Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Επιδότηση ηλεκτρικών: Μήπως να γίνει επιδότηση για καινούριο γενικά;
Γιατί οι μάντρες θα πλακώνονται για βενζίνης/diesel τα επόμενα χρόνια;
Με 2 ευρώ το λίτρο & κίνηση παντού τι θα το κάνεις το «φτιαγμένο» σου;
Τι άλλαξε και η Lancia λανσάρισε την Ypsilon και με μοτέρ βενζίνης;
Γιατί βούτηξαν 25% οι πωλήσεις των ηλεκτρικών το 2024;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Αλογα ή ροπή;
Διαβάστηκε από 14143 αναγνώστες

Ποια είναι η διαφορά της ροπής και της ιπποδύναμης και πως την αντιλαμβάνεται ο οδηγός; Τί είναι πιο χρήσιμο; Αλογα ή ροπή; Τι είναι τελικά πιο χρήσιμο; Τι προσφέρει το κάθε ένα; Ποια είναι η διαφορά ανάμεσά τους; Ποια είναι η διαφορά της ροπής και της ιπποδύναμης και πως την αντιλαμβάνεται ο οδηγός; Τί είναι πιο χρήσιμο; Αφορμή για αυτό το άρθρο, λάβαμε από την σύγχυση που υπάρχει στους οδηγούς σχετικά με την διαφορά της ροπής και της ισχύος σε ένα αυτοκίνητο, αλλά και για να εξηγηθεί καλύτερα στο που μας χρειάζονται αυτά τα δύο μεγέθη όταν οδηγούμε και σε ποιο στυλ οδηγών απευθύνονται.

Ισχύς
 
Η μέγιστη ιπποδύναμη ενός αυτοκινήτου επηρεάζει άμεσα τις επιταχύνσεις από στάση, για παράδειγμα το 0-60, 0-100 κτλ και αυτό γιατί αυτές οι επιταχύνσεις μετρώνται με τον κινητήρα στα κόκκινα, όπου εκεί αποδίδεται συνήθως η μέγιστη ιπποδύναμη. 
 
Επίσης η μέγιστη ισχύς είναι σε άμεση συνάρτηση με την τελική ταχύτητα που επιτυγχάνει ένα αυτοκίνητο. Με λίγα λόγια η ισχύς χρησιμοποιείται για να υπερνικηθούν όλες οι αντιστάσεις που αντιμετωπίζει ένα αυτοκίνητο όταν κινείται με μεγάλες ταχύτητες, που κυρίως είναι αεροδυναμικές. 
 
Συνεπώς η τελική ταχύτητα ενός αυτοκινήτου είναι το σημείο που η ισχύς του αυτοκινήτου εξισώνεται με την ισχύ των αντιστάσεων στην τελική ταχύτητα. Πολύ κρίσιμη είναι η ισχύς επίσης όταν κινείται κάποιος σε μια πίστα, όπου θέλει να εκμεταλλευτεί πλήρως τις δυνατότητες επιτάχυνσης του οχήματός του. 
 
Επίσης, λόγω του ότι η μέγιστη ιπποδύναμη παίζει καθοριστικό ρόλο στην επίτευξη του 0-100, είναι και ένας λόγος για ψυχολογική τόνωση του κάθε ιδιοκτήτη του οποίου το αυτοκίνητο επιτυγχάνει ένα κολακευτικό 0-100.

 
Ροπή
 
Η ροπή είναι το μέγεθος που δείχνει την ευκολία με την οποία τείνουν να περιστραφούν οι τροχοί του οχήματος σε μια δεδομένη στιγμή. Στην πραγματικότητα η ροπή μας ενημερώνει για το πόση ισχύ έχουμε στην διάθεσή μας σε κάποιες στροφές του κινητήρα.
 
