Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Πάνω ή κάτω από 120.000 χλμ. στο κοντέρ είναι «OK» για μεταχειρισμένο;
Η ΕΕ θα αναγκάσει τους κατασκευαστές να φτιάξουν φθηνότερα ηλεκτρικά. Πως;
Με 6 Β-SUV & τώρα τη Junior, τι άλλο θες για να πάρεις SUV Stellantis;
«Κουλομαρίες» με 1.000 άλογα που δεν ξέρουν ούτε να αλλάζουν ταχύτητες
Εν έτει 2024, γίνεται μικρό με 65 άλογα και 18 χιλιάρικα;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Μείωση νεκρών από τροχαία
Διαβάστηκε από 6675 αναγνώστες

Το 2015 είδε στην Ελλάδα τη μεγαλύτερη μείωση των νεκρών σε τροχαία δυστυχήματα. Που οφείλεται όμως αυτή η μείωση; Είναι οι πολιτικές που εφαρμόζονται; Είναι η τεχνολογία των αυτοκινήτων; Είναι  η προσοχή μας στο δρόμο; Τι λέτε; Πως μειώθηκαν οι νεκροί στη χώρα μας από τροχαία δυστυχήματα; Το 2015 είδε στην Ελλάδα τη μεγαλύτερη μείωση των νεκρών σε τροχαία δυστυχήματα. Που οφείλεται όμως αυτή η μείωση; Είναι οι πολιτικές που εφαρμόζονται; Είναι η τεχνολογία των αυτοκινήτων; Είναι η προσοχή μας στο δρόμο; Τι λέτε;

Η Ελλάδα το 2000 έβαλε στοίχημα μαζί με άλλες 22 ευρωπαϊκές χώρες να μειώσει τους θανάτους στην άσφαλτο κατά 50%. Σε αριθμούς αυτό σήμαινε περίπου 1.000 λιγότεροι νεκροί στους ελληνικούς δρόμους, ένας τεράστιος αριθμός για μία χώρα 10 εκατομμυρίων κατοίκων.

Μέχρι και το 2010 η Ελλάδα ήταν η μόνη χώρα που δεν είχε πιάσει τον στόχο της. Η Γαλλία είχε πετύχει τη μείωση ήδη από το 2004, η πρώτη χώρα στη λίστα, η Μ. Βρετανία το 2006, η Ιταλία το 2009, η Ολλανδία το 2007, η Ισπανία το 2010. Οι χώρες αυτές εφάρμοσαν μία σειρά πολιτικών, επένδυσαν σε νέες υποδομές και προώθησαν τις πωλήσεις νέων ασφαλέστερων μοντέλων.

Στην Ελλάδα με εξαίρεση το πρόστιμο για τη ζώνη ασφαλείας που αυξήθηκε, τους πιο τακτικούς ελέγχους για αλκοόλ και τη μετατροπή των ΚΤΕΟ σε ιδιωτικά ώστε ο έλεγχος να είναι ουσιαστικός, δεν έγινε τίποτε άλλο. Ο στόχος των 1.000 λιγότερων θανάτων ήταν φυσικά άπιαστος.

Το 2014 όμως ο στόχος επετεύχθη, ενώ για το 2015 τα νούμερα ήταν τα καλύτερα από τότε που ξεκινήσαμε να μετράμε. Η Ελλάδα το 2015 έκλεισε με 71 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων. Αν και είμαστε ακόμη 40% πάνω από τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο των 52, το 2000 ο αριθμός αυτός ήταν 190. Πως έγινε το θαύμα;

Δεδομένου ότι στην Ελλάδα της κρίσης δεν έγινε τίποτα νέο για την επίτευξη του στόχου, η σημαντικότερη αλλαγή το 2015 ήταν τα διανυθέντα χιλιόμετρα  ανά κάτοικο. Αν και στην Ελλάδα δεν μετράμε τέτοια πράγματα, αντίθετα με όλες τις άλλες χώρες της Ευρώπης, είναι βέβαιο πως η έκθεση στους κινδύνους της ασφάλτου το 2015 μειώθηκε δραστικά. Αυτό φαίνεται πλέον από τον αριθμό κατατεθειμένων πινακίδων και από την μεγάλη μείωση στην κατανάλωση καυσίμων.

Επιπλέον, το 2015 με μέσο όρο ηλικίας στόλου αυτοκινήτων τα 13 χρόνια (τον μεγαλύτερο στην Ε.Ε.) είμαστε λίγο πιο κοντά στα έτη παραγωγής όπου η παθητική ασφάλεια ήταν σημαντικό στοιχείο του μάρκετινγκ. Από το 2002 και μέχρι σήμερα  οι κατασκευαστές δημιούργησαν όλο και πιο ασφαλή αυτοκίνητα. Επιπλέον, λόγω Ε.Ε. στην Ελλάδα πωλούνται αυτοκίνητα με υποχρεωτικά συστήματα ασφαλείας (στη σχεδίαση, και στον εξοπλισμό, όπως οι αερόσακοι). Έτσι το 2015 τουλάχιστον τα μισά αυτοκίνητα είναι ασφαλή (αν και τα υπόλοιπα, κατασκευής προ 2002 είναι απλά χάροι).

