Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Γιατί βούτηξαν 25% οι πωλήσεις των ηλεκτρικών το 2024;
Μπορεί το ID. Buzz να αναστήσει την κατηγορία των πολυμορφικών;
Τι κάνει ο «κάφρος» γείτονας με το αυτοκίνητό του και σε εκνευρίζει;
Σχεδίαση, υλικά, εξοπλισμός: Ποια παλιώνουν σαν κρασί & ποια σα γάλα;
Φώτα που τυφλώνουν: Φταίνε τα LED, τα ψηλά SUV ή η αδιαφορία;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Κιβώτιο ταχυτήτων
Διαβάστηκε από 18084 αναγνώστες

Τα χειροκίνητα κιβώτια προσφέρουν έλεγχο και συμμετοχή του οδηγού, τα αυτόματα άνεση και ευκολία. Ποιο είναι όμως αποτελεσματικότερο; Εσείς ποιο προτιμάτε; Εσείς αν είχατε τη δυνατότητα τί θα επιλέγατε; Αυτόματο κιβώτιο ή χειροκίνητο; Διαβάστε το άρθρο και πείτε μας τη γνώμη σας. Τα χειροκίνητα κιβώτια προσφέρουν έλεγχο και συμμετοχή του οδηγού, τα αυτόματα άνεση και ευκολία. Ποιο είναι όμως αποτελεσματικότερο; Εσείς ποιο προτιμάτε; Χειροκίνητα κιβώτια 
Πρόκειται για τον πιο απλό και συχνά χρησιμοποιούμενο τύπο κιβωτίου. Αυτή η απλότητά τους συνεπάγεται μεγάλη αξιοπιστία και χαμηλότερο κόστος κατασκευής αλλά και χαμηλότερο βάρος. Τα σύγχρονα χειροκίνητα κιβώτια διαθέτουν από 5 ως 7 σχέσεις με την συντριπτική πλειοψηφία αυτών να έχουν 5 ή 6 σχέσεις, ενώ αυτά που διαθέτουν 7, μετρώνται στα δάχτυλα του ενός χεριού (πχ. Porsche 911, Chevrolet Corvette). Το μεγάλο τους προσόν, είναι ο έλεγχος και η συμμετοχή που προσφέρουν στον οδηγό και κατ’επέκταση η οδηγική απόλαυση που με την τάση που έχει πάρει η αυτοκίνηση, με την ανάπτυξη των ηλεκτρονικών, πάει να αφαιρεθεί πλήρως από τα σύγχρονα αυτοκίνητα. Στον τομέα της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων, δεν έχει βγει ακόμα συμπέρασμα και εξαρτάται από την περίπτωση, όπου σε άλλες περιπτώσεις υπερτερούν τα αυτόματα και σε άλλες τα χειροκίνητα.

Αυτόματα κιβώτια
Τα αυτόματα κιβώτια γνωρίζουν ραγδαία ανάπτυξη τελευταία. Τα σύγχρονα αυτόματα διαθέτουν από 6 ως 9 σχέσεις, ενώ αναμένονται οσονούπω και αυτόματα με 10 σχέσεις. Η μεγάλη τους αρετή, είναι η άνεση που προσφέρουν κατά την οδήγηση, ιδιαίτερα σε αστικό περιβάλλον, με το συνεχόμενο σταμάτα-ξεκίνα και τις πολλές αλλαγές ταχυτήτων που απαιτούνται αν έχεις χειροκίνητο. Ένα άλλο προσόν, είναι με τα ηλεκτρονικά ελέγχου και το λογισμικό που διαθέτουν, επιτρέπουν αρκετά οικονομική οδήγηση και ήπιες αλλαγές ταχυτήτων, ενώ όταν ο οδηγός επιθυμεί ταχύτερες αλλαγές υπάρχουν οι αντίστοιχες επιλογές. Ο τομέας ταχύτητας αλλαγής των ταχυτήτων, είναι ένας ακόμα που υπερτερούν, αφού στα σύγχρονα αυτόματα, μπορεί να επιτευχθεί αλλαγή ταχύτητας ακόμα και σε ένα δέκατο του δευτερολέπτου, ενώ στα χειροκίνητα απαιτείται από πενταπλάσιος ως δεκαπλάσιος χρόνος. Αν και η αποτελεσματικότητα είναι καλύτερη στα αυτόματα, εντούτοις στερούν από τον οδηγό τον έλεγχο και την οδηγική απόλαυση, θυμίζοντας ηλεκτρονικό παιχνίδι. Επίσης ο μεγάλος αριθμός σχέσεων που διαθέτουν, σε συνδυασμό με το πλήθος ηλεκτρονικών που διαθέτουν, αυξάνουν την πολυπλοκότητά τους, το κόστος, το βάρος και μειώνουν την αξιοπιστία.

