|
|
Non-Paper |
Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις | ||||||||||||
περισσότερα » | ||||||||||||
Μάρτυρας ή ρουφιάνος; | ||||||||||||
Διαβάστηκε από 2791 αναγνώστες | ||||||||||||
Θα θέλατε να είναι η κάμερα στο ταμπλό του αυτοκινήτου υποχρεωτική; Είναι μάρτυρας ή ρουφιάνος;
Πολλοί οδηγοί έχουν εμπλακεί σε ατύχημα και κάποιες φορές είναι δύσκολο να βρουν το δίκιο τους. Αν όμως είχαν μία κάμερα στο ταμπλό όλα θα ήταν αλλιώς... Η μήπως όχι; Εσείς τι λέτε;
Οι dashcams (dash από τη λέξη ταμπλό και cam από τη λέξη κάμερα) τοποθετούνται στο εμπρός μέρος του εσωτερικού και καταγράφουν την κίνηση εμπρός. Σκοπός τους είναι να αποτελούν τεκμήριο για το τι συνέβη εμπρός τους σε περίπτωση ατυχήματος, ενώ σε πολλές περιπτώσεις χρησιμοποιούνται και άλλες κάμερες που καταγράφουν την κίνηση πίσω αλλά και την καμπίνα. Η "μόδα", ξεκίνησε από την ανάγκη των Ρώσων και άλλων χωρών του πρώην ανατολικού μπλοκ, κυρίως για να καταγράφουν συμβάντα και να λειτουργούν ως μάρτυρες. Και αυτό γιατί εκεί ακόμη και πεζοί πέφτουν επάνω σε αυτοκίνητα σκοπίμως για να διεκδικήσουν αποζημίωση. Φυσικά στην Ελλάδα απέχουμε αρκετά από αυτό το σημείο, αλλά σίγουρα δεν είναι λίγες οι φορές που κάποιο οδηγοί θα εύχονταν να είχαν μία κάμερα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου προκειμένου να βρουν το δίκιο τους. Όμως τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά... O ΚΟΚ δίνει υπαιτιότητα με βάση το ποιος βρίσκονταν που και πως κινούνταν και όχι με βάση το ποιος έκανε λάθος ή αν υπήρχε σκοπιμότητα. Για παράδειγμα αν είσαι από πίσω και κάποιος πέσει πάνω σου με όπισθεν, φταις μόνο και μόνο γιατί βρίσκεσαι στο πίσω όχημα. Αντε να αποδείξεις ότι σε χτύπησε ο άλλος αν αυτός δεν το παραδέχεται και αν δεν έχεις μάρτυρα... Ή για παράδειγμα αν βρίσκεσαι σε στοπ και κάποιος σου παραχωρήσει προτεραιότητα αλλά τελικά αποφασίσει να γκαζώσει και να πέσει πάνω σου... Τότε πως αποδεικνύεις πως το έκανε σκόπιμα; Ή πως κάποιος πεζός έπεσε επάνω σου και όχι εσύ επάνω του; Σε αυτές τις περιπτώσεις λοιπόν η κάμερα στο ταμπλό μοιάζει σωτήρια και εκτός από τον οδηγό φαίνεται πως διευκολύνει και τις ασφαλιστικές. Με ντοκουμέντα μπορούν να απαιτούν συνυπαιτιότητα, ενώ μπορούν πλέον να ζητούν τα «ρέστα» από το δήμο όταν υπάρχει έλλειψη ή κακή σήμανση, κάτι που η αστυνομία αρνείται να εξακριβώσει κατά την καταγραφή ατυχήματος. Εξάλλου τώρα πια μπορεί να είναι μία εύκολη λύση, αφού μπορείς να βάλεις το κινητό σου ή τη φωτογραφική σου μηχανή και να καταγράφεις την κίνηση εμπρός κάθε στιγμή. Παρόλα αυτά νομικό πλαίσιο αυτή τη στιγμή για τη χρήση κάμερας στο αυτοκίνητο δεν υπάρχει. Εσείς τι λέτε; Έρχεται ή ήρθε ο καιρός που η κάμερα θα είναι απαραίτητη και στην Ελλάδα; Είναι ένας μάρτυρας ή ένας ρουφιάνος; |
||||||||||||
Σχολιάστε την είδηση | ||||||||||||
|
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - autotriti.gr