Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Επιδότηση ηλεκτρικών: Μήπως να γίνει επιδότηση για καινούριο γενικά;
Γιατί οι μάντρες θα πλακώνονται για βενζίνης/diesel τα επόμενα χρόνια;
Με 2 ευρώ το λίτρο & κίνηση παντού τι θα το κάνεις το «φτιαγμένο» σου;
Τι άλλαξε και η Lancia λανσάρισε την Ypsilon και με μοτέρ βενζίνης;
Γιατί βούτηξαν 25% οι πωλήσεις των ηλεκτρικών το 2024;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy LPG vs CNG
Διαβάστηκε από 8043 αναγνώστες

Ποιο καύσιμο αεριοκίνησης θα επιλέγατε για το αυτοκίνητό σας, υγραέριο ή φυσικό αέριο; Εσείς τι θα επιλέγατε; Φυσικό αέριο ή υγραέριο; Ή μήπως τίποτα από τα δύο; Ποιο καύσιμο αεριοκίνησης θα επιλέγατε για το αυτοκίνητό σας, υγραέριο ή φυσικό αέριο;

Η αεριοκίνηση έχει μπει πλέον για τα καλά στη ζωή μας, με τον αριθμό των αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν συστήματα αεριοκίνησης να πληθαίνουν με ρυθμούς γεωμετρικής προόδου. Ο λόγος είναι προφανής και ξεκάθαρος. Εξοικονόμηση χρημάτων. Ειδικά από τη στιγμή που ξεπεράστηκαν οι διάφορες «άκυρες» προκαταλήψεις που υπήρχαν σχετικά με τη χρήση του όλο και περισσότεροι στράφηκαν στη λύση των LPG και CNG.

Και όσο αυξάνεται η δημοφιλία τους, πέφτει και η τιμή. Και ειδικά για την Ελλάδα, βελτιώνεται και η κατάρτιση και αυξάνεται η εμπειρία των συνεργείων τοποθέτησης. Μπορεί πριν δύο ή τρία χρόνια να ήταν μόνο μια χούφτα ανθρώπων που κατείχε την τεχνολογία, σήμερα όμως, με την διείσδυση της αεριοκίνησης, οι σοβαροί εγκαταστάτες ξέρουν ακριβώς τι κάνουν, ενώ αν έχουν επιφυλάξεις (σε νέα μοτέρ κυρίως) δεν διστάζουν να το πουν.

Να δούμε όμως με τις σημερινές τιμές των καυσίμων τι οικονομία προκύπτει. Ένα κιλό φυσικού αερίου (το φυσικό αέριο τιμολογείται ανά κιλό και όχι λίτρο) ισοδυναμεί με 1,90 λίτρα υγραερίου. Πρακτικά για κάθε 1.000 χιλιόμετρα που διανύουμε, θα χρειαστούμε 84 λτ. υγραερίου και 43 κιλά φυσικού αερίου. Χρηματικά αυτό σημαίνει (μέση τιμή Ιανουαρίου):

·         Υγραέριο: 55,44 ευρώ

·         Φυσικό αέριο: 38,70 ευρώ

Παράλληλα το φυσικό αέριο αυγκριτικά με το υγραέριο  εκπέμπει λιγότερους ρύπους CO2 της τάξης του 10%, ελάχιστα λιγότερους υδρογονάνθρακες και 80% λιγότερα οξείδια του αζώτου.

Παράλληλα το φυσικό αέριο είναι ελαφρύτερο του αέρα. Αντίθετα με το υγραέριο που είναι βαρύτερο από τον αέρα και σε πιθανή διαρροή συσσωρεύεται και μπορεί να αναφλεγεί, το φυσικό αέριο είναι ελαφρύ και αν υπάρχει διαρροή απλά… φεύγει.

Το φυσικό αέριο όμως δεν υγροποιείται. Ή καλύτερα δεν υγροποιείται εύκολα και έτσι πωλείται για χρήση πεπιεσμένο (CNG, compressed natural gas). Βέβαια ως αέριο, καταλαμβάνει περισσότερο όγκο ανά μονάδα βάρους με αποτέλεσμα τα αυτοκίνητα που το χρησιμοποιούν να έχουν μικρότερη αυτονομία και να θέλουν ανεφοδιασμό συχνότερα.

Σε αυτό το κομμάτι είναι και η μεγάλη αδυναμία του CNG αφού αυτή τη στιγμή συνολικά υπάρχουν μόνο 8 πρατήρια σε όλη την Ελλάδα, 4 στην Αττική, 2 στη Θεσσαλονίκη και από ένα σε Λάρισα και Βόλο. Την ίδια ώρα το LPG υπάρχει σε όλους τους νομούς με παρουσία σε περισσότερα από 500 πρατήρια.

Και επειδή τα πάντα κινούνται γύρω από την οικονομία για το τέλος αφήσαμε το κόστος μετατροπής. Το LPG κιτ μπορείτε να το τοποθετήσετε με τιμές από 600 ευρώ για ένα τετρακύλινδρο κινητήρα, ενώ το CNG κιτ θα σας κοστίσει για τον ίδιο κινητήρα το λιγότερο 1.600 ευρώ.

Εσείς λοιπόν βλέποντας όλα τα δεδομένα θα μπαίνατε ποτέ στη διαδικασία να τοποθετήσετε κάποιο κιτ αεριοκίνησης. Τι θα προτιμούσατε από τα δύο; Φυσικό αέριο ή υγραέριο; 

Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...