Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Γιατί οι μάντρες θα πλακώνονται για βενζίνης/diesel τα επόμενα χρόνια;
Επιδότηση ηλεκτρικών: Μήπως να γίνει επιδότηση για καινούριο γενικά;
Με 2 ευρώ το λίτρο & κίνηση παντού τι θα το κάνεις το «φτιαγμένο» σου;
Τι άλλαξε και η Lancia λανσάρισε την Ypsilon και με μοτέρ βενζίνης;
Γιατί βούτηξαν 25% οι πωλήσεις των ηλεκτρικών το 2024;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Γιατί το φυσικό αέριο είναι το καλύτερο καύσιμο για το αυτοκίνητο;
Διαβάστηκε από 6059 αναγνώστες

Αν είχες να διαλέξεις ανάμεσα σε ένα διαδεδομένο αλλά ακριβό, ένα φθηνό αλλά βρώμικο και ένα καθαρό και οικονομικό καύσιμο, θα ήθελε πολλή σκέψη; Το φυσικό αέριο είναι μακράν το καλύτερο καύσιμο και τώρα έρχεται στο αυτοκίνητο για να μείνει. Φθηνό, καθαρό, ασφαλές και χωρίς παραχωρήσεις στον τρόπο λειτουργίας του κινητήρα, υπάρχει κάτι που βλέπετε εσείς αρνητικό στο φυσικό αέριο; Αν είχες να διαλέξεις ανάμεσα σε ένα διαδεδομένο αλλά ακριβό, ένα φθηνό αλλά βρώμικο και ένα καθαρό και οικονομικό καύσιμο, θα ήθελε πολλή σκέψη; Το φυσικό αέριο είναι μακράν το καλύτερο καύσιμο και τώρα έρχεται στο αυτοκίνητο για να μείνει. Βλέπεις το φυσικό αέριο κερδίζει από τα αποδυτήρια. Είναι ένα καύσιμο που βγαίνει από τη γη σε αέρια μορφή έτοιμο για χρήση, χωρίς ανάγκη διύλισης. Παράγεται σε χώρες που δεν είναι σημεία συγκρούσεων με αποτέλεσμα να μην γίνεται αντικείμενο διαμάχης με όλα τα αρνητικά που κάτι τέτοιο επιφέρει.

Το σημαντικότερο όμως είναι πως το φυσικό αέριο είναι πολύ καθαρό στην καύση με ελάχιστους ρύπους πέραν των υδρατμών που παράγονται. Επιπλέον είναι πολύ ασφαλές καθότι είναι πιο ελαφρύ από τον αέρα και σε περίπτωση διαρροής διαχέεται και φεύγει. Σα να μην φτάνουν αυτά, το φυσικό αέριο είναι σημαντικά φτηνότερο από τη βενζίνη και το πετρέλαιο, με τιμή κλειδωμένη σταθερά χαμηλότερα από αυτή του πετρελαίου.

Αν και αρχικά αν ήθελες αυτοκίνητο φυσικού αερίου έπρεπε να το είχες παραγγείλει από το εργοστάσιο, αυτή τη στιγμή το φυσικό αέριο τοποθετείται σε όλα τα αυτοκίνητα ανά πάσα στιγμή. Τα συστήματα φυσικού αερίου είναι πολύ διαδεδομένα στην Ευρώπη, και έτσι η τοποθέτηση ενός κιτ μετατροπής είναι απλή υπόθεση. Οι εγκαταστάτες έχουν σήμερα τεχνογνωσία από τους μεγάλους οίκους του εξωτερικού αλλά και τους ίδιους τους κατασκευαστές, ενώ η εμπειρία τους σε τοποθετήσεις παρόμοιων συστημάτων υγραερίου έχει κάνει την αγορά ιδιαίτερα ώριμη. 

Γιατί λοιπόν δεν είναι όλα τα αυτοκίνητα αεριοκίνητα; Σε πολλές περιπτώσεις είναι. Στόλοι εταιρικών αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων αγοράζονται με φυσικό αέριο, όπως είναι τα πράσινα λεωφορεία στην Αθήνα. Ως εταιρικά, τα αεριοκίνητα μοντέλα διευκολύνονται στον ανεφοδιασμό με μονάδες στα κέντρα των εταιριών, αφού το δίκτυο στα πρατήρια ακόμη δεν είναι έτοιμο.

