Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Πάνω ή κάτω από 120.000 χλμ. στο κοντέρ είναι «OK» για μεταχειρισμένο;
Η ΕΕ θα αναγκάσει τους κατασκευαστές να φτιάξουν φθηνότερα ηλεκτρικά. Πως;
Με 6 Β-SUV & τώρα τη Junior, τι άλλο θες για να πάρεις SUV Stellantis;
«Κουλομαρίες» με 1.000 άλογα που δεν ξέρουν ούτε να αλλάζουν ταχύτητες
Εν έτει 2024, γίνεται μικρό με 65 άλογα και 18 χιλιάρικα;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Πέθανε η «βελτίωση»;
Διαβάστηκε από 4917 αναγνώστες

Υπάρχει ακόμη όρεξη για βελτίωση; Λόγος; Είναι τα άλογα ακόμη λίγα και πρέπει να τα αυξήσουμε ή μήπως η λέξη βελτίωση σήμερα έχει πάρει μια τελείως διαφορετική έννοια; Μήπως σήμερα η συνηθέστερη βελτίωση είναι στην κατανάλωση; Τι λέτε; Υπάρχει ακόμη όρεξη για βελτίωση; Λόγος; Είναι τα άλογα ακόμη λίγα και πρέπει να τα αυξήσουμε ή μήπως η λέξη βελτίωση σήμερα έχει πάρει μια τελείως διαφορετική έννοια; Μήπως σήμερα η συνηθέστερη βελτίωση είναι στην κατανάλωση; Τι λέτε; Μπορεί πριν μερικά χρόνια η βελτίωση να σήμαινε χαμηλές αναρτήσεις, αεροδυναμικά βοηθήματα (ή τερατουργήματα σε κάποιες περιπτώσεις) και επέμβαση σε μέρη του κινητήρα για υψηλότερη απόδοση, σήμερα όμως υπάρχει λογική σε κάτι τέτοιο;

Ειδικά όταν μιλάμε για τις αποδόσεις των κινητήρων, οι κατασκευαστές βρίσκονται σε μία συνεχή και δαπανηρή κούρσα για μείωση της κατανάλωσης. Ακόμη και στις κορυφαίες εκδόσεις των πιο ισχυρών αυτοκινήτων, η μείωση της κατανάλωσης αποτελεί στόχο που κάνουν σημαία τους οι κατασκευαστές.

Δεν είναι η βελτίωση στις επιδόσεις αντίθετη σε αυτή τη λογική; Μέχρι πριν μερικά χρόνια, ειδικά στα τούρμπο μοντέλα, η βελτίωση προσέφερε εύκολα αύξηση της ιπποδύναμης μέχρι και 40 άλογα με μόνη την επέμβαση στο πρόγραμμα, την χαρτογράφηση του κινητήρα. Το πότε δηλαδή γίνεται η ανάφλεξη, πόσο καύσιμο μείγμα ψεκάζεται και πως γενικά πως ακριβώς διαχειρίζεται ο κινητήρας τη βενζίνη που έχει να κάψει.

Αν όμως αυτό που θέλουμε είναι ο κινητήρας να κάψει όσο το δυνατόν λιγότερη, για τι είδους βελτίωση μιλάμε; Σαφώς, το υγραέριο είναι η βελτίωση που εξ ορισμού χτυπάει στην κατανάλωση, και είναι σήμερα η πιο διαδεδομένη επέμβαση που γίνεται στον κινητήρα. Από κει και πέρα όμως;
Υπάρχουν αρκετοί βελτιωτές που προσφέρουν αντίστοιχα προγράμματα μείωσης κατανάλωσης χωρίς (μεγάλες) απώλειες σε ισχύ. Υπάρχουν επίσης προγράμματα για ντίζελ κινητήρες που προσφέρουν αύξηση ισχύος χωρίς αύξηση κατανάλωσης. Ποιος ξέρει όμως κατά πόσο αυτά δουλεύουν;

Μπορεί η λογική της βελτίωσης να λειτουργεί από μόνη της και λίγο σαν πλασίμπο και όντως το αποτέλεσμα να είναι λιγότερα έξοδα κίνησης. Γενικά όμως η λογική φαίνεται να παραμένει στην αύξηση της ισχύος και η λέξη βελτίωση να ταυτίζεται με τις επιδόσεις.

