Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Επιδότηση ηλεκτρικών: Μήπως να γίνει επιδότηση για καινούριο γενικά;
Γιατί οι μάντρες θα πλακώνονται για βενζίνης/diesel τα επόμενα χρόνια;
Με 2 ευρώ το λίτρο & κίνηση παντού τι θα το κάνεις το «φτιαγμένο» σου;
Τι άλλαξε και η Lancia λανσάρισε την Ypsilon και με μοτέρ βενζίνης;
Γιατί βούτηξαν 25% οι πωλήσεις των ηλεκτρικών το 2024;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Ο παλιός είναι αλλιώς
Διαβάστηκε από 2285 αναγνώστες

Αποφασίσατε πως θα περάσετε με το τωρινό σας αυτοκίνητο ακόμη πέντε χρόνια, ενώ το έχετε ήδη 10 χρόνια. Μήπως να το προσέξετε λίγο παραπάνω τώρα στα γεράματα; Τώρα που το αυτοκίνητό σας πάλιωσε, το προσέχετε περισσότερο ή μήπως όχι; Αποφασίσατε πως θα περάσετε με το τωρινό σας αυτοκίνητο ακόμη πέντε χρόνια, ενώ το έχετε ήδη 10 χρόνια. Μήπως να το προσέξετε λίγο παραπάνω τώρα στα γεράματα; Εντάξει τα αυτοκίνητα δεν είναι άνθρωποι. Δεν γερνούν, δεν πονούν και δεν νοιώθουν. Νοιώθουμε όμως εμείς όταν είναι να τα αγοράσουμε ή να τα επισκευάσουμε, αφού το κόστος είναι μεγάλο και τα χρήματα λίγα.
Και έτσι τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα παλιώνουν. Ο στόλος βρίσκεται ήδη σε μέσο όρο ηλικίας 13 ετών, η μεγαλύτερη ηλικία στην Ευρωζώνη, ενώ αναμένεται μέχρι το τέλος της δεκαετίας να έχει πιάσει τα 16 χρόνια, αφού λίγοι πλέον αλλάζουν συχνά αυτοκίνητα.

Και πάνω που το αυτοκίνητο πέρασε τα δέκα χρόνια και το κοντέρ σπρώχνει να πιάσει τις 200.000 χιλιόμετρα, η απόφαση πάρθηκε να παραμείνει για λίγο ακόμη. Πόσο λίγο δεν ξέρει κανείς, όμως τώρα που το αυτοκίνητο βρίσκεται στο δεύτερο μισό της ζωής του, μήπως είναι ώρα για περισσότερη προσοχή.

Κι όμως, αντί να προσέχουμε περισσότερο το όχι και τόσο καινούργιο αυτοκίνητό μας, το προσέχουμε λιγότερο. Φαίνεται πως ο έρωτας τελικά κοιτάζει τα χρόνια και αφού περάσει, το αυτοκίνητό μας πάει σε μόνιμη τιμωρία κακής συντήρησης και αμέλειας. Γιατί;

Ένα αυτοκίνητο που έχουμε τόσα χρόνια, του οποίου γνωρίζουμε την παραμικρή λεπτομέρεια ή και τα τερτίπια του, και που σκοπεύουμε να μας βγάλει ασπροπρόσωπους για αρκετό καιρό ακόμη, δεν πρέπει να το προσέξουμε περισσότερο; Δεν πρέπει τώρα να περάσει την φάση της καλύτερης δυνατής συντήρησης ώστε να είναι στα καλύτερά του; Να μην χαλάσει; Να μην μας μείνει και μας αφήσει στο δρόμο; 

Αφού δεν το πουλάτε εσείς, καλό θα είναι να μη σας πουλήσει κι εκείνο. Όμως ξαφνικά, επειδή πάλιωσε, θεωρείτε πως δεν πειράζει, πως δεν χαλάει, πως είναι μια χαρά.

