Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Με 6 Β-SUV & τώρα τη Junior, τι άλλο θες για να πάρεις SUV Stellantis;
«Κουλομαρίες» με 1.000 άλογα που δεν ξέρουν ούτε να αλλάζουν ταχύτητες
Εν έτει 2024, γίνεται μικρό με 65 άλογα και 18 χιλιάρικα;
Γέμισε αφρικανική σκόνη: Το πλένεις έξω & πληρώνεις, στο χέρι ή άπλυτο;
Επιδότηση ηλεκτρικών: Μήπως να γίνει επιδότηση για καινούριο γενικά;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Αυτόνομη οδήγηση
Διαβάστηκε από 5327 αναγνώστες

Νομίζετε πως θα ξυπνήσετε μια μέρα και ξαφνικά τα αυτοκίνητα θα είναι όλα αυτόματα; Ή μήπως τα αυτόνομα έρχονται λίγο-λίγο, με κάθε μοντέλο να κουβαλάει και ένα ακόμη στοιχείο προς την αυτονομία; Τελικά μήπως ήδη οδηγούμε αυτόνομα αυτοκίνητα; Νομίζετε πως θα ξυπνήσετε μια μέρα και ξαφνικά τα αυτοκίνητα θα είναι όλα αυτόματα; Ή μήπως τα αυτόνομα έρχονται λίγο-λίγο, με κάθε μοντέλο να κουβαλάει και ένα ακόμη στοιχείο προς την αυτονομία; Το 2015 έκλεισε στην Ευρωπαϊκή αγορά με λίγες εξελίξεις στα αυτόνομα αυτοκίνητα. Η Μ. Βρετανία, η Γαλλία, η Ολλανδία και η Δανία ήταν οι πρώτες χώρες που καλωσόρισαν τις δοκιμές αυτόνομων αυτοκινήτων στους δρόμους τους, αν και αυτές θα ξεκινήσουν μόνο στην πρώτη εντός του έτους.
 
Το 2015 όμως ήταν για την Ευρώπη και η χρονιά που το πρώτο σκέλος της αυτόνομης κίνησης αυτοκινήτων βρέθηκε τοποθετημένο στα μοντέλα που πουλήθηκαν. Το 57% των αυτοκινήτων που βγήκαν στους ευρωπαϊκούς δρόμους διέθετε σύστημα διατήρησης σταθερής απόστασης από το προπορευόμενο όχημα και σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος.

Μπορεί να ακούγεται απλά ως μία εξέλιξη του «cruise control» όταν όμως το αυτοκίνητο μπορεί να βλέπει και να παίρνει αποφάσεις για το πως θα κινείται, βρίσκεται στην κατεύθυνση της πλήρης αυτονομίας.
Το ποσοστό αυτό ήταν αυξημένο κατά 13 μονάδες σε σχέση με το 2014, ενώ οι μισοί οδηγοί πλήρωσαν έξτρα για να αποκτήσουν το σύστημα αυτό, δείχνοντας πόση σημασία δίνει ο μέσος οδηγός στην ασφάλεια που η τεχνολογία αυτή προσφέρει. Αυτό πάντως είναι και αποτέλεσμα των πιέσεων των ασφαλιστικών εταιρειών προς τις εταιρείες λήζινγκ να προμηθεύονται εκδόσεις με συστήματα αποφυγής συγκρούσεων.

Ακόμη κι έτσι όμως, με τέτοιο ρυθμό, το σύστημα αυτό θα βρίσκεται σχεδόν σε όλα τα νέα αυτοκίνητα το 2018. Λίγο πιο πίσω σε ρυθμό υιοθέτησης, το σύστημα αυτόματου πάρκινγκ. Το 2015 έφτασε το 28%, ενώ το ένα τρίτο από αυτά τα αυτοκίνητα είχαν και σύστημα εύρεσης θέσης. 

Στα συστήματα που σταδιακά θα μετατρέψουν τα αυτοκίνητα σε αυτόνομα, προσμετρώνται και αυτά ελέγχου «τυφλού σημείου» που το 2015 έφτασε το 61%, αλλά και του ελέγχου λωρίδας (55%), ενώ 14% είχε έλεγχο κατάστασης (υπνηλίας) οδηγού, και πάνω από 88% διέθετε έξυπνο πλοηγό. 

