Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Επιδότηση ηλεκτρικών: Μήπως να γίνει επιδότηση για καινούριο γενικά;
Γιατί οι μάντρες θα πλακώνονται για βενζίνης/diesel τα επόμενα χρόνια;
Με 2 ευρώ το λίτρο & κίνηση παντού τι θα το κάνεις το «φτιαγμένο» σου;
Τι άλλαξε και η Lancia λανσάρισε την Ypsilon και με μοτέρ βενζίνης;
Γιατί βούτηξαν 25% οι πωλήσεις των ηλεκτρικών το 2024;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Εργοστασιακή ή πραγματική κατανάλωση;
Διαβάστηκε από 12990 αναγνώστες

Η κατανάλωση του αυτοκινήτου μας είναι αυτό που μας καίει. Καθημερινά. Επίσης είναι αυτό που καθορίζει και που θα πάμε. Γιατί πλέον στις ημέρες μας, εάν πλανάρεις ένα ταξίδι, δεν γίνεται να μη σκεφτείς πάνω από όλα το πόσο θα κάψεις. Και ίσως και να επηρεάσει και την τελική σου απόφαση για το που και εάν θα πας. Τελικά, πόσο καίει το αυτοκίνητό σας; Τόσο, όσο ανακοινώνουν οι εταιρείες ή περισσότερο; Η κατανάλωση του αυτοκινήτου μας είναι αυτό που μας καίει. Καθημερινά. Επίσης είναι αυτό που καθορίζει και που θα πάμε. Γιατί πλέον στις ημέρες μας, εάν πλανάρεις ένα ταξίδι, δεν γίνεται να μη σκεφτείς πάνω από όλα το πόσο θα κάψεις. Και ίσως και να επηρεάσει και την τελική σου απόφαση για το που και εάν θα πας. Επίσης, η κατανάλωση επηρεάζει και τον τρόπο που οδηγούμε. Και το σίγουρο είναι το ότι μας έχει κάνει πιο αργούς οδηγούς. Γιατί, στην προσπάθεια να μην κάψουμε πολύ, έχουμε «ηρεμήσει» αρκετά την όλη οδήγησή μας. Το βλέπουμε άλλωστε και γύρω μας: 

Πάνε οι εποχές που συνωστιζόμασταν στην αριστερή λωρίδα με 140+ χλμ. στην εθνική, πάνε οι κόντρες στα φανάρια, πάνε τα μαρσαρίσματα στο σταμάτα-ξεκίνα. Πλέον, οι στροφές δεν ξεπερνούν συχνά τις 2.000 και το πόδι απλά χαϊδεύει το γκάζι σε κάθε επιτάχυνση. Όλα δηλαδή, στο βωμό της κατανάλωσης.

Πόσο όμως καίει ένα αυτοκίνητο;

Ας πάρουμε πρώτα το τι συμβαίνει με την κατανάλωση που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές. Τη λεγόμενη «εργοστασιακή μέτρηση». Αυτή γίνεται στο εργαστήριο βάσει μια τυποποιημένης, λεπτομερούς και εξαιρετικά περίπλοκης μεθόδου. Δεν είναι η πραγματική κατανάλωση (αυτό άλλωστε το λένε και οι ίδιοι οι κατασκευαστές), αλλά ένα μέτρο σύγκρισης για εμάς, τους αγοραστές, μεταξύ των διαφόρων μοντέλων.

Στην πράξη τα πράγματα είναι διαφορετικά. Όπως έχουμε δει και εμείς όλα αυτά τα χρόνια στο auto Τρίτη και παράλληλα, ανακοινώνουμε σε κάθε δοκιμή, υπάρχει απόκλιση έναντι της πραγματικής και της εργοστασιακής κατανάλωσης. Η απόκλιση αυτή εξαρτάται από το κάθε μοντέλο-κινητήρα και εάν θέλετε να αναφέρουμε μια σταθερά, αυτή βρίσκεται περίπου κοντά στα +2 λτ./100 χλμ. σε σχέση με την κατανάλωση που ανακοινώνει το εργοστάσιο.