Εσείς όμως τι λέτε; Βλέπετε κάτι άλλο πίσω από τη μείωση των θανάτων στο δρόμο; Έκανε κάτι η αστυνομία; Το κράτος; Εσείς;

Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
ngkou... (7/6/2016, 22:50) Αυτό με το S4 Νίκο πού το στηρίζεις; Στρίβει μήπως καλύτερα το S4 από ένα megane; Φρενάρει καλύτερα από ένα megane; Έχει καλύτερη άισθηση το τιμόνι του από ένα megane; Μήπως πιστεύεις οτι το S4 του 2006-2007 που έχεις (υποθέτω) έχει καλύτερη παθητική ασφάλεια από ένα megan του 2016 (βλέπε crash test); Σημασία δεν έχει τί οδηγείς αλλά πώς το οδηγείς και να σέβεσαι πάντα τα όρια του αυτοκινήτου σου. Η τετρακίνηση σου δίνει μια ΠΛΑΣΜΑΤΙΚΗ αίσθηση ασφάλειας και σιγουριάς και είναι κυρίως χρήσιμη όταν επιταχύνεις (αν γουστάρεις να πατάς τέρμα γκάζι πάνω στη στροφή τότε ναι και εκεί χρειάζεται η τετρακίνηση). Τα όρια πρόσφυσης του κάθε αυτοκινήτου και η συμπεριφορά του σε ακραίες συνθήκες δεν εξαρτώνται μόνο από το εαν είναι τετρακίνητο ή όχι αλλά και από 100000 άλλους παράγοντες. Το αυτοκίντο σου ΙΣΩΣ είναι καλύτερο σε θέματα ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗΣ και μόνο ασφάλειας από ένα σύγχρονο μικρομεσαίο σε ταχύτητες άνω των 170-180χλμ/ώρα αλλά θεωρώ πως αν τρακάρεις με αυτά τα χιλιόμετρα δεν έχεις και πολλές πιθανότητες επιβίωσης.
nikos... (30/5/2016, 03:52) ΓΙΑΤΙ ΚΑΙ Ο ΠΙΟ ΑΣΧΕΤΟΣ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΑΝ ΟΔΗΓΗΣΕΙΣ ΚΑΤΙ ΠΑΡΟΜΟΙΟ ΜΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΟΥ AUDI S4 ΔΕ ΣΟΥ ΑΦΗΝΕΙ ΠΟΛΛΑ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ ΛΑΘΟΥΣ
nikos... (30/5/2016, 03:50) ΕΣΥ ΜΙΧΑΛΗ ΠΟΥ ΛΕΣ ΓΙΑ ΑΣΧΕΤΙΛΕΣ Κ ΤΟ ΛΕΣ ΜΕ ΕΜΦΑΤΙΚΟ ΤΡΟΠΟ ΕΣΥ ΕΙΣΑΙ ΣΧΕΤΙΚΟΣ;;ΓΙΑΤΙ Κ ΑΝ ΕΙΣΑΙ ΠΑΙΖΕΙ ΡΟΛΟ Κ ΤΙ ΑΜΑΞΙ ΟΔΗΓΑΣ ΦΙΛΕ ΜΟΥ
hsdkg... (29/5/2016, 19:07) Οι νέοι οδηγοί, είναι η πιο επικίνδυνη κατηγορία οδηγών. Για διάφορους λόγους οι οδηγοί αυτής της κατηγορίας έχουν μειωθεί. Η ανεργία και η φτωχοποίηση έκανε το αυτοκίνητο κατά κάποιο τρόπο είδος πουτελείας. Τα καύσιμα είναι πολύ ακριβά. Πολλά άτομα αυτής της ηλικίας έχουν ήδη μεταναστεύσει. Επίσης παρατηρώ ότι τα "φτιαγμένα" αυτοκίνητα που πριν από 10-15 χρόνια ήταν συνήθης εικόνα στους ελληνικούς δρόμους έχουν σχεδόν εξαφανιστεί. Να μην αναφέρουμε και σαν αιτία της μείωσης των θανάτων και το ότι πολλοί από αυτούς έχουν ήδη σκοτωθεί χωρίς να αναπληρωθούν λόγω υπογεννητικότητας
pomis... (28/5/2016, 16:46) ΣΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ ΑΥΞΗΘΗΚΕ Η ΤΙΜΗ ΤΗΣ ΒΕΝΖΙΝΗΣ ΚΑΙ ΟΙ "ΑΣΧΕΤΙΛΕΣ" ΚΑΙ ΟΙ ΠΙΚ-ΝΙΚΑΤΖΗΔΕΣ ΤΟΥ ΣΑΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟΥ ΛΙΓΟΣΤΕΨΑΝ.
bapa... (27/5/2016, 22:24) σε αδρανεια (ανεργεια),κυκλοφορουν λιγοτερα μηχανακια,(το πραγματικα λαικο μεσο μετακινησης),οποτε λιγοτερα θυματα.Η αστυνομια απλα υπαρχει να προστατευει τον εαυτο της,και να εξυπηρετει συμφεροντα αυτων που τη διαταζουν.
geome... (27/5/2016, 12:07) ...και ο πλήρης διαχωρισμός των δύο ρευμάτων της Εθνικής Οδού.
geome... (27/5/2016, 11:59) Πέρα από τους δύο βασικούς παράγοντες, δηλαδή τη λιγότερη κυκλοφορία εξαιτίας της οικονομικής κρίσης και τα ασφαλέστερα σύγχρονα αυτοκίνητα που αναφέρετε και εσείς, το Μετρό πρέπει επίσης να συνεισέφερε στη μείωση της κυκλοφορίας, η ανάγκη για οικονομία στη μείωση των ταχυτήτων, και ίσως κάτι να αλλάζει και στον τομέα της παιδείας των οδηγών (παρατηρώ μια βελτίωση στη συμπεριφορά τους). Φαντάζομαι ότι τα ινστιτούτα οδικών ατυχημάτων, οι σχολές ασφαλούς οδήγησης και ο ειδικός τύπος, έχουν συνεισφέρει ουσιαστικά σ' αυτό.