Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Πάνω ή κάτω από 120.000 χλμ. στο κοντέρ είναι «OK» για μεταχειρισμένο;
Η ΕΕ θα αναγκάσει τους κατασκευαστές να φτιάξουν φθηνότερα ηλεκτρικά. Πως;
Με 6 Β-SUV & τώρα τη Junior, τι άλλο θες για να πάρεις SUV Stellantis;
«Κουλομαρίες» με 1.000 άλογα που δεν ξέρουν ούτε να αλλάζουν ταχύτητες
Εν έτει 2024, γίνεται μικρό με 65 άλογα και 18 χιλιάρικα;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Δεν τα φτιάχνουν όπως παλιά;
Διαβάστηκε από 8290 αναγνώστες

Αν «δεν τα φτιάχνουν όπως παλιά» τότε τι είναι αυτό που σας λείπει από τα αυτοκίνητα όπως ήταν κάποτε; Εσείς είστε από αυτούς που λένε "δεν τα φτιάχνουν όπως παλιά;" Και αν ναι τι σας λείπει από τα σύγχρονα αυτοκίνητα; Αν «δεν τα φτιάχνουν όπως παλιά» τότε τι είναι αυτό που σας λείπει από τα αυτοκίνητα όπως ήταν κάποτε;

Δεν θα πάτε μακριά χωρίς να ακούσετε την έκφραση «δεν τα φτιάχνουν όπως παλιά». Και μιλάμε πάντα για αυτοκίνητα! Δηλαδή υπάρχει κάτι που είχαν τα παλιά αυτοκίνητα αλλά δεν έχουν τα καινούργια; Και σας λείπει κιόλας; Τι ακριβώς είναι αυτό που θεωρείτε πως δεν έχουν τα αυτοκίνητα πλέον σήμερα;

Αλήθεια με τόση τεχνολογία και τόση εξέλιξη, είστε από αυτούς που βρίσκουν πως τα αυτοκίνητα «δεν τα φτιάχνουν πια όπως παλιά»;  Συνήθως αυτή η έκφραση ακούγεται για συσκευές όπως τηλεοράσεις και πλυντήρια, που κάνουν την ίδια δουλειά όπως έκαναν παλιά, όμως τώρα χαλάνε πιο γρήγορα.

Όμως και το αυτοκίνητο κάνει την ίδια δουλειά που έκανε παλιά. Ή όχι; Γιατί μπορεί να σε μεταφέρει από το Α στο Β, όπως ένα πλυντήριο πλένει τα ρούχα σου, όμως το κάνει με πολύ περισσότερη οικονομία, ασφάλεια, ησυχία, πολυτέλεια, άνεση και ταχύτητα. Στο κάτω κάτω την τεχνολογία στο πλυντήριο δεν θα τη δεις και τόσο πολύ, στο αυτοκίνητο όμως το πράγμα αλλάζει.

Πως μπορείς να συγκρίνεις ένα σημερινό μοντέλο με ένα δέκα ή είκοσι ή τριάντα χρόνων και να πεις πως «δεν τα φτιάχνουν όπως παλιά»; Ποιο είναι αυτό το χαρακτηριστικό δηλαδή που δεν έχουν; Εντάξει στις τηλεοράσεις μπορεί σήμερα να μην τις κρατάς πάνω από 5-8 χρόνια σε σχέση με την πρώτη που αγόρασαν οι γονείς σου το 1977 και την έχεις ακόμη στο χωριό και «παίζει μια χαρά». Όμως στο αυτοκίνητο, αποκλείεται το Opel Record του παππού σου να ήταν καλύτερο από το Insignia που οδηγείς.

Πολλοί ενοχλούνται από την «αντοχή» της λαμαρίνας. Θεωρούν πως τα παλιά αυτοκίνητα άντεχαν περισσότερο στις συγκρούσεις. Από παθητική ασφάλεια όμως μηδέν, ενώ πλέον, με την πίεση των ασφαλιστικών, στις μικροσυγκρούσεις με χαμηλές ταχύτητες που είναι συχνές, τα νέα μοντέλα δεν παθαίνουν τίποτα χάρη στα νέα υλικά και τη σχεδίαση.

