Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Πάνω ή κάτω από 120.000 χλμ. στο κοντέρ είναι «OK» για μεταχειρισμένο;
Η ΕΕ θα αναγκάσει τους κατασκευαστές να φτιάξουν φθηνότερα ηλεκτρικά. Πως;
Με 6 Β-SUV & τώρα τη Junior, τι άλλο θες για να πάρεις SUV Stellantis;
«Κουλομαρίες» με 1.000 άλογα που δεν ξέρουν ούτε να αλλάζουν ταχύτητες
Εν έτει 2024, γίνεται μικρό με 65 άλογα και 18 χιλιάρικα;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Τι έγιναν τα DSG
Διαβάστηκε από 27598 αναγνώστες

Που είναι τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη; Μήπως πέσαμε έξω στις προβλέψεις μας για το μέλλον; Τελικά τι συνέβη και το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG από απόλυτο φαβορί δεν επικράτησε στην αυτοκινητοβιομηχανία; Που είναι τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη; Μήπως πέσαμε έξω στις προβλέψεις μας για το μέλλον;

Κάποτε όλα τα αυτοκίνητα θα έχουν ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, λέγαμε παλιά. Πού είναι; Τι έγινε και παρέμειναν αυτά τα κιβώτια το ίδιο σπάνια με τα αυτόματα; Δεν θα τα αντικαθιστούσαν, δεν θα γινόντουσαν το νέο δεδομένο; Πέσαμε έξω;

Όταν μια καινοτομία στο χώρο του αυτοκινήτου είναι καλή, φαίνεται από χιλιόμετρα. Και τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη, από το πρώτο εμπορικά διαθέσιμο, το DSG του ομίλου VW, μέχρι αυτά της Ferrari ήταν ότι καλύτερο είδε το αυτοκίνητο τα περασμένα δέκα χρόνια.

Όχι μόνο αποδεσμεύουν τον οδηγό από μία αδιάφορη και σχετικά πολύπλοκη διαδικασία, αλλά, κυρίως βελτιώνουν την συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο, επιτρέπουν στον κινητήρα να λειτουργεί στο βέλτιστο φάσμα στροφών, μειώνουν την κατανάλωση και τους ρύπους, και προσφέρονται για κάθε είδους χρήσης, από σούπερ σπορ σε πίστα, μέχρι ταξίδι ή ακόμη και σταμάτα-ξεκίνα στην πόλη.

Η καλύτερη εφεύρεση εδώ και πολλά χρόνια. Θα περίμενε κανείς να γίνει ευρέως αποδεκτή, και να υπάρχει σε κάθε αυτοκίνητο μέσα στα δέκα αυτά χρόνια που την είδαμε να γεννιέται. Πού είναι την; Πως πέσαμε τόσο έξω;

Μήπως όλο αυτό με τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη ήταν μια φούσκα; Ένας νεωτερισμός της πλάκας που πέρασε και δεν ακούμπησε; Μήπως τελικά ήταν ακόμη ένας τρόπος να πουλήσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες αυτοκίνητα και εμείς ήμασταν τα παπαγαλάκια τους; Που είναι τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη αφού είναι τόσο καλά;

Το πρόβλημα είναι λίγο πολύπλοκο. Από τη μία η μεγαλύτερη καθυστέρηση οφείλεται στο μονοπώλιο. Βλέπεις όταν η Getrag κατασκεύασε με λεφτά του ομίλου VW το πρώτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, τα δικαιώματα χρήσης έμειναν στην VW. Και μπορεί να είδαμε DSG σε μοντέλα από το κορυφαία Audi RS μέχρι τα πιο φθηνά Fabia, όμως έξω από τον όμιλο τέτοιο κιβώτιο μέχρι και το 2010 δεν είχε σχεδόν κανείς.

Η Getrag δεν μπορούσε να το προσφέρει σε τρίτους κατασκευαστές και οι άλλοι κατασκευαστές κιβωτίων δεν θα ξεκινούσαν να εξελίσσουν δικές τους εκδόσεις χωρίς το χρήμα από κάποιον πελάτη. Και από ποιόν. Βλέπεις η VW φτιάχνει εκατομμύρια αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν τα ίδια μέρη με τέσσερις τουλάχιστον μάρκες να επωφελούνται άμεσα από τέτοιες τεχνολογίες. Οι άλλες μάρκες θα έπρεπε να πληρώσουν μόνες τους το «καπέλο» χωρίς το ίδιο όφελος.