Όσο περισσότερη ροπή σε όσο το δυνατόν χαμηλότερες στροφές, τόσα περισσότερα άλογα έχουμε σε αυτές τις στροφές. Αυτό ο οδηγός το αντιλαμβάνεται στον δρόμο κυρίως στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις από χαμηλές στροφές, για παράδειγμα 30-60, 40-80, 80-120 κτλ. 
 
Η μεγάλη ροπή συνεπώς, είναι χρήσιμη όταν οδηγάς, για να έχεις γρήγορες ρεπρίζ, ή την αίσθηση του να κολλάς στο κάθισμα όταν χαϊδεύεις το γκάζι. Η μεγάλη ροπή έχει και παράπλευρα οφέλη επίσης, όπως το ότι οι κατασκευαστές όταν έχουν μεγάλα αποθέματα ροπής χρησιμοποιούν μακρύτερα κιβώτια ταχυτήτων, με αποτέλεσμα να ρίχνουν τις στροφές του κινητήρα και να μειώνουν την κατανάλωση. 
 
Το μειονέκτημα της μεγάλης ροπής, είναι πολλές φορές η δύσκολη διαχείρισή της από το διαφορικό και τους τροχούς του αυτοκινήτου, ειδικά σε οχήματα με κίνηση και κινητήρα μπροστά.

Συμπεράσματα
 
Η ροπή είναι χρήσιμη για όλους τους οδηγούς αλλά κυρίως για τους μέσους καθημερινούς, με τις αρετές που προσφέρει σε ένα αυτοκίνητο, ειδικά στα σημερινά οχήματα που είναι όλο και βαρύτερα και συμβάλλει σε ένα πιο ήπιο στυλ οδήγησης. 
 
Η μέγιστη ισχύς από την άλλη, είναι κρίσιμη πιο πολύ για τον «εραστή» της οδήγησης που θέλει να συμμετέχει με όλες του τις αισθήσεις πίσω από το τιμόνι και θέλει να εκμεταλλεύεται πλήρως τις δυνατότητες επιτάχυνσης του οχήματός του.

