Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Γέμισε αφρικανική σκόνη: Το πλένεις έξω & πληρώνεις, στο χέρι ή άπλυτο;
Εν έτει 2024, γίνεται μικρό με 65 άλογα και 18 χιλιάρικα;
Επιδότηση ηλεκτρικών: Μήπως να γίνει επιδότηση για καινούριο γενικά;
Γιατί οι μάντρες θα πλακώνονται για βενζίνης/diesel τα επόμενα χρόνια;
Με 2 ευρώ το λίτρο & κίνηση παντού τι θα το κάνεις το «φτιαγμένο» σου;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Ηλεκτρικά = Οικολογικά;
Διαβάστηκε από 7408 αναγνώστες

Τελικά πόσο οικολογικά είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Τελικά μήπως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι και τόσο... οικολογικά; Τελικά πόσο οικολογικά είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Με μηδενικούς ρύπους, αθόρυβη λειτουργία και χωρίς καύσιμο, θα έλεγε κανείς πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ότι πιο «πράσινο» κυκλοφορεί σήμερα στους δρόμους. Όμως το ηλεκτρικό ρεύμα που χρησιμοποιούν για να φορτίσουν, κάπου έχει παραχθεί. Με καύσιμα και σίγουρα όχι μηδενικούς ρύπους. Μήπως τα ηλεκτρικά ρυπαίνουν;

Πού την βρίσκουν την ενέργεια που χρησιμοποιούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Εντάξει, δεν την μετατρέπουν τα ίδια από καύσιμο σε κίνηση, όπως τα συμβατικά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αφήνουν αυτή τη βρώμικη δουλειά να την κάνει άλλος γι αυτά.

Βλέπεις τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χρησιμοποιούν ενέργεια που έχει παραχθεί μακριά. Σε κάποιο εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρισμού. Μπορεί τα ίδια να μην ρυπαίνουν καθόλου, όμως η ενέργεια που χρησιμοποιούν έχει παραχθεί αλλού και στην διαδικασία αυτή έχουν παραχθεί ρύποι.

Ας δούμε λίγο τα νούμερα για να καταλάβουμε τι συμβαίνει. Ένα μικρομεσαίο αυτοκίνητο τυπικά παράγει 100 με 120 γραμμάρια διοξειδίου για κάθε χιλιόμετρο που διανύει, καθώς καταναλώνει κάποια ποσότητα καυσίμου.

Το καλύτερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο σήμερα, το Tesla Model S καταναλώνει 0,25 κιλοβατώρες ηλεκτρικού ρεύματος για κάθε χιλιόμετρο. Πως μπορούμε να συγκρίνουμε; Βλέπεις ανάλογα με την χώρα στην οποία κυκλοφορεί το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, οι ρύποι διαφέρουν. 

Σε χώρες με μείγμα παραγωγής ηλεκτρισμού που περιλαμβάνει πυρηνική ενέργεια, εργοστάσια φυσικού αερίου και ανανεώσιμες πηγές σε ίσα ποσοστά, τότε για κάθε κιλοβατώρα ρεύματος εκπέμπονται σχεδόν 500 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα.

Σε μία τέτοια χώρα το Tesla S για κάθε χιλιόμετρο «στοιχίζει» 110 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα. Για ένα αυτοκίνητο των επιδόσεων του Tesla S, δεν είναι καθόλου άσχημα.
 
Σε χώρες όμως όπου το ρεύμα παράγεται με γαιάνθρακα, η κιλοβατώρα φτάνει και τα 1200 γραμμάρια διοξειδίου, ενώ ο λιγνίτης εκπέμπει ακόμη περισσότερο. Που σημαίνει πως «οι ρύποι» του Tesla S μπορεί να φτάσουν και τα 300 γραμμάρια ή και παραπάνω. Περισσότερο από μία Lamborghini.
 
