Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Με 6 Β-SUV & τώρα τη Junior, τι άλλο θες για να πάρεις SUV Stellantis;
«Κουλομαρίες» με 1.000 άλογα που δεν ξέρουν ούτε να αλλάζουν ταχύτητες
Εν έτει 2024, γίνεται μικρό με 65 άλογα και 18 χιλιάρικα;
Γέμισε αφρικανική σκόνη: Το πλένεις έξω & πληρώνεις, στο χέρι ή άπλυτο;
Επιδότηση ηλεκτρικών: Μήπως να γίνει επιδότηση για καινούριο γενικά;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Ποιοι φόροι πρέπει να αλλάξουν;
Διαβάστηκε από 3439 αναγνώστες

Το αυτοκίνητο υπερ-φορολογείται και το κράτος χάνει έσοδα. Μήπως το αντίστροφο θα έφερνε χρήμα και περισσότερα αυτοκίνητα στους δρόμους; Ποιοι φόροι πρέπει να μειωθούν; Μήπως αν αλλάξει ο τρόπος σκέψης φορολόγησης του αυτοκινήτου, θα κερδίσουν και το κράτος και οι πολίτες; Το αυτοκίνητο υπερ-φορολογείται και το κράτος χάνει έσοδα. Μήπως το αντίστροφο θα έφερνε χρήμα και περισσότερα αυτοκίνητα στους δρόμους; Ποιοι φόροι πρέπει να μειωθούν; Το αυτοκίνητο αποτελεί μία από τις κυριότερες πηγές εσόδων του Κράτους, αφού φορολογείται με δεκάδες άμεσους και έμμεσους φόρους. Ή για να είμαστε πιο ακριβείς ΥΠΕΡ-ΦΟΡΟΛΟΓΕΙΤΑΙ… Δεδομένων όμως των οικονομικών συνθηκών, πολλοί καταθέτουν τις πινακίδες ή σταματούν να το κινούν, με αποτέλεσμα το Κράτος να χάνει σε έσοδα. Άρα μήπως θα πρέπει να αλλάξει ο τρόπος σκέψης φορολόγησής του;

Το «ευχάριστο» με τα νέα, προ-απαιτούμενα μέτρα που πρέπει να ληφθούν, είναι πως οι φορολογικές επιβαρύνσεις είναι μικρές (δεδομένων των υπολοίπων μέτρων που τίθενται σε ισχύ). Συγκεκριμένα: 1) αυξήθηκε το ποσοστό του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης στο 13% από 10% που ήταν, για τα αυτοκίνητα άνω των 2.501 κυβικών, αυτοκίνητα δηλαδή τα οποία τα τελευταία χρόνια έχουν «εξαφανιστεί» από τους δρόμους και 2) ανέβηκε ο φόρος των ασφαλίστρων από 10 σε 15% κάτι που μεταφράζεται σε 15 επιπλέον ευρώ ετησίως για ένα μικρό αυτοκίνητο 5ετίας.

Με τα παραπάνω μέτρα όμως είναι αναμφίβολο το πόσο τα έσοδα θα αυξηθούν. Πιο πιθανό είναι να καταθέσουν και άλλοι τις πινακίδες, ή να σταματήσουν και άλλο να το κινούν.
Μήπως όμως αυτό θα πρέπει να αλλάξει; Μήπως αν φτιάχναμε ένα δικαιότερο σύστημα θα κυκλοφορούσαν περισσότερα αυτοκίνητα και το κράτος θα κέρδιζε πιο πολλά;

Κατά καιρούς πολλά έχουν ακουστεί. Κάποιοι υποστηρίζουν πως θα πρέπει να καταργηθούν εντελώς τα
τέλη κυκλοφορίας και να ενσωματωθούν στα καύσιμα. Άρα όσο περισσότερο κινείς το αυτοκίνητο, τόσο περισσότερο πληρώνεις. Αυτοί που δεν το κινούν θα έχουν μειωμένα τέλη κυκλοφορίας και άρα η φορολόγηση θα είναι πιο δίκαιη.

Δεύτερο μέτρο θα μπορούσε να ήταν τα περιβαλλοντικά τέλη. Για παράδειγμα τα υβριδικά αυτοκίνητα ή αυτά που έχουν εκπομπές κάτω των 90 γρ./χλμ. θα μπορούσαν να έχουν bonus-φορολογικές ελαφρύνσεις, ενώ αυτά που βγάζουν… μαύρο ντουμάνι να έχουν μία επιβάρυνση.
Φυσικά, αυτά που βγάζουν μαύρο ντουμάνι είναι τα παλιά αυτοκίνητα και άρα για αυτά η φορολόγηση-τεκμήρια διαβίωσης πρέπει να είναι χαμηλά.

Τρίτο μέτρο που πρέπει να ψηφιστεί είναι η κατάργηση του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης. Άδικος φόρος, με καθαρά φοροεισπρακτικό χαρακτήρα. Αντί αυτού θα μπορούσε ο φόρος να υπάρχει άπαξ και να εξαρτάται από την τελική τιμή αγοράς ενός αυτοκινήτου. Το αποτέλεσμα θα ήταν να πληρώσουν αυτοί που έχουν να αγοράσουν ένα ακριβό αυτοκίνητο, όμως αυτοί που κάποια στιγμή κατάφεραν να διαθέσουν τις οικονομίες μιας ζωής, σήμερα να μην θεωρούνται εκατομμυριούχοι.

