Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Με 6 Β-SUV & τώρα τη Junior, τι άλλο θες για να πάρεις SUV Stellantis;
«Κουλομαρίες» με 1.000 άλογα που δεν ξέρουν ούτε να αλλάζουν ταχύτητες
Εν έτει 2024, γίνεται μικρό με 65 άλογα και 18 χιλιάρικα;
Γέμισε αφρικανική σκόνη: Το πλένεις έξω & πληρώνεις, στο χέρι ή άπλυτο;
Γιατί οι μάντρες θα πλακώνονται για βενζίνης/diesel τα επόμενα χρόνια;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Πολλαπλοί ή ημιάκαμπτος;
Διαβάστηκε από 7006 αναγνώστες

Ιδού η απορία. Περί πίσω ανάρτησης ο λόγος με το δίλημμα να έχει μπει για τα καλά στη μάχη των κατασκευαστών. Τελικά αξίζει το κόστος σε χρήμα και χώρο των πολλαπλών συνδέσμων; Πολλαπλοί σύνδεσμοι ή ημιάκαμπτος; Ιδού η απορία! Ιδού η απορία. Περί πίσω ανάρτησης ο λόγος με το δίλημμα να έχει μπει για τα καλά στη μάχη των κατασκευαστών. Τελικά αξίζει το κόστος σε χρήμα και χώρο των πολλαπλών συνδέσμων; Η πρώτη γενιά του Ford Focus έφερε επανάσταση στην μικρομεσαία κατηγορία μιας και λάνσαρε την πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Μια σοφιστικέ και ακριβή λύση, που μέχρι το 1997 μόνο σε ακριβότερα και μεγαλύτερα μοντέλα μπορούσες να συναντήσεις. 
 
Η οδική συμπεριφορά του Focus αποτέλεσε σημείο αναφοράς για τα δεδομένα της κατηγορίας και εν πολλοίς αυτό οφειλόταν και στην προηγμένη πίσω ανάρτησή του. Από εκεί και πέρα ήταν λογικό το Focus να αποτελέσει σημείο μελέτης για τους ανταγωνιστές του. Κάποιοι μπήκαν στη διαδικασία να εξελίξουν και αυτοί πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Κάποιοι όμως δεν «τσίμπησαν» στην ιδέα της εντελώς ανεξάρτητης πίσω ανάρτησης και επιμένουν ακόμη και σήμερα στην λύση του ημιάκαμπτου άξονα. 

Τι κακό όμως έχει ο ημιάκαμπτος άξονας; Στις εγκάρσιες ανωμαλίες, που δεν είναι και λίγες στους ελληνικούς δρόμους, έχει την τάση να αναπηδάει. Ως μην ανεξάρτητη ανάρτηση όλος ο πίσω άξονας κάνει μια απότομη κίνηση προς τα πάνω και μετά προς τα κάτω, ενώ όλη η κίνηση αυτή μεταφέρεται στην καμπίνα και στα μαλακά μόρια των επιβατών. Στην περίπτωση των πολλαπλών συνδέσμων, που είναι πλήρως ανεξάρτητη ανάρτηση, ο κάθε τροχός κάνει τη δική του ταλάντωση ξεχωριστά, με λιγότερο βάρος ο καθένας, και έτσι η απόσβεση είναι πιο εύκολη και εφικτή. 
Τα πλεονεκτήματα όμως μιας ανεξάρτητης πίσω ανάρτησης έχουν προέκταση και στην οδική συμπεριφορά, αφού ελέγχει καλύτερα τη γωνία του τροχού ως προς το έδαφος, και άρα την πρόσφυση, αλλά και τη γωνία ως προς την τροχιά που κινείται το αυτοκίνητο. 
 
