Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Με 6 Β-SUV & τώρα τη Junior, τι άλλο θες για να πάρεις SUV Stellantis;
«Κουλομαρίες» με 1.000 άλογα που δεν ξέρουν ούτε να αλλάζουν ταχύτητες
Εν έτει 2024, γίνεται μικρό με 65 άλογα και 18 χιλιάρικα;
Γέμισε αφρικανική σκόνη: Το πλένεις έξω & πληρώνεις, στο χέρι ή άπλυτο;
Γιατί οι μάντρες θα πλακώνονται για βενζίνης/diesel τα επόμενα χρόνια;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Γιατί είναι τα καύσιμα ακριβά όσο πιο μακριά είσαι από το κέντρο; Δεν είναι άδικο;
Διαβάστηκε από 5372 αναγνώστες

Τι εκτοξεύει την τιμή της βενζίνης στα νησιά; Και γιατί είναι τα καύσιμα πιο ακριβά στις εθνικές οδούς; Έχει αλήθεια σημασία το πόσο μακριά θα ταξιδέψει το βυτίο για να παραδώσει τα καύσιμα ή μιλάμε απλά για προσφορά και ζήτηση; Τι εκτοξεύει την τιμή της βενζίνης στα νησιά; Και γιατί είναι τα καύσιμα πιο ακριβά στις εθνικές οδούς; Τι εκτοξεύει την τιμή της βενζίνης στα νησιά; Και γιατί είναι τα καύσιμα πιο ακριβά στις εθνικές οδούς; Έχει αλήθεια σημασία το πόσο μακριά θα ταξιδέψει το βυτίο για να παραδώσει τα καύσιμα ή μιλάμε απλά για προσφορά και ζήτηση; Υπάρχει ένα πρόβλημα στην τιμή των καυσίμων. Όσο πιο μακριά πας από τα αστικά κέντρα, τόσο πιο ακριβά γίνονται. Αν πας μάλιστα σε νησιά το κόστος αυξάνεται κατακόρυφα. Με την πρώτη ματιά αυτό έχει να κάνει με το κόστος μεταφοράς, και αλήθεια είναι πως το κόστος αυτό είναι μεγάλο όταν μιλάμε για αποστάσεις που περιλαμβάνουν και κανένα 12ωρο στο καράβι. Είναι όμως το κόστος αυτό που ανεβάζει την τιμή;

Η Ελλάδα δεν είναι η μόνη χώρα στον κόσμο που τα καύσιμα ταξιδεύουν για να φτάσουν στα πρατήρια. Παντού το ίδιο γίνεται. Και ναι, έχουν κι άλλες χώρες νησιά, ίσως όχι τόσα πολλά, αλλά έχουν. Και οι διαφορά στις τιμές δεν είναι τόσο μεγάλες. Τι συμβαίνει; 

Σίγουρα το κόστος μεταφοράς είναι μεγάλο. Σκέψου πόσα βυτία πρέπει να μεταφέρουν καύσιμα κάθε μέρα στη Λευκάδα για παράδειγμα. Ολόκληρος στόλος. Όμως φορτηγά μεταφέρουν κι άλλα προϊόντα σε περιοχές μακριά από τα κέντρα. Τα σούπερ μάρκετ, για παράδειγμα, στέλνουν καθημερινά στόλους φορτηγών σε κάθε άκρη της Ελλάδας για να γεμίσουν τα ράφια των καταστημάτων τους.

Τα προϊόντα όμως στα σούπερ μάρκετ έχουν την ίδια τιμή ανεξάρτητα από το κατάστημα το οποίο επισκέπτεται κανείς. Σαφώς στα πιο μικρά καταστήματα με μικρότερη κίνηση οι τιμές τσιμπάνε προς τα πάνω, όμως γενικά οι τιμές είναι σταθερές. Γιατί όχι και στα καύσιμα; 

Βλέπεις τα σούπερ μάρκετ υπολογίζουν την τιμή πώλησης των προϊόντων με βάση τα ενιαία λειτουργικά τους έξοδα. Αγοράζω τόσο, δαπανώ τόσο (και για όλες τις μεταφορές), άρα πουλάω τόσο. Με τα καύσιμα το πράγμα είναι αλλιώς. Είναι πιο κοντά στη λογική του ψιλικατζίδικου. Τα διυλιστήρια πουλάνε καύσιμα, και το κόστος μεταφοράς επιβαρύνει τον πρατηριούχο και τον μεσάζοντα προμηθευτή του. Και έτσι στα Κύθηρα η τιμή είναι 40% υψηλότερη απ ότι στον Πειραιά. 

