Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Μπορεί το ID. Buzz να αναστήσει την κατηγορία των πολυμορφικών;
Τι κάνει ο «κάφρος» γείτονας με το αυτοκίνητό του και σε εκνευρίζει;
Σχεδίαση, υλικά, εξοπλισμός: Ποια παλιώνουν σαν κρασί & ποια σα γάλα;
Φώτα που τυφλώνουν: Φταίνε τα LED, τα ψηλά SUV ή η αδιαφορία;
Ποιο αμάξι θα αγόραζες αν ήξερες πως θα το κρατούσες 20 χρόνια;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Το μαγικό κουμπί
Διαβάστηκε από 6641 αναγνώστες

Πως θα σας φαινόταν η ιδέα για την ύπαρξη ενός μαγικού κουμπιού, που για κάποιο διάστημα θα αύξανε κατακόρυφα την δύναμη του αυτοκινήτου; Πως θα σας φαινόταν η ιδέα για την ύπαρξη ενός μαγικού κουμπιού, που για κάποιο διάστημα θα αύξανε κατακόρυφα την δύναμη του αυτοκινήτου; «Η πολλή δύναμη δεν είναι ποτέ αρκετή» έλεγε ο αείμνηστος Κάρολ Σέλμπι. Και εδώ που τα λέμε έχει δίκιο. Οι περισσότεροι, αν όχι άλλοι, όση δύναμη και να έχει ο κινητήρας θελήσαμε κάποια στιγμή παραπάνω δύναμη και (για να μπούμε και στο θέμα) σκεφτήκαμε να είχαμε ένα κουμπί, που για λίγα δευτερόλεπτα θα έκανε το αυτοκίνητό μας πύραυλο. 

Ναι, όπως σε κάποιες ταινίες επιστημονικής φαντασίας ή όπως στην F1 με το πάλαι ποτέ KERS (Kinetic Energy Recovery System), όπου η αποθηκευμένη ενέργεια από το φρενάρισμα και με το πάτημα ενός κουμπιού έδινε τροφή σε έναν ηλεκτροκινητήρα για την παραγωγή επιπλέον 80 ίππων και για κάποιο μικρό χρονικό διάστημα.

Στους turbo κινητήρες μοντέλων παραγωγής το ρόλο του κουμπιού έχει αναλάβει το overboost. Αυτή είναι μια διαδικασία κατά την οποία μόλις ο οδηγός πατήσει απότομα το γκάζι, τότε για μικρό χρονικό διάστημα 10-15 δλ. αυξάνεται η πίεση του turbo και κατά συνέπεια η απόδοση του κινητήρα. 

Για παράδειγμα, η VW ανακοίνωσε ήδη πως το επετειακό VW Golf GTI Clubsport θα έχει ισχύ 265 ίππων, αλλά με το overboost και για 10 δλ. η ισχύς θα ανεβαίνει στα 290 άλογα! Η Ford για το Fiesta ST ανακοινώνει ισχύ 182 ίππων, αλλά με το overoboost η ισχύς φτάνει στα 200 άλογα. Overboost έχει και το Focus ST των 250 ίππων, το οποίο για 12 δλ. εμφανίζει αύξηση ισχύος και ροπής κατά 7,7%. Η περιορισμένη διάρκεια του overboost από τους κατασκευαστές έχει να κάνει φυσικά με την αξιοπιστία, τις νόρμες καυσαερίων και την κατανάλωση.

Στην ηλεκτρονική εποχή του αυτοκινήτου, μήπως θα είχε λοιπόν ενδιαφέρον να υπήρχε ένα κουμπί, που θα αλλάζει τη χαρτογράφηση του κινητήρα και τη λειτουργία του turbo (αν υπάρχει) για να υπάρχει διαφορετική απόδοση; Σε καθημερινή χρήση μια λειτουργία για οικονομία, μια λειτουργία για νορμάλ χρήση, ενώ όταν θελήσεις μια λειτουργία για αισθητή αύξηση της ισχύος. 

Δε μιλάμε φυσικά για τα σημερινά δεδομένα, όπου πολλές εταιρείες προσφέρουν προγράμματα λειτουργίας τα οποία τα πιο πολλά επεμβαίνουν σε τιμόνι και απόκριση (όχι αύξηση ιπποδύναμης) του κινητήρα, αλλά για κουμπί σαν αυτό της προηγούμενης BMW M5 με τον V10 κινητήρα: Στην comfort επιλογή η απόδοση του κινητήρα ήταν 400 άλογα, ενώ στην Sport επιλογή υπήρχε η κορύφωση των 507 ίππων!