Και τότε γιατί δεν επιλέγουν όλοι την ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση; Μα φυσικά για λόγους κόστους. Επίσης και για λόγους χωροταξίας, μιας και μια ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων απαιτεί χώρο, που συνήθως εξοικονομείται από τον χώρο αποσκευών. Επίσης σε επίπεδο οδικής συμπεριφορας τα πράγματα δεν απέχουν τόσο πολύ. Ο ημιάκαμπτος άξονας κάνει σχεδόν το ίδιο καλή δουλειά με τις διαφορές να εμφανίζονται στο όριο ή και πέρα από αυτό, εκεί που κανένας οδηγός πρακτικά δεν πάει, ή αλλιώς, κανένα ESP δεν επιτρέπει πλέον στο αυτοκίνητο να κινηθεί. 

Από την άλλη, η VW έχει κάνει το δικό της βήμα. Χάρη στην ευπροσάρμοστη πλατφόρμα MQB τις ταπεινές εκδόσεις από πλευράς ισχύος των μοντέλων της και των θυγατρικών της τις προσφέρει με ημιάκαμπτο άξονα. Αντίθετα τα μοντέλα με πάνω από 150 ίππους τα προσφέρει με πολλαπλούς συνδέσμους. Κάτι ανάλογο κάνει και η Nissan με τις δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις των μοντέλων της.

