Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Πάνω ή κάτω από 120.000 χλμ. στο κοντέρ είναι «OK» για μεταχειρισμένο;
Η ΕΕ θα αναγκάσει τους κατασκευαστές να φτιάξουν φθηνότερα ηλεκτρικά. Πως;
Με 6 Β-SUV & τώρα τη Junior, τι άλλο θες για να πάρεις SUV Stellantis;
«Κουλομαρίες» με 1.000 άλογα που δεν ξέρουν ούτε να αλλάζουν ταχύτητες
Εν έτει 2024, γίνεται μικρό με 65 άλογα και 18 χιλιάρικα;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Μήπως τα 300 άλογα είναι πολλά για τα γρήγορα μικρομεσαία;
Διαβάστηκε από 4338 αναγνώστες

Τι είναι αυτό που κάνει καλύτερα, σήμερα, τα  γρήγορα μικρομεσαία σε σύγκριση με το παρελθόν; Και γιατί χρειαζόμαστε 300 άλογα σε αυτή την κατηγορία; Ο κινητήρας της BMW M135i αποδίδει 320 άλογα, με κυβισμό 3,0 λίτρων. Τι είναι αυτό που κάνει καλύτερα, σήμερα, τα γρήγορα μικρομεσαία σε σύγκριση με το παρελθόν; Και γιατί χρειαζόμαστε 300 άλογα σε αυτή την κατηγορία; Αυτή η ερώτηση πρέπει να γίνεται λίγο πιο συχνά. Για παράδειγμα, η Audi σήμερα έχει την τεχνολογία να προσφέρει στο μικρομεσαίο της πύραυλο 300 άλογα από μόλις 2 λίτρα, και το κάνει. Όμως αυτά τα νούμερα ήταν μέχρι πρότινος συνυφασμένα με υπερσπόρ αυτοκίνητα, όχι με τέσσερις πόρτες και πέντε θέσεις.

Ποιος θα πιστέψει σήμερα βλέποντας το S3 ότι πριν 17 χρόνια όταν το μοντέλο ξεκίνησε είχε «μόλις» 210 άλογα. Και ήταν πύραυλος. Το πρώτο S3 ανέβασε κατακόρυφα τον πήχη των γρήγορων μικρομεσαίων μία (μεγάλη) ανάσα απ ότι μέχρι τότε ονομάζαμε GTI. Και το έκανε πολύ καλά. Τόσο καλά που ο ανταγωνισμός ακολούθησε. 

Το ένα πράγμα όμως έφερε το άλλο και έτσι το S3 σήμερα έχει 300 άλογα. Ένα πλαφόν που παίζει και σε μικρομεσαία άλλων κατασκευαστώ, όπως η Seat και η Opel, αλλά και η VW ενώ αναμένεται σύντομα και το νέο Ford Focus RS με τουλάχιστον 330 ίππους. Γιατί βλέπεις ακόμη και τότε δεν θα είναι το ισχυρότερο, αφού υπάρχει όχι μόνο η BMW 135Μ, αλλά και η Mercedes A-Class AMG, αλλά και η δυνατότερη έκδοση του S3 με τα 370 άλογα. Μία ανάσα πριν τα διπλά του πρώτου S3.

Να θυμίσουμε πως η Ferrari 360 που σταμάτησε να παράγεται το 2006 είχε μόλις 35 άλογα περισσότερα. Και μιλάμε για μία Ferrari μόλις 10 ετών.
Δηλαδή τα μικρομεσαία σε 10 χρόνια έφτασαν τις ιπποδυνάμεις των υπεραυτοκινήτων. Με αυτό το ρυθμό, αφού σήμερα η διάδοχος της Ferrari 360, η 458 έχει 570 ίππους, το 2025 το αντίστοιχο RS3 θα έχει και αυτό κοντά 600 άλογα; Πάμε καλά; 
 
Εντάξει, τουλάχιστον όσοι πάνε πάνω από τα 300 άλογα τοποθέτησαν τετρακίνηση για να τα «συγκρατήσουν», όμως και πάλι το ερώτημα παραμένει. Τι είναι αυτό που κάνει σήμερα ένα S3 που δεν μπορούσε να κάνει η πρώτη γενιά με τα «μόλις» 210 της άλογα; Σαφώς το 0-100 είναι «αλλού», αλλά μένουμε σε αυτό; 