Εσείς τι λέτε; Κοιτάτε τα άλογα ή την ροπή και σε ποιες στροφές αυτή αποδίδεται σε ένα αυτοκίνητο; Ποιο από τα δύο θεωρείτε πιο σημαντικό;
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
kefal... (20/12/2015, 02:12) Εγώ παιδιά είμαι καθαρά τύπος της ροπής. Θέλω το αμάξι να φεύγει εν κινήση, χωρίς να χρειάζεται να κατεβάζω ταχύτητες . Με κουράζει να πατάω συμπλέκετες για να βγω να κάνω μια προσπέραση . Και μετά να έχω άλλον μπροστά μου και να έχω τον κινητήρα στις 4500 γουρου γουρου να μου παίρνει το κεφάλι , για να είμαι έτοιμος μόλις δω ευθεία να βγω να προσπεράσω. Όχι λοιπόν . Ροπή και ξερό ψωμί . Ησυχο ταξίδι και μακριές σχέσεις κιβωτίου να μη σου παίρνει το κεφάλι ο θόρυβος. Και κάνεις και οικονομία στο καύσημο, ακριβώς γιατί δεν κάνεις πορεία με 4.5 χιλιάδες περιμένοντας να δεις ευθεία για να περάσεις την νταλίκα μπροστά σου. Επίσης άλλο πλεονέκτημα. κανείς επιβάτης δε γκρινιάζει όταν σανιδώνεις ένα αμάξι με ροπή από χαμηλά γιατί δεν ακούγεται τίποτα . Σου λέει " το αμάξι είναι γρήγορο". Απαξ και αρχίσεις να κατεβάζεις ταχύτητες και αρχίσουν τα γουρ γουρ οι θόρυβοι, όλοι δυσανασχετούν και αρχίζουν τα "γιατί τρέχεις? βιαζόμαστε ? πάμε πιο αργά κλπ" Γιατί ακούνε θόρυβο και θεωρούν ότι ο οδηγός έχει άγριες διαθέσεις. Πράγμα που δεν ισχύει . Άντε να πήσεις ότι το αμάξι στις μεσαίες δεν πάει βήμα γιαυτό πας μαρσαριστός. Αποκλείται. Προσωπικά ,δε με ενδιαφέρει καθόλου τι κάνει το αμάξι από στάση γιατί δε κάνω ράλλι στα φανάρια. Αντιθέτως ξεκινάω το αμάξι ΜΟΝΟ με συμπλέκτη. Να ένα πλεονέκτημα της ροπής. Στο μποτιλιάρισμα δε χρησιμοποιείς καθόλου γκάζι. Και γενικά ούτε στην νορμάλ εκκίνηση. Αφού κλειδώσει η ταχύτητα στο ρελαντί, εκεί πατάς γκάζι με πρώτη και φεύγεις.Ομοίως και όταν περιμένεις σε διασταύρωση σε ανηφόρα. Κρατάς το αμάξι μόνο με συμπλέκτη. Δε κάθεσε να συγχρωνίζεις πόδια και να κοιτάς πότε αδειάζει ο δρόμος ταυτόχρονα. Γενικά η ροπή προσφέρει άνεση . όλα γίνονται ευκολότερα. πολύ ευκολότερα. Το επόμενο αμάξι μου σκοπεύω να το πάρω σε ντίζελ, γιατί έχω οδηγήσει σοβαρά πετρέλαια και δε συγκρίνονται με τις βετζίνες. Έχεις και το πλεονέκτημα της οικονομίας. Το μειονέκτημα της τιμής το μηδενίζεις , αν το πάρεις μεταχειρισμένο 7ετίας+ , που έτσι κ αλλιώς το παίρνεις πολύ φθηνότερα από καινούργιο οπότε δε σε ενδιαφέρει. Σε αλλουνού τα χέρια έχει χάσει την αξία το αμάξι . Το ελαφρύ καρ-κάρισμα στο ρελαντί είναι το μόνο αρνητικό. Το οποίο σχεδόν ακυρώνεται αν πάρεις 5κύλινδρο ή 6κύλινδρο πετρέλαιο, το οποίο και σκοπεύω να κάνω. Να αναφέρω επίσης ότι το πετρέλαιο επιβάλεται να το πάρει κανείς και αυτόματο , καθώς η άνεση σου πάει περίπατο από τις κοντές πρώτη και δευτέρα στο κιβώτιο. Με 40 και 75 χιλιόμετρα στον κόφτη δε πας πουθενά . Η άνεση πήγε περίπατο , όλη την ώρα θέλει να αλλάζεις ταχύτητες. Must λοιπόν το αυτόματο κιβώτιο στα πετρέλαια. Να διευκρινίσω επίσης ότι όταν μιλάμε για αυτοκίνητα με ροπή , εννούμε στο μέσο αμάξι των 1400 κιλών κατ' ελάχιστο ένα 22άρι 23άρι για να πεις ότι έχεις μια κάποια άνεση. Στα αντίστοιχα πετρέλαια το κάτω όριο είναι γύρω στο 35άρι.
