εχει το ιδιο βαρος καταναλωνει τα ιδια καυσιμα και ομως πληρωνει 147 ευρω. δηλαδη με καποια κολπα (φιλτρα, φακελακια start stop) η εταιρια καταφερε να μειωσει τα τελη αντι αυτα να ανεβουν.οποιος ξερει απο φυσικη ξερει οτι η ιδια μαζα οταν διανυει την ιδια αποσταση και καταναλωνει τα ιδια λιτρα ειναι φυσικο να εκπεμπει τους ιδιους ρυπους. καποιος βεβαια μπορει να πει οτι κανει τελειωτερη καυση. ε οχι ρε φιλε αεριο καιω αυτο δηλαδη δε μετραει?
πιστευω οτι τα τελη πρεπει να ειναι αποτελεσμα πολλων παραγωντων οπως την αξια αγορας, τους ρυπους και αλλα ... με τιποτε ομως τα χιλιομετρα. δε φτανει που χρυσοπληρωνουμε τα καυσιμα? ποσες φορες θα το πληρωσουμε αυτο το καλοκρατος ???

nikos... (29/10/2014, 12:29) Θεωρω οτι οχι μονο ειναι υπερβολικα υψηλα τα τελη κυκλοφοριας αφου σε αλλα κρατη π.χ Γερμανια Μ.Βρετανια ιδιως στα μικρα κυβικα πληρωνουν ελαχιστα η και καθολου αλλα ειναι και ακομη μια απελπιδα ανεντιμη και υπουλη προσπαθεια της κυβερνησης να τα αρπαξει απο τα χαμηλοτερα οικονομικα στρωματα ενω τους μεγαλοεπειχηρηματιες αδυνατει η δεν τολμα να τους αγγιξει. Γι αυτο και δεν προκειται να παμε ποτε μπροστα σαν κρατος.
nikos... (29/10/2014, 12:08) Θεωρω οτι οχι μονο ειναι υπερβολικα υψηλα τα τελη αφου σε αλλα κρατη οπως Γερμανια Μ.Βρετανια ιδιως στα χαμηλα κυβικα πληρωνουν ελαχιστα η και καθολου στην Ελλαδα ειαναι μια ακομη απεγνωσμενη ανηθικη και υπουλη προσπαθεια της κυβερνησης να τα αρπαξει απο τους μη εχοντες ενω τους πλουσιους και τους μεγαλοεπειχηρηματιες αδυνατουν και δεν τολομουν να τους αγγιξουν.Γι αυτο δεν θα παμε ποτε μπροστα σαν κρατος.
sotos... (28/10/2014, 00:43) ειμαστε φοβεροι...εχουμε ξεχάσει τι πληρώνουμε γυρω-γυρω σε φόρους και συζηταμε πως πρεπει να πληρώνουμε τα αδικα τελη κυκλοφορίας....με τόσα διόδια και τόσους ήδη φόρους στα καύσιμα ...στη θερμανση παντού!!! ειναι σαν να μας βασανίζουν και εμεις να διαλεγουμε βασανιστή αναλογα με τα...γούστα μας ο καθενας....ειμαστε ελεεινοι και καλα μας κανουν.......μας αξίζουν μπράβο και φυσικά και άλλοι φόροι!!!!μπορώ να ρωτήσω γιατι πληρώνουμε (και) τέλη κυκλοφορίας?τι μας παρεχεται?που πανε τα χρήματα????
marak... (27/10/2014, 20:50)

Στην Ελλάδα τα καύσιμα είναι υπερ-υπερ-υπερφορολογημένα, και σε κάθε ευρώ που δίνουμε, ένα μεγάλο ποσοστό να πηγαίνει στο Κράτος, και σαν Ειδικός Φόρος Καυσίμων και σαν ΦΠΑ.

Όποιος συνεπώς κάνει πολλά χιλιόμετρα, πληρώνει παραπάνω φόρους στο Κράτος από έναν που κάνει λιγότερα χιλιόμετρα.

Επίσης όποιος κάνει πολλά χιλιόμετρα, συνεισφέρει στο Κράτος με τον ΦΠΑ στα Διόδια.