Εσείς τι λέτε; Τι αξίζει περισσότερο; Η άνεση και η ακριβής οδική συμπεριφοράς ή ο χώρος αποσκευών και το λογικό κόστος; Πιστεύετε πως υπάρχουν μεγάλες διαφορές; 
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
ferra... (4/10/2016, 14:00) Κύριε france δεν καταλάβατε τα λεγόμενα μου...πιο παλιά το group στους πολλαπλούς συνδέσμους που διαφήμιζε απλά δεν ήταν πολλαπλοί σύνδεσμοί κατασκευαστικά όπως της ford... Στην ανάρτηση την οποία προτίνεις, ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΑΖΙ ΣΟΥ... Στην ανάρτηση με τα διπλά ψαλίδια, ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ γερμανοτσολιά... Διαφωνώ με γερμανοτσολιά όσων αφορά στους παλιούς συνδέσμους του group, κατασκευαστικά σε σχέση με άλλους κατασκευαστές...ΝΑΙ οι νέοι σύνδεσμοι είναι όντως πολλαπλοί, ΔΙΑΦΩΝΩ πως πρέπει να τοποθετούνται σε ιπποδυνάμεις άνω των 150 αλόγων, μιας που άλλος κατασκευατής έβγαζε όντως πολλαλπλούς συνδέσμους από 1400 κυβικά με 75 άλογα ιπποδύναμη και συνεχίζει σε όλα του τα μοντέλα ανεξαρτήτου ιπποδύναμης...
geola... (4/10/2016, 08:32) Δεν είναι δυνατό στο 2016 να πληρώνεις 22000 ευρώ για ένα αμάξι και να φορά ημιάκαμπτο άξονα. Ειδικά μάλιστα για vw group που πριν δέκα χρόνια είχε πολλαπλών συνδέσμων, τώρα μόνο στις ακριβές εκδόσεις λες και 22000 ευρώ είναι λίγα ή όσοι τα οδηγούν είναι οδηγοί β κατηγορίας. Ένα αμάξι σήμερα οφείλει να είναι σύγχρονο και ασφαλές σε όλους τους τομείς. Οι πολλαπλοί σύνδεσμοι ή τα διπλά ψαλίδια πρέπει να είναι στάνταρ σε όλα τα αμάξια σήμερα, μην κοιτάμε μόνο τις οθόνες και τους αερόσακους και αυτό πρέπει να το καταλάβουν και οι κατασκευαστές και να μην μας πλασάρουν ότι έχει ξεμείνει.
giala... (4/10/2016, 00:10) Για μένα προσωπικά ημιάκαμπτος και σε συνδιασμό με 23 άρες ράβδους στρέψεις με 24άρα αντιστρεπτική με γκρουπ Ν(bilstein tsolia μη χαίρεσαι),κι άιντε να σας δω με πολλαπλών ποια είναι βήματα προόδου πούχει κάνει η ανάρτηση με πολλαπλους συνδεσμους.Ναι Λουκία έχεις δίκιο ξαναγυρνάνε πολλές εταιρείες στον....ημιάκαμπτο.Παραδόξως ο τσολιάς έχει δικιο πως η καλυτερη ανάρτηση(κι ακριβοτερη) ειναι τα διπλά ψαλίδια,τσολιά σου βγάζω το καπέλο(φέσι) για την πάρτη σου
thano... (3/10/2016, 23:05) Καποια μοντελα εχουν διπλα ψαλιδια πισω,για αυτά δε μας ειπατε.. Α και το group μια χαρα πολλαπλους συνδέσμους εχει πισω αλλα από 150 ps και πανω. Εχουν κανει τρομερη δουλεια,η Octavia φτανει σε επιπεδα E-class σε στιβαροτητα και ανεση καμια σχεση με τη προηγουμενη γεννια που επλεε.
ferra... (3/10/2016, 17:33) ...τόσο απλοϊκό...οδηγήστε ένα ford focus, μπορείτε να το κάνετε μέσω ενός test drive, φίλων, κ.τ.λ. δεν είναι ένα ειδικό όχημα να δείτε το τι σημαίνει πολλαπλοί σύνδεσμοι και αν χρειάζονται ή όχι...οδηγήστε και τους ανταγωνιστές, ειδικά ένα group που παλιότερα πωλούσε ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ ΠΟΥ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΕΤΣΙ ΟΠΩΣ ΤΑ ΕΛΕΓΕ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΤΟ ΓΥΡΙΣΕ ΣΕ ΑΞΟΝΑ, όπως επίσης και τους υπόλοιπους στην κατηγορία ΟΛΟΥΣ και θα αντιληφθείτε μια χαρά τις όποιες διαφορές...
nikos... (3/10/2016, 17:24) Πιστευω οτι δεν παιζει ρολο, αφου καποια αυτοκινητα διαθετουν ειτε τη μια, ειτε την αλλη λυση, καταφερνοντας παραλληλα να ισορροπουν αποτελεσματικα μεταξυ της ανεσης και της σπορ οδικης συμπεριφορας. Αυτο ειναι και το πλεον ζητουμενο, αφου ο οδηγος, μπορει να απολαμβανει και τα δυο χαρακτηριστικα, σε ενα πακετο. Περισσοτερο στη σπορ συμπεριφορα του αυτοκινητου, συμβαλλει η ρυθμιση της αναρτησης του, αν δηλαδη ειναι μαλακη η σκληρη.
grigo... (3/10/2016, 13:23) Όταν μιλάμε για ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, μιλάμε για μια ανεξάρτητη ανάρτηση. Εφόσον όμως υπάρχει αντιστρεπτική δοκός, δεν είναι απολυτά ανεξάρτητη. Παρ όλα αυτά όμως, δεν έχει καμία σχέση (είτε στην θέση που έχει ο τροχός υπό πίεση, είτε στην απόσβεση ανωμαλιών), με τον ημιάκαμπτο άξονα, που δεν είναι τίποτα παραπάνω, από μια εξέλιξη του άξονα που είχαν τα κάρα με τα άλογα, αρκετούς αιώνες πίσω. Απαράδεκτο να χρησιμοποιείτε ακόμη ο ημιάκαμπτος άξονας!
nikos... (8/10/2015, 18:49) Οι πολλαπλοι σύνδεσμοι πιστευω υπερτερουν πιο πολύ στο κρατημα του πισω αξονα και κυριως στις στροφες,δεν γερνει το αμαξι κυριως ο πισω αξονας με αποτέλεσμα ο οδηγος να αισθάνεται πιο σιγουρος.