Έτσι το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με το μονοπώλιο της VW έμεινε πίσω. Ακόμη πιο πίσω όμως έμεινε γιατί την ίδια στιγμή που οι αυτοκινητοβιομηχανίες κοιτούσαν να αποκτήσουν ένα δικό τους, το ενδιαφέρον τους, και οι επενδύσεις εξέλιξης νέας τεχνολογίας έγιναν προς μία κατεύθυνση που δέκα χρόνια πριν δεν είχαμε πάρει χαμπάρι: τη μείωση των ρύπων διοξειδίου του άνθρακα. Ποιος είχε χρήμα για κιβώτια διπλού συμπλέκτη, όταν έπρεπε να σωθεί μέχρι το 2013 παράγοντας μοντέλα με χαμηλούς ρύπους. Τα κιβώτια αυτά λοιπόν, έμειναν κι άλλο πίσω.

Και τώρα; Τώρα έχουμε πάλι ένα σωρό άλλες προτεραιότητες. Νέους κανονισμούς και μετρήσεις ρύπων οξειδίων του αζώτου, την γενικότερη κρίση του ντίζελ και των κινητήρων εσωτερικής καύσης στο σύνολό τους, τις υβριδικές τεχνολογίες που δεν έχουν ανάγκη από κιβώτια διπλού συμπλέκτη και γενικά μια στροφή της αυτοκινητοβιομηχανίας προς κάτι τελείως διαφορετικό. Κάνει αυτό τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη κακά; Όχι, ίσα ίσα, παραμένουν ότι καλύτερο μπορεί να έχει ένας οδηγός στη διάθεσή του. Απλά δεν το βρίσκει.

Εσείς το ψάχνετε; Το κυνηγάτε το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη; Το θέλετε στο αυτοκίνητό σας; Ή σας πέρασε όπως πέρασε της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας; Τι λέτε;  

Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
pas.h... (9/2/2016, 09:01) Τα κιβωτια dsg που εχουν εφαρμογη σχεδον σε ολα τα μοντελα του group vw επρεπε να ειναι πιο φτηνα.Δεν μπορει σε seat,vw και sκoda σε αυτοκινητα 13.000€ η 15.000€ η 18.000€ να ζηταει εξτρα 2 χιλιαρικα για το κιβωτιο.Μιλαμε για 10 με 15% εξτρα χρηματα απο την τιμη αγορας.Αρα ειναι ακριβο.Επισης στα μηχανικα κιβωτια θα αλλαξεις μετα απο χρονια μια βαλβολινη αντε και κανα συγχρονιζε,ειναι αξιοπιστα.Τα dsg δεν ειναι.Οποιος εχει φιλο μηχανικο σε καποια απο τις μαρκες του group μπορει να επιβεβαιωσει ποσο παθιαρικα ειναι.Και μια πληροφορια για τα dsg.Καθε αυτοκινητο που φοραει αυτο το κιβωτιο αναλογα στον κινητηρα που προσαρμοζονται ειναι σχεδιασμενα να δεχονται συγκεκριμενη ροπη.Το dsg7 που φορεθηκε στα 1,4 tsi απο125hp εως 180hp ειναι να αντεχει 25,5 κιλα ροπης.Γι'αυτο οσοι βελτιωναν ibiza cupra 1.4,polo gti 1.4,golf,fabia κ.α. πολυ συντομα ετρεχαν στα συνεργεια.Δεν ειναι τυχαιο πως τα νεα cupra και gti με 32 κιλα πλεον ροπης (1,8 κυβικα) βγαινουν με μηχανικα κιβωτια.
polit... (8/2/2016, 19:32) Παιδιά γιατί δεν λέτε το κοινό μυστικό όλων των μηχανικών αυτοκινήτου; Δεν είναι αξιόπιστα,χαλάνε. Αυτοί που τα αγοράζουν είναι αυτοί που δεν έχουν ψαχτεί. ( αν και είμαι υπέρ των αυτόματων κιβωτίων πιο αξιόπιστων όπως εξατάχητων, CVT ).
nikos... (8/2/2016, 13:14) Sorry για το λάθος. FSI 1,6 !!! Μην νομίζετε ότι έμπασε ο κινητήρας...
nikos... (8/2/2016, 13:12) Έχω ένα Octavia5, 1.5 FSI- 2005 με DSG. 170.000 χλμ με μηδέν βλάβες και άψογη λειτουργία.
alsi.... (7/2/2016, 18:43) εχω ενα octavia 1.tdi dsg7 του 2014 και ειμαι παρα πολυ ευχαριστημενος.Παρα πολυ καλες αλλαγες ειτε υπο πιεση ειτε χαμηλα.Το service καθε 60.οοο 1.9λιτρα λαδι και τιποτα αλλο.Τα 1800 Ευρω που κοστιζε.αν δε παθει κατι,νομιζω αξιζουν.
giann... (7/2/2016, 14:56) Εδώ είναι τα DSG.. https://www.youtube.com/watch?v=8-vdWJod0vg
ankar... (7/2/2016, 12:00) Tα κιβώτια διπλού συμπλέκτη είναι πολύ καλά,αλλά τα κοστολογούν και ακριβά οι κατασκευαστές,τώρα το συγκεκριμένο κιβώτιο του γκρούπο είναι και αναξιόπιστο γιατί βγάζει πολλές βλάβες και όταν περάσει η εγγύηση κλάφτα Χαράλαμπε και φυσικά άν ψάξετε στο διαδίκτυο αναφέρονται και ατυχήματα από αυτό το κιβώτιο συγκεκριμένα,ύστερα εδώ στο εγχώριο καφριστάν επειδή είμαστε όλοι <<χεράδες>>θέλουμε το κλασσικό κιβώτιο να ανακατεύουμε την σκορδαλιά με το γουδοχέρι.
papst... (1/2/2016, 16:24) Το dsg ειναι μακραν το καλυτερο αυτοματο κιβωτιο...Οταν λοιπον θελεις να το εχεις κ να απολαμβανεις ανετη οδηγηση,οπως ολα τα πολυπλοκα τεχνολογικα επιτευγματα πρεπει να δεχτεις κ τη βλαβη που θα παρουσιασει..Δε μπορει οι αμερικανοι κ οι αλλοι ευρωπαιοι να ειναι βλακες κ οι ελληναρες παντα οι εξυπνοι..
cjsll... (1/2/2016, 15:41) Ποιος λογικός άνθρωπος θα αγοράσει αμάξι με τέτοιο αυτόματο κιβώτιο όταν και κοστίζει πολύ παραπάνω στην αγορά από το συμβατικό, και αυξάνει το κόστος σέρβις, και άμα χαλάσει καλύτερα να πετάξεις όλο το αμάξι παρά να το φτιάξεις; Εξάλλου οι ευχαριστημένοι είναι πολύ λιγότεροι από τους δυσαρεστημένους. Χαλάνε συχνά αυτά τα κιβώτια και περιορίζουν και την διάρκεια ζωής του αυτοκινήτου καθώς και τη μεταπώλησή του και δύσκολα και το πουλάς...
ctsou... (1/2/2016, 13:33) Γιατί αναρωτιέστε που είναι?! Στο εξωτερικό το μερίδιο σε πωλήσεις σε σχέση με χειροκίνητες επιλογή για συγκεκριμένα μοντέλα (π.χ. golf) δεν είναι συνεχώς αυξανόμενο? Στην Ελλάδα δεν έχουν βοηθήσει να αυξηθεί το ποσοστό πωλήσεων των αυτόματων αυτοκινήτων? Και κυριως, όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστές έχουν στραφει σε κιβώτια τυπου dsg πλέον! Θυμίζω: Bmw, Mercedes, Ford, Fiat ,Renault, Smart, μέχρι και στο Suzuki Vitara δίνεται σαν επιλογή!
valex... (1/2/2016, 11:03) Με 2 εως 3 χιλιάδες ευρώ που τα χρεώνουν όλες οι εταιρείες τόσα χρόνια τι προκοπή να δει το dsg ? Αν το χρεώνανε 1000-1500 ευρώ θα γε γεμίσει ο τόπος από δαύτα παρά τα φημολογούμενα θέματα που έχουν