Εσείς όμως πως ακούτε τη λέξη βελτίωση; Τη συνδυάζετε μόνο με επιδόσεις ή έχετε αρχίσει να την ταυτίζετε με το υγραέριο; Και τελικά υπάρχει σήμερα όρεξη, χρήμα και ανάγκη για βελτίωση στις επιδόσεις; 
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
sgian... (3/9/2015, 01:07) Η καλύτερη βελτίωση είναι ένα νεότερο αυτοκίνητο κατά 5-χρόνια, όχι απαραίτητα καινούργιο. Θάχει σίγουρα 30-50 άλογα περισσότερα, από ίδια ή λιγότερα κυβικά, με μικρότερη κατανάλωση 2-3 litra/100km, καλύτερα κρατήματα, λάστιχα, φρένα, ηλεκτρονικά. Να μη σημειώσω ότι θάναι και πιο φτηνό ως προς τη βελτίωση και περισσότερο αξιόπιστο!
stavr... (31/8/2015, 20:54) Βελτίωση ειναι και η τοποθετηση ενος σετ καλών ελαστικών ή καλύτερης ανάρτησης ή αναβάθμιση φρένων. Γιατι και το "σκουπα-προγραμμα-εξάτμηση" που ειχαν όλοι στανταρακι, χωρις τα παραπάνω κάθε αλλο παρα βελτίωση ήταν. Για να μη σχολιασω "βελτιωσεις" νιτρο....
elmar... (31/8/2015, 20:43) loukia τα φωτααααααααααααα σου.
stath... (31/8/2015, 14:32) Οπωσδήποτε η βελτίωση, που σκοπεύει στην αύξηση των επιδόσεων, έχει μειωθεί, λόγω κυρίως του οικονομικού θέματος. Όμως ίσως η μείωση αυτή, να έχει και ένα καλό, που είναι η μείωση των τιμών. Πάντα η μείωση της ζήτησης οδηγεί και σε μείωση των τιμών, κάτι καλό για όσους επιμένουμε με το θέμα. Γενικά η βελτίωση είναι ένα πολύ ακριβό σπορ, αλλά όσο υπάρχει το πάθος, δεν πρόκειται να σταματήσει. Πολλοί ζούμε για τη βελτίωση, είναι σκοπός της ζωής μας και αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει.
elmar... (31/8/2015, 13:06) Αν ήξερα το 2010 την μεγάλη μείωση του εισοδήματος μου σήμερα θα είχα βάλει από τότε τον κομπρέσορα της "IMPUL" στον Nissan HR16DE κινητήρα μου που θα του έδινε +40hp. 110+40=150 αλόγατα.
divem... (31/8/2015, 12:01) Βελτίωση στην Ελλάδα,οπως εννοείται στην Αμερική,δεν υπαρχει,και δεν επιτρεπεται κιόλας από ότι ξέρω.
panos... (31/8/2015, 11:25) Αυξηση της ισχυος του κινητηρα χωρις αυξηση της καταναλωσης καυσιμου ''δεν υπαρχει''.ποσο μαλλον οταν δεν γινεται απο τον ιδιο τον κατασκευαστη...
geome... (31/8/2015, 10:59) Κρίνοντας από το γεγονός ότι υπάρχουν τουλάχιστον δύο ελληνικά περιοδικά που ασχολούνται με την αύξηση ισχύος, θα έλεγα ότι το ενδιαφέρον εξακολουθεί να υπάρχει, γιατί για μερικούς φαίνεται να είναι σκοπός ζωής.
pap_3... (31/8/2015, 10:42) Βελτίωση στην Ελλάδα. Δεν υπήρχε ποτε γιατί είμαστε. Μια μικρή. Χώρα χωρίς αυτοκινητοβιομηχανία
gc330... (31/8/2015, 10:02) ΟΡΕΞΗ ΕΧΩ,ΛΕΦΤΑ ΔΕΝ ΕΧΩ! ΜΕ 50% ΜΕΙΩΣΗ ΣΤΟ ΜΙΣΘΟ ΜΟΥ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ 13ο & 14ο,ΑΠΛΑ ΟΝΕΙΡΕΥΟΜΑΙ ΕΝΑ ΚΙΤ ΚΟΜΠΡΕΣΟΡΑ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΟ COROLLA TS ΑΠΟ 192ΗΡ ΣΤΑ 240ΗΡ ΤΡΟΧΟ! ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΟΝ,ΤΟ ΣΥΝΤΗΡΩ ΜΕ ΘΥΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΓΥΡΩ ΜΟΥ.
abant... (31/8/2015, 09:47) Βελτίωση σημαίνει άλογα, στήσιμο κτλ, όχι υγραέριο ρε παιδιά, μην τα ισοπεδώνουμε όλα :) Προσωπικά είμαι της άποψης πως φυσικά και θα συνεχίσει να υπάρχει αλλά σε μικρότερο βαθμό επέμβασης. Εξηγούμαι: σε ατμοσφαιρικό για να ανεβάσεις αισθητά άλογα (πέρα από τουρμπίνα φυσικά) ήθελες πολλές προσθήκες και άνοιγμα κινητήρα συνήθως. Στα νέα αυτοκίνητα με turbo, ένα κλασσικό πρόγραμμα σου δίνει άνετα 40 άλογα χωρίς να σηκώσεις καπό. Έχω κάνει και τα δύο και βλέπω τα θετικά και αρνητικά. Στην ατμόσφαιρα τα extra άλογα νομίζω τα χαιρόσουν παραπάνω καθώς απλώνονταν στο φάσμα με στρωτή ροπή ενώ στα turbo σπάνια θα γλυτώσεις το anti-spin στο ταμπλώ. Βέβαια για εν κινήσει επιταχύνσεις δε συγκρίνονται..Επομένως πιστέυω πως ένα μεγάλο ποσοστό θα σταματήσει στο "πρόγραμμα" καθώς μετά ξεφεύγεις οικονομικά αλλιώς δε θα μπορείς να εκμεταλλευτείς τα άλογα που βγάζουν οι μπροστά ρόδες. Το γνήσιο feeling πάντως της βελτίωσης είναι υπέροχο..!