dukeo... (13/5/2015, 14:00) Μολις ομως ο δρομος ανηφοριασει....Οταν τα χιλιομετρα ανεβουν αρκετα...Τοτε η ροπη φαινεται ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ...Ακομα και σε ενα αμαξι που δεν εχει μεγαλη ιπποδυναμη οπως ενα diesel....Ειναι ακριβως η διαφορα που εχει ενα μικρου κυβισμου δυνατο μοτερ σε σχεση με ενα μεγαλυτερου κυβισμου και πιο αδυναμου...Η ροπη παντα φαινεται και παντα κανει την διαφορα αργα η γρηγορα ;)
alexh... (7/5/2015, 23:22) Ti να την κάνω την ισχύ; Να κάθομαι στα φανάρια και να σπάω τον κινητήρα, να τρώω τα ελαστικά και να ταλαιπωρώ στο σύστημα διεύθυνσης; Όπως ειπώθηκε παραπάνω με το Astra με τα 160 άλογα. Γκάζι και οικονομία και χωρίς να δουλεύεις τον κινητήρα στις ψηλές. Ο πετρελαιοκινητήρας είναι πολύ πιο αξιόπιστος. Ξεχνάς φλάντζα κεφαλής κλπ. Το πρόβλημα εκτός από τη βενζίνη είναι ότι πλέον έχουν μπει πολλά ηλεκτρονικά. Μηχανικά όμως, δε θα σου φρακάρει, δε θα σου βαρέσει μπιέλα το ίδιο εύκολα με έναν βενζινοκινητήρα γιατί έχει μέταλλα με μεγάλες ανοχές λόγω της μεγάλης συμπίεσης που δουλεύει.
pento... (5/5/2015, 00:46) Κοιτάζω το διάγραμμα ισχύος σε συνάρτηση με τις στροφές που αποδίδεται. Αυτό είναι αρκετό για να βγάλεις συμπεράσματά. Οι σύγχρονοι turbo βενζίνης και diesel κινητήρες έχουν αρκετά καλή καμπύλη δίνοντας υψηλή ισχύ από χαμηλές στροφές. Η διαφορά είναι στο ότι οι βενζινης έχουν μεγαλύτερο εύρος που συνεπάγεται υψηλότερη μέγιστη ισχύ, ενώ οι diesel έχουν υψηλότερη ισχύ σε χαμηλές στροφές, αλλά στη συνέχεια πέφτει η απόδοσή τους (κρεμάνε).
pan_8... (4/5/2015, 19:51) Εγώ προτιμώ την ισχύ, επειδή θέλω να συμμετέχω με όλες μου τις αισθήσεις πίσω από το τιμόνι και να εκμεταλλεύομαι πλήρως τις δυνατότητες επιτάχυνσης του οχήματός μου, όπως γράφετε. Τη ροπή τη θεωρώ πολύ πιο σημαντική σε S.U.V. ή σε πολυχρηστικό MPV ή σε βαν ή σε φορτηγό ή σε λεωφορείο ή τέλος πάντων σε βαρύ όχημα που φορτώνεται, παρά σε μικρομεσαίο ενός νέου και μη οικογενειάρχη. Και γενικά συμφωνώ με την άποψη του συναναγνώστη Ηλία. Παρόλα αυτά, ένας κινητήρας turbo ικανοποιητικού / αξιοπρεπούς κυβισμού προσφέρει απλόχερα και τα δύο.
iliek... (4/5/2015, 19:05) καλυτερα να οδηγαω ενα αυτοκινητο με 200 αλογα και 20κλ ροπη παρα ενα με 100 αλογα και 30κλ ροπη!
stath... (4/5/2015, 12:33) To καλύτερο είναι να έχεις και τα δύο. Όσο το δυνατό μεγαλύτερη ιπποδύναμη και ροπή. Επειδή όμως όσο πιό μεγάλη ιπποδύναμη και ροπή έχει ένα αυτοκίνητο τόσο πιό ακριβό είναι, μπορεί κάποιος να ξεκινήσει με ένα αυτοκίνητο, που έχει δυνατότητες βελτίωσης και να το φέρει εκεί που θέλει.
