Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Με 2 ευρώ το λίτρο & κίνηση παντού τι θα το κάνεις το «φτιαγμένο» σου;
Γιατί βούτηξαν 25% οι πωλήσεις των ηλεκτρικών το 2024;
Μπορεί το ID. Buzz να αναστήσει την κατηγορία των πολυμορφικών;
Τι κάνει ο «κάφρος» γείτονας με το αυτοκίνητό του και σε εκνευρίζει;
Σχεδίαση, υλικά, εξοπλισμός: Ποια παλιώνουν σαν κρασί & ποια σα γάλα;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Θα πληρώνατε λιγότερα τέλη αν το αυτοκίνητό σας ήταν πιο καινούργιο;
Διαβάστηκε από 4184 αναγνώστες

Πόσα τέλη κυκλοφορίας πληρώνετε τώρα και πόσα θα πληρώνατε αν το αυτοκίνητό σας ήταν πιο καινούργιο; Μήπως ευνοείστε με το υπάρχον σύστημα και δεν το ξέρετε; Ή μήπως ένα καινούργιο αυτοκίνητο θα είχε μεγαλύτερη διαφορά; Μήπως λοιπόν η αλλαγή αυτοκινήτου με ένα καινούργιο δεν έχει να κάνει μόνο με τα τέλη αλλά συνολικά με τον εναρμονισμό με την σύγχρονη φιλοσοφία του πως πρέπει να είναι ένα αυτοκίνητο; Πόσα τέλη κυκλοφορίας πληρώνετε τώρα και πόσα θα πληρώνατε αν το αυτοκίνητό σας ήταν πιο καινούργιο; Μήπως ευνοείστε με το υπάρχον σύστημα και δεν το ξέρετε; Ή μήπως ένα καινούργιο αυτοκίνητο θα είχε μεγαλύτερη διαφορά; Αν αγοράσατε το αυτοκίνητό σας πριν τις 31 Οκτωβρίου 2010 θα γνωρίζετε φυσικά ότι τα τέλη κυκλοφορίας σας πάνε με τον κυβισμό, ενώ αν το αυτοκίνητό σας ταξινομήθηκε μία μέρα μετά, τα τέλη υπολογίζονται με τους ρύπους.

Όταν ξεκίνησε το μέτρο πολλοί κάτοχοι αυτοκινήτων ήταν έξαλλοι γιατί ίδια αυτοκίνητα βρέθηκαν να πληρώνουν διαφορετικά τέλη μόνο και μόνο επειδή είχαν ταξινομηθεί με μερικές μέρες διαφορά. Και όντως, αυτό είναι αστείο. Δεν αναρωτήθηκαν όμως κατά πόσο το νέο μέτρο τους ευνοούσε ή όχι.

Σίγουρα οι κάτοχοι αυτοκινήτων που είχαν χαμηλούς ρύπους και δικαιούνταν μηδενικά τέλη, αν είχαν ταξινομηθεί πριν το τέλος Οκτωβρίου του 2010 βγήκαν χαμένοι. Όμως το 2010 τα αυτοκίνητα αυτά ήταν ελάχιστα και τελικά βρέθηκαν να πληρώνουν 120 ευρώ. Σύμφωνοι, είναι λεφτά, αλλά όχι πολλά. 

Αυτοί που ευνοήθηκαν είναι όσοι είχαν μοντέλα με ρύπους πάνω από 160 γραμμάρια, δεινόσαυρους με τα σημερινά δεδομένα. Και δε μιλάμε για μεγάλα, αλλά για μικρομεσαία και μικρά που αγοράζονταν αφειδώς με κριτήριο την υψηλή ισχύ από 1.600 και 1.800 κυβικά με τούρμπο. Αυτοκίνητα που με τον κυβισμό πλήρωναν το πολύ 300 ευρώ, με τους ρύπους μπορεί να ανέβαιναν πάνω από και από τα 500. 

Βλέπεις το μέτρο των τελών άλλαξε τελείως το τι κοιτάμε όταν αγοράζουμε καινούργιο, και παρότι πολλές φορές τα 300 ή 400 ευρώ το χρόνο δεν τα λογαριάζουμε όταν διαλέγουμε, η συνολική εικόνα ρύποι-κατανάλωση γίνεται πιο εμφανής όταν τη μετράμε σε χρήμα.

Έτσι από το 2010 και μετά δεν άλλαξαν μόνο τα τέλη, ή τα μοντέλα, αλλά και ο τρόπος που διαλέγουμε αυτοκίνητο. Σήμερα για παράδειγμα ένα αυτοκίνητο με 150 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο πρέπει να είναι μεγάλου κυβισμού ή υψηλής απόδοσης. Ένα μικρομεσαίο πρέπει να είναι όχι πάνω από 120 γραμμάρια, ενώ τα μικρά πρέπει να έχουν μηδενικά τέλη.

Μήπως λοιπόν η αλλαγή αυτοκινήτου με ένα καινούργιο δεν έχει να κάνει μόνο με τα τέλη αλλά συνολικά με τον εναρμονισμό με την σύγχρονη φιλοσοφία του πως πρέπει να είναι ένα αυτοκίνητο; Μήπως εκτός από τα τέλη που θα γλιτώσετε, θα γλιτώσετε και άλλα έξοδα; Πως βλέπετε σήμερα το παλιό σας αυτοκίνητο;
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
johnb... (15/11/2014, 15:14) Είναι μεγάλη απάτη εκ μέρους της πολιτείας αυτοκίνητα του 2010 να πληρώνουν διαφορετικά τέλη κυκλοφορίας επειδή αγοράστηκαν διαφορετικό μήνα.Το πρόσχημα των καυσαερίων είναι ένα ακόμη ψέμα εάν αναλογιστεί κανείς ότι από το μακρινό 1992 που άρχισε η πρώτη απόσυρση σε όλες τις άδειες κυκλοφορίας αναγράφονται τα καυσαέρια των αυτοκινήτων.Και ναι θεωρώ κλοπή του εισοδήματος μου διότι αλλιώς υπολογίζαμε μισθούς και συντάξεις το 2010 που αγοράσαμε τα αυτοκίνητα μας και αλλιώς φρόντισε να μας τα διαμορφώσει η " ευνομούμενη , τρομάρα της " πολιτεία.Ντροπή εγώ να πληρώνω 660 ευρώ και κάτοχος του ίδιου αυτοκινήτου μετά την 1/10 308 ευρώ όταν η σύνταξη μου μετά από 37 χρόνια εργασίας σε ιδιωτική βαριά βιομηχανία από 2.350 ευρώ έγινε 1.400. Αλλά που θα μου πάτε κύριοι πολιτικοί και βουλευτάδες , έχω δυο κοντέινερ με φούμο για τα μούτρα σας στις επόμενες εκλογές.
geome... (14/11/2014, 00:49) Φυσικά τα τέλη δεν είναι το πρωταρχικό κριτήριο για την αντικατάσταση ενός παλιού αυτοκινήτου. Η διαφορά στα καύσιμα είναι συνήθως πολύ σημαντικότερη, το ίδιο και ο εξοπλισμός ασφαλείας.
stath... (13/11/2014, 22:17) Καλά τα καινούρια αυτοκίνητα, αλλά με τα ίδια λεφτά αγοράζεις παλιό ανώτερης ή πολύ ανώτερης κλάσης. Το γεγονός αυτό για μένα είναι πιό σημαντικό, από τα τέλη κυκλοφορίας.