Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Πάνω ή κάτω από 120.000 χλμ. στο κοντέρ είναι «OK» για μεταχειρισμένο;
Η ΕΕ θα αναγκάσει τους κατασκευαστές να φτιάξουν φθηνότερα ηλεκτρικά. Πως;
Με 6 Β-SUV & τώρα τη Junior, τι άλλο θες για να πάρεις SUV Stellantis;
«Κουλομαρίες» με 1.000 άλογα που δεν ξέρουν ούτε να αλλάζουν ταχύτητες
Εν έτει 2024, γίνεται μικρό με 65 άλογα και 18 χιλιάρικα;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy «Κάτσε καλά»
Διαβάστηκε από 4598 αναγνώστες

Η θέση οδήγησης είναι πολύ σημαντικό να είναι σωστά ρυθμισμένη γιατί αλλιώς οι κίνδυνοι είναι πολλοί και παραμονεύουν. Δείτε τι πρέπει να προσέχουμε. Αυτή κάθε άλλο παρά σσωστή θέση οδήγησης είναι. Δείτε πως θα τη ρυθμίσετε σωστά για μία ευχάριστη και ξεκούραστη οδήγηση με ασφάλεια. Η θέση οδήγησης είναι πολύ σημαντικό να είναι σωστά ρυθμισμένη γιατί αλλιώς οι κίνδυνοι είναι πολλοί και παραμονεύουν. Δείτε τι πρέπει να προσέχουμε. Οι αερόσακοι, οι ζώνες ασφαλείας και τα λοιπά συστήματα παθητικής ασφάλειας χάνουν αρκετή από την αποτελεσματικότητά τους αν η θέση οδήγησης είναι λάθος. H ίδια η λάθος θέση οδήγησης μπορεί να είναι αιτία για ατύχημα, αφού και κουράζει τον οδηγό, αλλά και δεν του δίνει τη δυνατότητα σε μια δύσκολη κατάσταση να αντιδράσει σωστά. Δοκιμάστε να ελέγξετε το τιμόνι με τεντωμένα χέρια: Αδύνατον. Επιχειρήστε να φρενάρετε δυνατά όταν έχετε τεντωμένα πόδια: `Ασκοπο. Οι σχεδιαστές δίνουν μεγάλη σημασία στην εργονομία της θέσης του οδηγού, την προσβασιμότητα των χειριστηρίων, την ορατότητα που προσφέρεται και τη συγκράτηση του σώματος σε συνάρτηση με την άνεση που παρέχεται από το κάθισμα.

Το πιο κοινό λάθος είναι η οδήγηση με τεντωμένα άκρα (χέρια ή πόδια). Πέρα από την δυσκολία ελέγχου του οχήματος, σε μια σύγκρουση όλη η ενέργεια που περνά από το τιμόνι ή τα πεντάλ στο σώμα, οδηγεί σε σοβαρά κατάγματα. Το λυγισμένο άκρο λειτουργεί σαν αμορτισέρ και έτσι γίνονται λιγότερο αισθητές οι συνέπειες μιας σύγκρουσης. Εκτός από τα τεντωμένα άκρα συνηθισμένο λάθος εντοπίζεται και στην κλίση της πλάτης του καθίσματος. Μια… ξαπλωτή, τουριστική, θέση οδήγησης πέρα από δυσκολίες στην οδήγηση, μπορεί να κάνει το σώμα να γλιστρήσει κάτω από τη ζώνη σε περίπτωση απότομου φρεναρίσματος. Ελάχιστοι είναι οι οδηγοί που ρυθμίζουν σωστά τα προσκέφαλα, τα οποία προστατεύουν σωστά τον αυχένα σε περίπτωση σύγκρουσης μόνο αν είναι στο κατάλληλο ύψος. ΜΗΝ ΤΑ ΠΑΡΑΜΕΛΕΙΤΕ!

Η λάθος θέση οδήγησης, εκτός από κίνδυνο τραυματισμού και ατυχήματος, υποσκάπτει και την «επικοινωνία» του οδηγού με το όχημα. Δοκιμές σε πίστα έδειξαν γύρους με αρκετή διαφορά σε χρόνους με ίδιο οδηγό και ίδιο αυτοκίνητο. Η διαφορά ήταν στην προβληματικά ρυθμισμένη στάση και θέση πίσω από το τιμόνι. Ο οδηγός πρέπει να έχει πλήρη επαφή με όλο το κάθισμα μιας και τα κυριότερα αισθητήρια κάθε μεταβολής της θέσης του αυτοκινήτου είναι η πλάτη, οι ώμοι και οι μηροί του οδηγού.