geome... (4/5/2015, 12:24) Θα κάνω μια κάπως διαφορετική προσέγγιση στο θέμα. Η ροπή είναι το φυσικό μέγεθος, δηλ η στρέψη που παράγει ο κινητήρας και μέσω γραναζιών μεταφέρεται στους τροχούς. Η ισχύς από την άλλη μεριά είναι μάλλον λογιστικό μέγεθος, και υπολογίζεται πολλαπλασιάζοντας τη ροπή επί τις εκάστοτε στροφές του κινητήρα. Ένας κινητήρας μπορεί να αποδίδει σχετικά χαμηλή ροπή, αλλά αν την αποδίδει σε ψηλές στροφές η ισχύς του είναι μεγάλη. Παράδεγμα, οι Wankel στα Mazda. Τελικά όλα φαίνονται στην τελική ταχύτητα, όπου είτε ντίζελ είτε βενζίνης και με το κατάλληλο γρανάζωμα, κάθε όχημα εκμεταλεύεται με τον καλύτερο τρόπο τη μέγιστη ισχύ του κινητήρα του του.
dikre... (4/5/2015, 00:56) Εκτός από την ροπή και την ιπποδύναμη υπάρχουν και άλλοι σημαντικοί παράγοντες στη χρήση όπως η ελαστικότητα, η ευστροφία, η αθόρυβη και χωρίς κραδασμούς λειτουργία και φυσικά η αξιοπιστία. Καλό είναι να δοκιμάζουμε τα αυτοκίνητα για να βλέπουμε αν ο κινητήρας τους, ικανοποιεί τις δικές μας απαιτήσεις. Προσωπικά προτιμώ τους βενζινοκινητήρες γιατί υπερτερούν σε όλους τους τομείς εκτός της ροπής, που χαρίζει μεν το μεστό γεμάτο τράβηγμα ακόμη και από τις χαμηλές στροφές αλλά υπερκαλύπτεται από την ελαστικότητα και ευστροφία των βενζινοκινητήρων. Σε συνδυασμό μάλιστα με υγραέριο ή καλύτερα και με φυσικό αέριο στα καινούργια, παρέχουν και οικονομία ενώ αναφορικά με την αξιοπιστία από τη στιγμή που πολλοί αντέχουν στην πράξη πάνω από 300 και 400 χιλ. χιλιόμετρα χωρίς ιδιαίτερες φθορές, καλύπτουν μια "ζωή".
alex-... (3/5/2015, 22:37) Προς Πάνο , Αρχικά να σου πω ότι δε χρειάζεται να είσαι επιθετικός ..... Επίσης να σου πώ ότι το astra diesel 1.6 (136 άλογα και όχι 160) είναι δυναμίτης κ μου το προσέφερε αντιπρόσωπος με 22000 και πολύ καλό εξοπλισμό. Μου είπε επίσης ότι service θα κάνω standard μία φορά το χρόνο .Το οδήγησα ,όπως οδήγησα και το βενζινοκίνητο 1.4 140άλογα /200κιλά που θα ήταν σε astra, η επιλογή μου. Να σου πω επίσης ότι η opel έκανε πολύ χαμηλότερη προσφορά για το δικό μου αμάξι και ότι το diesel τη διαφορά τιμής θα την <<έβγαζε>> μετά από 5-6 χρόνια σύμφωνα με τη χρήση που κάνω. Όλα είναι υποκειμενικά όπως είπε κι ο φίλος παραπάνω . Για πες όμως εσύ που είσαι σχετικός, είσαι τόσο σίγουρος για την αξιοπιστία των σύγχρονων diesel όπως και για την αιωνίως χαμηλότερη τιμή του πετρελαίου στην Χώρα μας;
