Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Πάνω ή κάτω από 120.000 χλμ. στο κοντέρ είναι «OK» για μεταχειρισμένο;
Η ΕΕ θα αναγκάσει τους κατασκευαστές να φτιάξουν φθηνότερα ηλεκτρικά. Πως;
Με 6 Β-SUV & τώρα τη Junior, τι άλλο θες για να πάρεις SUV Stellantis;
«Κουλομαρίες» με 1.000 άλογα που δεν ξέρουν ούτε να αλλάζουν ταχύτητες
Εν έτει 2024, γίνεται μικρό με 65 άλογα και 18 χιλιάρικα;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Ίδιο μοτέρ, περισσότερα άλογα, άλλη τιμή
Διαβάστηκε από 49280 αναγνώστες

Πώς γίνεται να είναι φθηνότερο ένα αυτοκίνητο που είναι ολόιδιο με ένα άλλο και διαφέρει μόνο στο πρόγραμμα που τρέχει στον εγκέφαλο του κινητήρα; Είναι ηθικό να κόβουν άλογα από ένα μοτέρ και να το πουλάνε φθηνότερα; Πώς γίνεται να είναι φθηνότερο ένα αυτοκίνητο που είναι ολόιδιο με ένα άλλο και διαφέρει μόνο στο πρόγραμμα που τρέχει στον εγκέφαλο του κινητήρα;

Μέχρι πριν αρκετά χρόνια, αν ήθελες να πας από τα 100 στα 125 άλογα έπρεπε να αγοράσεις αυτοκίνητο με άλλο μοτέρ. Συχνά περισσότερα κυβικά ή με τούρμπο ή τέλος πάντων με διαφορετικό μοτέρ. Και φυσικό είναι αφού το μοτέρ αυτό απέδιδε περισσότερο θα ήταν και ακριβότερο.

Όμως σήμερα τα μοτέρ είναι τόσο προηγμένα που η απόδοσή τους ρυθμίζεται από το λογισμικό που τρέχει ο εγκέφαλος διαχείρισης. Δεδομένου ότι τα μοτέρ είναι πλέον μικρά σε κυβισμό και με υψηλές αποδόσεις και αντικαθιστούν πολύ μεγαλύτερα μοτέρ, οι κατασκευαστές έχουν πετύχει μια πολύ ικανοποιητική ισορροπία. Από τη μία αν θες μικρό μοτέρ για χαμηλή κατανάλωση, φόρους, ασφάλιστρα, τότε στο προσφέρουν με απόδοση που ταιριάζει σε ένα μικρό μοτέρ και με ανάλογη τιμή.

Από την άλλη, αν θες υψηλή απόδοση που θα σου έδινε ένα μεγάλο μοτέρ, σου προσφέρουν τις επιδόσεις από λιγότερα κυβικά, με έξτρα μπόνους την χαμηλή φορολόγηση και κατανάλωση, στην ίδια όμως τιμή που θα έδινες για να αγοράσεις το μεγαλύτερο μοτέρ που θα σου έδινε τις επιδόσεις.

Προφανώς η αγορά και οι κανόνες της προσφοράς και ζήτησης καθορίζουν την τιμή του κάθε μοντέλου και της κάθε έκδοσης. Και είναι λογικό να θέλουν οι περισσότεροι πολλά άλογα από λίγα κυβικά, και έτσι τα μοτέρ αυτά στην υψηλή τους απόδοση γίνονται ακριβά, ενώ στη χαμηλή τους παραμένουν φθηνά. Όχι γιατί διαφέρουν στην ουσία, αλλά γιατί διαφέρει η ζήτηση.
 
Φυσικά οι κατασκευαστές έχουν τεράστια οφέλη από αυτή τη λογική. Μια λογική που είναι καινούργια στο αυτοκίνητο αλλά είναι κατεστημένο σε όλους τους τομείς υψηλής τεχνολογίας όπου ένα προϊόν διαβαθμίζεται όχι στη σχεδίασή του, αλλά στην απόδοσή του με βάση τη ζήτηση.

Είναι όμως σωστό αυτό; Εσείς αν πληρώνετε περισσότερα δεν περιμένετε να πάρετε και περισσότερα; Δεν είναι όμως οι υψηλότερες επιδόσεις αυτό το «περισσότερο» από μόνες τους; Πρέπει να μεταφράζονται και σε «μέταλλα και κυβισμό»; Και τελικά οι ώρες εξέλιξης του λογισμικού δεν είναι αρκετές για να προσθέσουν αξία αλλά και κόστος; Τι λέτε εσείς; 
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
ferra... (12/1/2020, 01:29) ...εδώ τώρα δεν λαμβάνεται υπ'όψιν η φυσική νομοτέλεια και η φυσική; Υψηλότερες επιδόσεις με καλύτερα μέταλλα, καλύτερη αξιοπιστία και μεγαλύτερη, κ.τ.λ. Ένα πρόγραμμα(software) είναι τελικά ολόκληρο το μοτέρ; Τίποτα άλλο; Λένε ότι τα ακριβά αρώματα είναι σε μικρό μπουκαλάκι... και τα ούρα σε μικρό μπουκαλάκι μπαίνουν, είναι τελικά ακριβά;
lalmi... (8/1/2020, 17:31) Τι λέτε κάλε! Παντού έτσι είναι, σε όλους τους τομείς. Για σκεφτείτε λίγο σε ένα μπαρ.... με «x» ποσό η κοπέλα μας χαμόγελα, με διπλάσιο ποσό μας κάνει τούμπες!! Ίδιο άτομο, διαφορετικό τίμημα, διαφορετική απόδοση. Έτσι πάει.