Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Επιδότηση ηλεκτρικών: Μήπως να γίνει επιδότηση για καινούριο γενικά;
Γιατί οι μάντρες θα πλακώνονται για βενζίνης/diesel τα επόμενα χρόνια;
Με 2 ευρώ το λίτρο & κίνηση παντού τι θα το κάνεις το «φτιαγμένο» σου;
Τι άλλαξε και η Lancia λανσάρισε την Ypsilon και με μοτέρ βενζίνης;
Γιατί βούτηξαν 25% οι πωλήσεις των ηλεκτρικών το 2024;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Εσείς με τα φθηνά καύσιμα το γλεντάτε ή ανησυχείτε για το μέλλον της οικονομίας και της αυτοκίνησης;
Διαβάστηκε από 5975 αναγνώστες

Ποιος μπορεί να πει κάτι αρνητικό για το ότι η βενζίνη είναι σήμερα όσο φθηνή ήταν και πριν 5 χρόνια; Ποιος μπορεί να γκρινιάξει που μπορεί να γεμίσει ξανά μετά από τόσο καιρό; Ποιος αλήθεια μπορεί να παραπονεθεί γιατί τα καύσιμα είναι φθηνά; Τελικά πού είναι η ισορροπία ανάμεσα στα καλά των φθηνών καυσίμων και τα αρνητικά της χαμηλής τιμής του πετρελαίου; Ποιος μπορεί να πει κάτι αρνητικό για το ότι η βενζίνη είναι σήμερα όσο φθηνή ήταν και πριν 5 χρόνια; Ποιος μπορεί να γκρινιάξει που μπορεί να γεμίσει ξανά μετά από τόσο καιρό; Ποιος αλήθεια μπορεί να παραπονεθεί γιατί τα καύσιμα είναι φθηνά; Δύσκολα μπορείς να πεις κάτι αρνητικό. Δύσκολα μπορεί να πεις ότι η χαμηλή τιμή των καυσίμων μπορεί να έχει αρνητικές συνέπειες σε κάποιους τομείς της οικονομίας. Δύσκολα, γιατί την διαφορά την βλέπεις τώρα στην τσέπη σου. Γιατί τώρα κάτι περισσεύει να χαλάσεις και αλλού αντί να τα «καις» όλα σου τα λεφτά σε καύσιμα.

Δεν μπορεί να σε πείσει κανείς. Με την βενζίνη τόσο φθηνή μπορείς να πας και ένα ταξιδάκι, να πας κάθε μέρα σαν άνθρωπος μια διαδρομή με το αυτοκίνητό σου, να ακούσεις και το τούρμπο που έχει πιάσει αράχνες, να νοιώσεις λίγο και την ιπποδύναμη που πλήρωσες αλλά ποτέ δεν ανακάλυψες, να σβήσει ρε παιδί μου και αυτό το ρημάδι το λαμπάκι στο ταμπλό που έχει γίνει τα τελευταία χρόνια μόνιμη εγκατάσταση. Επιτέλους φθηνά καύσιμα.

Ποιος μπορεί να μη χαίρεται από αυτή την εξέλιξη; Οι πετρελαιάδες, σίγουρα, αλλά και όσοι έχουν επενδύσει χρήμα σε εξέλιξη τεχνολογιών που μειώνουν την κατανάλωση. Βλέπεις όταν τα καύσιμα είναι φθηνά, ποιος νοιάζεται αν το αυτοκίνητό του καίει ένα δύο λίτρα παραπάνω στα 100 χλμ; Ποιος ασχολείται αν το ένα ή το άλλο μοτέρ, η μία ή η άλλη τεχνολογία δίνουν κάτι καλύτερο σε κατανάλωση; Ποιος θέλει 1.000 κυβικά όταν μπορεί να έχει τρεις χιλιάδες; 