Ποιόν ευνοεί αυτό το μοντέλο; Σίγουρα όχι τον αγοραστή. Σίγουρα όχι αυτόν που πληρώνει τα μεταφορικά και έχει μειωμένα έσοδα. Μήπως λοιπόν είναι καιρός να αλλάξει η αγορά καυσίμων; Δεν είναι άδικο για το ίδιο ποιόν η μισή Ελλάδα να πληρώνει παραπάνω; Τι λέτε; 
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
georg... (21/12/2014, 21:45) Λίγο η κερδοσκοπία που ευνοείται όταν δεν υπάρχει σοβαρός ανταγωνισμός, λίγο το αυξημένο κόστος μεταφοράς και οι τιμές μπορούν να παρουσιάσουν διαφορές. Ας μην ξεχνάμε οτι πολλά πρατήρια ανήκουν σε ιδώτες οι οποίοι διαμορφώνουν τις τιμές ανάλογα με τα λειτουργικά τους κόστη και τις ανάγκες τους.Ωστόσο τα χιλιόμετρα που γίνοντε στην επαρχία είναι λιγότερο ενεργοβόρα απο αυτά που γίνοντε στην Αθήνα με το συνεχές σταμάτα ξεκίνα με αποτέλεσμα το χιλιομετρικό κόστος να μη διαφέρει και πολύ.
stath... (21/12/2014, 10:11) Πέρα από αυτό που λέτε, υπάρχει και η εκμετάλλευση του θέματος από πολλούς πρατηριούχους, που ανεβάζουν τις τιμές. Αυτό φαίνεται από τις διαφορές τιμών που παρατηρούνται μεταξύ των πρατηρίων. Για παράδειγμα στην Κρήτη, που τυχαίνει να βρίσκομαι, έχω παρατηρήσει ότι στις πόλεις, όπου υπάρχουν πολλά πρατήρια και έτσι υπάρχει ανταγωνισμός, αφενός μεν οι τιμές των καυσίμων είναι χαμηλότερες, από ότι στα χωριά, αλλά και στην Εθνική οδό, όπου τα πρατήρια είναι μεμονωμένα, αφετέρου δε μέσα στις πόλεις, βρίσκεις αρκετά πρατήρια με ακόμα χαμηλότερες τιμές, από ότι κάποια άλλα και μάλιστα τιμές παραπλήσιες με αυτές της Αθήνας. Αυτό αποδεικνύει ότι οι τιμές των καυσίμων θα μπορούσαν να είναι σχεδόν ίδιες με αυτές της Αθήνας, αν υπήρχε κάποιος άλλος μηχανισμός, όπως π.χ. η διατίμηση.
custo... (20/12/2014, 13:04) Παιδιά κάνετε μεγάλο λάθος στην αναφορά σας περί σούπρ μάρκετ.
Δεν έχουν πάντα την ίδια τιμή τα ίδια προιόντα στην ίδια αλυσίδα σούπερ μάρκετ σε διαφορετικές περιοχές.
Δοκιμάστε να εντοπίσετε ένα συγκεκριμένο προϊόν στην ίδια αλυσίδα μάρκετ π.χ στο Πέραμα, στην Κηφισιά και στη Λήμνο.
Θα έχουν την ίδια τιμή???



elmar... (19/12/2014, 11:36)

Θα απαντήσω με το εξής ερώτημα: Γιατί όταν ανέβαινε η τιμή του πετρελαίου οι αρτοπαρασκευαστές ζητούσαν και έκαναν αύξηση στην τιμή του ψωμιού. Έχει δει κάποιος βυτίο μεταφοράς πετρελαίου έξω από φούρνο να γεμίζει τις δεξαμενές πετρελαίου του;;;;;;;;;;;;;;

Δείτε με προσοχή την νέα διαφήμιση της ΔΕΗ που αναφέρεται σε έναν φούρναρη και κάποια στιγμή ανάβει τους ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥΣ ΤΟΥ ΦΟΥΡΝΟΥΣ.  

Επίσης να μειωθούν το νταβατζηλίκια που έχουν επιβληθεί στα καύσιμα από το Ελληνικό κράτος.