Μικρότερα ηλεκτρικά μοντέλα, όπως το Nissan Leaf, με «κατανάλωση» 0,18 κιλοβατώρες ανά χιλιόμετρο, στο πρώτο παράδειγμα «εκπέμπουν» 90 γραμμάρια, ενώ στο δεύτερο (με τον γαιάνθρακα) οι ρύποι ξεπερνούν τα 210 γραμμάρια. Όχι και πολύ πράσινο.

Και πάλι όμως, η ρύπανση αυτή δεν είναι στην πόλη που είναι ήδη επιβαρυμένη, αλλά στην ύπαιθρο. Όμως οι ρύποι διοξειδίου του άνθρακα δεν κάνουν διάκριση όταν μιλάμε για το περιβάλλον. 

Τι λέτε λοιπόν; Είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όσο πράσινα θα θέλαμε; Και πως μπορεί σε χώρες όπως στην Ελλάδα με «βρώμικο» ηλεκτρισμό να θέλουμε να τα προωθήσουμε όταν «ρυπαίνουν» τόσο πολύ; 
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
geome... (7/12/2016, 12:55) Νομίζω το πρόβλημα της αυτονομίας, βάρους και χρόνου φόρτισης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα ξεπεραστεί μέσω του υδρογόνου. Και μάλιστα υδρογόνου που μπορεί να παράγεται με σημαντική συνεισφορά ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Δεν είναι τυχαίο ότι η Toyota έχει κάνει ήδη το πρώτο βήμα, όπως είχε κάνει και με τα υβριδικά.
yiann... (6/12/2016, 18:21) Μια παρατήρηση παιδιά: 0,25 Kwh x 500 mg = 125 και όχι 110 (ρύποι για το Tesla) Και μια ακόμα παρατήρηση. Για το Νικόλα αυτή τη φορά. Το κείμενο μιλά για το πόσο "βρωμίζουν" την ατμόσφαιρα τα ηλεκτρικά και όχι για το τι πρέπει να γίνει ώστε να πολλαπλασιαστούν (και συνεπώς να βρωμίζουν περισσότερο)...
nikos... (6/12/2016, 15:31) Ειναι αρκετα οικονομικα αλλα υπαρχουν πολλα ακομη προβληματα που πρεπει να ξεπεραστουν για να γινουν ευρεως διαδεδομενα. Πρωτα απ ολα, ακομη ενα υπεροχο και εξαιρετικο αρθρο οπως ολα σας και χιλια μπραβο για τη δουλεια σας και τα πραγματα που εχει επιτυχει το περιοδικο. Μας δινετε τη δυνατοτητα να γραφουμε τις αποψεις μας για ολα. Οσον αφορα τωρα στα ηλεκτρικα, πρεπει να αναπτυχθει περαιτερω το δικτυο και να εξελιχθουν μπαταριες με ακομη μεγαλυτερη χωρητικοτητα που να εξασφαλιζουν μεγαλυτερη αυτονομια. Ακομη ενα προβλημα που υπαρχει και πισευω πολυ σοβαρο, ειναι οτι ενα ηλεκτροκινητο αυτοκινητο θα πρεπει να φορτιζεται απο την οικιακη πριζα. Αν ομως ο οδηγος του δεν μπορεσει να παρκαρει εξω απο το σπιτι του πως θα το φορτισει? Ειναι ακομη επιπροσθετως πολυ ακριβα για μας διοτι χρησιμοποιουν πολυ εξελιγμενες τεχνολογιες. Στα επομενα χρονια παντως πιστευω οτι θα αυξηθουν οι πωλησεις τους. Προσωπικα ομως ειμαι πολυ επιφυλακτικος για την αξιοπιστια τους και η τοση τεχνολογια με τρομαζει. Θα επιμεινω λοιπον σε αυτα που ξερω και εμπιστευομαι τοσα χρονια, που δεν ειναι αλλο απο την καθαροαιμη βενζινη, το απολυτο καυσιμο σε επιδοσεις και οδηγικη ευχαριστηση αλλα πανω απ'ολα σε αξιοπιστια.