panos... (3/5/2015, 20:20) Δεν συγκρίνονται σε ροπη οι πετρελαιοκινιτηρες οταν σιγκρινης κινητηρες θα κοιτας να ειναι ιδια κιβυκα παντα και αφου θες να μας σιγκρινης πετραιλαιο με βενζινα παρε το φοκους και βαλτο διπλα σε ενα οπελ 1600 diesel με 160 ιππους και πηγενεται απο Αθήνα Θεσσαλονίκη με πληρες φορτιο και κοιτα να δεις τη εχεις να παθεις προτων θα δεις οτι θα σταματησεις να βαλεις βενζινα ενω αυτος οχι ριξε μια ματια σε ολα τα συνχρονα diesel και μετα πες μας για το φοκους οταν θα πας για σερβις στα 15000 ενω ο αλλος θα κανει σερβις στο diesel στα 30000 οταν το δικο σου στα 200 000 θα κοιτας να το δωσεις γιατι θα εχει πολλα χλμ ο diesel θα εχει ζωη για αλλα 300 000 χλμ.Μαθε τη ειναι ο diesel και μετα τα ξαναλεμε
zagli... (3/5/2015, 12:38) Οδηγώ Toyota Prius, υβριδικό, και ξέρω τι θα πει ΡΟΠΗ, γι’ αυτό την προτιμώ! Ξεκινάει με 400Nm (!!!) στην εκκίνηση από τον ηλεκτροκινητήρα και μειώνεται εκθετικά με την αύξηση των στροφών. Τότε όμως αρχίζει να "ξυπνάει" ο βενζινοκινητήρας (135Nm max) και καλύπτει εν μέρει το "κενό". Κατά συνέπεια, εμφανίζει αξιοζήλευτες επιταχύνσεις 0-40, εφάμιλλες audi TT (δοκιμασμένο). Ουσιαστικά μόλις το σανιδώσω από στάση το αυτοκίνητο εκτινάσσεται. Γίνεται όμως πιο mainstream στις μεγαλύτερες ταχύτητες (10,5sec στα 0-100), επειδή κυριαρχεί ο βενζινοκινητήρας. Όσο για μεταφορά φορτίων και ανηφόρες, δεν καταλαβαίνει τίποτε με γεμάτη μπαταρία. Αν ήταν και τετρακίνητο, όπως θα είναι η 4η γενιά, θα ηταν κορυφή και σ αυτόν τον τομέα.
panos... (3/5/2015, 11:49) Το αρθρο ειναι πολυ καλο μιλαει γενικα τι οφελος εχουμε απο την ιπποδυναμη και τι οφελος απο την ροπη...Φιλε cool εσυ το εξιδικευεις (και καλα κανεις) περισσοτερο πανω στο αυτοκινητο που εχεις επιλεξει να επενδυσεις τα χρηματα σου(πολυ καλη επιλογη)..Η αποψη σου ομως ειναι υποκειμενικη για τον καθεναν..Η χρηματικη διαφορα μεταξυ βενζινοκινητηρα-πετρελαιοκινητηρα εχει να κανει περισσοτερο με την φιρμα που επιλεγεις.Υπαρχουν διαφορες της ταξεως των 5000 ευρω υπαρχουν και διαφορες της ταξεως των 800-1000...Αν παμε σε επιδοσεις με διαφορα ειναι μακραν καλυτεροι οι βενζινοκινητηρες..Σε αντοχη ως προς τον χρονο,την χρηση,την καταναλωση,και την κακοδιαχειρηση εκει νικητης με τεραστια διαφορα ειναι ο πετρελαιοκινητηρας!!
alex-... (3/5/2015, 10:34) Δεν αναφέρετε καθόλου παραπάνω ότι : α) όσα περισσότερα άλογα αποδίδει ένα αυτοκίνητο για παράδειγμα στις 6000 στροφές (βενζινοκίνητα) αναλόγως περισσότερα θα αποδίδει και σε μεσαίες στροφές. β) το εύρος στροφών μέγιστης ροπής ....και εδώ τα βενζινοκίνητα αν δεν κάνω λάθος υπερτερούν. Πρόσφατα παρήγγειλα Focus 1,5 ecoboost 150 αλόγων και 24,5 κιλών ροπής με 17 ιντσών ζάντες στα 18000 ευρώ ... Με αντίστοιχα λεφτά σε diesel οι επιλογές μου ήταν γύρω στα 95 άλογα, ενώ για κάτι παραπάνω δηλ. γύρω στα 120 άλογα έπρεπε να πάω στα 21 χιλιάρικα. Θα υποστώ την μεγαλύτερη κατανάλωση ,αλλά δε νομίζω ότι συγκρίνονται οι βενζινοκινητήρες ανάλογα και με την τελική τους τιμή.