Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Γιατί οι μάντρες θα πλακώνονται για βενζίνης/diesel τα επόμενα χρόνια;
Επιδότηση ηλεκτρικών: Μήπως να γίνει επιδότηση για καινούριο γενικά;
Με 2 ευρώ το λίτρο & κίνηση παντού τι θα το κάνεις το «φτιαγμένο» σου;
Τι άλλαξε και η Lancia λανσάρισε την Ypsilon και με μοτέρ βενζίνης;
Γιατί βούτηξαν 25% οι πωλήσεις των ηλεκτρικών το 2024;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Τι άλλο θέλετε να έχει στάνταρ το αυτοκίνητό σας;
Διαβάστηκε από 4238 αναγνώστες

ABS, ESP και φώτα ημέρας. Αυτά είναι μερικά από τα στάνταρ που πρέπει να έχει κάθε αυτοκίνητο που υπάρχει στην Ευρώπη. Σας φτάνουν ή θέλετε και άλλα; Τα συστήματα ABS και ESP είναι υποχρεωτικά σε όλα τα καινούργια αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ευρώπη. ABS, ESP και φώτα ημέρας. Αυτά είναι μερικά από τα στάνταρ που πρέπει να έχει κάθε αυτοκίνητο που υπάρχει στην Ευρώπη. Σας φτάνουν ή θέλετε και άλλα; Υπάρχουν πολλά συστήματα που όλα τα καινούργια αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι υποχρεωτικό να έχουν, βάσει της νομοθεσίας.

Πρώτα-πρώτα, το ABS και οι ζώνες ασφαλείας. Έπειτα το ESP (Σύστημα Ελέγχου της Ευστάθειας), το οποίο έγινε υποχρεωτικό από την περσινή χρονιά ύστερα από μια 3ετή περίοδο «προσαρμογής».

Στάνταρ από πέρσι είναι επίσης το Σύστημα ελέγχου πίεσης των ελαστικών (αυτό που μας δείχνει πόση είναι η πίεση σε κάθε λάστιχο), ενώ από το 2013 έχουν γίνει υποχρεωτικές οι ειδικές βάσεις Isofix για τα παιδικά καθίσματα.

Η λίστα των υποχρεωτικών συστημάτων περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τους βομβητές ζωνών ασφαλείας (ειδοποιούν όταν δεν φοράμε ζώνη), αλλά και τα φώτα ημέρας.

Όλα τα παραπάνω συστήματα έχουν γίνει υποχρεωτικά από την Ευρωπαϊκή Ένωση ώστε να αυξηθούν τα στάνταρ ασφαλείας των σύγχρονων αυτοκινήτων. Η αποτελεσματικότητά τους έχει μάλιστα αξιολογηθεί από ανεξάρτητους φορείς όπως ο Euro NCAP, με τα τεστ του οποίου να μας αποδεικνύουν ότι, βοηθούμενα και από τα παραπάνω συστήματα, σήμερα τα αυτοκίνητα είναι πιο ασφαλή από κάθε άλλη φορά στην ιστορία.

Η παρουσία των συστημάτων αυτών σε ένα αυτοκίνητο, εκτός όμως από τα στάνταρ ασφαλείας αυξάνουν και την τιμή του, μιας και υπάρχει κόστος για την εξέλιξή τους και τοποθέτησής τους στο βασικό εξοπλισμό. Το κόστος αυτό, οι αυτοκινητοβιομηχανίες είτε το απορροφούν στην τιμή του αυτοκινήτου, είτε το αντισταθμίζουν κόβοντας κάτι άλλο από τον εξοπλισμό του, είτε όμως απλά το αφήνουν, με αποτέλεσμα να ανεβαίνει η τελική τιμή αγοράς του.

Σε κάθε περίπτωση πάντως και παρά αυτό το κόστος, είναι δεδομένο ότι η υποχρεωτική παρουσία των συστημάτων αυτών έχει αυξήσει τα στάνταρ ασφαλείας των αυτοκινήτων και έχει μειώσει τα τροχαία ατυχήματα και την επίπτωση αυτών.

Υπό αυτό το πρίσμα, στο άμεσο μέλλον θα έρθουν και άλλες υποχρεωτικές νόρμες για τα καινούργια αυτοκίνητα, που θα βοηθήσουν στην περαιτέρω αύξηση των επιπέδων ασφάλειας τους, αλλά και της τιμής τους.

