Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Γιατί οι μάντρες θα πλακώνονται για βενζίνης/diesel τα επόμενα χρόνια;
Επιδότηση ηλεκτρικών: Μήπως να γίνει επιδότηση για καινούριο γενικά;
Με 2 ευρώ το λίτρο & κίνηση παντού τι θα το κάνεις το «φτιαγμένο» σου;
Τι άλλαξε και η Lancia λανσάρισε την Ypsilon και με μοτέρ βενζίνης;
Γιατί βούτηξαν 25% οι πωλήσεις των ηλεκτρικών το 2024;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Ουσία ή εντυπώσεις;
Διαβάστηκε από 2978 αναγνώστες

Τελικά οι καινούργιες τεχνολογίες που βλέπουμε κατά καιρούς στα αυτοκίνητα έχουν ουσία ή είναι απλώς για να κερδίσουν τις εντυπώσεις; Τελικά το Start/Stop αλλά και άλλες νέες τεχνολογίες έχουν νόημα; Τελικά οι καινούργιες τεχνολογίες που βλέπουμε κατά καιρούς στα αυτοκίνητα έχουν ουσία ή είναι απλώς για να κερδίσουν τις εντυπώσεις;

Πόσο καίει το καινούργιο σας αυτοκίνητο; Και πόσο λέει ότι καίει; Πόσο ρυπαίνει και πόσο λέει ότι ρυπαίνει; Μήπως πληρώσατε κάτι παραπάνω για να έχει αυτά τα νούμερα, μόνο που αντί να εξυπηρετούν εσάς, εξυπηρετούν απλά τον κατασκευαστή;

Πόσο παραπάνω θα πλήρωνες για να αγοράσεις το ίδιο μοντέλο με χαμηλότερη κατανάλωση; 100, 200, τριακόσια ευρώ; Αυτό είναι το ερώτημα που κάνουν τα τμήματα μάρκετινγκ των αυτοκινητοβιομηχανιών. Και φυσικά η μειωμένη κατανάλωση έχει την αξία της. Πόση είναι αυτή; Ας δούμε ένα παράδειγμα.

Το σύστημα start/stop που σβήνει το μοτέρ στο φανάρι είναι κλασσική περίπτωση. Δεν είναι φθηνό αφού χρειάζεται διαφορετική, μεγαλύτερη μίζα, διαφορετική, μεγαλύτερη μπαταρία, και όλα τα αξεσουάρ του κινητήρα, αντλίες και κλιματισμό να είναι ηλεκτρικά. Χρειάζεται επίσης επανασχεδιασμένα μέρη του μοτέρ που αντέχουν στις αυξημένες τριβές του άναψε-σβήσε.

Πόσο χρεώνεται όλο αυτό το σύστημα; Περίπου 400 ευρώ. Συνήθως είναι μέρος της τιμής αφού σε πολλές μάρκες το start/stop είναι στάνταρ. Ή υποχρεωτικό, όπως το βλέπει κανείς.

Τι κερδίζεις; Εδώ είναι η μεγάλη ερώτηση. Οι κατασκευαστές κάνουν λόγο για μείωση της κατανάλωσης από 1 έως 10%. Το αν είσαι στο ένα ή στο δέκα, εξαρτάται από τη χρήση. Αν δεν σταματάς συχνά, οι διαδρομές σου δεν έχουν φανάρια ή κίνηση, τότε είσαι κοντά στο 1%. Αν κινείσαι στην πόλη και στο μποτιλιάρισμα, μπορείς να φτάσεις πιο κοντά στο 10%. Αξίζει. Αν υπήρχε η δυνατότητα να το έχεις ως έξτρα ώστε να αποφασίζεις αν θα ρίξεις τα 400 ευρώ ή αν θα τα κρατήσεις για κάτι άλλο, πιθανώς όχι. Αυτό που αξίζει είναι το γεγονός ότι τι πραγματικό κόστος του συστήματος είναι υψηλότερο και με τέσσερα κατοστάρικα οι κατασκευαστές ουσιαστικά έχουν ζημιά.

Βλέπεις το start/stop δεν είναι σχεδιασμένο για να κερδίζει ο οδηγός. Παρότι ανάλογα με τη χρήση, και με την τιμή ευκαιρίας, σίγουρα δεν βγαίνει χαμένος. Το start/stop υπάρχει για να σώζεται ο κατασκευαστής. Όταν το κόστος έρευνας για να μειωθεί η κατανάλωση ενός μοτέρ μπορεί να φτάσει και στα 100 εκατομμύρια για κάθε 10% μείωση, ένα «μαραφέτι» που το πετυχαίνει χωρίς ουσιαστική μετατροπή του μοτέρ είναι θείο δώρο. Και μπορεί εσένα η οικονομία που σου προσφέρει να είναι αμελητέα, στον τυποποιημένο κύκλο των μετρήσεων όμως το start/stop κάνει θαύματα, μειώνοντας κατανάλωση και ρύπους για όλο τον στόλο του κατασκευαστή και βγάζοντάς τον από τον κίνδυνο προστίμου, ενώ τον κάνει και πιο ελκυστικό στην αγορά.

