Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Μπορεί το ID. Buzz να αναστήσει την κατηγορία των πολυμορφικών;
Τι κάνει ο «κάφρος» γείτονας με το αυτοκίνητό του και σε εκνευρίζει;
Σχεδίαση, υλικά, εξοπλισμός: Ποια παλιώνουν σαν κρασί & ποια σα γάλα;
Φώτα που τυφλώνουν: Φταίνε τα LED, τα ψηλά SUV ή η αδιαφορία;
Ποιο αμάξι θα αγόραζες αν ήξερες πως θα το κρατούσες 20 χρόνια;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Αλλάζουν τα αυτοκίνητα
Διαβάστηκε από 2699 αναγνώστες

Μήπως είναι ώρα οι παραδοσιακοί κατασκευαστές να αρχίσουν να φοβούνται τις νέες μάρκες; Μήπως ήρθε η ώρα οι παραδοσιακοί κατασκευαστές αυτοκινήτων να αρχίσουν να φοβούνται νέες μάρκες; Μήπως είναι ώρα οι παραδοσιακοί κατασκευαστές να αρχίσουν να φοβούνται τις νέες μάρκες;
Πόσες νέες μάρκες αυτοκινήτων έχετε ακούσει τα τελευταία 30 χρόνια; Τους τελευταίους 30 μήνες; Πως γίνεται ξαφνικά να μπορούν ή να θέλουν όλοι να φτιάξουν και ένα αυτοκίνητο; Μήπως είναι ώρα οι παραδοσιακοί κατασκευαστές να αρχίσουν να φοβούνται; 

Είχατε ξανακούσει τη μάρκα Faraday πριν τα Χριστούγεννα; Όχι. Κι όμως έκλεψε τα φώτα της δημοσιότητας παρουσιάζοντας ένα πρωτότυπο αυτοκίνητο σε μία έκθεση όχι αυτοκίνητου, αλλά υψηλής τεχνολογίας. Σε μία έκθεση που δεν υπήρχε κανείς από τους παραδοσιακούς κατασκευαστές.

Και τι έγινε; Μια μάρκα με ένα πρωτότυπο, θα πει κανείς. Κι όμως ένα πρωτότυπο από μία νέα μάρκα, ένα από μία ομάδα φοιτητών, ακόμη ένα από το Κατάρ, μερικά πρωτότυπα από μικρότερους κατασκευαστές, κάτι καινούργιες κινέζικες μάρκες ή κάτι άγνωστους, μέχρι χθες, όπως η Tesla. 
Και ξεχνάμε και δύο κολοσσούς που αναμειγνύονται στα αυτοκινητικά δρώμενα. Την Apple που κάθε τόσο αφήνει να διαρρεύσουν φήμες για την παραγωγή ενός δικού της αυτοκινήτου, με ή χωρίς την συμμετοχή κάποιου παραδοσιακού κατασκευαστή και την Google, που έχει δείξει τόσα πρωτότυπα με τόσες διαφορετικές ιδέες, που κανείς πλέον δεν ξέρει τι και πότε να το περιμένει.

Το σίγουρο όμως είναι πως από τη στιγμή που η κίνηση του αυτοκινήτου δεν γίνεται με κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά ηλεκτρικά, η αυτοκινητοβιομηχανία ανοίγει σε όλους. Ειδικά οι μάρκες υψηλής τεχνολογίας ξέρουν πολύ καλά πως λειτουργεί το σύστημα.

Σε ότι αφορά τεχνολογίες που δεν έχον οι ίδιοι και απαιτούνται σε ένα αυτοκίνητο, μπορούν να τις αγοράσουν από τους τρίτους κατασκευαστές υποσυστημάτων, όπως η Bosch, η Johnson Controls, η Valeo και εκατοντάδες άλλες μάρκες. Αυτά εξάλλου, στα αυτοκίνητα του μέλλοντος, δεν έχουν και μεγάλη αξία. Είναι αυτονόητα. 

Αυτά που οι νέοι κατασκευαστές φέρνουν στο αυτοκίνητο είναι η καινοτομία. Η υψηλή τεχνολογία, ο τρόπος επαφής και χρήσης του αυτοκινήτου, η διαδραστικότητα με αυτό, και με μία λέξη το μέλλον. Ένα μέλλον που τον τελευταίο χρόνο το έχουμε δει περισσότερο μέσα από αυτά τα πρωτότυπα των νέων επίδοξων κατασκευαστών και λιγότερο σε αυτά των παραδοσιακών.