Ποια όμως είναι η σωστή θέση οδήγησης; Με δεδομένο πως οι μηροί και οι ώμοι πρέπει να ακουμπούν σταθερά στο κάθισμα, η απόσταση του οδηγού από το τιμόνι πρέπει να είναι τόση, ώστε οι αγκώνες να μη διπλώνουν πολύ εμποδίζοντάς τον να το γυρίσει, αλλά ούτε και τεντωμένοι, κάνοντας τους ώμους και την πλάτη να αποκολλώνται από το κάθισμα στο στρίψιμο του τιμονιού. Σε αυτή την περίπτωση, ο οδηγός αναγκάζεται να στηρίζεται στο τιμόνι, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να το γυρίσει. Μια γωνία στους αγκώνες σχεδόν 90 μοιρών είναι σωστή.
Η θέση των καρπών επάνω στο τιμόνι πρέπει να είναι λίγο πιο πάνω από τη μέση και ποτέ πιο κάτω από αυτή (η γνωστή θέση «δέκα και δέκα»). Το ύψος του τιμονιού πρέπει να είναι τόσο, ώστε να χωρούν τα χέρια ανάμεσα στο κάτω μέρος του και τους μηρούς, ακόμη και όταν ανασηκώνονται πατώντας τα πεντάλ. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει το πόδι να τεντώνει όταν φτάνει στο πεντάλ του φρένου ή του συμπλέκτη. Ειδικά στο φρενάρισμα δεν μπορεί να επιτευχθεί η μέγιστη δύναμη πίεσης και άρα το ιδανικότερο φρενάρισμα. Το πέλμα πρέπει να σχηματίζει ορθή γωνία και όχι οξεία ή αμβλεία σε σχέση με τη γάμπα. Επίσης, σε κάθε πάτημα των πεντάλ, ο μηρός δεν πρέπει να ανασηκώνεται πολύ ψηλά, κάτι που φροντίζουμε με το σωστό ύψος του καθίσματος.