Αξίζει λοιπόν; Μήπως πληρώνουμε εμείς τα σπασμένα της αυτοκινητοβιομηχανίας; Μήπως κοστίζει ακριβά το χατίρι που τους κάνουμε; Ή μήπως είναι ένα μικρό τίμημα για να μπορούμε να έχουμε τα αυτοκίνητα που θέλουμε σήμερα; Τι λέτε;

Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
geome... (10/2/2016, 10:47) Έχω ένα αυτοκίνητο με start/stop, και ένα χωρίς. Κατ' αρχήν όπως σχολιάζει και το autotriti, το s/s βοηθάει τους κατασκευαστές να ρίξουν την μέση κατανάλωση, καθώς έχει σαφή συνεισφορά στην οικονομία καυσίμου στην οδήγηση στην πόλη. Βέβαια, σε συχνά σταματήματα μικρής διάρκειας (όπως σε μποτιλιάρισμα που "σέρνεται") καταντάει μάλλον εκνευριστικό, και προσωπικά σε τέτοιες συνθήκες το απενεργοποιώ. Όμως, ποτέ δεν με έχει καθυστερήσει σε ξεκίνημα, ο κινητήρας ανάβει πριν καν ο συμπλέκτης φτάσει στο κάτω σημείο της διαδρομής του (μιλάω για το Fiesta). Πολύ πρακτικό σύστημα είναι και το "κράτημα" του αυτοκινήτου όταν βρίσκεται σε κλίση, ενώ (χωρίς όμως να έχω προσωπική εμπειρία) βρίσκω χρήσιμη και την προειδοποίηση της "τυφλής γωνίας" και το αυτόματο φρενάρισμα σε χαμηλή ταχύτητα. Αντίθετα θεωρώ μάλλον υπερβολική την προσπάθεια των κατασκευαστών να εντυπωσιάσουν με τις δυνατατότητες "συνδεσιμότητας" των διαφόρων ηλεκτρονικών συσκευών, τις οθόνες αφής, χειρονομίας κλπ.
stath... (9/2/2016, 19:12) Ποτέ δεν είχα σύστημα start-stop, αφού έχω παλιά αυτοκίνητα. Όμως έχω μια απορία: το σύστημα αυτό δεν είναι αιτία καθυστέρησης στο ξεκίνημα στα φανάρια; Με πολλά φανάρια, καθέτων σε κεντρικές αρτηρίες, να κρατούν πολύ λίγο στο πράσινο, μήπως η καθυστέρηση στο ξεκίνημα, κάποιων αυτοκινήτων, με start-stop, να προκαλεί συνολική καθυστέρηση, στα αυτοκίνητα που περιμένουν στο φανάρι;
gkapa... (8/2/2016, 19:14) Έχω μια καταπληκτική jiulietta μοντέλο 2010 (απο τους πρώτους που την πήρα) χωρίς κανένα πρόβλημα. Το σύστημα start-stop το είχε standart. Στήν αντιπροσωπεία που μου μιλάγανε για αυτό και το πώς λειτουργή μου ακουγώτανε πολύ ελκυστικό. Όμως στήν πράξη κατάλαβα ότι προσωπικά εμένα με ΄εκνεύριζε΄ πολύ διότι δεν μπορούσα να ακούω κάθε λίγο και λιγάκι το μοτέρ να σβήνη και να ανάβη, το λυπόμουνα. Γι αυτό λοιπόν κάθε φορά που βάζω ΄μπροστά΄τον κινητήρα απενεργοποιώ το start-stop γιατί πάντα όταν ανάβει ο κινητήρας είναι ενεργοποιημένω. Μπορεί να κάνω λάθος αλλά δέν μπορώ να ακούω συνέχεια τον θόρυβο της μίζας, θα προτιμούσα να μην το είχε καθόλου.
georg... (8/2/2016, 18:05) Start & Stop:Ότι γλυτώσεις στο φανάρι θα το κάψεις όταν ξεκινήσεις από το φανάρι.Μπέρπ!...
pkats... (8/2/2016, 11:13) srart-stop εγω πιστευω οτι και καλα οτι γλιτωσεις απο καυσιμο καπου αλλου το εχεις ηδη πληρωσει (αγορα) αλλα και θα πληρωσεις μετα μιζα μπαταρια ισως και τουρμπινα