Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Με 6 Β-SUV & τώρα τη Junior, τι άλλο θες για να πάρεις SUV Stellantis;
Εν έτει 2024, γίνεται μικρό με 65 άλογα και 18 χιλιάρικα;
Γέμισε αφρικανική σκόνη: Το πλένεις έξω & πληρώνεις, στο χέρι ή άπλυτο;
Γιατί οι μάντρες θα πλακώνονται για βενζίνης/diesel τα επόμενα χρόνια;
Επιδότηση ηλεκτρικών: Μήπως να γίνει επιδότηση για καινούριο γενικά;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Πολλά ή λίγα άλογα στο ίδιο μοντέλο;
Διαβάστηκε από 6783 αναγνώστες

Μήπως ζορίζεται πολύ ένα μικρό μοτέρ και καίει πιο πολύ σε σχέση με ένα μεγαλύτερο; Μήπως ζορίζεται πολύ ένα μικρό μοτέρ και καίει, όταν ένα μεγαλύτερο θα ήταν πιο άνετο και τελικά θα ήθελε λιγότερο καύσιμο; Αν όμως τα νούμερα λένε το αντίθετο, τι ισχύει; Μήπως ζορίζεται πολύ ένα μικρό μοτέρ και καίει πιο πολύ σε σχέση με ένα μεγαλύτερο; Μήπως ζορίζεται πολύ ένα μικρό μοτέρ και καίει, όταν ένα μεγαλύτερο θα ήταν πιο άνετο και τελικά θα ήθελε λιγότερο καύσιμο; Αν όμως τα νούμερα λένε το αντίθετο, τι ισχύει;

Πάρε ένα μικρομεσαίο, για παράδειγμα, το Ford Focus. Με 100, 125, 150 και 180 άλογα από 1.000 και 1.500 κ.εκ. Μια ματιά στα νούμερα και οι καταναλώσεις λένε: 4,6 για το πρώτο, 4,7 για το δεύτερο και από 5,5 γα τα δύο τελευταία. Σταγόνες νερού, θα έλεγε κανείς αφού τα δύο πρώτα μοτέρ ουσιαστικά είναι ίδια με διαφορετική απόδοση, όπως και τα επόμενα, με 150 και 180 ίππους.

Όμως είναι αυτά τα νούμερα σωστά; Μπορείς να πηγαίνεις με 120 στην εθνική και να καις λιγότερο με το μικρό μοτέρ; Δεν θα πρέπει να πατάς περισσότερο γκάζι; Είναι όμως το πόσο γκάζι πατάς μέτρο για το πόσο καίνε τα αυτοκίνητα;
Τέτοια δεδομένα δεν μπορείς να βρεις αν δεν το δοκιμάσεις μόνος σου. 

Γιατί οι μετρήσεις των κατασκευαστών είναι τέτοιες που βάζουν τα αυτοκίνητα στο ελάχιστο δυνατό φορτίο. Οπότε αναμενόμενα όταν το μοτέρ απλά χρειάζεται να αποδώσει όσο το δυνατόν λιγότερο, αν δίνει λιγότερα άλογα, θα καίει και λιγότερο.

Στην πράξη όμως; Πως γίνεται όταν τα μοτέρ τραβάνε το ίδιο βάρος να καίει αυτό που ζορίζεται λιγότερο; Το πράγμα φυσικά είναι πιο πολύπλοκο, ενώ γίνεται ακόμη πιο δύσκολο αν ζητήσεις από τα δύο μοτέρ να κινήσουν το αυτοκίνητο με τους ίδιους ρυθμούς. Εκεί τι γίνεται; Αν θες να κάνεις έναν γύρο στην πίστα σε δεδομένο χρόνο, όχι τον ταχύτερο, αλλά ίδιο και με τα δύο μοτέρ, ποιο θα κάψει περισσότερο; Στο ταξίδι με την ίδια μέση ωριαία; Ποιο θα κάψει περισσότερο; Το πιεσμένο μικρό ή το άνετο μεγάλο μοτέρ; 

Όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε πως τα μοτέρ έχουν διαφορά όχι μόνο στην ισχύ και στη ροπή αλλά και στο βάρος. Ειδικά στο βάρος, το 1.500άρι Focus είναι πιο ισχυρό, έχει όμως και επιπλέον 125 κιλά να κουβαλήσει λόγω μηχανικών. Οπότε θα κάψει λίγο παραπάνω για αυτά τα κιλά. 

Χωρίς στοιχεία όμως, εσείς πως το βλέπετε; Στην πράξη πιο θα καίει πιο πολύ; Ισχύουν οι διαφορές από τα νούμερα του κατασκευαστή; Μήπως το μικρό μοτέρ θα πιεστεί και θα αυξήσει κατανάλωση; Ή μήπως το πιο δυνατό θα έχει γλυκό γκάζι και θα καίει παραπάνω; Τι λέτε; 
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
alex-... (29/6/2015, 18:55) το 1.0 καταναλώνει στον αστικό ιστό 20% κάτω σε σχέση με το 1.5.......το 1.5 καταναλώνει λιγότερο στον αυτοκινητόδρομο 5-10% ......Αντε να δούμε τώρα πότε θα παραλάβουμε ..αν παραλάβουμε....
geome... (29/6/2015, 12:01) Το μοτέρ που θα κάψει λιγότερο, είναι το μικρότερο που για τη δεδομένη ταχύτητα δρόμου θα δουλεύει στην περιοχή μέγιστης ροπής του. Αν το μοτέρ είναι μεγαλύτερο, θα έχει περισσότερες απώλειες τριβών και εμβολισμού από το μικρότερο. Εδώ είναι το πλεονέκτημα των μικρών τούρμπο μοτέρ που είναι οικονομικά όταν οδηγηθούν ήρεμα και σε χαμηλές στροφές, αλλά έχουν διαθέσιμη και ισχύ όταν τους ζητηθεί (με το αντίστοιχο αντίτιμο βέβαια).
euagg... (29/6/2015, 10:34) Σαν οδηγός αλλά και σαν μηχανικός έχω παρατηρήσει οτι στην εθνική με 110 120 ο πολλών κυβικών κινητήρας 1.8 σε σχέση με έναν 1.3 στα ίδια περίπου άλογα με ίδια ταχύτητα στο κιβώτιο ο μεγαλύτερος κινητήρας στο τέλος της διαδρομής είχε κατανάλωσει 3.6 λίτρα λίγοτερα (μικρός αριθμός βέβαια αλλά σημαντικός για την εποχή μας) σε μικρές αποστάσεις με μικρές ταχύτητες το μικρό είναι πολύ πιο οικονομικό βέβαια λόγω μεγαλύτερης ροπής και μικρότερου βάρους