|
|
Non-Paper |
Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις | |||||||||||||
περισσότερα » | |||||||||||||
Το μαγικό κουμπί | |||||||||||||
Διαβάστηκε από 6641 αναγνώστες | |||||||||||||
Πως θα σας φαινόταν η ιδέα για την ύπαρξη ενός μαγικού κουμπιού, που για κάποιο διάστημα θα αύξανε κατακόρυφα την δύναμη του αυτοκινήτου;
«Η πολλή δύναμη δεν είναι ποτέ αρκετή» έλεγε ο αείμνηστος Κάρολ Σέλμπι. Και εδώ που τα λέμε έχει δίκιο. Οι περισσότεροι, αν όχι άλλοι, όση δύναμη και να έχει ο κινητήρας θελήσαμε κάποια στιγμή παραπάνω δύναμη και (για να μπούμε και στο θέμα) σκεφτήκαμε να είχαμε ένα κουμπί, που για λίγα δευτερόλεπτα θα έκανε το αυτοκίνητό μας πύραυλο. Ναι, όπως σε κάποιες ταινίες επιστημονικής φαντασίας ή όπως στην F1 με το πάλαι ποτέ KERS (Kinetic Energy Recovery System), όπου η αποθηκευμένη ενέργεια από το φρενάρισμα και με το πάτημα ενός κουμπιού έδινε τροφή σε έναν ηλεκτροκινητήρα για την παραγωγή επιπλέον 80 ίππων και για κάποιο μικρό χρονικό διάστημα.
Στους turbo κινητήρες μοντέλων παραγωγής το ρόλο του κουμπιού έχει αναλάβει το overboost. Αυτή είναι μια διαδικασία κατά την οποία μόλις ο οδηγός πατήσει απότομα το γκάζι, τότε για μικρό χρονικό διάστημα 10-15 δλ. αυξάνεται η πίεση του turbo και κατά συνέπεια η απόδοση του κινητήρα. Για παράδειγμα, η VW ανακοίνωσε ήδη πως το επετειακό VW Golf GTI Clubsport θα έχει ισχύ 265 ίππων, αλλά με το overboost και για 10 δλ. η ισχύς θα ανεβαίνει στα 290 άλογα! Η Ford για το Fiesta ST ανακοινώνει ισχύ 182 ίππων, αλλά με το overoboost η ισχύς φτάνει στα 200 άλογα. Overboost έχει και το Focus ST των 250 ίππων, το οποίο για 12 δλ. εμφανίζει αύξηση ισχύος και ροπής κατά 7,7%. Η περιορισμένη διάρκεια του overboost από τους κατασκευαστές έχει να κάνει φυσικά με την αξιοπιστία, τις νόρμες καυσαερίων και την κατανάλωση. Στην ηλεκτρονική εποχή του αυτοκινήτου, μήπως θα είχε λοιπόν ενδιαφέρον να υπήρχε ένα κουμπί, που θα αλλάζει τη χαρτογράφηση του κινητήρα και τη λειτουργία του turbo (αν υπάρχει) για να υπάρχει διαφορετική απόδοση; Σε καθημερινή χρήση μια λειτουργία για οικονομία, μια λειτουργία για νορμάλ χρήση, ενώ όταν θελήσεις μια λειτουργία για αισθητή αύξηση της ισχύος. Δε μιλάμε φυσικά για τα σημερινά δεδομένα, όπου πολλές εταιρείες προσφέρουν προγράμματα λειτουργίας τα οποία τα πιο πολλά επεμβαίνουν σε τιμόνι και απόκριση (όχι αύξηση ιπποδύναμης) του κινητήρα, αλλά για κουμπί σαν αυτό της προηγούμενης BMW M5 με τον V10 κινητήρα: Στην comfort επιλογή η απόδοση του κινητήρα ήταν 400 άλογα, ενώ στην Sport επιλογή υπήρχε η κορύφωση των 507 ίππων! Γιατί όχι και μια επιλογή για σπορ κατασκευές με μια λειτουργία ανάλογη του KERS, που περιγράψαμε παραπάνω, με έναν ηλεκτροκινητήρα εν είδη turbo να δίνει full ισχύ και όχι να συνεπικουρεί, όπως γινόταν με τα υβριδικά της Honda. Εσείς τι λέτε; Θα θέλατε να υπήρχε από το εργοστάσιο ένα κουμπί, που να αυξάνει απότομα την ισχύ του κινητήρα, όποτε εσείς το κρίνατε απαραίτητο; Θα είχε νόημα; |
|||||||||||||
Σχολιάστε την είδηση | |||||||||||||
|
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - autotriti.gr