Ο συνδυασμός αυτών των τεχνολογιών φέρνει τα αυτόνομα αυτοκίνητα πιο κοντά στην πραγματικότητα. Ήδη η Nissan ανακοίνωσε πως θα προσφέρει σύστημα αυτονόμησης στο Qashqai που θα του επιτρέπει να κινείται μόνο του εντός λωρίδας στον αυτοκινητόδρομο.

Εσείς ποιό από αυτά τα συστήματα έχετε στο δικό σας αυτοκίνητο; Και ποιο σύστημα σκοπεύετε να βάλετε σε αυτό που θα αγοράσετε; Πως βλέπετε τη σταδιακή αυτονόμηση των αυτοκινήτων και πόσα τέτοια συστήματα θα θέλατε να έχετε στο δικό σας μοντέλο; 
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
stath... (29/7/2016, 21:30) Εκτιμώ ότι τα αυτόνομα αυτοκίνητα και τα διάφορα συστήματα αυτόματου παρκαρίσματος κ.λ.π. βρίσκονται πολύ πίσω, από αυτό που θα περίμενα. Εγώ θα περίμενα ένα αυτόνομο αυτοκίνητο, αυτό που έχει προγραμματιστεί να κάνει, να το κάνει πιό γρήγορα από έναν άνθρωπο οδηγό, αλλοιώς είναι δώρο άδωρο. Τι να κάνω το αυτόματο παρκάρισμα, αν χρειάζεται τριπλάσιο ή τετραπλάσιο χρόνο, από όσο χρειάζομαι εγώ για να παρκάρω; Είναι εύλογο να σκεφθεί κάποιος πως γίνεται ένα σύστημα ελεγχόμενο από υπολογιστή, να χρειάζεται πολύ περισσότερο χρόνο για μια δουλειά, από όσο ένας άνθρωπος. Επίσης θα περίμενα ένα αυτόνομο αυτοκίνητο, να επιδέχεται ρύθμιση της μέσης ταχύτητας, από τον οδηγό. Π.χ. αν υποθέσουμε ότι έχουμε ένα αυτόνομα κινούμενο αυτοκίνητο και θέλουμε να κάνουμε μια διαδρομή, από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη, να μπορεί ο οδηγός να ρυθμίζει το χρόνο και κατά συνέπεια τη μέση ταχύτητα, που επιθυμεί, όπως ας πούμε 6 ώρες και το όχημα να είναι σε θέση να ρυθμίσει αυτόματα την ταχύτητα του, ανάλογα με το δρόμο και τις συνθήκες, ώστε να κάνει τη διαδρομή αυτή μέσα στον προγραμματισμένο χρόνο. Να είναι σε θέση να αλλάξει λωρίδα, να επιταχύνει όταν βρίσκει κενό δρόμο, να κάνει γενικά ότι μπορεί να κάνει και ένας οδηγός. Αν δεν τα κάνει όλα αυτά, το σύστημα έχει πολύ δρόμο ακόμα.
nikos... (29/7/2016, 17:46) Οπως εχω ξαναγραψει, η αυτονομη οδηγηση εχει και τα καλα και τα αρνητικα της. Θα προτιμουσα παντως, να μην υπαρξουν αλλοι αυτοματισμοι στα αυτοκινητα και να παραμεινουν ως εχουν, διοτι ετσι θα μπορουμε ακομη να χαιρομαστε την οδηγηση και να μην ειμαστε στο ελεος των ηλεκτρονικων τα οποια ανα πασα στιγμη θα διατρεχουν τον κινδυνο να χαλασουν και θα σε αφηνουν ανυπερασπιστο σε καθε κινδυνο. Αν ειναι ετσι, σε τι θα χρειαζονται οι οδηγοι και κατ' επεκταση τα ιδια τα αυτοκινητα? Τελικα οπως φαινεται, ο ιδιο το δημιουργημα του ανθρωπου τον εχει προς το παρον υποβαθμισει, αλλα σε λιγα χρονια θα τον εξαφανισει κιολας.