Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Μπορεί το ID. Buzz να αναστήσει την κατηγορία των πολυμορφικών;
Τι κάνει ο «κάφρος» γείτονας με το αυτοκίνητό του και σε εκνευρίζει;
Σχεδίαση, υλικά, εξοπλισμός: Ποια παλιώνουν σαν κρασί & ποια σα γάλα;
Φώτα που τυφλώνουν: Φταίνε τα LED, τα ψηλά SUV ή η αδιαφορία;
Ποιο αμάξι θα αγόραζες αν ήξερες πως θα το κρατούσες 20 χρόνια;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Κατανάλωση vs 4κίνηση
Διαβάστηκε από 2816 αναγνώστες

H ανάγκη για χαμηλές καταναλώσεις και ανάλογες εκπομπές CO2 μετέτρεψε τα SUV από βαρβάτα τετρακίνητα σε light οχήματα με αυτόματη τετρακίνηση. Πιστεύετε τελικά οτι η κατανάλωση σκότωσε την τετρακίνηση; Ποιος ευθύνεται για τον θάνατο της τετρακίνησης; H ανάγκη για χαμηλές καταναλώσεις και ανάλογες εκπομπές CO2 μετέτρεψε τα SUV από βαρβάτα τετρακίνητα σε light οχήματα με αυτόματη τετρακίνηση. Πιστεύετε τελικά οτι η κατανάλωση σκότωσε την τετρακίνηση; Βασικό χαρακτηριστικό των σκληρών τετρακίνητων SUV είναι, αν μη τι άλλο, η ικανή τετρακίνηση -είτε μόνιμη με κεντρικό διαφορικό, είτε κατΆ επιλογή με ενδιάμεσο κιβώτιο μεταφοράς- αλλά και χαρακτηριστικά, όπως οι κοντές σχέσεις και τα μπλοκέ διαφορικά. Αλλά για μισό λεπτό. Τι έγιναν όλα αυτά;
 
Που πήγαν οι τζιπούρες, που όργωναν τα βουνά; Ποιος κομήτης απειλεί την ύπαρξή τους; Ρίχτε μια ματιά στους σημερινούς δρόμους. Κοιτάξτε τη λίστα των SUV μοντέλων των κατασκευαστών, όπου είναι έκδηλη η τάση για δικίνητες προτάσεις ή στην καλύτερη περίπτωση για αυτόματη τετρακίνηση. Μα τι έγιναν τα σκληροτράχηλα τζιπ; Γιατί τα τελευταία χρόνια είναι της μόδας οι δικίνητες εκδόσεις και οι αυτόματες τετρακινήσεις;

Το Suzuki Vitara από 3 διαφορικά, κοντά και κλείδωμα τώρα έγινε δικίνητο ή με αυτόματη τετρακίνηση χωρίς κοντά. Είναι πιο χαμηλό και έχει πιο ασφάλτινη ανάρτηση-στήσιμο. Το Jeep Renegaded στο 70% των εκδόσεων του είναι δικίνητο και να για να πάρεις τετρακίνητο πάς σε ακριβές 2λιτρες diesel εκδόσεις ή 1,4 turbo βενζίνη με 170 άλογα και χωρίς κοντά. Το Pajero, το σκληροτράχηλο SUV της Mitsubishi, εξαφανίστηκε και δεν διατίθεται καν στην ελληνική αγορά. Tα Hyundai iX35 και Kia Sportage δεν έχουν καν τετρακίνητες εκδόσεις, ενώ πριν τα αντίστοιχα Tucson και Sportage ήταν τετρακίνητα και με κλείδωμα (στην Ελλάδα). 

Η μόνιμη τετρακίνηση έχει αυξημένες τριβές και συνεπώς αυξημένη κατανάλωση και υψηλές εκπομπές CO2. H κατΆ επιλογή τετρακίνηση ακόμα και χωρίς εμποκή της έχει αυξημένο βάρος. Όλα αυτά λοιπόν είναι εχθροί της κατανάλωσης. Γι αυτό λοιπόν οι κατασκευαστές έχουν στραφεί στα δικίνητα (προσφέρουν αίσθηση SUV και πανοραμική θέση οδήγησης χωρίς το κόστος και κυρίως την αυξημένη κατανάλωση της τετρακίνησης) ή στην αυτόματη τετρακίνηση. Χωρίς κεντρικό διαφορικό, η αυτόματη τετρακίνηση εμπλέκεται μόνο όταν είναι απαραίτητο. Έτσι το όχημα είναι βασικά προσθιοκίνητο και μόνο όταν σπινάρουν οι τροχοί τότε εμπλέκονται και οι πίσω και σε ποσοστό ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες.