Συμπεράσματα 
Τα αυτόματα κιβώτια υπερτερούν των χειροκίνητων στην άνεση και την ταχύτητα αλλαγής σχέσεων, όμως είναι πιο βαριά από τα χειροκίνητα και επηρεάζουν την ισορροπία του εμπρός μέρους του αυτοκινήτου λόγω βάρους. Τα δε χειροκίνητα, προσφέρουν οδηγική απόλαυση και χαμηλότερο βάρος, όμως χάνουν σε άνεση εντός αστικού περιβάλλοντος, ταχύτητα αλλαγής σχέσεων. Στον τομέα της οικονομίας καυσίμου, δεν μπορεί να υπάρξει προς το παρόν συμπέρασμα, με τα αποτελέσματα να ευνοούν άλλες φορές το χειροκίνητο κιβώτιο και άλλες το αυτόματο, ανάλογα με την περίπτωση.

Εσείς τι λέτε ; Τι προτιμάτε; Τις 5 ή 10 φορές ταχύτερα αλλαγές με το αυτόματο ή την απόλαυση της οδήγησης –και ας είμαι πιο αργός- που προσφέρει το χειροκίνητο;
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
makis... (19/9/2016, 13:54) dsg με paddles αλλιώς χειροκίνητο. Η Seat το δίνει 500 euro μόνο πάνω σε σχέση με το χειροκίνητο.
varma... (10/9/2016, 20:46) στην ελλαδα εχουμε ακομη αποψη τα αυτοματα απο την θεια που ειχε το 90 αυτοματο χρεπη με τα 1600αρια με 95 αλογα 0-100 σε 14 (φυσικα ειρωνικο αφου σε αναλογα ερωτηματα βλεπω καθαρα ανθρωπους που φαινονται οτι δεν εχουν οδηγηση να τα ξερουν ολα)οταν λεμε αυτοματα ΣΑΦΟΣ δεν ενοουμε ουτε κιβωτιο σμαρτ ουτε κιβωτιο με απειρες !ΑΛΛΑ ΔΙΠΛΟΣΥΜΠΕΚΤΑ !!!!! ΚΑΙ ΣΑΦΟΣ ΑΠΟ ΤΟ 90 ΤΟΥ ΠΑΠΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΠΕΡΑΣΕΙ 26 ΧΡΟΝΙΑ οποτε τα χρονοβοιρα και καταναλωση βενζισης που διαβαζω ειναι βλακειες με ενα καλο κιβωτιο (s tronic) πχ και ενα αμαξι απο μετριο και επανω (1,6 150hp) εισαι οκ . η καταναλωση δεν υπαρχει αφου στα τελευταια κιβωτια διχνει πραγματικα οτι η ζυγαρια τινει να παει προς τα αυτοματα και οικονομια ειναι μαζι .0-200 ειναι πλεον σε καλα ορια λογω τον ακαριαιον και μη χρονοβορον αλαγων .απροβληματιστοσε πολη(80% πλεον χρηση)και ταξιδι ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΑΡΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΚΑΙ ΑΝ ΔΙΝΕΙς ΤΑ 2 ΧΙΛΙΑΡΙΚΑ +ΣΤΗΝ ΤΙΜΗ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΙΤΟΥ ΓΙΑΤΙ ΜΕ ΤΟ ΚΙΒΟΤΙΟ ΚΑΙ ΜΕ ΚΑΤΙ ΕΞΤΡΑΔΑΚΙΑ ΤΑ 3500 ΧΙΛ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΝΕΡΟ .ΟΠΟΤΕ ΤΟ 13 ΧΙΛ ΠΑΕΙ 16500 ΚΑΙ ΤΟ 18 ΧΙΛ 21,500 ΤΑ ΔΙΑΘΕΤΕΙΣ??????
geome... (31/8/2016, 20:05) Όλα τα αυτόματα δεν είναι ίδια, αλλά τα καλά αυτόματα (σίγουρα όχι τα CVT) αξίζουν τη διαφορά κόστους.
nikos... (31/8/2016, 19:37) Προσωπικα είμαι υπερ των αυτοματων κιβωτιων γιατι πρωτον η οδηγηση είναι πιο χεκουραστη και επισης γλιτώνεις οικονομια σε καυσιμο.
pap_3... (31/8/2016, 10:22) Σε λίγα χρόνια δεν θα έχεις επιλογή όλα τα καινούργια θα βγάνουν με αυτόματο κιβώτιο τώρα ποιο είναι ποιο αξιόπιστο αυτό είναι σαν το joker και αν σου κάτσει σαφώς προβάδισμα έχουν οι αμερικανοι μετά οι Ιάπωνες μετά οι Γερμανοί και τέλος οι κορεατες τους κινέζους δεν τους βάζω θέλουν αλλά 10 χρονια προετοιμασίας