Σε κάθε περίπτωση βέβαια, η απόκλιση αυτή διαμορφώνεται και από τον τρόπο που οδηγεί ο καθένας μας. Εάν είμαστε… Schumacher, τότε τα νούμερα ξεφεύγουν. Εάν από την άλλη πάμε να πετύχουμε το εργοστάσιο στην πράξη, τότε κινδυνεύουμε να γίνουμε κινούμενα εμπόδια. Οπότε και πάλι, οι μετρήσεις του auto Τρίτη είναι μεν πιο κοντά στην πραγματικότητα, ωστόσο το πόσο καίει πραγματικά το κάθε αυτοκίνητο εξαρτάται από το πόσο βαρύ ή ελαφρύ πόδι έχει ο οδηγός του.

Αρα, μετά από όλα αυτά, εσάς ποια είναι η άποψή σας; Εμπιστεύεστε την εργοστασιακή κατανάλωση και προσπαθείτε να την πετύχετε και στην πράξη ή μήπως η πραγματικότητα είναι διαφορετική; Πόση είναι η απόκλιση που έχετε τότε;
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
irakl... (12/10/2015, 10:32) Toyota starlet ep91 καταναλωση χαμηλοτερη απο την εργοστασιακη 90χλμ/ω 5.4lt/100 120χλμ/ω 6.4lt/100 140χλμ/ω 7.5lt/100 Πολη 7.9lt/100
ipsi_... (8/10/2015, 10:37) Εγω κατοχος μιας A45 amg mercedes πληρος ευχαριστημενος με τα εξτρα της δοκιμης του auto triti. Το αυτοκινητο εγω στις πρωτες 2000χλ που το ειχα συντηριτικα καταφερα τα 9.3 λιτρα. Αλλα με λιγα ανοιγματα ημουν στα 12μιση. Μετα απο αναβαθμιση στο πρόγραμμα του κιβωτιου και του εγκεφαλου της PP-Performance μαζι με το πακετο φιλτρο εξατμιση κλπ... οταν το εχω στο comfort παιζω στα 7.6 στη πολυ μεχρι 2000στροφες. Στο sport ειναι στα 13 και στο sport+ που το γουσταρεις τον ηχο ειναι στα 14.2. Αλλα λεει το ριμαδι και αξιζει και το τελευταίο του ευρω καθως και το τελευταιο λιτρο βενζινης. Οπωτε δεν θα αρκεστω στη χμηλη καταναλωση σε ταξιδια. Παντα πατημενα 160 και ο θεος βοηθος με 17λιτρα περιπου στα 100χλμ. Νομιζω πως το αξθ θελει παντα τα ανοιγματα. Συμφωνειτε;
κωστα... (7/10/2015, 21:52) Corolla hatchback 1.4 vvti 2003 195.000 χλμ μικτή κατανάλωση 7lt/100χλμ. Εντός πόλης 8-8,5lt/100,εκτος πολης 6-6,5lt/100.τα νούμερα με συνετή οδηγηση .ενα ντεπόζιτο έχει κανει 460χλμ εντός και 670χλμ εκτός. Ντεπόζιτο 45lt.
dikre... (7/10/2015, 21:06) Μέχρι πριν από δέκα χρόνια περίπου οι τιμές που ανακοίνωναν οι κατασκευαστές ήταν πολύ κοντά στις πραγματικές. Τα τελευταία χρόνια οι αποκλίσεις είναι πολύ μεγάλες και πρέπει να υπολογίζει κανείς τουλάχιστον 1,5 λίτρα παραπάνω στα 100 χλμ. σε βενζίνη και diesel. Στο Ford Fiesta 1,4 80 ΗΡ του 2003 που έχω, ο κατασκευαστής έδινε 6,7 λίτρα μέση κατανάλωση με τη φαρδύτερη ζάντα αλουμινίου και σε κίνηση 50-50 πόλη και σε επαρχιακό /εθνικό δρόμο έχω μέση κατανάλωση 6,9 λίτρα βενζίνη, μετρημένα στα τελευταία 50.000 χλμ. Πολύ κοντά στον κατασκευαστή χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Στην εθνική πηγαίνω με 120-130 και 3500 στροφές περίπου. Σπάνια ανεβαίνω πάνω από αυτές τις στροφές (μόνο σε ζορισμένες προσπεράσεις). Σηνήθης κίνηση με 2000 με 3000 στροφές.
