Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Μπορεί το ID. Buzz να αναστήσει την κατηγορία των πολυμορφικών;
Τι κάνει ο «κάφρος» γείτονας με το αυτοκίνητό του και σε εκνευρίζει;
Σχεδίαση, υλικά, εξοπλισμός: Ποια παλιώνουν σαν κρασί & ποια σα γάλα;
Φώτα που τυφλώνουν: Φταίνε τα LED, τα ψηλά SUV ή η αδιαφορία;
Ποιο αμάξι θα αγόραζες αν ήξερες πως θα το κρατούσες 20 χρόνια;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Μήπως σταματήσαμε να αγοράζουμε πρακτικά αυτοκίνητα;
Διαβάστηκε από 4005 αναγνώστες

Ποιο είναι το πρώτο κριτήριο με το οποίο διαλέγουμε αυτοκίνητα; Αν είναι η εξωτερική εμφάνιση, μήπως σταδιακά επικεντρώνουμε το ενδιαφέρον μας στην ομορφιά και έχουμε αφήσει την πρακτικότητα σε δεύτερη μοίρα; Θα αφήνατε ένα όμορφο αυτοκίνητο για να πάρετε ένα πρακτικό; Ποιο είναι το πρώτο κριτήριο με το οποίο διαλέγουμε αυτοκίνητα; Αν είναι η εξωτερική εμφάνιση, μήπως σταδιακά επικεντρώνουμε το ενδιαφέρον μας στην ομορφιά και έχουμε αφήσει την πρακτικότητα σε δεύτερη μοίρα; Οι κατασκευαστές πάντως έτσι φαίνεται πως σχεδιάζουν τα καινούργια τους μοντέλα. Η αισθητική της σχεδίασης έχει πολύ μεγαλύτερη σημασία από την πρακτικότητα. Αν θέλει κανείς μεγάλο αυτοκίνητο με χώρους και άνεση για πέντε επιβάτες και αποσκευές, το μόνο που χρειάζεται να κάνει είναι να αγοράσει κάτι μεγαλύτερο. 

Η αύξηση του μεγέθους τις τελευταίες δεκαετίες είναι δείγμα της τάσης που θέλει τους κατασκευαστές να σχεδιάζουν με βάση το ωραίο και μετά με βάση το πρακτικό. Αν ήταν αλλιώς, θα βλέπαμε σημαντικότερη προσπάθεια να καλύτερη εκμετάλλευση των διαστάσεων, όμως κάτι τέτοιο το κάνουν πλέον λίγοι κατασκευαστές, ή γίνεται μόνο στις μικρές κατηγορίες.

Η Toyota για παράδειγμα έχει ανάγει το Yaris στο καλύτερο δείγμα εκμετάλλευσης χώρων. Παρότι θα μπορούσε να αυξήσει τις διαστάσεις του, όπως έχουν κάνει άλλοι κατασκευαστές στα μικρά τους για να φτάσουν τους χώρους του Yaris, η Toyota εξακολουθεί να δίνει μαθήματα σχεδίασης σε αυτόν τον τομέα.

Μπορεί όμως κανείς να κατηγορήσει τους κατασκευαστές που θέλουν να μας δίνουν όμορφα αυτοκίνητα; Αν κάτι τέτοιο γίνεται εις βάρος της πρακτικότητας, είναι κακό απλά να τα μεγαλώνουν λίγο για να χωράμε;
Το παράδειγμα της Mercedes CLA είναι το καλύτερο. Η CLA είναι ένα από τα πιο όμορφα αυτοκίνητα της αγοράς, με σαφή αίσθηση στη σχεδίαση και όχι στους χώρους. Αν θες περισσότερη πρακτικότητα, η Mercedes μόλις παρουσίασε την πιο ευρύχωρη έκδοση, το πεντάθυρο Shooting Beak. Και σε αυτό όμως η Mercedes έδωσε έμφαση στη σχεδίαση και όχι τόσο στην πρακτικότητα. Με μεγαλύτερους χώρους από την σεντάν έκδοση, η Shooting Break δίνει λύση.

Το ερώτημα όμως είναι, θα άφηνες ένα όμορφο αυτοκίνητο για να πάρεις ένα πρακτικό; Ή αντίστροφα, θα διάλεγες ανάμεσα σε δύο πρακτικά αυτοκίνητα ποιο είναι το πιο όμορφο ή ανάμεσα σε δύο όμορφα αυτοκίνητα ποιο είναι το πιο πρακτικό; Εσείς τι λέτε;  
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
black... (10/12/2014, 14:29)

 

Επειδή οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν την τάση να αντιγράφουν, λίγο ρόλο παίζει το ότι το yaris για παράδειγμα δεν έχει αυξήσει τις διαστάσεις του και έχει καλούς χώρους. Η Hyundai και η kia έχουν παρόμοια αυτοκίνητα. Το clio που έχει αυξήσει τις διαστάσεις του είναι και συμπεριφέρεται σαν αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Αυτό που δεν μπορώ να καταλάβω είναι γιατί κάποιος αγοράζει ένα αυτοκίνητο που δεν έχει καθόλου χώρους όπως το fiat 500 και το mini. Είναι οι Έλληνες τόσο εγωιστές και στενόμυαλοι που αν υπήρχαν μονοθέσια στην Ελληνική αγορά θα κυκλοφορούσαν στους Ελληνικούς δρόμους;

geome... (9/12/2014, 23:53) Νομίζω ότι η σήμερα αγορά έχει αρκετή ποικιλία ώστε να ικανοποιούνται όλα τα γούστα. Χωρίς ουσιαστικά να υπάρχει "κακό" αυτοκίνητο, λογικά ότι πληρώνεις παίρνεις.
Μια προσωπική μου ένσταση όμως αφορά την προς τα πίσω ορατότητα των νέων μοντέλων, που θυσιάζεται στο βωμό του στυλ (και επίσης στην αεροδυναμική).
Μέχρι να αντικατασταθούν οι καθρέφτες αποτελεσματικά από κάμερες, το πρόβλημα αυτό θα παραμένει, όσο και να βοηθούν οι αισθητήρες παρκαρίσματος.