|
|
Non-Paper |
Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις | |||||||||||||
περισσότερα » | |||||||||||||
Μείωση νεκρών από τροχαία | |||||||||||||
Διαβάστηκε από 6675 αναγνώστες | |||||||||||||
Πως μειώθηκαν οι νεκροί στη χώρα μας από τροχαία δυστυχήματα;
Το 2015 είδε στην Ελλάδα τη μεγαλύτερη μείωση των νεκρών σε τροχαία δυστυχήματα. Που οφείλεται όμως αυτή η μείωση; Είναι οι πολιτικές που εφαρμόζονται; Είναι η τεχνολογία των αυτοκινήτων; Είναι η προσοχή μας στο δρόμο; Τι λέτε;
Η Ελλάδα το 2000 έβαλε
στοίχημα μαζί με άλλες 22 ευρωπαϊκές χώρες να μειώσει τους θανάτους στην
άσφαλτο κατά 50%. Σε αριθμούς αυτό σήμαινε περίπου 1.000 λιγότεροι νεκροί στους
ελληνικούς δρόμους, ένας τεράστιος αριθμός για μία χώρα 10 εκατομμυρίων
κατοίκων. Μέχρι και το 2010 η
Ελλάδα ήταν η μόνη χώρα που δεν είχε πιάσει τον στόχο της. Η Γαλλία είχε
πετύχει τη μείωση ήδη από το 2004, η πρώτη χώρα στη λίστα, η Μ. Βρετανία το
2006, η Ιταλία το 2009, η Ολλανδία το 2007, η Ισπανία το 2010. Οι χώρες αυτές
εφάρμοσαν μία σειρά πολιτικών, επένδυσαν σε νέες υποδομές και προώθησαν τις
πωλήσεις νέων ασφαλέστερων μοντέλων. Στην Ελλάδα με εξαίρεση
το πρόστιμο για τη ζώνη ασφαλείας που αυξήθηκε, τους πιο τακτικούς ελέγχους για
αλκοόλ και τη μετατροπή των ΚΤΕΟ σε ιδιωτικά ώστε ο έλεγχος να είναι
ουσιαστικός, δεν έγινε τίποτε άλλο. Ο στόχος των 1.000 λιγότερων θανάτων ήταν
φυσικά άπιαστος. Το 2014 όμως ο στόχος
επετεύχθη, ενώ για το 2015 τα νούμερα ήταν τα καλύτερα από τότε που ξεκινήσαμε
να μετράμε. Η Ελλάδα το 2015 έκλεισε με 71 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων. Αν
και είμαστε ακόμη 40% πάνω από τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο των 52, το 2000 ο αριθμός
αυτός ήταν 190. Πως έγινε το θαύμα; Δεδομένου ότι στην Ελλάδα
της κρίσης δεν έγινε τίποτα νέο για την επίτευξη του στόχου, η σημαντικότερη
αλλαγή το 2015 ήταν τα διανυθέντα χιλιόμετρα
ανά κάτοικο. Αν και στην Ελλάδα δεν μετράμε τέτοια πράγματα, αντίθετα με
όλες τις άλλες χώρες της Ευρώπης, είναι βέβαιο πως η έκθεση στους κινδύνους της
ασφάλτου το 2015 μειώθηκε δραστικά. Αυτό φαίνεται πλέον από τον αριθμό
κατατεθειμένων πινακίδων και από την μεγάλη μείωση στην κατανάλωση καυσίμων. Επιπλέον, το 2015 με μέσο
όρο ηλικίας στόλου αυτοκινήτων τα 13 χρόνια (τον μεγαλύτερο στην Ε.Ε.) είμαστε
λίγο πιο κοντά στα έτη παραγωγής όπου η παθητική ασφάλεια ήταν σημαντικό
στοιχείο του μάρκετινγκ. Από το 2002 και μέχρι σήμερα οι κατασκευαστές δημιούργησαν όλο και πιο
ασφαλή αυτοκίνητα. Επιπλέον, λόγω Ε.Ε. στην Ελλάδα πωλούνται αυτοκίνητα με
υποχρεωτικά συστήματα ασφαλείας (στη σχεδίαση, και στον εξοπλισμό, όπως οι
αερόσακοι). Έτσι το 2015 τουλάχιστον τα μισά αυτοκίνητα είναι ασφαλή (αν και τα
υπόλοιπα, κατασκευής προ 2002 είναι απλά χάροι). Εσείς όμως τι λέτε;
Βλέπετε κάτι άλλο πίσω από τη μείωση των θανάτων στο δρόμο; Έκανε κάτι η
αστυνομία; Το κράτος; Εσείς; |
|||||||||||||
Σχολιάστε την είδηση | |||||||||||||
|
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - autotriti.gr