Μήπως είναι πολλά τα 300 άλογα για μικρομεσαίο; Τι λέτε; Πιστεύετε ότι υπάρχει κάποιο θετικό από αυτή την «κούρσα» για τα αυτοκίνητα που οδηγούμε οι υπόλοιποι; 
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
geome... (27/2/2015, 17:39) Τα 300 άλογα είναι πολλά για αυτοκίνητα καθημερινής χρήσης. Θα έβαζα το όριο στα 200 άλογα, το ίδιο όριο πάνω από το οποίο χρειάζεται και τετρακίνηση.
gregv... (20/2/2015, 22:07) θεωρώ οτι τα 300 άλογα προσπερνούν τις οδηγικές ικανότητες των περισσοτέρων οδηγών , αλλά και τις νοητικές ικανότητες που σχετίζονται με την αυτοσυγκράτηση. είναι ευτύχημα που αυτά τα αυτοκίνητα δεν είναι προσιτά στο ευρύ κοινό γιατί θα θρηνούσαμε. τα 200 άλογα , τα 300 άλογα απαιτούν ταλέντο, αυτοκινητική παιδεία και παιδεία.
stath... (18/2/2015, 12:16) Αν δούμε τους πίνακες του Αutotriti με τα τεχνικά χαρακτηριστικά όλων των αυτοκινήτων, παρατηρούμε ότι η αύξηση της ιπποδύναμης δεν έχει ως συνέπεια την απεριόριστη αύξηση των επιδόσεων. Mε αυτό θέλω να πω ότι όσο αυξάνουμε την ιπποδύναμη, αυξάνουν οι επιδόσεις, αλλά αυτή η αύξηση δεν συνεχίζεται με τον ίδιο ρυθμό, αλλά όσο αυξάνει η ιπποδύναμη, ο ρυθμός αύξησης των επιδόσεων επιβραδύνεται. Για παράδειγμα αν συγκρίνουμε τα αυτοκίνητα που έχουν 200 ίππους, με αυτά που έχουν 300, παρατηρούμε ότι τα πρώτα φθάνουν τα 0-100 km/h κατά μέσο όρο από 7 έως 10 δευτερόλεπτα, ενώ τα δεύτερα, από 5 έως 7 δευτερόλεπτα. Η διακύμανση αυτή οφείλεται σε πολλούς παράγοντες, με κυριότερο το βάρος του αυτοκινήτου, την κλιμάκωση των ταχυτήτων κ.λ.π. Αν προχωρήσουμε σε αυτοκίνητα μεγαλύτερης ιπποδύναμης, βλέπουμε ότι στα αυτοκίνητα με 400 ίππους, έχουμε τα 0-100 από 4,5 έως 5,5 δευτερόλεπτα και αν πάμε στους 500 ίππους, έχουμε 0-100 από 4,5 έως 5,5 δευτερόλεπτα. Παρατηρούμε λοιπόν ότι όσο αυξάνουμε την ιπποδύναμη, δεν αυξάνει ανάλογα η επιτάχυνση, αλλά ο ρυθμός αύξησης της μειώνεται και από εκεί και πάνω στους 600, 700 ίππους κ.λ.π. η επιτάχυνση κερδίζει δέκατα του δευτερολέπτου. Με άλλα λόγια για να έχουμε ένα σοβαρό κέρδος στην επιτάχυνση, χρειαζόμαστε τεράστια αύξηση στην ιπποδύναμη. Κάπου λοιπόν θα αναγκαστούμε να σταματήσουμε να αυξάνουμε την ιπποδύναμη, διότι αφενός μεν δεν θα έχουμε ουσιαστικό όφελος στις επιδόσεις, αλλά και η κατανάλωση καυσίμου θα αυξηθεί τόσο πολύ που θα είναι ασύμφορη η χρήση του αυτοκινήτου. Το όριο λοιπόν το βάζω στους 400-500 ίππους, όπου έχουμε ικανοποιητικές επιδόσεις, με καλό χειρισμό του αυτοκινήτου. Τώρα γιατί χρειαζόμαστε μεγάλες ιπποδυνάμεις, ο λόγος είναι διότι αυξάνουν την ενεργητική ασφάλεια του αυτοκινήτου, με την προυπόθεση ότι ο οδηγός έχει τις απαιτούμενες ικανότητες, για να διαχειριστεί αυτές τις ιπποδυνάμεις και να τις εκμεταλλευτεί στην κατάλληλη στιγμή, προκειμένου να μπορέσει να αποφύγει μια δυσάρεστη κατάσταση, με τον κατάλληλο χειρισμό. Μπορεί επίσης να διατηρήσει υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο και να κάνει ένα γρήγορο προσπέρασμα σε ένα δρόμο με στροφές και μικρά ευθύγραμμα τμήματα, όπου για να προσπεράσεις χρειάζεσαι μεγάλη επιτάχυνση.
stavr... (18/2/2015, 12:09) Κατα τη γνωμη μου σημασια εχει η αναλογια κιλων ανα ιππο. Δεν μπορει να συγκριθει η 458 με το rs6 ακόμα κι αν το τελευταίο είχε και 700 άλογα διότι απλούστατα ειναι θεόβαρο... Και τα καθημερινα μεσαια με 100-150 αλογα σερνονται διοτι ειναι θεοβαρα. Οσο για τα "καυτα χατσμπακ" των 250-300 ιππων ειναι απλά χοντροκομμενα προσθιοκίνητα που εντυπωσιαζουν στο φαναρι και μόνο. Υποκειμενικά παντα ενα πισωκίνητο gt86 ειναι ελαφρύτερο, πιο διασκεδαστικό και μπορει να κινηθει και πιο γρήγορα σε μια κλειστη διαδρομή παρά τα 200 (μόνο) άλογα του...
elmar... (18/2/2015, 11:37) 1.Το άρθρο έχει σημείο αναφοράς ένα αυτοκίνητο της τάξης των: α.S3 2.0 TFSI quattro (6 ταχύτητες) 300HP €46.200 β.S3 2.0 TFSI quattro S tronic 300HP €48.600 2.H γνώμη μου είναι: Περί ορέξεως κολοκυθόπιτα.