Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Ποιο αμάξι θα αγόραζες αν ήξερες πως θα το κρατούσες 20 χρόνια;
Σου φαίνονται τώρα χαμηλά τα όρια ταχύτητας; Ετοιμάσου για χαμηλότερα
Υπάρχει ελπίδα στο υδρογόνο, για να «γλιτώσουμε» από τα ηλεκτρικά;
Χρεώνουν πάρκινγκ με το κιλό στα SUV. Μήπως πρέπει και στα τέλη;
Όλα είναι high-tech μέχρι να βγάλεις τις οθόνες από την καμπίνα!
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Αξιοπιστία ή εξυπηρέτηση;
Διαβάστηκε από 3248 αναγνώστες

Τι φτιάχνει το όνομα μιας μάρκας; Τα αυτοκίνητα που δε χαλάνε ποτέ; Ή η άριστη εξυπηρέτηση που επιδιορθώνει αμέσως ότι προκύψει; Πρόκειται για δύο τελείως διαφορετικά πράγματα, όμως η ουσία είναι μία. Να μένει ο πελάτης ευχαριστημένος. Εσείς τι θέλετε περισσότερο; Αν έπρεπε να επιλέξετε ανάμεσα σε αξιοπιστία ή εξυπηρέτηση, τι θα αποφασίζατε; Τι φτιάχνει το όνομα μιας μάρκας; Τα αυτοκίνητα που δε χαλάνε ποτέ; Ή η άριστη εξυπηρέτηση που επιδιορθώνει αμέσως ότι προκύψει; Πρόκειται για δύο τελείως διαφορετικά πράγματα, όμως η ουσία είναι μία. Να μένει ο πελάτης ευχαριστημένος. Εσείς τι θέλετε περισσότερο;

Προφανώς το ιδανικό είναι να έχουμε και τα δύο. Και αξιόπιστο αυτοκίνητο αλλά και άριστη εξυπηρέτηση.

Όμως και οι βλάβες μες στο παιχνίδι είναι. Τι έχει περισσότερη σημασία όμως; Να μην σπάει να μην χαλάει, ή αν τυχόν χαλάσει να φτιάχνεται αμέσως και χωρίς καμία ταλαιπωρία; Χωρίς δηλαδή να αναλώνεις ενέργεια σε τηλεφωνήματα και επισκέψεις στο συνεργείο, αλλά απλά με μια επίσκεψη... Γιατί κακά τα ψέματα, η στάση των αντιπροσωπειών δεν είναι πάντα ίδια. Και αυτό αποδεικνύεται από την μεγάλη έρευνα Autocheck του AutoΤρίτη με συμμετοχή σχεδόν 1.800 ιδιοκτητών (διαβάστε αναλυτικά τα αποτελέσματά της εδώ).

Φυσικά, το πώς διαμορφώνεται η άποψη των ιδιοκτητών απέναντι στη μάρκα δεν εξαρτάται αποκλειστικά από τη διάρκεια της εγγύησης, αλλά από άλλους παράγοντες όπως η ταχύτητα και το κόστος με το οποίο επισκευάζεται μια ζημιά. Δε θέλει πολύ να καταλάβει κανείς ότι όταν ένα πρόβλημα λύνεται ακούραστα, φθηνά και γρήγορα, στο μυαλό του πελάτη καταγράφεται ως «ανύπαρκτο».

Αυτή, άλλωστε είναι και η ουσία πίσω από το «after sales», την εξυπηρέτηση δηλαδή μετά την αγορά. Πολλές εταιρείες επένδυσαν τόσο πολύ σε αυτόν τον τομέα που έχτισαν ένα όνομα ακλόνητο. Τόσο ισχυρό που ξεπέρασε το ζήτημα της αξιοπιστίας.

Έτσι, σε συνδυασμό με μεγάλα διαστήματα εγγύησης, ένα αυτοκίνητο ίσως βρεθεί στο συνεργείο περισσότερες φορές από ό,τι θα περίμενε ο ιδιοκτήτης του, όμως όλα τα προβλήματα λύνονται «μαγικά» και έτσι η στιβαρή εικόνα του αξιόπιστου διατηρείται.

Και από την άλλη, υπάρχει η περίπτωση του «δε σπάει-δε χαλάει». Δε βγάζει προβλήματα και στο συνεργείο πάει μόνο για το σέρβις. Τέτοια φήμη, όπως συμπεραίνουμε από τα αποτελέσματα της έρευνάς μας έχουν τα ιαπωνικά (Honda, Mitsubishi, Toyota) με ποσοστό πάνω από 90%, αλλά και μάρκες που κάνουν την έκπληξη, όπως η Hyundai (97%).

