Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Γιατί βούτηξαν 25% οι πωλήσεις των ηλεκτρικών το 2024;
Μπορεί το ID. Buzz να αναστήσει την κατηγορία των πολυμορφικών;
Τι κάνει ο «κάφρος» γείτονας με το αυτοκίνητό του και σε εκνευρίζει;
Σχεδίαση, υλικά, εξοπλισμός: Ποια παλιώνουν σαν κρασί & ποια σα γάλα;
Φώτα που τυφλώνουν: Φταίνε τα LED, τα ψηλά SUV ή η αδιαφορία;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy «Μπαμ» στα χαρτιά ή όχι;
Διαβάστηκε από 4339 αναγνώστες

Πόσο νόημα έχει το 0-100 χλμ./ώρα και η τελική ταχύτητα όταν η κατανάλωση είναι το πρώτο που κοιτάς; Τι από τα δύο είναι πιο σημαντικό; Πόσο νόημα έχει το 0-100 χλμ./ώρα και η τελική ταχύτητα όταν η κατανάλωση είναι το πρώτο που κοιτάς; Τι από τα δύο είναι πιο σημαντικό; Η κατανάλωση ενός αυτοκινήτου είναι -με τα σημερινά δεδομένα- ακόμη και λόγος αγοράς. Τρανταχτό παράδειγμα αποτελούν αυτοί που ενώ πριν πέντε χρόνια κοίταγαν το 0-100 χλμ./ώρα και την τελική ταχύτητα, σήμερα το πρώτο που εξετάζουν σε ένα αυτοκίνητο είναι τα λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Όσες λιγότερες είναι οι επισκέψεις στο βενζινάδικο, ή διαφορετικά, όσα περισσότερα χιλιόμετρα κάνεις με ένα 20ευρω τόσο καλύτερα…

Ή μήπως όχι; Μήπως το «μπαμ» στο φανάρι, η μέγιστη ταχύτητα και τα άλογα συνεχίζουν να είναι πιο σημαντικά από την κατανάλωση;

Πρώτα από όλα είναι θέμα γοήτρου. Αλλο να λες στην παρέα ότι πιάνεις τα 100 σε 7,0 δευτερόλεπτα και άλλο να λες ότι κάνεις 100 χλμ. με 7 λίτρα. Αλλωστε, ούτε τώρα, ούτε πριν 5 χρόνια πάταγες τέρμα γκάζι κάθε φορά που το φανάρι άναβε πράσινο. Με λίγα λόγια, μπορείς να οδηγείς οικονομικά, ακόμη και όταν έχεις πολλά άλογα κάτω από το καπό. Απλά χρησιμοποιείς μερικά από αυτά και τα υπόλοιπα… ξεκουράζονται. Όσο για την μέγιστη ταχύτητα; Ποτέ δεν θα πας με 200 χλμ./ώρα, όμως θέλεις να ξέρεις ότι… μπορείς!!!

Αφήνοντας το γόητρο, είναι έπειτα η ασφάλεια. Θα χρειαστεί δηλαδή κάποια στιγμή να πατήσεις το γκάζι, π.χ. είτε σε μια διασταύρωση, είτε σε μία προσπέραση στο επαρχιακό δίκτυο, και αντί να επιταχύνεις θα… συνεχίσεις να πηγαίνεις σαν σταματημένος. Δεν πάει να βγει το πεντάλ από το πάτωμα… Με λιγότερο από 150 άλογα, που πας;

Στη συνέχεια είναι η οδηγική απόλαυση. Πόσο γρήγορα μπορείς να κινηθείς με ένα αργό μοντέλο; Αντίθετα, αργά -όταν το επιθυμείς- μπορείς να πας με ένα γρήγορο. Και από την άλλη, η οικονομία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το οδηγικό στιλ. Αν οδηγείς ήρεμα, καις λίγο. Αν οδηγείς επιθετικά, καις πολύ.
Τα σημερινά γρήγορα αυτοκίνητα μπορούν να είναι οικονομικά παράλληλα. Για παράδειγμα το Polo BlueGT των 150 ίππων έχει μικρότερη μέση κατανάλωση από το Polo των 90 ίππων.

