Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Πάνω ή κάτω από 120.000 χλμ. στο κοντέρ είναι «OK» για μεταχειρισμένο;
Η ΕΕ θα αναγκάσει τους κατασκευαστές να φτιάξουν φθηνότερα ηλεκτρικά. Πως;
Με 6 Β-SUV & τώρα τη Junior, τι άλλο θες για να πάρεις SUV Stellantis;
«Κουλομαρίες» με 1.000 άλογα που δεν ξέρουν ούτε να αλλάζουν ταχύτητες
Εν έτει 2024, γίνεται μικρό με 65 άλογα και 18 χιλιάρικα;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy CNG vs Diesel
Διαβάστηκε από 11912 αναγνώστες

Ποιο καύσιμο θα επιλέγατε για το αυτοκίνητό σας, diesel ή φυσικό αέριο; Φυσικό αέριο ή Diesel; Εσείς τι θα επιλέγατε; Ποιο καύσιμο θα επιλέγατε για το αυτοκίνητό σας, diesel ή φυσικό αέριο;

Ο περιορισμός της αγοραστικής μας δύναμης μας έχει αναγκάσει να προσπαθούμε να εξοικονομούμε χρήματα και από τα καύσιμα. Αρχικά η πλειοψηφία της αγοράς στράφηκε προς το diesel, ειδικά μετά την απελευθέρωσή του στα αστικά κέντρα, ενώ τελευταία αρχίζει και κερδίζει έδαφος και το φυσικό αέριο. Ο λόγος είναι προφανής και ξεκάθαρος. Εξοικονόμηση χρημάτων. Ειδικά από τη στιγμή που ξεπεράστηκαν οι διάφορες «άκυρες» προκαταλήψεις που υπήρχαν σχετικά με τη χρήση του.

Να δούμε όμως με τις σημερινές τιμές των καυσίμων τι οικονομία προκύπτει. Ένα κιλό φυσικού αερίου (το φυσικό αέριο τιμολογείται ανά κιλό και όχι λίτρο) ισοδυναμεί με 1,30 λίτρα πετρελαίου κίνησης. Πρακτικά για κάθε 1.000 χιλιόμετρα που διανύουμε, θα χρειαστούμε 66 λτ. πετρελαίου και 43 κιλά φυσικού αερίου. Χρηματικά αυτό σημαίνει (μέση τιμή Φεβρουαρίου):

·         Πετρέλαιο κίνησης: 68,60 ευρώ

·         Φυσικό αέριο: 38,70 ευρώ

Παράλληλα το φυσικό αέριο συγκριτικά με το diesel εκπέμπει λιγότερους ρύπους CO2 της τάξης του 10-15% και περίπου 80% λιγότερους υδρογονάνθρακες και οξείδια του αζώτου.

Βέβαια αυτά τα δεδομένα αφορούν κίνηση αποκλειστικά με φυσικό αέριο. Και το αναφέρουμε διότι τα CNG (compressed natural gas) μοντέλα της αγοράς είναι στην ουσία τα βενζινοκίνητα που τους έχει προστεθεί εργοστασιακό κιτ φυσικού αερίου. Συνεπώς όταν τελειώσει το φυσικό αέριο την κίνηση την αναλαμβάνει η βενζίνη, με αποτέλεσμα να αυξάνονται και οι ρύποι και η κατανάλωση.

Το αναφέρουμε αυτό διότι το φυσικό αέριο (CNG) δεν υγροποιείται εύκολα και έτσι πωλείται για χρήση πεπιεσμένο. Βέβαια ως αέριο, καταλαμβάνει περισσότερο όγκο ανά μονάδα βάρους με αποτέλεσμα τα αυτοκίνητα που το χρησιμοποιούν να έχουν μικρότερη αυτονομία και να θέλουν ανεφοδιασμό συχνότερα.

Και εδώ είναι το μεγάλο μειονέκτημα του φυσικού αερίου. Αυτή τη στιγμή συνολικά υπάρχουν σαφώς λιγότερα πρατήρια σε όλη την Ελλάδα, τα οποία έχουν την υποδομή και εμπορεύονται φυσικό αέριο, σε σχέση με όλα τα πρατήρια που εμπορεύονται diesel, το οποίο σε συνδυασμό με τη μικρή αυτονομία δημιουργεί δυσκολίες στους κατόχους.

Και επειδή τα πάντα κινούνται γύρω από την οικονομία για το τέλος αφήσαμε τη διαφορά στο κόστος αγοράς. Όπως είπαμε όλα τα εργοστασιακά μοντέλα φυσικού αερίου (ή τροποποιημένα) είναι κατασκευασμένα πάνω στα βενζινοκίνητα μοντέλα και κοστίζουν δύο χιλιάρικα παραπάνω με αποτέλεσμα η τιμή τους να φτάνει στα ίδια επίπεδα με αυτή, των αντίστοιχων diesel μοντέλων.  

Εσείς λοιπόν βλέποντας όλα τα δεδομένα θα προτιμούσατε να αγοράσετε το ίδιο αυτοκίνητο με κινητήρα πετρελαίου ή με κινητήρα βενζίνης μαζί με εργοστασιακό κιτ φυσικού αερίου; Τι θα μπορούσε να συμβεί ώστε να σας κάνει να αλλάξετε άποψη; 

Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
nikle... (7/9/2016, 09:28) Έλεος! πριν από 5 χρόνια προωθούσατε το υγραέριο. Τώρα το φυσικό αέριο!!!! Το υγραέριο γιατί το ξεχάσατε σε αυτήν την σύγκριση. και μαζί με εσάς το έχουν ξεχάσει και οι αντιπρόσωποι που σνομπάρουν συστηματικά τα μοντέλα με εργοστασιακό σύστημα υγραερίου. Το ντίζελ μπορεί να είναι φθηνότερο ως καύσιμο αλλά κάθε τρεις και λίγο ακούω για προβλήματα στους κινητήρες που η αποκατάστασή τους κοστίζει χιλιάρικα. Στην βενζίνη αυτά δεν υπάρχουν!!

Απάντηση:
Έχουμε πολλά θέματα για το φυσικό αέριο και ανά τακτά χρονικά διαστήματα αναφερόμαστε σε αυτό. Ακόμη και στην αρχική μας σελίδα αυτή τη στιγμή μπορείτε να βρείτε σχετικό θέμα για το υγραέριο, τα οφέλη του και τη συντήρησή του.
lawte... (2/9/2016, 11:44) Για να μπορέσει να κρίνει κανείς, πρέπει να απαντηθούν τα εξής ερωτήματα.H δεξαμενή καυσίμων ενός μικρομεσαίου αυτοκινήτου χωρεί 43 κιλά φυσικού αερίου ώστε με ένα γέμισμα να έχει αυτονομία 1000 χιλ.; Υπάρχει χώρος και για συμπληρωματική δεξαμενή βενζίνης; Επίσης πόσα πρατήρια φυσικού αερίου υπάρχουν σήμερα στην Αττική και πόσα στην υπόλοιη Ελλάδα;
teots... (28/8/2016, 09:50) Που ειναι η φουκαριαρα βενζινα οεο
boom... (27/8/2016, 20:49) Με τα τωρινά δεδομένα, diesel. Τελεία και παύλα.