Τι μένει λοιπόν; Αλήθεια τι είναι αυτό που μπορεί να κάνει κάποιον να πει πως δεν φτιάχνουν τα καινούργια αυτοκίνητα όπως τα παλιά; Μήπως είναι μία νοσταλγική έκφραση που δεν σημαίνει απολύτως τίποτα στην περίπτωση του αυτοκινήτου αφού κάθε γενιά είναι καλύτερη από την προηγούμενη; Εσείς όμως τι λέτε; Ισχύει η έκφραση ή όχι;
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
gazir... (1/10/2016, 16:25) Σαφώς τα παλιά πιο ωραία Τι πιο ωραίο πχ απ τον κλασικό σκαραβαιο αθάνατο αυτοκίνητο πρακτικό και γερό απλό στη συντήρηση Τώρα παίρνεις ένα αυτοκίνητο και σε πέντε χρόνια έχει παλιώσει φθορές στις ταπετσαρίες εδώ κι εκεί εύθραυστα πλαστικά στο ταμπλό νομίζεις ότι θα σου μείνουν στο χέρι Τώρα ότι τα σημερινά έχουν ασφάλεια παραμύθια σε μια σύγκρουση σίγουρα θα χτυπήσεις
mario... (16/6/2016, 22:16) Οι μέθοδοι κατασκευής σήμερα αντικειμενικά απέχουν έτη φωτός σε σχέση με τις αντίστοιχες της δεκαετίας του '90 ή πιο πριν. Τα νέα αυτοκίνητα δεν σκουριάζουν, δεν απορρυθμίζονται, δεν βρίσκονται στο συνεργείο κάθε 5000 χλμ για τακτική συντήρηση και κυρίως δεν καταναλώνουν τις ποσότητες καυσίμου του παρελθόντος. Αυτά είναι τα δεδομένα. Όμως υπάρχει ο παράγοντας ψυχή... στον οποίο σήμερα οι βιομηχανίες δεν δίνουν καμία σημασία γιατί κατά τους μαρκετινίστες που τις διοικούν είμαστε ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ, όχι ΟΔΗΓΟΙ. Σήμερα σου πουλάνε αυτοκίνητο με τη λογική του σούπερ-μάρκετ. Ποιο μοντέλο δίνει τα περισσότερα; Μας κάνει! Το αν είναι ίδιο με τα υπόλοιπα 15 της κατηγορίας του δεν έχει σημασία. Αυτό που λείπει από τα πλαστικά τετράτροχα σήμερα είναι η δυνατότητα επιλογής, η διαφορετικότητα! Επίσης τα σημερινά λαμβάνουν πρωτοβουλίες!!! Πατάς το ηλεκτρικό γκάζι (;;;) και το όχημα σου "απαντάει": Τι τα θες τώρα; Καλά δεν πάμε; Για την αηδιαστική επιδημία δε της μπροστινής κίνησης σε όλα, δεν υπάρχει λόγος σχολιασμού... Ο,τι αφορά τη μείωση κόστους για τον κατασκευαστή, αυτομάτως τα τμήματα μάρκετινγκ το προωθούν ως λύση για την βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Όποτε αν θες να επιλέξεις αναγκάζεσαι να κάνεις το ταξίδι στο χρόνο, με ο,τι συνεπάγεται αυτό, ώστε να έχεις τουλάχιστον ένα όχημα που το οδηγείς ΕΣΥ και δεν είσαι απλά ο επιβάτης πίσω από το τιμόνι...
a.kou... (30/5/2016, 00:55) Τα αυτοκίνητα σήμερα έχουν τα πάντα. Αυτό που μας λείπει είναι η ανεμελιά και η χαρά της αυτοκίνησης. Μέσω των αυτοκινήτων αναπολούμε τα νιάτα μας τότε που το αυτοκίνητο ήταν κατά βάση το μέσο για τη διασκέδασή μας και όχι για τη δουλειά μας ή για τη μεταφορά της οικογένειας.
giala... (28/5/2016, 15:40) Εχω ένα σύγχρονο C5 κι ένα παλιό σαξο μκ2 vts.E,λοιπόν <<τσακωνομαστε>> οικογενειακως γιους γυναικα κλπ ποιος θα προτωπαρει το saxo για δουλεια διασκεδαση ψωνια κλπ.Τι μενει να κάνει λοιπον το C5?Aν κι οταν βγουμε πλεον καμια φορά εγνατια(και που να βγεις με τις τιμες βενζινης πλεον).Εχω φιλους χροονια golfakides με συγχρονα καινουρια golf πλεον να μου ορκιζονται πως το ποιοτικοτερο golf που ειχαν ποτέ τους ήταν το golf 4(1998-2004)..,και πως η vw έχει ρίξει την ποιοτητα στα καινουρια golf για προφανείς λόγους βέβαια...κάπου λοιπόν υπάρχει η χρυσή τομή και θα πρέπει να μαθουμε να ξεχωριζουμε και να επιβραβευουμε ως καταναλωτες ενα καλο παλιο ποιοτικό αυτοκινητο από ενα σκάρτο καινουριο και να μην τσιμπαμε ευκολα στις διαφημισεις του κάθε νέου μοντελου γιατι η θεωρια απο την πραξη απεχει ως το απειρο που λεει κι ο σοφός λαός μας..