Επίσης όποιος κάνει πολλά χιλιόμετρα, συνεισφέρει με τον ΦΠΑ στις επισκευές, λάδια, σέρβις, ανταλλακτικά, λάστιχα, αντικατάσταση αυτοικινήτου κ.λπ.

Συνεπώς είναι αδικία, ένας που κάνει πολλά χιλιόμετρα, π.χ. για τη μετάβαση στη δουλειά του, και επιστροφή, να πληρώνει επιπλέον φόρους για τα τέλη κυκλοφορίας, ενώ έχει δώσει ένα σημαντικό μέρος του εισοδήματός του για καύσιμα, διόδια, αντικατάσταση αυτοκινήτου, σέρβις κι επισκευές, κ.λπ.

Και επειδή και ηλικία έχουμε και μνήμη, θυμόμαστε ότι όταν αυξήθηκαν απότομα και υπέρμετρα οι φόροι στα καύσιμα, αυτό έγινε για να "φορολογηθούν" όσοι κάνουν πολλά χιλιόμετρα! 

 Ας αφαιρεθούν οι υπερβολικοί φόροι από τα καύσιμα, και τότε μόνο ας μπει  φόρος στα χιλιόμετρα.

 

stath... (21/10/2014, 19:18) Θα ήθελα να προσθέσω και κάτι άλλο, επειδή συζητείται η εφαρμογή του Ολλανδικού μοντέλου, να πληρώνουμε δηλαδή τέλη κυκλοφορίας με βάση τα διανυθέντα χιλιόμετρα. Αν εφαρμοστεί αυτό το μοντέλο, υπάρχουν κάποια σημεία που μπορούμε να σχολιάσουμε. Κατ΄αρχάς είναι ένας λογικός τρόπος τελών, όμως θα πρέπει να πληρώνονται στο τέλος του έτους, προκειμένου να υπολογιστούν τα διανυθέντα χιλιόμετρα μέσα στο έτος. Τι γίνεται όμως αν το αυτοκίνητο πουληθεί εντός του έτους; Θα πουληθεί χωρίς να έχουν πληρωθεί τα τέλη και ο νέος ιδιοκτήτης θα πληρώσει τα τέλη ολόκληρου του έτους; Θα πληρώσει δηλαδή και τα χιλιόμετρα του προηγούμενου ιδιοκτήτη; Επίσης για να υπολογιστούν τα τέλη, με βάση τα χιλιόμετρα, θα πρέπει τα αυτοκίνητα να εφοδιαστούν με GPS. Θα υποχρεωθούν όλοι οι κάτοχοι αυτοκινήτων να πληρώσουν την αγορά του GPS. Τι γίνεται τώρα αν κάποιος κλέψει, ή "κλέψει" το GPS από ένα αυτοκίνητο; Θα είναι αδύνατη η καταμέτρηση των χιλιομέτρων και έτσι θα απαλλαγεί ο ιδιοκτήτης, από τα αντιστοιχούντα τέλη; Ακόμη αν κάποιος επέμβει στη λειτουργία του GPS, δεν θα μπορεί να το κάνει να μην γράφει χιλιόμετρα; Για παράδειγμα αν καλύψει το GPS με ένα αλουμινόχαρτο, δεν θα μπορεί το όργανο αυτό να συνδεθεί με το δορυφόρο και επομένως δεν θα γράφει χιλιόμετρα. Επίσης αν διακόψει την τροφοδοσία του οργάνου με ρεύμα και πάλι το όργανο δεν θα γράφει. Γενικά κάνω κάποιες σκέψεις, που ενδεχόμενα να προκύψουν με την εισαγωγή αυτού του συστήματος.