Τελικά μήπως κάνετε ακριβώς το αντίθετο από αυτό που έπρεπε; Μήπως τα παλιότερα αυτοκίνητα πρέπει να τα προσέχετε περισσότερο, με πιο συχνά σέρβις, με πιο καλή συντήρηση; Εσείς τι κάνετε; Τα φροντίζετε περισσότερο ή τα παρατάτε στην τύχη τους; 
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
gc330... (4/9/2015, 20:24) ΛΑΣΤΙΧΑ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ,ΤΑΚΑΚΙΑ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΣΙΔΕΡΟ,ΛΑΔΙΑ ΜΟΝΟ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑ,ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΙΣΗ ''ΓΥΛΟΣ'',ΧΙΛΙΟΤΡΑΚΑΡΙΣΜΕΝΟ ΚΑΙ ΒΡΩΜΙΚΟ. ΕΝΑΣ ΚΙΝΟΥΜΕΝΟΣ ''ΔΗΜΙΟΣ'' ΔΙΠΛΑ ΣΟΥ ΜΕ ΣΦΡΑΓΙΔΑ Κ.Τ.Ε.Ο (ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ) ΚΑΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΟΣ! ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΟΜΩΣ ΚΑΙ 20-30 ΧΡΟΝΩΝ ''ΕΡΓΑΛΕΙΑ'' ΠΟΥ ΤΑ ΚΟΙΤΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΘΑΥΜΑΖΕΙΣ...
stath... (4/9/2015, 17:02) Κάτι που μου έχει κάνει εντύπωση είναι ότι όταν κυκλοφόρησαν τα καταλυτικά αυτοκίνητα, όλοι έλεγαν ότι οι καταλύτες θα πρέπει να αλλάζουν στα 80.000 χιλιόμετρα περίπου, διότι αχρηστεύονται και δεν εξουδετερώνουν πια τα καυσαέρια. όμως διαπίστωσα ότι σε ένα Νισάν Μίκρα που έχω, του 1996 και έχει κάνει περίπου 185.000 χιλιόμετρα, με τον αρχικό καταλύτη, τα καυσαέρια βρίσκονται εντός των αρχικών προδιαγραφών. Τελικά οι παλιοί καταλύτες ήσαν αθάνατοι; Όπως φαίνεται κάποια Ιαπωνικά κυρίως αυτοκίνητα, δεν παθαίνουν τίποτε, σε αντίθεση με τα Ευρωπαικά, που όλο και κάτι παθαίνουν.
aleyh... (4/9/2015, 13:31) Τα παλιά αμάξια δεν παθαίνουν τίποτα. Λίγο λάδι θέλουν και λάστιχα. Τα καινούρια ,συνήθως, έχουν προβλήματα (ηλεκτρικά-ηλεκτρονικά)
info... (4/9/2015, 12:46) Πολύ ωραίο άρθρο και αρκετά εύστοχο.Έτσι είναι τα πράγματα ακριβώς.Και γω έχω ένα γιαπωνέζικο 25 χρονών και ένα ιταλικό 10 ετών. Για το γιαπωνέζικο, ισχύουν τα γνωστά, ότι δεν τρίζει,δεν ξεθωριάζει, ότι θέλει μόνο βενζίνα, κτλ που γενικώς κατατάσει τα γιαπωνέζικα στο πάνθεον των αξιόπιστων κατασκευών. Όλα εδώ όλα καλά, μα η πραγματικότητα λέει ότι δεν παύει να είναι και 25 ετών. Παρόλα που το αυτοκίνητο είναι στην πένα και με πολύ πολύ φροντίδα από μένα και που αφιερώνω και σημαντικό μέρος από τον χρόνο μου για τα διάφορα σέρβις του αλλά και τις μικροεπισκευές του μιας και πιάνουν τα χέρια μου, στην πραγματικότητα δεν το εμπιστεύομαι για ταξίδια και να έχω και την οικογένειά μου μέσα. Άντε το πολύ μια στις τόσες να το βγάλω για μια κοντινή εκτός πόλης διαδρομή, έτσι για μια ρετρό βόλτα που λέμε, αλλά ο δείκτης ταχύτητας χιλιομέτρων στο δρόμο δεν θα περάσει τα 110 km και ούτε που διανοούμαι να κάνω τίποτα "μαγκιές" ασχέτως την καλή κατάσταση του κινητήρα.Γνωρίζω καλά ότι στον δρόμο κυκλοφορεί ένα ναι μεν σχεδόν άριστο αυτοκίνητο, αλλά από την άλλη τα 25 του χρόνια που κουβαλάει στις πλάτες του, πόσο θα είναι ασφαλή να μου εξασφαλίσουν ένα κράτημα,έναν απότομο ελιγμό, μια ο μη γένοιτο σύγκρουση; Θα αντέξουν οι κόλλες του, οι αρχικές του κολλήσεις από το εργοστάσιο, τα 25χρονα δεσίματα της καρότσας του; Αυτά είναι ερωτηματικά τα οποία δεν θα ήθελα να μάθω με τον "σκληρό τρόπο". Ας είναι λοιπόν ένα δεύτερο αυτοκίνητο για μέσα στην πόλη και ένα μεράκι μου που έμαθα οδήγηση από τον πατέρα μου σε αυτό και τώρα μαθαίνει η κόρη μου.