Κι αυτό είναι ίσως το μόνο αρνητικό που έχει το φυσικό αέριο αυτή τη στιγμή, ότι πρέπει κανείς να προγραμματίζει τον ανεφοδιασμό του. Όμως αυτό είναι κάτι που θα αλλάξει σύντομα, πόσο μάλλον με το φυσικό αέριο να βρίσκεται σταδιακά σε όλα τα σπίτια πιθανώς με τη διαδικασία ανεφοδιασμού να γίνεται πλέον οικιακή υπόθεση.
Φθηνό, καθαρό, ασφαλές και χωρίς παραχωρήσεις στον τρόπο λειτουργίας του κινητήρα, υπάρχει κάτι που βλέπετε εσείς αρνητικό στο φυσικό αέριο; Το ξέρατε ότι μπορείτε να κάνετε μετατροπή το αυτοκίνητό σας; Πως υπάρχει πλέον δυνατότητα να το χρησιμοποιήσετε και εσείς; Τι λέτε λοιπόν; 
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
geome... (22/2/2015, 00:42) Πράγματι το φυσικό αέριο μοιάζει η ιδανική λύση, για τους εμβολοφόρους κινητήρες όμως. Το βασικό του μειονέκτημα είναι ότι η διανομή του στα πρατήρια πρέπει να γίνεται με σωληνώσεις και επιπλέον, εφόσον ο αριθμός των σωληνώσεων και των ανεφοδιασμών αυξηθεί, το ίδιο θα αυξηθούν και οι διαρροές, και το μεθάνιο (δηλ το φυσικό αέριο) συνεισφέρει 80 φορές περίπου περισσότερο στο φαινόμενο του θερμοκηπίου από την αντίστοιχη ποσότητα διοξειδίου του άνθρακα. Πιστεύω συνεπώς ότι η καλύτερη χρήση του φυσικού αερίου είναι στους θερμικούς σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής, στα ΜΜΜ και στα TIR φορτηγά, ενώ η μεσοπρόθεσμη καλύτερη λύση για τα ΙΧ αυτοκίνητα είναι τα plug-in υβριδικά.
kkk... (19/2/2015, 12:44) Το φυσικό αέριο συμφέρει. Είναι οικονομικό, οικολογικό και, μαζί με τη χρήση του άλλου καυσίμου που έχει το αυτοκίνητο, αυξάνει την αυτονομία. Σε σχέση με το LPG, δεν είναι τυχαίο ότι υπάρχουν τόσα πολλά εργοστασιακά μοντέλα που το χρησιμοποιούν, κάτι που δείχνει ότι το εμπιστεύονται οι εταιρείες. Για την μετατροπή τώρα, θα δούμε πως θα πάει, αν και σίγουρα για όποιον έχει ήδη αυτοκίνητο είναι μια καλή λύση οικονομίας.
georg... (19/2/2015, 11:40) Απ οτι γνωρίζω οι δεξαμενές του φυσικού αερίου είναι αρκετά βαριές και πολλές φορές μπορεί να χρειαστεί μέχρι και αλλαγή των αναρτήσεων για να μπορεί να τις σηκώσει. Επομένως το φυσικό αέριο αν δεν κάνω λάθος απευθύνεται σε πολλά κυβικά και όχι σε μικρά σαν το δικόμου με 1300 cc και 83 ίππους.Διορθώστε με αν κάνω λάθος.
tolis... (19/2/2015, 00:20) Δεν βλεπω να αναφερετε την υποθεση αυτονομια που τουλαχιστον για τα ιχ αυτοκινητα αποτελει σημαντικο προβλημα. Στα υπολοιπα νομιζω οτι πραγματι υπερτερει ενατι αλλων πηγων καυσιμου
elmar... (18/2/2015, 21:59) Είμαι εναντίον στην οπουδήποτε τροποποίηση η οποία δεν έχει την έγκριση του κατασκευαστή του προϊόντος, στην προκείμενη περίπτωση των αυτοκίνητων μου. Και η κουτσή Μαρία βάζει υγραέριο στα αυτοκίνητα. Αν δεν είναι από κατασκευής εγκατεστημένο σύστημα LPG ή LNG στο αυτοκίνητο εγώ δεν κάνω πατέντες.