Μετά από αυτά εσείς τι λέτε; Θα συνεχίσετε να οδηγείτε καθισμένοι λάθος και να κινδυνεύετε; Έχει νόημα το κρεμασμένο αριστερό χέρι από το παράθυρο ή θα βάλετε και τα δυο χέρια στο τιμόνι για να χαρείτε οδήγηση;
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
stath... (25/5/2015, 21:29) Γιώργο, εκτιμώ ότι τα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού, είναι ίδια, για λόγους ομοιομορφίας και συμμετρίας. Θα ήταν δηλαδή άσχημο να διαφέρουν τα δύο εμπρός καθίσματα. Πιστεύω ότι αυτός είναι ο λόγος και κανείς άλλος. Ακόμα και όσοι αγοράζουν καθίσματα κάποιας καλύτερης ποιότητας, για να αντικαταστήσουν το κάθισμα του οδηγού, οι περισσότεροι αγοράζουν και αλλάζουν και τα δύο εμπρός καθίσματα, για να υπάρχει ομοιομορφία. Και εγώ προσωπικά όσες φορές χρειάστηκε να αλλάξω το κάθισμα του οδηγού, άλλαξα συγχρόνως και τα δύο εμπρός καθίσματα για να υπάρχει ομοιομορφία.
geome... (25/5/2015, 19:17) Σωστά τα όσα γράφετε, και έχω μόνο να εκφράσω την απορία μου γιατί οι κατασκευαστές επιμένουν να έχουν τα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού πανομοιότυπα. Δεν εννοώ ότι το καθισμα του οδηγού να έχει μόνο περισσότερες ρυθμίσεις, που συνήθως ισχύει, αλλά θα μπορούσε να είναι και πιο μπάκετ από του συνοδηγού και από καλύτερα υλικά, καθώς ο οδηγός έχει άλλες ανάγκες στήριξης και περνά περισσότερο χρόνο μέσα στο αυτοκίνητο απ' οποιονδήποτε άλλον.
stath... (25/5/2015, 14:40) Πέρα από τη θέση (το κάθισμα) οδήγησης, παίζει μεγάλο ρόλο και η θέση και η κλίση του τιμονιού, αλλά και τα υπόλοιπα χειριστήρια και ποδωστήρια. Θα σταθώ όμως στη θέση και κλίση του τιμονιού, διότι αυτό νομίζω ότι είναι το πιό σημαντικό, μετά το κάθισμα. Το τιμόνι λοιπόν πρέπει να βρίσκεται σε μια ανάλογη θέση με αυτή του καθίσματος, άλλά και να έχει από κατασκευής μια σωστή κλίση, η οποία να συνδυάζεται με τέτοιο τρόπο με το κάθισμα, ώστε να μην σου δίνει την αίσθηση ότι οδηγάς λεωφορείο. Στο λεωφορείο το τιμόνι έχει μια κλίση που τείνει να είναι οριζόντια και αυτό διότι το κάθισμα του οδηγού βρίσκεται ψηλότερα, από αυτό του μικρού αυτοκινήτου. Στο μικρό αυτοκίνητο επειδή ο οδηγός κάθεται πολύ χαμηλότερα, το τιμόνι θα πρέπει να έχει μια πιό κατακόρυφη κλίση. Σε πολλά αυτοκίνητα το τιμόνι ρυθμίζεται, αλλά όχι τόσο αποτελεσματικά και έτσι ο οδηγός, ότι και αν κάνει, δεν βρίσκει εύκολα την ιδανική του θέση, σε σχέση με το τιμόνι και αυτό είναι ένα πολύ σοβαρό θέμα, με το οποίο κανείς δεν βλέπω να ασχολείται.
xzZzx... (25/5/2015, 14:17) σωστα ολα αυτα..ερωτηση..εαν το καθισμα του αυτοκινητου,ειναι λαθος,τοτε τί κανουμε;
ferra... (25/5/2015, 14:03) Εκτός από τα πάρα πολύ σημαντικά και ουσιώδες σε ένα όχημα που είναι τα λάστιχα, τα φρένα και οι αναρτήσεις, είναι και το κάθισμα, το οποίο αν μας βολεύει, αν ρυθμίζεται στα προσωπικά μας μέτρα, κ.τ.λ.Οι περισσότεροι δεν δίνουμε σημασία σε αυτό.Πόσοι άραγε από εμας επενδύσαμε και αλλάξαμε το κάθισμα ώστε να βρούμε την σωστή ρύθμιση, αν το εργοστασιακό δεν μας βολεύει; Βλέπω μόνο νεαρούς και νεαρές κατά κυριο λόγο και λιγοστούς μεγαλύτερους να έχουν αλλάξει κάθισμα ώστε να το ρυθμίσουν σωστά στα προσωπικά τους μέτρα επειδή το εργοστασιακό δεν τους βολεύει.Η θέση οδήγησης είναι σημαντικό για την βελτιστοποίηση της οδήγησης μας, όπως και η σωστή ρύθμιση των καθρεφτών μας.Παρατηρώ στο δρόμο οδηγούς με κλειστούς καθρέπτες, είτε τον έναν, είτε και τους δύο. Σε αρκετά οχήματα η θέση οδήγησης δεν είναι ότι καλύτερο επειδή δεν μπορείς να βρεις την σωστή ρύθμιση για εσένα, όπως και σε καθίσματα πιο ακριβά λόγω της έκδοσης του μοντέλου.Προσωπικά έχω αλλάξει κάθισμα για να βρω την προσωπική ρύθμιση που είναι η καλύτερη μόνο για εμένα.
T.Bra... (25/5/2015, 14:03) Πολύ σημαντικό άρθρο αυτό. Η θέση οδήγησης είναι αυτό που εισπράττει περισσότερο από οτιδήποτε άλλο ο οδηγός όταν οδηγεί. Δεν είναι ούτε η ποιότητα των πλαστικών ούτε η αίσθηση του κινητήρα ούτε τίποτα άλλο. Τι να τα κάνω τα χλιδάτα υλικά , τις οθόνες αφής και τους προηγμένους κινητήρες όταν τα γόνατα μου είναι σαν "ς" ; Οι ρυθμίσεις για τη θέση οδήγησης θα πρέπει να διατίθενται απ'τη βασική έκδοση έστω ως προαίρεση. Ίσως μάλιστα θα έπρεπε να θεσμοθετηθούν ως υποχρεωτικά όπως το ABS, ESP. Εδώ έχω και μια απορία. Πόσο δύσκολο είναι να δούμε και ένα mini μοντέλο όπως το SEAT Mii πχ με μια τηλεσκοπική κολώνα τιμονιού ; Πόσο πιο ακριβό και πιο βαρύ θα γινόταν αυτό ;
georg... (25/5/2015, 10:57) Μπράβο autotriti! Πάρα πολύ καλό αρθρο!! Και ενώ στις σχολές οδηγών σου μαθαίνουν ποιά είναι η σωστή θέση οδήγησης κανείς δεν θα κάτσει να σου εξηγήσει πως σε περίπτωση σύγκρουσης αν τα άκρα σου είναι τεντωμένα θα υποστείς σοβαρά κατάγματα.Ελπίζω το συγκεκριμένο άρθρο να το διαβάσει μεγάλος αριθμός οδηγών. Μπράβο και πάλι μπράβο!
elmar... (25/5/2015, 10:06) Έχω προσπαθήσει και προσπαθώ να βρω την ιδανική θέση οδήγησης μιας και έχω ύψος 1,90 μέτρα και βάρος 90 κιλά.