elgre... (26/5/2016, 19:58) Ο νεος ειναι ωραιος αλλα ο παλιος ... .Καλα τα γραφετε εσεις,εξ αλλου απο τα νεα αυτοκινητα παιρνετε θεμα για να γεμιζετε τις σελιδες σας και καλα κανετε αλλα μη ξεχνατε-θαβετε τα παλια γιατι ειναι σα να ξεχνατε την ιστορια σας γενικα. Οδηγηση-αυτοκινηση δεν ειναι ολα να γινονται αυτοματα(παρκαρισμα,φρεναρισμα,πιεση ελαστικων, κλπ)γιατι χανετε-χανεται την μαγεια της οδηγικης απολαυσης που προσφερουν τα παλια αδαμαντινα αυτοκινητα προπομποι των σημερινων που ειναι οντως πιο ασφαλη για τους νεους ομως οδηγους που ειναι ανεκπεδευτοι οδηγικα και πρεπει να κρατανε και το κινητο στο ενα χερι για να πουλανε ολες οι εταιρειες και να πηγαινει μπροστα αυτη η καταναλωτικη κοινωνια που ζουμε ολοι.
bapa... (25/5/2016, 22:17) .-
hsdkg... (25/5/2016, 21:03) Τα αυτοκίνητα έγιναν καλύτερα. Αλλά οι οδηγοί χειρότεροι και σαν άνθρωποι και ως προς τις οδηγικές τους ικανότητες
agapi... (25/5/2016, 02:39) Καμια διαφορετικοτητα σημερα στα αυτοκίνητα...σχεδόν όλα από ένα καλουπι...μηδεν προσωπικοτητα εκτος αν δωσεις ένα καρο λεφτα....αψυχες πλαστικουρες ιδιας φορμας ...ασφαλεια και ασφαλεια και ασφαλεια...ενταξει ...ημαστε και μερικοι που δεν θελουμε να οδηγαμε ένα μπαλλονι...προτιμάμε βιδωμα στο δρομο ...αλλα σημερα δεν εχεις δικαίωμα να επιλεξεις αν θελεις να ρισκάρεις η όχι...σου λενε παρε ένα αυτοκινητο μισο τονο βαρυτερο και αν θελεις αλογα παρε την εκδοση με τα 80 χιλιαρικα...άλλη η απατη με τα εξτρα ...το ιδιο αμαξωμα με με διπλη η και τριπλη τιμη από την βασικη εκδοση...να χαιρομαστε την ασφαλη μετακινηση μας....αλλα η ψυχη θα μεινει αδεια....
giann... (24/5/2016, 22:51) Ναι δεν τα φτιάχνουν όπως παλιά: Υπάρχουν και αρνητικά και θετικά: Τα παλιά ήταν ελαφρύτερα από τα σημερινά... Πάμε με το corolla του 1989 που ζύγιζε κάτω από χίλια κιλά ενώ η σημερινή corolla ζυγίζει πάνω από 1300 κιλά.. Επειδή στα σημερινά αμάξια τα έχουν φορτώσει με πολλά άχρηστα πράγματα, ηλιοροφές, ηλεκτρονικές ανοησίες, υπολογιστές, μεγάλωμα διαστάσεων αιρ κοντίσιον, αερόσακους και πολλά.. Το corolla του 1989 άνετα το έσπρωχνα ακόμα και με το ένα χέρι όταν δεν έπαιρνε μπρός, ενώ το σημερινό αμάξι θα ευχηθώ να με καταπιεί η γη άμα δεν πάρει μπρός... Τα σημερινά αμάξια στα θετικά είναι ότι έχουν αερόσακους και πιο δύσκολα διαλύονται..
adrea... (24/5/2016, 19:07) με χαλαει το πολυ πλαστικο στα σημερινα αυτικινητα. καποτε επιανες ενα διακοπτη και δεν φοβοσουν να το ακουμπησεις μηπωσ σπασει και τωρα .... πλαστικα φτερα ,πλαστικη μασκα μπροστα, στο ταμπλο δε ο κακος χαμος. επισης θελουμε να οδηγουμε εμεις τα αυτοκινητα μας οχι ο υπολογιστης, ποσο ξενερωτο . Τωρα αυτονομη οδηγηση κλπ- κλπ
beta1... (24/5/2016, 17:24) Εμενα μου λειπει το παλιο καλορυθμισμενο υδραυλικο τιμονι!!! Με τα ηλεκτρουδραυλικα δεν εχεις αισθηση!!!