Εσείς όμως τι λέτε; Κοιτάτε πρώτα το μπαμ στο φανάρι και την τελική ταχύτητα, ή τα λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα; 
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
igavr... (11/10/2015, 23:19) Νομίζω ότι το ερώτημα προκαλεί μία αχρείαστη πόλωση. Προκρίνοντας ένα από τα δύο κριτήρια δεν σημαίνει ότι αδιαφορείς πλήρως για το άλλο. Ακόμα και οι τομείς που δεν μας ενδιαφέρουν θα πρέπει να υπηρετούνται με μία ελάχιστη επάρκεια. Ούτε επιδόσεις με τρελή κατανάλωση, ούτε οικονομία με επικίνδυνη ληθαργικότητα. Ευτυχώς σήμερα προσφέρονται και άπειροι συνδυασμοί στον ενδιάμεσο χώρο ανάμεσα σε "μόνο επιδόσεις" και "μόνο οικονομία".
n.ser... (11/10/2015, 22:06) Προσπάθωντας να πεισω τον εαυτό μου ότι μεγάλωσα, πριν μια 15ετια το rallye έδωσε την θέση του σε ενα astra 1.4 φορτωμένο full σε εξοπλισμό.Εντυπωσίαζεσαι συγκριτικά με την ποιότητα, με το ποσο γεμάτα κλείνουν οι πόρτες, με την άνεση της ανάρτησης, με όλες τις ευκολιες που κάνουν την καθημερινή συμβίωση λιγο καλυτερη. Στην αρχή το προσεχείς, αλλά αργα η γρηφορα κάποια στιγμή θα έρθει ή ώρα που θα επιτρέψεις λίγο στο παιδί που πάντα υπάρχει κάπου εκεί στο βάθος κρυμμένο να "δοκιμασει" το καινούργιο παιχνίδι.. Το πόδι θα πέσει πιο βαρύ στο γκαζι, σε καμία φουρκέτα θα τσιμπησεις και λίγο το χειροφρενο, θα κοκκινισεις λίγο το στροφόμετρο έτσι για να διαπεράσει και κάτι την ηχομόνωση. Θα το πλακωσεις και λίγο στο φανάρι να συγκριθεί με τον διπλανο..θα αφήσεις και λίγο το γκαζι στην στροφή, έτσι για να δεις εαν γυρνάει.. Δεν νομίζω ότι θα μεγαλωσω ποτέ, απλώς πλησιάζοντας τα δεύτερα -αντα και έχοντας γίνει 2 φορές μπαμπάς συνειδητά αντάλλαξα τις μεγαλες συγκινήσεις με 2-3 μικρά χαμόγελα και περισσότερη ασφάλεια. Πριν από 6 μήνες στο ίδιο μήκος κύματος, το astra έδωσε την θέση του σε ένα nissan pulsar
geome... (11/10/2015, 19:42) Το νόημα είναι στην Αston Μartin της φωτογραφίας. Ευτυχώς που υπάρχουν άνθρωποι που δεν τους απασχολούν ούτε τα λίτρα/100χιλ, ούτε (μόνο) τα 0-100χιλ/ω, και θα κατασκευάζονται πάντα αυτοκίνητα - έργα τέχνης.
tarko... (11/10/2015, 13:36) προφανως και μεγαλωσα για να εχω ποιοτητα στη ζωη μου κι οχι ποσοτητα
kinol... (11/10/2015, 12:41) Κωστα , σίγουρα έχεις μεγαλωσει?
stath... (11/10/2015, 12:04) To τι ψάχνει ο καθένας εξαρτάται από τα εισοδήματα του και από τις επιθυμίες του. Αν έχεις πάθος με το αυτοκίνητο και την ταχύτητα, ακόμα και αν δεν έχεις αρκετά χρήματα και προσπαθείς να οδηγείς οικονομικά, μπορείς κάποιες στιγμές να πατήσεις το γκάζι λίγο παραπάνω, για ένα προσπέρασμα, ή απλά για απόλαυση. Τότε λοιπόν όσο μεγαλύτερη ιπποδύναμη έχεις τόσο περισσότερη απόλαυση παίρνεις. Κώστα αν έχει κάποιος πάθος με την οδήγηση, όπως εγώ, ακόμα και τώρα στα 66 μου, οδηγώ όπως όταν ήμουν 18. Απλά τώρα ρισκάρω λιγότερο και προσέχω περισσότερο, αλλά το γκάζι στο πάτωμα δεν το κόβω και ούτε θα το κόψω, όσο αναπνέω.
tarko... (11/10/2015, 10:16) Χιλιες φορες ενα αυτοκινητο με κυρος κιας εχει 110 αλογα(που απορω γιατι τα 110 αλογα θεωρουνται λιγα) κιαλλο ενα αμαξακι μαζικης παραγωγης πχ φορντ η τογιοτα με 150 αλογα .Νομιζω οτι μεγαλωσαμε αρκετα για να κανουμε κοντρες στα λιμανακια.Εχει περασει η μοδα πια.Οποτε διαλεγεις.Κυρος η αλογα?Μονο που το κυρος φαινεται ενω τα αλογα το ξερεις μονο εσυ