Αυτό που μένει είναι πλέον να δούμε και μοντέλα ευρείας παραγωγής από τις νέες μάρκες. Μοντέλα που θα είναι τόσο μπροστά από οτιδήποτε κυκλοφορεί στους δρόμους, που οι παραδοσιακοί κατασκευαστές δεν θα μπορούν να ανταγωνιστούν. Όπως στα κινητά τηλέφωνα οι παλιές μάρκες σχεδόν εξαφανίστηκαν με τα τηλέφωνα αφής, έτσι και στα αυτοκίνητα έρχεται μία επανάσταση. 

Εσείς όμως τι λέτε; Θα έρθει από τους νέους κατασκευαστές; Μήπως οι παραδοσιακοί θα πρέπει να φοβούνται; Πιστεύετε πως στη νέα εποχή θα υπάρξουν μάρκες που θα εξαφανιστούν, όπως στα τηλέφωνα, ή μιλάμε για δύο διαφορετικές περιπτώσεις; Τι λέτε;  
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
geome... (21/6/2016, 19:34) Η εξέλιξη της τεχνολογίας έχει επιτρέψει σ΄έναν νέο κατασκευαστή να ανταγωνιστεί έναν παραδοσιακό σε προϊόντα στην αιχμή της τεχνολογίας, επειδή: 1. Ο νέος κατασκευστής δεν έχει βιομηχανική "αδράνεια" ούτε παραδοσιακούς πελάτες που πρέπει να ικανοποιήσει και να διατηρήσει, και εξαιτίας μεγέθους και νοοτροπίας έχει πολύ πιο ευέλικτο management. 2. Η εξέλιξη των αυτοκινήτων χρησιμοποιεί πολύ ηλεκτρονική τεχνολογία και διεθνή συστήματα (πχ GPS, πλατφόρμες πληροφορικής) που είναι προσβάσιμα απ' όλους. 3. Τα νέα μοντέλα είναι συνήθως ηλεκτρικά, και μηχανολογικά είναι πολύ πιο απλά από τα κλασικά. 4. Πολλά συστήματα υποκατασκευάζονται, κάτι που μπορούν εύκολα να χρησιμοποιήσουν και οι νέοι κατασκευαστές, ή κατασκευάζονται με σχετικά "βιοτεχνικό" εξοπλισμό, όπως τα πανέλα από ανθρακονήματα. 5. Τα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά συστήματα είναι βασικά συναρμολόγηση εξαρτημάτων του διεθνούς εμπορίου, και η "ιδιαιτερότητα" του νέου αυτοκινήτου βρίσκεται στην παραμετροποίησή τους. 6. Όταν η κατασκευή δεν είναι μαζική, μπορούν να χρησιμοποιηθούν απλούστερες μέθοδοι παραγωγής (πχ τρισδιάστατη εκτύπωση). 7. Το οικονομικό ρίσκο ενός νέου κατασκευστή είναι βασικά ρίσκο της τράπεζας που τον χρηματοδοτεί. 8. Πολλοί θέλουν να ξεχωρίσουν με κάτι διαφορετικό, σχεδιαστικά τολμηρό και οικολογικό, χωρίς το εξεζητημένο κόστος ενός supercar.
nikos... (21/6/2016, 12:58) Εαν εναρμονιστουν οι παραδοσιακες μαρκες με τις νεες τεχνολογιες, πιστευω οτι δεν θα εχουν κανενα λογο να φοβουνται τις νεες μαρκες. Για παραδειγμα, αν ηταν να επιλεξω μια σπορ φιλικη προς το περιβαλλον κατασκευη, θα επελεγα μια Mercedes, BMW, Ferrari η ακομη και μια Porsche περισσοτερο απο ενα Tesla η καποιον αλλο νεοσυστατο κατασκευαστη. Διοτι αυτοι εχουν να προτασσουν την αξιοπιστια, την ποιοτητα και την αποδεδειγμενη ασφαλεια και αντοχη τους απεναντι στο χρονο. Οι νεοτεροι θα πρεπει να αποδειξουν στο βαθος του χρονου την αξια και την αντοχη τους.
mostr... (21/6/2016, 11:44) Εδώ με τους παραδοσιακούς και φοβάσαι μην σε αφήσει στο δρόμο (βλ. Γερμανούς) τους νέους δεν θα φοβάσαι? Εκτός αν κανένας από τους νέους είναι Ιάπωνας τότε θα έχω περισσότερη εμπιστοσύνη.