Εσείς όμως τι λέτε; Τι μέτρα θα προτείνατε εσείς να αλλάξουν στη φορολογία των αυτοκινήτων; 
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
fgian... (25/7/2015, 13:34) Όσο πληρώνω στην Ελλάδα τέλη κυκλοφορίας για astra 1.4 του 2005, 80Ε παραπάνω δίνω και για 2.5 diesel τζιπάκι στην Κύπρο!!
css... (24/7/2015, 17:19) λογικη τιμολογηση σημα τελων.Κτεο,για τα καινουργια,μετα απο 5 χρονια και επισης προστιμο βαρβατο+αφαιρεση αδειας για οσους επαγγελματιες ή μη ρυπαινει βαζωντας πχ πετρελαιο θερμανσης.Να μειωθει η τιμη των καυσιμων.Δεν μπορει να μειωνεται το βαρελι και το καυσιμο να μενει ιδιο ή να παιρνει αυξηση.Καταργηση του φορου πολυτελειας.Το αμαξι,να φορολογειται μονο μια φορα,στην αγορα του.Εκει,να πεσει πελεκις..θελεις 3.000 κυβικα;;;πληρωνε.Οχι ομως απο τοα 1.998 να πληρωνεις..ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΝΑ ΞΕΡΟΥΜΕ ΠΟΥ ΠΑΝΕ ΟΙ ΦΟΡΟΙ...!!!
hg.ch... (24/7/2015, 16:37) χαμηλά τέλη κυκλοφορίας για όλα τα ιχε ανεξαρτήτως κυβισμού και επιβολή φόρου πολυτελείας επί της αξίας του.Ποινή επιπλέον στα ρυπογόνα...
hlias... (24/7/2015, 15:07) Στο Νομό Πέλλας, πολλοί κάτοχοι αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού παρέδωσαν πινακίδες και κυκλοφορούν στα χωριά χωρίς πρόβλημα!’λλοι πάλι έβαλαν Βουλγαρικές πινακίδες χωρίς ιδιαίτερο πρόβλημα.Αλλά πώς δηλώνεις άνεργος και κάνεις βόλτες με 3000+ κυβικα;; Στη Γαλλία δεν υπάρχουν πλέον τέλη κυκλοφορίας. Αλλά ούτε αυξήθηκε η τιμή των καυσίμων ώστε να αυξομειωθούν τα έσοδα του κράτους. Αντιθέτως η τιμή τους είναι πιο χαμηλή από την αντίστοιχη των Ελληνικών καυσίμων. Πως βγαίνουν τα χρήματα;; Από την ασφάλεια η οποία είναι Βαρβάτη!!!Η ασφάλεια για ένα μικρό Ι.Χ. μπορεί να είναι δύο με τρεις φορές πιο ακριβή από ότι στην Ελλάδα.Για τις μηχανές;; δράμα!! Και αν σταματήσει να οδηγεί κάποιος πάνω από τρεις μήνες(ή έξι..δεν θυμάμαι) και ασφαλίσει πάλι όχημα, βρίσκεται στην ίδια κατηγορία bonus malus με έναν νέο οδηγό!! Δεν πιστεύω ότι άμα καταργηθούν τα τέλη κυκλοφορίας, θα πρέπει να αυξηθούν οι τιμές των καυσίμων.Δεν ξέρω τι είναι πραγματικά καλό για να γίνει σε αυτή τη χώρα... Συγγνώμη για το μεγάλο μήνυμα.
shade... (24/7/2015, 13:16) Η Ελλάδα δεν είναι Αμερική παιδιά. Δεν είναι όλα ίσα και όμοια. Αφήστε τα πολλά κυβικά για εκεί και εδώ βολευτείτε με 1200άρια.
giann... (24/7/2015, 11:23) N.A 24/7/2015, 10:03 Φοβερό παράδειγμα είπες για το πόσο απαξιώθηκε η κατάσταση εδώ από τη συνεχή άδικη φορολογία.. Εννοείται, καλά έκανε και το έστειλε πίσω στην Αμερική να το πουλήσει εκεί ως μεταχειρισμένο σε κανονική τιμή, γιατί εδώ ούτε καν 200 ευρώ δεν θα έκανε... Όλα τα δίλιτρα και άνω, όπως και τα καγιέν και Χ5 και για χάρισμα να δοθούν, κανένας δεν θα τα δεχτεί... Λόγω της αστάθειας και δεν ξέρουμε ποτέ τι θα ξημερώσει, είμαι περήφανος που δεν τόλμησα να πάω σαν χαζός να πάρω ένα πετρελαιοκίνητο και δεν αλλάζω τη παλιά μου BMW των 1,6. Καλύτερα αυτή να τη κρατήσω για πάντα γιατί δεν υπάρχει εμπιστοσύνη εδώ.
desmo... (24/7/2015, 10:03) Φιλος Ελληνοαμερικανος επαναπατριστηκε πριν απο χρονια και εφερε πολυ δολλαριο απο ΗΠΑ ,εχτισε σπιτακι στο Πηλιο και εφερε ενα RAV 4 εξακυλινδρο 2.5 ,μολις το εφερε ο Σαμαρας εμπνευστηκε τον ΦΠΔ ,σε δυο μερες το εστειλε πισω στις ΗΠΑ αφου ειχε ηδη απαξιωθει και φυσικα δεν υπηρχε περιπτωση ανθρωπος πλουσιος μεν με αξιοπρεπεια δε να πληρωνει τα γελοία νουμερα που ζητανε ,πηρε μετα και ενα μεταχειρησμενο χιλιαρι απο εναν συγχωριανο του και τελος ,μετρα ποσα χρηματα εχασε το ελληνικο δημοσιο και τι πληγμα δεχτηκε η αξιοπιστια του .ξερω επισης αρκετους αλλους ελληνοαμερικανους που εχουν σκοπο να φερουν μονιμα ΙΧ στην Ελλαδα αλλα με αυτην την φορολογια το εχουν αναβαλει μεχρι να γινουμε κανονικο πολιτισμενο κρατος.