Όταν όμως έχεις ρίξει κάνα-δύο δισεκατομμύρια για να φτιάξεις βενζινοκινητήρες που καίνε σαν ντίζελ, ντίζελ που ρυπαίνουν σαν υβριδικά και υβριδικά που πάνε 200 χλμ. με ρεύμα, τότε το πράμα αλλάζει. Γιατί δεν έχεις λόγο ύπαρξης. Γιατί η αγορά δεν ασχολείται με το κατόρθωμά σου και γυρίζει σε αυτά που ήξερε: πόσα άλογα, πόσο το 0-100 και πόση ροπή.
Και καλά, πες ότι τα φθηνά καύσιμα δεν θα μείνουν. Πως είναι μια αναλαμπή, ένα ευχάριστο διάλειμμα, ή όπως άλλοι λένε, το κύκνειο άσμα πριν τα 200 δολάρια το βαρέλι και τα 5 ευρώ το λίτρο. 

Αν όμως μείνουν; Αν όμως για τα επόμενα 10 χρόνια τα καύσιμα μείνουν εκεί, στο 1 ευρώ το λίτρο η βενζίνη, και τα 50 δολάρια το βαρέλι, τότε τι γίνεται; Στεναχωριέται κανείς; Όχι; Μήπως χαθούν ένα σωρό αριστουργήματα της σύγχρονης τεχνολογίας; Μήπως οι αυτοκινητοβιομηχανίες παγώσουν όλες τις εξελίξεις και το αυτοκίνητο μείνει στάσιμο για άλλα 10 χρόνια; 