Για παράδειγμα, από το 2018 υποχρεωτικό θα είναι το σύστημα emergency call (e-call), όπου σε περίπτωση ατυχήματος θα καλούνται αυτόματα οι αρχές για να σπεύσουν στον τόπο του ατυχήματος και να κερδηθεί πολύτιμος χρόνος ακόμη και για τη ζωή των επιβατών του. Υπολογίζεται μάλιστα ότι μόνο από την παρουσία αυτού του συστήματος, οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα θα μειωθούν κατά 10%, λόγω της έγκαιρης πρόσβασης των υπηρεσιών διάσωσης.

Μετά από όλα αυτά, εσάς πως σας φαίνονται όλα τα παραπάνω; Σας φτάνουν αυτά τα συστήματα ασφαλείας που σήμερα είναι υποχρεωτικά στα καινούργια αυτοκίνητα ή θα θέλατε και κάποια επιπλέον ακόμη; 
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
geome... (23/7/2015, 22:45) Θα ήθελα στάνταρ την προειδοποίηση "τυφλού σημείου" που τη θεωρώ πολύ χρήσιμη, λαμβάνοντας υπόψη τις συνήθειες των δικυκλιστών στην Αθήνα.
Nolis... (23/7/2015, 17:13) TO MONO POU XREIAZETE TO AYTOKINITO EINAI ABS KAI MBROSTINOYS AIR BAGS.H PLAINI AIR BAGS SE PERIPTOSI SIGROUSIS SOU KANOYN MEGALI ZIMIA, EIMAI PATHON EGO XERO TI TRAVIKSA, OTAN ME XTIPISANE O DOKOS ASFALIAS STHN PORTA EKANE APSOGA TH DOYLEIA TOU, ENO O AEROSAKOS POU ANOIXE ME MEGALI DYNAMH MOY TSAKISE TA PLEVRA,10 MERES STO NOSOKOMEIO, GIA AYTO GIA MENA TA PLAINA AIR BAGS NA KATARGITHUN AMESA, KAI ENAS GITONAS MOU TO IDIO EPATHE, TYXEO DEN NOMIZO, LIPON ABS KAI MBROSTINOUS AIR BAGS EINAI ARKETA
stath... (23/7/2015, 14:42) Εγώ έχω παλιά αυτοκίνητα που δεν έχουν τίποτε από όλα αυτά και δεν αισθάνομαι να μου λείπει κάτι. Όμως θα πρέπει να σκεφθείτε ότι όλα αυτά τα ηλεκτρονικά μπορούν να οδηγήσουν στο άλλο άκρο, να μπορεί κάποιος χάκερ να ελέγξει το αυτοκίνητο μας, χωρίς τη θέληση μας. Δείτε αυτό: http://www.cretadrive.gr/news/reportaz-autokinito/hackers-remotely-kill-a-jeep-on-the-highway/
mpaka... (23/7/2015, 11:46) Καταργηση ταμπουρων και αντικατασταση υποχρεωτικα με δισκοφρενα,ανεξαρτητως κατηγοριας η εξοπλισμου.
makis... (23/7/2015, 11:46) Πολλά άλογα!!
alexh... (1/8/2015, 15:55) Πλάκα κάνουν με το emergency call (e-call) ή το βάζουν για να τα αρπάζουν; Τέτοιο σύστημα έχουν καράβια και αεροπλάνα και ακόμη τα ψάχνουν. Τα ABS - ESP - Airbags είναι αρκετά. Ο αισθητήρας της πίεσης των ελαστικών τι θα δείξει; Πόσο γρήγορα φεύγει ο αέρα όταν κλατάρει το λάστιχο; Αργά θα είναι. Θα ξεχάσει στο τέλος ο κόσμος να τσεκάρει το αυτοκίνητο. Ένας φίλος μου τις προέαλες κόντεψε να κάψει τον κινητήρα γιατί βασισμένος στους αισθητήρες του νερού - υγρών φρένων δεν έμπαινε στον κόπο να ελέγξει τα λάδια. Δεν άνοιξε το καπό του αυτοκινήτου του για 1 χρόνο. Όταν άναψε το λαμπάκι για τα λάδια διαπίστωσε πως είχε κάνει 15.000χλμ (τα λάδια ήταν για 20.000χλμ) και είχαν μείνει στη μηχανή 2λίτρα λάδι. Έχουν βγάλει δείκτες που βοηθάνε όχι στην ασφάλεια αλλά στο να διατηρούμε τον κινητήρα σε καλή κατάσταση. 1. δείκτης θερμοκρασίας (βάλανε λαμπάκι), 2. δείκτης πίεσης λαδιού, 3. δείκτης τάσης μπαταρίας. Κάνουν τελικά ότι πρέπει ή ότι τους λέει το μάρκετινγκ.