dim_v... (7/10/2015, 19:34) Toyota corolla 1,4 vvti αμόλυβδη, 12/2006 με 120.000 km μικτός κύκλος από 6,4 - 6,7 λίτρα σε ταξίδι μπορεί και 6 λίτρα με σταθερή ταχύτητα 120-130... γενικά για την ηλικία του κ βενζίνη πολύ οικονομικό...
geome... (7/10/2015, 17:22) Συμφωνώ ότι το οδηγικό στυλ είναι ο βασικότερος παράγοντας για την οικονομία καυσίμου, καθώς και ότι στην πραγματικότητα πρέπει να αναμένουμε γύρω στα +2λ/100χλμ πάνω από την κατανάλωση που δίνει ο κατασκευαστής.
fr... (7/10/2015, 17:03) Kakws lete oti anakoinwnete se oles tis dokimes sas thn pragmatiki katanalwsi. Se POLLES dokimes anaferete mono tin ergostasiaki. Exei anaferthei polles fores i sygkekrimeni paratirisi.
Gloyc... (7/10/2015, 16:49) Katoxos enos juke Nismo Rs 4wd me to automato kivotio. me 8500km mexri stigmis i Mesi katanalosi giro sta 8,2l/100km...me to 60% to xiliometron pou dianio na ginonte se high ways. Poli euxarisyimenos dioti me taxitites 120 km/h to strofimetro ite sto drive me eco i normal mode ite sti 8i sto manual to strofometro molis agizi tis 2300 Rpm. vevea k me kapua anigmata sto sport mode pali i katanalosi elafros auxanete....ala xalili ...autos o mpasos ixos k i dinami se xesikoni. Bravo sti Nissan. Iso voitha k full syntetic oil 0w-40 k i xrisi 98oct venzinis opos orizi o kataskeuastis
alex-... (7/10/2015, 16:40) Λοιπόν μάγκες και μαγκίτισες μια ζωή την έχουμε ....οδηγήστε όπως γουστάρετε και άν θέλετε οικονομία κόψτε το τσιγάρο .....Focus 1.5 ecoboost 6.5 lt/100km salonica -καλαμάτα ...μια και μοναδική φορα οδήγησα έτσι και έκοψα φλέβες....από τότε είμαι μια χαρά με τα 7,5 εμπεριέχοντας βέβαια και 200άρες ....να γουστάρουμε και λίγο ...μιζέρια και Έλληνας δε πάνε μαζί....
octav... (7/10/2015, 15:25) SCOCA OCTAVIA 2001m 300hp.Γιατι δεν πεφτη ρε γαμοτο κατω απο 9λ?
maria... (7/10/2015, 14:32) Σε αυτοκινητόδρομους φαίνεται καθαρά πόσο επηρεάζεται η κατανάλωση από το πόσο γκάζι πατάς. Για παράδειγμα με ταχύτητα από 200 έως 230 km/h καίει πάνω από 12 l/100km. Στον ίδιο δρόμο με 90 έως 120 καίει 5 i/100km.
maria... (7/10/2015, 14:31) Σε αυτοκινητόδρομους φαίνεται καθαρά πόσο επηρεάζεται η κατανάλωση από το πόσο γκάζι πατάς. Για παράδειγμα με ταχύτητα από 200 έως 230 km/h καίει πάνω από 12 l/100km. Στον ίδιο δρόμο με 90 έως 120 καίει 5 i/100km.
t_sel... (7/10/2015, 14:05) Κάτοχος πλέον Seat Leon (facelift), μοντέλο 7/2012 στην έκδοση 1.2TSi στη μεσαία έκδοση και πλέον αρκετά ώριμος, ειδικά στο θέμα κατανάλωσης, οδηγός και αφού χρησιμοποιώ φιλτροχοάνη τα αποτελέσματά μου είναι τα εξής: -Πόλη Αθήνα ---> 7,0- 8,1 lt/100km -Εκτός πόλης ---> 5,3- 6,0 lt/100km (με σωστή οδήγηση και ταχύτητες 100-115km στην Ε.Ο. Αθηνών Πατρών και Αντιρρίου Αγρινίου) Σε ταξίδι έχω κάνει με φουλ ρεζερβουάρ 910km!! Μια σημείωση ότι πλέον στα diesel hatchback στην εθνική η κατανάλωση των 4 - 4,5 lt/100 είναι κάτι το εύκολα πραγματοποιήσιμο!