Γιατί όχι και μια επιλογή για σπορ κατασκευές με μια λειτουργία ανάλογη του KERS, που περιγράψαμε παραπάνω, με έναν ηλεκτροκινητήρα εν είδη turbo να δίνει full ισχύ και όχι να συνεπικουρεί, όπως γινόταν με τα υβριδικά της Honda.

Εσείς τι λέτε; Θα θέλατε να υπήρχε από το εργοστάσιο ένα κουμπί, που να αυξάνει απότομα την ισχύ του κινητήρα, όποτε εσείς το κρίνατε απαραίτητο; Θα είχε νόημα;
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
gc330... (4/10/2015, 20:06) ΤΟ ΓΚΑΖΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΤΕ ΑΡΚΕΤΟ! ΑΓΟΡΑΣΑ ΕΝΑ HAYABUSA ΚΑΙ ΕΙΠΑ ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΟΥ,ΘΑ ΣΚΟΤΩΘΩ ΜΕ ΔΑΥΤΟ! ΜΕΤΑ ΑΠΟ 5000ΧΛΜ,ΣΚΥΜΜΕΝΟΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΤΕΠΟΖΙΤΟ ΜΕ 330ΧΑΩ,ΟΥΡΛΙΑΖΑ ΓΙΑ ΛΙΓΟ ΑΚΟΜΑ,ΛΙΓΟ ΑΚΟΜΑΑΑ! ''ΤΕΛΙΚΙΑΣΑ ΡΕ ΦΙΛΕ,ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΛΛΟ'' ΑΚΟΥΣΑ ΜΙΑ ΦΩΝΗ ΑΠΟ ΤΟ ΦΙΛΤΡΟ ΑΕΡΟΣ...
stath... (2/10/2015, 21:07) Οπωσδήποτε είναι πολύ χρήσιμο να αυξάνει η ιπποδύναμη και η ροπή, τη στιγμή που θα τη χρειαστείς, όπως π.χ. σε ένα προσπέρασμα, όπου χρειάζεται η μέγιστη δυνατή επιτάχυνση. Εννοείται βέβαια ότι για μιά δυνατή επιτάχυνση αίναι απαραίτητο το κατέβασμα ταχύτητας, ανάλογα με την ταχύτητα που τρέχει εκείνη τη στιγμή το αυτοκίνητο. Το λέω αυτό διότι έχω παρατηρήσει ότι ελάχιστοι κατεβάζουν ταχύτητα στο προρπέρασμα, κάτι που είναι πολύ επικίνδυνο, διότι με μια μεγαλύτερη σχέση στο κιβώτιο, μόνο το πάτημα του γκαζιού, δεν εξασφαλίζει τη μέγιστη δυνατή επιτάχυνση, οπότε το αυτοκίνητο που προσπερνά, βρίσκεται εκτεθειμένο για περισσότερη ώρα στο αντίθετο ρεύμα. Τώρα πόση θα πρέπει να είναι αυτή η αύξηση της ισχύος; Κατά τη γνώμη μου θα πρέπει να είναι η μέγιστη δυνατή. Δηλαδή να είναι τουλάχιστον 50% μεγαλύτερη από την αρχική ιπποδύναμη. Αν π.χ. έχουμε ένα αυτοκίνητο με 200 ίππους, μια αύξηση 30 ίππων, είναι αστεία και δεν πρόκειται να βοηθήσει ουσιαστικά. Εδώ χρειαζόμαστε τουλάχιστον 100 επιπλέον ίππους, για να έχουμε μια ουσιαστική υποβοήθηση. Μέχρι στιγμής μόνο ένας τρόπος υπάρχει για μιά τόσο μεγάλη αύξηση της ισχύος και αυτός είναι η χημική υπερτροφοδοσία, δηλαδή η προσθήκη νίτρο (το πρωτοξείδιο του αζώτου, όπως είναι η χημική του ονομασία), το οποίο φυλάσσεται σε ειδική μεταλλική φιάλη και είναι διαθέσιμο με το πάτημα ενός κουμπιού, οπότε ενεργοποιείται όταν το γκάζι πατηθεί στο πάτωμα. Τη στιγμή εκείνη ψεκάζεται στην εισαγωγή μια ποσότητα του αερίου αυτού, μαζί με την ανάλογη ποσότητα βενζίνης και η ιπποδύναμη αυξάνει εντυπωσιακά. Θεωρητικά η αύξηση της ιπποδύναμης με τον τρόπο αυτό είναι απεριόριστη, αλλά πρακτικά ρυθμίζεται τόση, όση αντέχει ο κάθε κινητήρας.