Σε κάθε περίπτωση, η ουσία παραμένει φυσικά η ίδια. Και στις δύο περιπτώσεις ο πελάτης είναι τρισευτυχισμένος για την επιλογή του και θα διαδώσει τα καλύτερα λόγια για το αυτοκίνητο που αγόρασε. Το θέμα είναι: έχει καταλάβει τη διαφορά;

Εσείς; Όταν λέτε πως το αυτοκίνητό σας είναι αξιόπιστο τι ακριβώς εννοείτε; Ότι δε χαλάει ή ότι σας περιποιούνται και σας το επισκευάζουν ασυζητητί και φεύγετε ευχαριστημένοι; Ξεχωρίζετε δηλαδή που τελειώνει η αξιοπιστία και αρχίζει το «after market»; Και αν ναι, τελικά, τι είναι πιο σημαντικό για εσάς;

Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
nikos... (28/5/2016, 16:15) Φυσικα και προτιμω την αξιοπιστια γιατι τι να το κανεις αν το αυτοκινητο σου χαλαει διαρκως και βρισκεσαι ολο στα συνεργεια να σου φευγει ο κουκος αηδονι μετα το περας της εγγυησης συν την ταλαιπωρια. Αλλωστε, αν δεν σου αρεσει η εξυηρετηση απο το δυναμικο του συνεργειου μπορεις καλλιστα να πας σε ενα αλλο της δικης σου επιλογης. Αυτο διορθωνεται. Το αλλο ομως οχι. Αξιοπιστια και ξερο ψωμι!
igavr... (25/5/2016, 19:34) Αξιοπιστία, γιατί η εξυπηρέτηση δεν σε γλιτώνει από την ταλαιπωρία και χρεώνεται (στην τιμή αγοράς ή στα σέρβις ή στην επέκταση εγγύησης, κάπου στο τέλος θα την πληρώσεις). Υπάρχει βέβαια και το θέμα της μακροζωίας, που αφορά την ικανότητα του αυτοκινήτου να διατηρεί καλή γενική κατάσταση σε βάθος χρόνου, ανεξάρτητα από την αντοχή των επιμέρους εξαρτημάτων (άλλο αν συνήθως συμβαδίζει, για λόγους κόστους). Φοβάμαι ότι θα μας απασχολεί όλο και περισσότερο...
geome... (25/5/2016, 17:31) Προφανώς η αξιοπιστία. Είναι καλύτερα να μη χρειστεί να πας καν στο συνεργείο, παρά να πας και ας έχεις την καλύτερη εξυπηρέτηση. Φυσικά ακόμα καλύτερα, να έχεις και τα δύο! Αυτό που μου φαίνεται όμως σαν ουσιαστικότερο δίλημμα, είναι αν οι ανακλήσεις αυτοκινήτων κάνουν καλό ή κακό στην εικόνα ενός κατασκευαστή. Προσωπικά την πολιτική των ανακλήσεων τη βλέπω θετικά, επειδή δηλώνει ειλικρίνεια και σεβασμό στον πελάτη. Αρκεί να μην γίνεται συχνά!
al1.t... (25/5/2016, 15:38) Ε όχι και έκπληξη η hyundai! Πάνε κάτι 10ετίες που έχει αναγνωριστεί παγκοσμίως στις κορυφαίες, στην αξιοπιστία, εταιρείες.
john.... (25/5/2016, 11:33) Καλό θα ήταν να σημειωθεί ότι οι κατασκευαστές που αναφέρεται συνήθως είναι μία γενιά πίσω τεχνολογικά από αντίστοιχα ευρωπαϊκά.Γι'αυτο και ή αξιοπιστία,εχει ολοκληρωθεί ή έρευνα μάλλον.Ευχαριστω για την ανάγνωση.
mostr... (25/5/2016, 10:40) Θέλει και ρώτημα? Εννοείται η αξιοπιστία! Όσο για το αν κάτι διορθώνεται σύντομα δεν ξέρω να σας απαντήσω γιατί ποτέ δεν έχει χαλάσει κάτι στο Mazda μου εδώ και 8 χρόνια. Πιο ειδικοί να απαντήσουν σε αυτό είναι οι κάτοχοι ευρωπαϊκών αυτοκινήτων...
Greek... (25/5/2016, 10:32) Αξιοπιστία Ή εξυπηρέτηση; Μα φυσικά προτιμώ Αξιοπιστία ΚΑΙ εξυπηρέτηση. Δηλαδή TOYOTA. Ευχαριστώ