Τελικά πού είναι η ισορροπία ανάμεσα στα καλά των φθηνών καυσίμων και τα αρνητικά της χαμηλής τιμής του πετρελαίου; Εσείς τι λέτε; Το γλεντάτε; Ή ανησυχείτε;  
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
gregc... (17/1/2015, 02:43) Καταρχην τα φθηνα καυσιμα ειναι κατι το προσωρινο και μακαρι να ηταν το αντιθετο. Εδω και 100 χρονια ξερουμε οτι τα καυσιμα εχουν χρηματιστηριακη τιμη με τα πανω και τα κατω τους. Ειναι θεμα χρονου πιστευω να παρουν την ανιουσα. Δυστυχως οι τιμες στην Ελλαδα αναλογικα με την πτωση διεθνως δεν εχουν πεσει οσο θα επρεπε. Τοσο η υψηλη φορολογια οσο και το καρτελ των εταιρειων κρατουν τις τιμες πιο ψηλα απο οτι κανονικο. Η μετακινηση στην Ελλαδα παντα ειχε ενα κοστος μονο που τα τελευταια χρονια εγινε δυσβασταχτο. Οσο για τις αυτοκινητοβιομηχανιες εχουν παρει για τα καλα το δρομο της εξελιξης κι αυτο δεν αλλαζει.
FOTIS... (16/1/2015, 18:55) LIGO AKERO TO EROTIMA KAI THEORITIKO,
GIATI OI MEGALES AYTOVIOMIXANIES DEN  NOIAZONTE GIA PROSXERES AYXOMEIOSEIS STIS TIMES VENZINIS...
OYTOS I ALLOS I VENZINI STIN ELLADA EINAI AKRIVI LOGO FORON.. KAI I AGORA POLI MIKRI..  DEN EIMASTE TO KENTRO TOU KOSMOU
geome... (16/1/2015, 09:17) Η ανάγκη γα την οικονομία στα καύσιμα, δεν έχει σχέση μόνο με το κόστος τους. Είναι μια φιλοσοφία την οποία πρέπει να συνηθίσουμε, γιατί αφορά το περιβάλλον, τις κυκλοφοριακές συνθήκες αλλά και την υγεία μας (δηλ να μην χρησιμοποιούμε το αυτοκίνητο για ψύλλου πήδημα).
Ας σκεφτούμε ότι ένας κινητήρας εσ. καύσης πετάει τη διπλάσια ενέργεια από αυτή που χρησιμοποιεί, σε θερμότητα στον αέρα, και αυτό ισχύει ακόμα και για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στα εργοστάσια παραγωγής ρεύματος. 
Η φιλοσοφία αυτή έχει να κάνει με την ανάγκη για εξοικονόμιση πόρων γενικότερα, και πρέπει να το πάρει ο καθένας και προσωπικά για να έχει αποτέλεσμα. Οσο για τα αυτοκίνητα, η εξοικονόμιση καυσίμου έχει να κάνει περισσότερο με τη χρήση τους και τον τρόπο οδήγησης, παρά με την ειδική κατανάλωσή τους.  
stath... (15/1/2015, 22:32) Η μείωση του πετρελαίου κατά 50% περίπου, δεν είχε ως αποτέλεσμα μια ανάλογη μείωση της τιμής της βενζίνης, αλλά μια μείωση πολύ μικρότερη. Η μείωση αυτή της βενζίνης, είναι πολύ μικρή, για να φέρει σημαντικά αποτελέσματα, τέτοια ώστε να αλλάξουν τη χρήση του αυτοκινήτου σήμερα. Εδώ στην Κρήτη, που βρίσκομαι, η αμόλυβδη βενζίνη, στα φθηνότερα βενζινάδικα, πωλείται γύρω στα 1,43 ευρώ, ενώ στα ακριβότερα γύρω στα 1,65. Πριν από την πτώση της τιμής, είχε γύρω στα 20 λεπτά ακριβότερα. Επομένως αυτά τα 20 λεπτά, σε συνδυασμό με τα πολύ μειωμένα εισοδήματα, των εργαζομένων, εξακολουθεί να είναι πανάκριβη και δεν διευκολύνουν καθόλου την αύξηση των μετακινήσεων. Απόδειξη και οι 130.000 καταθέσεις πινακίδων των αυτοκινήτων, που έγιναν πολύ πρόσφατα και μετά τη μείωση της τιμής των καυσίμων.
Petro... (15/1/2015, 20:21) Oil prices hits five-year low
I should buy a V8
manos... (15/1/2015, 19:13) Καταρχην η βενζινη το Φλεβαρη 2010 κυμαινοταν απο 0.98 με 1.05 εντος Αττικης, κ μαλιστα σε αρθρο εφημεριδας αναφεροταν την μεγαλη αυξηση στα καυσιμα μεσα σε ενα χρονο ( Φλεβαρη ΄09-Φλεβαρη ΄10) τον Φλεβαρη του 2009 ειχε 0.81 κ μεσα σε ενα χρονο ειχε ανεβει 20 λεπτα περιπου. Τον Ιουνιο του 2010 μετα την παραδοση της χωρας στους γερμανους πηγε η βενζινα στο 1.28 και τον Σεπτεμβριο στο 1.50, με τις συνεχομενες απεργιες βυτιοφορων κ πρατηριουχων για την ανοδο τις τιμης καυσιμων χωρις να υπολογιζεται στην αυξηση κατι και γι αυτους!!
Αυτα για να μην εχουμε κοντη μνημη κ νομιζουμε οτι οντως η βενζινα φτυνηνε...
Και κατι τελευταιο, πριν απο 5 χρονια επαιρνα 1000 ευρω μισθο που ισοδυναμουσε με 1000 λιτρα περιπου βενζινα, ενω τωρα παιρνω 600 ευρω που ισοδυναμει με 454 λιτρα περιπου....Τα συμπερασματα δικα σας
nickz... (15/1/2015, 18:47) Ποτε δεν ειχαμε στην οικογενεια τα χρηματα να απολαυσουμε τα "αριστουργηματα της συγχρονης τεχνολογιας", οποτε οσο πιο πολυ πεφτει η τιμη της βενζινης, τοσο το καλυτερο... για εμας (εμενα) τουλαχιστον...