pap_3... (2/10/2015, 17:20) Το κουμπί αυτό υπάρχει και λέγετε Turbo Boost το είχε ο kitt και περνούσε και μέσα από τοιχους
geome... (2/10/2015, 14:07) Το πρόβλημα έχει εύκολη λύση μέσω της λειτουργίας overboost για τους τούρμπο κινητήρες, που ήδη αναφέρατε (την έχει και το Fiesta Ecoboost για να πάει από 100 σε 125 άλογα). Το θέμα είναι, ότι αν θέλουμε σημαντική αύξηση ισχύος, όλο το υπόλοιπο στήσιμο του αυτοκινήτου πρέπει να αλλάξει, οπότε στην ουσία αγοράζεις ένα μεγαλύτερης ισχύος αυτοκίνητο, για να το χρησιμοποιήσεις μόνο ευκαιριακά. Από αυτή την άποψη, έχει δίκιο ο φίλος που λέει ότι η μεγαλύτερη ισχύς βρίσκεται πίσω από το δεξί πεντάλ.
nickt... (2/10/2015, 12:58) Με το σημερινο know how (ελληνιστη τεχνογνωσια) κατι τετοιο ειναι εφικτο και ηδη υλοποιειται στον ενα η στον αλλο βαθμο (driver profile selection, DNA, κλπ). Πολλες φορες υλοποιειται και χωρις να το ξερει ο οδηγος (πχ toyota optimal drive). Ο τροπος υλοποιησης ειναι μεγαλη κουβεντα. Ηλεκτρομοτερ, χαρτογραφηση κινητηρα η και συνδιασμος, θα μπορουσε να μπει και flow control (πχ μεγιστη στιγμιαια καταναλωση στο eco προγραμμα 25λτ/100χλμ και 100 αλογα, 40λτ/100χλμ και 130 στο νορμαλ και χωρις οριο και 170 στο σπορ). Οι πιο συνολικες λυσεις οπως σφιξιμο αμορτισερ, βαρος στο τιμονι και αλλαγη στην αποκριση του γκαζιου ειναι ευπροσδεκτες γιατι κανουν το πακετο πιο ασφαλες. Αν χρειαζεται, κατα την αποψη μου ΝΑΙ. Βοηθαει να φρεναρεις τον εαυτο σου στην πολη και να περασεις την νταλικα με ασφαλεια σε δρομους τυπου Αντιριο Γιαννενα κλπ. @ Ταλαιπορος γενικα εχεις δικιο αλλα δεν χρειαζονται 150 αλογα μεσα στην Αθηνα, θελουν φαι. Οποτε με ενα κουμπακι βαζεις για υπνο τα 50 και τα ξυπνας οποτε τα χρειαζεσαι η τα θες.
arko5... (2/10/2015, 12:02) Μήπως γνωρίζουμε αν το OverBoost υπάρχει στην έκδοση Polo BlueGT 2015; (η ερώτηση αφορά το autotriti)
makis... (2/10/2015, 11:14) Το κουμπί αυτό υπάρχει και λέγεται "γκάζι" για όσους δεν ξέρουν και βρίσκεται μπροστά από το δεξί πόδι. Αν το πατήσουμε τελείως το αυτοκίνητο τρέχει γρήγορα !!! Αν το πατήσουμε μέχρι τη μέση το αυτοκίνητο κινείται κανονικά !!! Όταν έβρεχε μυαλό κάποιοι κρατούσαν ομπρέλες και τώρα ρωτούν τα αυτονόητα...
ΦΑΔ... (2/10/2015, 10:40) Σου φτιαχνω εγω τουρμποκουμπο σε χρονο ντε-τε. Εχουμε κινητηρα 200 ιππων.Του κοβουμε μεσω ecu 20-30 ιππους και τον πουλαμε για 170.Μετα με το καταπληκτικο μας μαρκετινκ βαζουμε κουμπι που δινει 30 ολοκληρους ιππους .Φανταστικο ε?Σκεψου το συναισθημα του κατοχου που πατοντας το κουμπι θα νομιζει οτι βαζει νιτρο.