nskoy... (7/10/2015, 12:22) Η οδήγηση μου δεν είναι οικονομική με αποτέλεσμα να έχω στο Diesel Yaris μου μέση κατανάλωση 4.9, όταν το προσπαθώ φτάνω 4,4. Εργοστασιακή 3.8 νομίζω ότι πάντως ότι ο D4D είναι πολύ κοντά στις εργοστασιακές τιμές σε όσα μοντέλα τον φοράνε.
nickt... (7/10/2015, 11:59) Toyota Auris 1.4 vvt-i αγορασμένο τον 6/2014 με 82240 χλμ σήμερα 101500 χλμ περίπου. Με το trip computer 8.0lt/100km. Ανάλογα την εποχή παίζει από 7.2 έως 8,7 στυλ οδήγησης περίπου σταθερό (σβέλτο προς γρήγορο)
sagon... (7/10/2015, 11:32) Ιδιοκτήτης Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet του 2009 με 80000 χλμ. Κατανάλωση πόλης 8.15, επαρχίας 6.73 και η μικτή τους 7.72 lt/100km. Τα χλμ. είναι 70% πόλη και 30% επαρχία. Τα νούμερα είναι πραγματικά και όχι του υπολογιστή. Το αμάξι δείχνει 6-7% λιγότερο. Ο κατασκευαστής δίνει 8.7, 5.4 και 6.6 στα αντίστοιχα παραπάνω δικά μου νούμερα. Συμπέρασμα: Στην πόλη με προσεκτική οδήγηση πιάνεις τον κατασκευαστή αλλά εκτός πόλης με 120 χλμ//ώρα στην εθνική αδύνατον. Μόνο αν πας με 80-90 χλμ//ώρα πιάνεις το 5.4 που λέει.
loiam... (7/10/2015, 11:11) Kia pro ceed 2009 1400cc. Εργοστασιακη μεικτη 6,1 λτ/100. Πραγματικη στα 50000 χλμ 7,8 λτ/100 μεταχυτητα στην εθνικη 180 χλμ ανα ωρα. Η καταγραφη των λιτρων αφορα το συνολο των πενηντα χιλιαδων χιλομετρων απο την πρωτη ημερα που το αγορασα μεχρι να συμπληρωσω τα 50000 χλμ.
zagli... (7/10/2015, 11:03) Στα υβριδικα η πραγματική κατανάλωση είναι από ελαφρώς μεγαλύτερη έως ελαφρώς ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ απο την εργοστασιακη, ανάλογα με το στυλ της οδήγησης.. Είμαι κάτοχος Toyota Prius εδώ και 5 χρόνια.
dimos... (7/10/2015, 10:59) Με Nissan almera N16 1.5 (challenge) του 2003 μικτός κύκλος (70% αστικός κύκλος) 7.1L/100km.Βέβαια δεν έχει tripcomputer το αυτοκίνητο οπότε είναι υπολογισμένα με χαρτί & μολύβι με πλήρη εγγραφή καθε που βάζω βενζίνη.
chatz... (7/10/2015, 10:50) 207 Rallye - 1,6 turbo Στην εθνική με 130χλμ/ώρα -> 8,5λτ/100χλμ Στην πόλη με νορμάλ ρυθμούς -> 10,5λτ/100χλμ Στην πόλη αν το πιέσω -> 12,5λτ/100χλμ Και όλα αυτά με καθαρισμένες τις επικαθήσεις και σωστό χρονισμό.
alsi.... (7/10/2015, 10:49) με octavia 1.6 tdi dsg7 μοντελο 2014 σε 70.000 km καταναλωση 4.8l/100km στο βενζιναδικο. Η πλειοψηφια των χλμ σε εθνικη με ταχυτητες καλες[120-130]
alsi.... (7/10/2015, 10:49) με octavia 1.6 tdi dsg7 μοντελο 2014 σε 70.000 km καταναλωση 4.8l/100km στο βενζιναδικο. Η πλειοψηφια των χλμ σε εθνικη με ταχυτητες καλες[120-130]
p.leo... (7/10/2015, 10:08) Καλημερα με περιπου 3000 με 3500 στροφες 5.2lt.suzuki swift.
karpm... (7/10/2015, 09:52) 6.5 l/100km, σε 40000km, με την εργοστασιακή (χωρίς start stop) στα 5.3 l/100km
d.mou... (7/10/2015, 09:49) με συνετή οδήγηση ( 1,6 diesel) μέσα στην πόλη 5,5 - 6 λίτρα/100km (εργοστασιακή 4,6λτ) εκτός πόλης 3,5 - 3,8/ 100 km ( εργοστασιακή 3,3 λτ) μικτός κύκλος 3,9 - 4,5 ( εργοστασιακή 3,8 λτ)