|
|
Non-Paper |
Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις | ||||||||||||
περισσότερα » | ||||||||||||
Ποιοι φόροι πρέπει να αλλάξουν; | ||||||||||||
Διαβάστηκε από 3439 αναγνώστες | ||||||||||||
Μήπως αν αλλάξει ο τρόπος σκέψης φορολόγησης του αυτοκινήτου, θα κερδίσουν και το κράτος και οι πολίτες;
Το αυτοκίνητο υπερ-φορολογείται και το κράτος χάνει έσοδα. Μήπως το αντίστροφο θα έφερνε χρήμα και περισσότερα αυτοκίνητα στους δρόμους; Ποιοι φόροι πρέπει να μειωθούν;
Το αυτοκίνητο αποτελεί μία από τις κυριότερες πηγές εσόδων του Κράτους, αφού φορολογείται με δεκάδες άμεσους και έμμεσους φόρους. Ή για να είμαστε πιο ακριβείς ΥΠΕΡ-ΦΟΡΟΛΟΓΕΙΤΑΙ… Δεδομένων όμως των οικονομικών συνθηκών, πολλοί καταθέτουν τις πινακίδες ή σταματούν να το κινούν, με αποτέλεσμα το Κράτος να χάνει σε έσοδα. Άρα μήπως θα πρέπει να αλλάξει ο τρόπος σκέψης φορολόγησής του; Το «ευχάριστο» με τα νέα, προ-απαιτούμενα μέτρα που πρέπει να ληφθούν, είναι πως οι φορολογικές επιβαρύνσεις είναι μικρές (δεδομένων των υπολοίπων μέτρων που τίθενται σε ισχύ). Συγκεκριμένα: 1) αυξήθηκε το ποσοστό του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης στο 13% από 10% που ήταν, για τα αυτοκίνητα άνω των 2.501 κυβικών, αυτοκίνητα δηλαδή τα οποία τα τελευταία χρόνια έχουν «εξαφανιστεί» από τους δρόμους και 2) ανέβηκε ο φόρος των ασφαλίστρων από 10 σε 15% κάτι που μεταφράζεται σε 15 επιπλέον ευρώ ετησίως για ένα μικρό αυτοκίνητο 5ετίας. Με τα παραπάνω μέτρα όμως είναι αναμφίβολο το πόσο τα έσοδα θα αυξηθούν. Πιο πιθανό είναι να καταθέσουν και άλλοι τις πινακίδες, ή να σταματήσουν και άλλο να το κινούν. Μήπως όμως αυτό θα πρέπει να αλλάξει; Μήπως αν φτιάχναμε ένα δικαιότερο σύστημα θα κυκλοφορούσαν περισσότερα αυτοκίνητα και το κράτος θα κέρδιζε πιο πολλά; Κατά καιρούς πολλά έχουν ακουστεί. Κάποιοι υποστηρίζουν πως θα πρέπει να καταργηθούν εντελώς τα τέλη κυκλοφορίας και να ενσωματωθούν στα καύσιμα. Άρα όσο περισσότερο κινείς το αυτοκίνητο, τόσο περισσότερο πληρώνεις. Αυτοί που δεν το κινούν θα έχουν μειωμένα τέλη κυκλοφορίας και άρα η φορολόγηση θα είναι πιο δίκαιη. Δεύτερο μέτρο θα μπορούσε να ήταν τα περιβαλλοντικά τέλη. Για παράδειγμα τα υβριδικά αυτοκίνητα ή αυτά που έχουν εκπομπές κάτω των 90 γρ./χλμ. θα μπορούσαν να έχουν bonus-φορολογικές ελαφρύνσεις, ενώ αυτά που βγάζουν… μαύρο ντουμάνι να έχουν μία επιβάρυνση. Φυσικά, αυτά που βγάζουν μαύρο ντουμάνι είναι τα παλιά αυτοκίνητα και άρα για αυτά η φορολόγηση-τεκμήρια διαβίωσης πρέπει να είναι χαμηλά. Τρίτο μέτρο που πρέπει να ψηφιστεί είναι η κατάργηση του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης. Άδικος φόρος, με καθαρά φοροεισπρακτικό χαρακτήρα. Αντί αυτού θα μπορούσε ο φόρος να υπάρχει άπαξ και να εξαρτάται από την τελική τιμή αγοράς ενός αυτοκινήτου. Το αποτέλεσμα θα ήταν να πληρώσουν αυτοί που έχουν να αγοράσουν ένα ακριβό αυτοκίνητο, όμως αυτοί που κάποια στιγμή κατάφεραν να διαθέσουν τις οικονομίες μιας ζωής, σήμερα να μην θεωρούνται εκατομμυριούχοι. Εσείς όμως τι λέτε; Τι μέτρα θα προτείνατε εσείς να αλλάξουν στη φορολογία των αυτοκινήτων; |
||||||||||||
Σχολιάστε την είδηση | ||||||||||||
|
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - autotriti.gr