a.kou... (16/10/2014, 16:03) Συντάσομαι ασμένως με την γνώμη του κου Στάθη. Αυτή τη στιγμή δεν μιλάμε για τέλη κυκλοφορίας αλλά για φόρο κατοχής αυτοκινήτου διότι δεν λαμβάνεται υπόψη πόσο κυκλοφορεί ένα αυτοκίνητο αλλά τι κυλιδρισμό έχει με αποτέλεσμα να καταλήγουμε εκ προιμίου σε αδικίες. Αφήστε που αν ενσωματώσουμε τα τέλη κυκλοφορίας στη τιμή των καυσίμων το κράτος που έχει αναγκη χρημάτων θα τα εισπράτει άμεσα και όχι κάθε Νοέμβριο - Δεκέμβριο
gpari... (16/10/2014, 11:48) είχα αυτοκίνητο του 2005, το clk 200- 1800cc και πλήρωνα τέλη κυκλοφορίας 300€. έχω πουλήσει το συγκεκριμένο αυτοκίνητο για να αγοράσω ένα νέας τεχνολογίας και αγόρασα το e250- 1800cc επίσης. το εκτελώνισα τον Οκτώβριο του 2014. το προηγούμενο αυτοκίνητο είχε εκπομπές ρύπων 204γρ/χλμ και το νέο αυτοκίνητο 190γρ/χλμ και με υποχρέωσαν να πληρώσω 484€ για τα τέλη του προηγούμενου έτους. Η αδικία είναι διπλή 1ον πλήρωσα για δέκα μήνες που το αυτοκίνητο δεν κυκλοφορούσε στην Ελλάδα και 2ον τέλη κυκλοφορίας 184€ επιπλέον από το προηγούμενο αυτοκίνητο το οποίο είχε περισσότερες εκπομπές ρύπων. Επαναλαμβάνω clk 200/2005-204gr/km=300€ και e250/2012-190gr/km=484€. Σας παρακαλώ θέλω να μου πείτε ποιος είναι ο εύστροφος ή καλύτερα ο άσχετος ΝΟΜΟΘΕΤΗΣ.
georg... (13/10/2014, 19:00) Ουτως ή αλλως και να αγορασει καποιος αυτοκινητο π.χ. δεκεμβρη μηνα και να πληρωσει τα τελη ολου του προηγουμενου ετους αυτο θα συμβει λιγες φορες αφου στην χωρα μας συνηθως αλλαζουμε αυτοκινητο κατα μεσο ορο ανα δεκαετια και αν τωρα πια. Το θεμα λοιπον δεν ειναι οτι θα πληρωσεις τα τελη ολου του προηγουμενου ετους αλλα τα τελη των επομενων ετων που δεν γνωριζει κανεις πως θα ειναι. Οπως για παραδειγμα πριν το 2009 ενα αμαξι 2000 κυβικων ενας μεσος ελληνας μπορουσε να το συντηρει ανετα, απο το 2009 και μεχρι σημερα ηρθαν τα πανω κατω...
pkott... (13/10/2014, 02:39) Να ενσωματωθούν στα καύσιμα. Όποιος κινειται περισσότερο, χρησιμοποιεί το οδικό δίκτυο περισσότερο, ρυπαίνει περισσότερο και άρα θα πληρώνει περισσότερο.

Το να υπολογίζονται βάσει διανυθέντων χλμ, είναι άδικο, γιατί θα πρέπει να αφαιρούνται τα χλμ των ιδιωτικών εθνικών οδών, αφού για αυτές πληρώνουμε τέλη με τη μορφή διοδίων, κάτι το οποίο δεν πρόκειται να γίνει

pchim... (11/10/2014, 18:09) Τα πράγματα είναι απλά. Τα τέλη κυκλοφορίας θα πρέπει να υπολογίζονται αποκλειστικά βάσει της αξίας κτήσης και χρόνο με το χρόνο να υπάρχει η αντίστοιχη απαξίωση, βάσει της αγοραίας αξίας του αυτοκινήτου.