Εσείς τι λέτε; Με τόσο αυστηρές νόρμες καυσαερίων και την ανάγκη για χαμηλή κατανάλωση καλώς χάθηκαν τα ενεργοβόρα τζιπ; Χρειάζονται θηριώδη τετρακίνητα οχήματα τη στιγμή μάλιστα, που από έρευνες έχει αποδειχθεί, πως μόνο το 1% των αγοραστών τους εξαντλεί τις δυνατότητές τους;
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
jimst... (3/7/2015, 15:35) τα τερατώδη τζιποειδή αυτοκίνητα δεν νομίζω ότι χρειάζονται στην Ελλάδα αν κάποιος δεν τα χρησιμοποιεί στις δυνατότητες τους, δηλαδή αν δεν μένει σε περιοχή με δύσκολο δικό δίκτυο ή σε μέρη με συχνές χιονοπτώσεις. Το να έχεις Jeep για να πηγαίνεις από το Περιστέρι στην Καλλιθέα λόγου χάρη δεν χρειάζεται. Τα καινούρια SUV με την αυτόματη τετρακίνηση και τις χαμηλές καταναλώσεις προσφέρουν τα πλεονεκτήματα των μεγάλων οχημάτων σε συνθήκες ιδανικές στην πόλη. Υπάρχουν πολλά μοντέλα που βρίσκονται σε αυτή τη φιλοσοφία και έχουν μεγάλη επιτυχία (Nissan Qashqai, Rav4 κτλ..)
desmo... (3/7/2015, 10:43) Μια συγχρονη αυτοματη τετρακινηση ειναι επαρκης για το 95% των περιπτωσεων ,ειναι σε πολλες περιπτωσεις και πιο αποτελεσματικη .Οδηγω ενα rav4 του 2008 και εχει μικτη πραγματικη καταναλωση 8,5 λ/100χλμ ,που την θεωρω πολυ καλη καταναλωση ,εαν το πιεσεις πολυ ,στα ορια του αυτοκινητου θα δεις το πολυ 11. Η οδηγηση ενος suv εχει πολλα πλεονεκτηματα και πολυ λιγα μειονεκτηματα . Πλεονεκτηματα ειναι η θεση οδηγησης ,η ορατοτητα ,η δυνατοτητα να κινησε χωρις αγχος σε οποιοδηποτε εδαφος και καιρικες συνθηκες ,σε πολυ ταλαιπωρημενους και επικινδυνους δρομους ,εχουν καλυτερους χωρους και κυριως πιο εκμεταλευσιμους .ειναι επισης πολυ ανετα και ειδικα στους απαραδεκτους ελληνικους δρομους που εχουν λακουβες ,φρεατια που εξεχουν και διαλυμενη ,φθαρμενη ασφαλτο .Στο ταξιδι σε μεγαλο κλειστο αυτοκινητοδρομο δεν εχουν αξιοσημειωτες διαφορες απο ενα καλο σενταν ,ισως λιγο περισσοτερο θορυβο λογο αεροδυναμικης . Μειονεκτηματα τους ειναι η ακριβη τιμη τους ,η μεγαλυτερη καταναλωση τους (οχι τραγικα ) και η οχι σπορ συμπεριφορα τους (εαν σε ενδιαφερει κατι τετοιο ) γενικα μετα απο χρονια οδηγησης ενος τετοιου τυπου ΙΧ πιστευω οτι εχουν σιγουρα λογο υπαρξης και πλεονεκτηματα που κανενα αλλο οχημα δεν προσφερει .Ειδικα εαν ζεις σε περιοχη με μεγαλο υψομετρο ,δυσκολο χειμωνα και ταλαιπωρημενο οδικο δικτυο .