Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Η ΕΕ θα αναγκάσει τους κατασκευαστές να φτιάξουν φθηνότερα ηλεκτρικά. Πως;
Με 6 Β-SUV & τώρα τη Junior, τι άλλο θες για να πάρεις SUV Stellantis;
«Κουλομαρίες» με 1.000 άλογα που δεν ξέρουν ούτε να αλλάζουν ταχύτητες
Εν έτει 2024, γίνεται μικρό με 65 άλογα και 18 χιλιάρικα;
Γέμισε αφρικανική σκόνη: Το πλένεις έξω & πληρώνεις, στο χέρι ή άπλυτο;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Ένα γρήγορο ή 2 απλά;
Διαβάστηκε από 10501 αναγνώστες

Είναι δυνατόν ένα γρήγορο GTI να κοστίζει ακόμη και πάνω από δύο φορές από την αντίστοιχη απλή έκδοση; Μία γρήγορη έκδοση ή δύο απλές εκδόσεις; Εσείς τι λέτε; Μήπως κάποιες εταιρείες υπερχρεώνουν τα προϊόντα τους; Είναι δυνατόν ένα γρήγορο GTI να κοστίζει ακόμη και πάνω από δύο φορές από την αντίστοιχη απλή έκδοση;

Πάρε ένα αυτοκίνητο. Οποιοδήποτε αυτοκίνητο. Βρες τη φθηνότερη και την ακριβότερη έκδοσή του. Πόσο διαφέρουν σε τιμή; Δες τώρα την ειδική έκδοση, GTI, RS ή όπως λέγεται. Πόσο ακριβότερη είναι; Γιατί;

Τι διαφορά έχει ένα Audi A3 στην έκδοση 1,2 TFSI με το βασικό εξοπλισμό, από την 1,8 TFSI με τον πλούσιο; Ας δούμε πρώτα τι είναι ίδιο. Το σασί. Το μεγαλύτερο μέρος των αναρτήσεων, τα βασικά μέρη του σαλονιού, μέρος των ηλεκτρικών, τα κρύσταλλα και η βαφή.

Δεν ακούγονται πολλά για ένα ολόκληρο αυτοκίνητο, όμως περιλαμβάνουν το μεγαλύτερο εξάρτημά του, δηλαδή το αμάξωμα. Και πάνω στο ίδιο αμάξωμα είναι χτισμένο το 1,8 TFSI. Μόνο που στοιχίζει σχεδόν 8.000 ευρώ παραπάνω. 37% περισσότερο από το βασικό. Γιατί;

Μα είναι πολλά 8.000 για ένα τελείως διαφορετικό μοτέρ με σχεδόν τη διπλάσια απόδοση αλλά όχι και την διπλάσια κατανάλωση; Είναι πολλά για διαφορετικές αναρτήσεις, φρένα, λάστιχα, ζάντες, καθίσματα, υλικό ταπετσαρίας, ηχοσύστημα, κλιματισμό και αυτοματισμούς; Είναι πολλά όταν στα οκτώ αυτά χιλιάρικα περιλαμβάνεται και το αυτόματο κιβώτιο;

Ακόμη και σε ντίζελ να πας στο άνω άκρο, το 2λιτρο A3 TDI είναι ακόμη επτά χιλιάρικα. Και μην πει κανείς πως είναι πολλά μόνο για ένα μοτέρ διαφορετικό. Γιατί εκτός από το ντίζελ μοτέρ, διαφορετικά είναι τα φρένα, οι αναρτήσεις, το κιβώτιο ταχυτήτων, το φίλτρο σωματιδίων, και το σημαντικότερο, ο φόρος των δύο λίτρων. Οπότε και έτσι, το απολύτως ακριβότερο Α3 είναι σχεδόν 70% ακριβότερο από το βασικό.

Η κορυφαία όμως έκδοση του μοντέλου, το S3, είναι 114% ακριβότερο. Αυτό σημαίνει πως με τα λεφτά του S3 αγοράζεις δύο βασικά Α3 και σου μένουν και ρέστα σχεδόν τρία χιλιάρικα. Πως γίνεται αυτό;

Να τα πούμε από την αρχή; Πιο λίγα είναι τα κοινά ανάμεσα στα δύο αυτοκίνητα παρά τα διαφορετικά. Με εξαίρεση δηλαδή το αμάξωμα και τις βάσεις του εσωτερικού, κάποιους διακόπτες και τα κρύσταλλα, όλα τα υπόλοιπα, και εννοούμε όλα, είναι διαφορετικά.

Ξαναδείτε τώρα τα μοντέλα από τη μία άκρη στην άλλη. Οι διαφορές είναι τεράστιες. H Audi για παράδειγμα κινείται από τη βάση στην κορυφή στο 114%. Ακόμη και το μικρό S1 είναι πάνω από δύο φορές ακριβότερο από το βασικό Α1.

Τι λέτε όμως εσείς; Σας φαίνεται λογική η διαφορά ή ακόμη κι έτσι, είναι μεγάλη και όχι συμβατή με την πραγματική απόσταση των αυτοκινήτων; Και ποια μάρκα θεωρείτε ότι κοστολογεί πιο φυσιολογικά τις κορυφαίες εκδόσεις της; Πιστεύετε πως κάποιες εταιρείες υπερχρεώνουν τις εκδόσεις τους; Τι λέτε;

Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
stath... (3/9/2016, 12:50) Νομίζω ότι οι γρήγορες εκδόσεις κοστολογούνται ακριβότερα για μερικούς επιπλέον λόγους, που δεν αναφέρατε, όπως είναι η περιορισμένη παραγωγή αυτών των εκδόσεων, που ανεβάζει το κόστος, ίσως ακόμη τα αυξημένα εργατικά και πιθανό και άλλα, που δεν τα ξέρουμε.
nikos... (1/9/2016, 11:40) Στην ερωτηση απαντω φυσικα οτι 2 απλα αξιζουν πολυ περισσοτερο απο ενα γρηγορο. Ειναι γεγονος αλλωστε οτι οντως οι πολυ γρηγορες εκδοσεις υπερχρεωνονται πολυ απο τις εταιρειες. Αυτη η διαφορα δικαιολογειται εν μερει στο οτι η εκαστοτε εταιρεια χρρησιμοποιει πιο ενισχυμενα και ανθεκτικα υλικα, διαφορετικες σκληροτερες αναρτησεις για σπορ στησιμο και επεμβασεις στον κινητηρα οπως μεγαλυτερα silent blocks και αλλες ενισχυσεις. Aκομη, εφοδιαζονται με ενα πιο επιθετικο bodykit αν και οχι απαραιτητα. Παντως, το πολυ θα πρεπει να απεχει το πολυ 4.000 με 5.000 ευρω περιπου και οχι περισσοτερο. Εκει που θα επαιρνα ενα γρηγορο, θα μπορουσα να παρω δυο μικρα η ακομη και μικρομεσαια. Τρεις ''καυτες'' εκδοσεις που θα επαιρνα με κλειστα ματια, ειναι η κουκλαρα Mercedes CLA 45 AMG, το ακαταμαχητα γοητευτικο και πανεμορφο Opel Insignia OPC, και το εκρηκτικο Audi RS5. Για να τιμησω και τους εκπληκτικους Ιαπωνες, ακομη το Subaru WRX STI αλλα και το πολυ αποδοτικο Nissan Juke Nismo RS.