igavr... (24/5/2016, 17:01) Μας λείπει η ορατότητα, αλλά αντισταθμίζεται με την παθητική ασφάλεια. Μας λείπει η άνεση της ανάρτησης, αλλά αντισταθμίζεται (;) με τη σταθερότητα στις μεγάλες ταχύτητες και τα πολύ καλύτερα φρένα. Μας λείπει η αμεσότητα και η μηχανική αίσθηση, αλλά αντισταθμίζεται με τις καλύτερες επιδόσεις, την καλύτερη οικονομία, τα πιο καθαρά καυσαέρια και τα ηλεκτρονικά που μας κρατάνε στο δρόμο. Μας λείπει η αξιοπιστία κάποιων εξαρτημάτων και η ευκολία επισκευής, αλλά (εν μέρει) αντισταθμίζεται από τη συνολικά μεγαλύτερη μακροζωία (θυμίζω τις εποχές που ήθελε αλλαγή λαδιών κάθε 5.000 χλμ. και "ρεκτιφιέ" στα 100.000 χλμ.). Μας λείπουν και δε βλέπω να αντισταθμίζονται: η ανεμελιά, η φτηνή βενζίνη και ο χρόνος για να κάνουμε βόλτες στα βουνά...
mike.... (24/5/2016, 15:57) Κατα την γνωμη μου σαφως ο τροπος με τον κατασκευαζεται ενα αυτοκινητο πλεον ειναι ανωτερος σε σχεση με αυτον που κατασκευαζονταν παλια τα αυτοκινητα και σε αυτο βοηθησε η Ραγδαια εξελιξη της τεγνολογιας τον μηχανηματων γιατι ,ετσι πλεον υπαρχει ακριβεια στο καθε υλικο το οποιο μπαινει πανω στο αυτοκινητο αλλα και γενικα σε ολο το αυτοκινητο!!! Η μεγαλη διαφορα ειναι στο οτι τα παλια αυτοκινητα ειχανε ταυτοτητα δηλαδη το καθενα πρωτοπορουσε με την δικια του προτοπυπια το κατι καινουργιο που δεν εχουν τα υπολοιπα για παραδειγμα οταν λανσαρε για πρωτη φορα το Θρυλικο Audi Sport Quattro δεκαετια του 80 το οποιο πρωταγονηστισε για την πρωτοπαρα και γεματη καινοτομιες τετρακινηση της (QUATTRO) αλλα και το θρυλικο πεντακυλινδρο turbo μηχανοκο συνολο που συνοδευει ακομα και τωρα καποια απο τα rs μοντελα της Audi!!!!.... BMW 2002 ti το πρωτο turbo μαζικης παραγωγης , η Honda εξαντλησε την εξελιξη του μεταβλητου χρονισμου βυθισης βαλβιδων στον θρυλικο 1.600αρι π.χ. το b16a2 των 160 ιπππων που μας απεδειξε οτι και ενας ατμοσφαιρικος κινητηρας μπορει να φτασει σε ενα πολυ καλο σταδιο !! Πλεον οι αυτοκινητοβοιμηχανιες αντιγραφουν,υιοθετουν κανουν ακομα και συνεργασιες με αλλες αυτοκινητοβιομηχανιες με αποτελεσμα να χανονται οι αξιες και οι καινοτομιες που δημιουργουσαν π.χ Nissan-Renault !!!
12edr... (24/5/2016, 13:53) Το τρίγωνο φινιστρίνι στα εμπρός παράθυρα...
dioni... (24/5/2016, 13:25) Πλέον το αυτοκίνητο έχει μετατραπεί σε είδος α' ανάγκης απο είδος πολυτελείας. Ο αγώνας των εταιρειών για κάθε 6 μήνες νέο μοντέλο έχει οδηγήσει στην μείωση του κόστους που λόγω ανταγωνισμού τείνει να φθίνει συνεχώς. Στον μόνο τομέα που πάει καλύτερα το πράγμα είναι στο θέμα κινητήρας και ασφάλεια (αερόσακοι esp κλπ). Από την άλλη τότε αγόραζεσ ένα αυτοκίνητο γερό με χοντρή λαμαρίνα - που συχνά σάπιζε- και αναγκαζόσουν να αλλάζεις λάδια κάθε 2.500χλμ να το γρασσάρεις κλπ, το αυτοκίνητο που είχε 100.000χλμ θεωρούνταν αρκετά παλιό και δεν είχε καμία εμπορική αξία εκτός αν ήταν mercedes. Δική μου γνώμη είναι πως αυτοκίνητα απο το 80-85 έως και το 95-98 αν ξανακυκλοφορούσαν με νεόυσ οικονομικούς κινητήρες και όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας θα έκαναν πραγματικά πάταγο στην αγορά δεδομένου ότι τότε οι αυτοκινητοβιομηχανίεσ έκαναν άλματα προόδου σε όλους τους τομείς. Πλέον σήμερα η πρόοδος είναι καθαρά ηλεκτρονική οπότε απο αυτοκινητιστικής άποψης δεν έχουμε να περιμένουμε και πολλά.
geome... (24/5/2016, 13:09) Φυσικά και δεν τα φτιάχνουν όπως παλιά. Ευτυχώς!