Προφανώς υπάρχουν άλλοι λόγοι που το λιβανίζουμε τόσα χρόνια και μιλάμε μία για κυβικά και μία για ιπποδυνάμεις. Δε νομίζω ότι χρειάζεται πολύ μυαλό για να καταλήξουμε σε ένα δίκαιο σύστημα φορολόγησης.
drikf... (10/10/2014, 10:34) το φωναζω εδω και πολλα χρονια. ειναι αδικο να υπαρχει τελος κυκλοφοριας με βαση τα κυβικα. πρεπει να καταργηθουνε και να μπει ενας φορος στα καυσιμα. ετσι θα πληρωνουνε περισσοτερο εκεινοι που κυκλοφορουνε περισσοτερο και επισης θα πληρωνουνε και οσοι κυκλοφορουνε με ξενες πινακιδες αλλα και οι τουριστες που νοικιαζουν για λιγες μερες ενα αυτοκινητο. τελικα στο τελος θα πληρωνουμε εμεις λιγοτερο
stath... (9/10/2014, 17:38) Εγώ πιστεύω ότι τα τέλη κυκλοφορίας θα έπρεπε να ενσωματωθούν στην τιμή της βενζίνης. Αυτό μπορεί να γίνει υπολογίζοντας ότι ο μέσος οδηγός κάνει περίπου 15.000 χιλιόμετρα το χρόνο και καίει γύρω στα 6 ή 7 λίτρα κατά μέσο όρο ανά 100 χιλιόμετρα. Άρα το χρόνο καίει γύρω στα 1000 λίτρα, επομένως αν υπολογίσουμε ότι πληρώνει τέλη κυκλοφορίας κατά μέσο όρο 200 ευρώ αντιστοιχούν 0,20 λεπτά ανά λίτρο. Αυτό το σύστημα πιστεύω ότι είναι πιό δίκαιο για πολλούς λόγους. Πρώτα πρώτα διότι όσο περισσότερο κυκλοφορείς και επιβαρύνεις τους δρόμους (φθορά δρόμων, ρύπανση κ.λ.π.) τόσο περισσότερο πληρώνεις. Επίσης όσο πιό παλιό είναι το αυτοκίνητο σου και όσο μεγαλύτερος ο κινητήρας, τόσο περισσότερο καίει και ρυπαίνει, άρα τόσο περισσότερο πληρώνεις. Ακόμη αν έχεις δύο ή περισσότερα αυτοκίνητα και χρησιμοποιείς το μικρό για τις καθημερινές μετακινήσεις σου και το μεγάλο μια στο τόσο, για εκδρομές, πληρώνεις τη βενζίνη (και μαζί και τα τέλη) του μικρού καθημερινά, ενώ του μεγάλου μόνο όταν το κινείς, που μπορεί να το κινείς ελάχιστα. Υπάρχουν πολλοί λόγοι, που κάνουν πιό δίκαιη τη λύση αυτή, αλλά θα διαφωνήσουν οι επαγγελματίες, που κάνουν πολλά χιλιόμετρα, όμως και στην περίπτωση αυτή θα μπορούσε το κράτος να κάνει μια ρύθμιση, ώστε οι επαγγελματίες να πληρώνουν τελικά λιγότερο, δίνοντας τους κουπόνια, ή μειώσεις στο φόρο. Τέλος με την ενσωμάτωση της τιμής των τελών, στην τιμή των καυσίμων, θα πληρώνει και ένα πλήθος οχημάτων, που σήμερα δεν πληρώνει καθόλου τέλη κυκλοφορίας, παρόλο που κυκλοφορούν, και επιβαρύνουν την κυκλοφορία και το περιβάλλον, όπως και οι ξένοι τουρίστες. Μπορεί κάποιος να αντικρούσει ότι η τιμή των καυσίμων είναι ήδη αυξημένη και δεν αντέχεται μια επιπλέον αυξηση, με την ενσωμάτωση των τελών κυκλοφορίας. Όμως αυτό ουσιαστικά δεν ισχύει, διότι τα τέλη κυκλοφορίας όλοι τα πληρώνουμε, έτσι και αλλοιώς, ποιά διαφορά θα έχει λοιπόν αν τα πληρώνουμε ξεχωριστά, ή μέσα στη βενζίνη; 
geome... (9/10/2014, 16:42)

Θα μπορούσαν τα τέλη να ισχύουν για 6 μήνες ή ένα χρόνο από τη στιγμή που τα αγοράζεις, ενώ η περίοδος και ο αριθμός κυκλοφορίας να εκτυπώνεται σε αυτοκόλλητο για το τζάμι.