Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Γιατί οι μάντρες θα πλακώνονται για βενζίνης/diesel τα επόμενα χρόνια;
Επιδότηση ηλεκτρικών: Μήπως να γίνει επιδότηση για καινούριο γενικά;
Με 2 ευρώ το λίτρο & κίνηση παντού τι θα το κάνεις το «φτιαγμένο» σου;
Τι άλλαξε και η Lancia λανσάρισε την Ypsilon και με μοτέρ βενζίνης;
Γιατί βούτηξαν 25% οι πωλήσεις των ηλεκτρικών το 2024;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Είναι λίγα τα 200 άλογα;
Διαβάστηκε από 13931 αναγνώστες

Μπορεί να έχεις το ίδιο αυτοκίνητο εδώ και δέκα χρόνια, όμως τα νέα μοντέλα που βλέπεις γύρω σου ξέρεις πως έχουν όλο και περισσότερη ισχύ. Μήπως είσαι και εσύ από αυτούς που θεωρείς πως 200 άλογα είναι πλέον λίγα; Τελικά πόσα άλογα ανά λίτρο είναι αρκετά για να... κορέσουν τη δίψα μας για ιπποδύναμη; Μπορεί να έχεις το ίδιο αυτοκίνητο εδώ και δέκα χρόνια, όμως τα νέα μοντέλα που βλέπεις γύρω σου ξέρεις πως έχουν όλο και περισσότερη ισχύ. Μήπως είσαι και εσύ από αυτούς που θεωρείς πως 200 άλογα είναι πλέον λίγα; 2λιτρο με 200 άλογα. Πως ακούγεται αυτό; Μέχρι πριν δέκα χρόνια 200 άλογα από δύο λίτρα ήταν η κορυφαία επίδοση των γρήγορων εκδόσεων. Ήταν μάλιστα το Honda S2000 που έκανε το ασύλληπτο ρεκόρ των 120 ίππων/λίτρο πίσω στο 2000. 100 άλογα στο λίτρο θεωρούνταν υψηλή απόδοση, αλλά και η ελάχιστη που περίμενε κανείς από τους νέους, τότε, τούρμπο κινητήρες. Σήμερα όμως πως ακούγονται;

Μήπως τα 200 άλογα τα περιμένεις σήμερα από 1.600 κυβικά; Δες τα γρήγορα μικρά, για παράδειγμα, που πλέον άνετα φτάνουν ή και ξεπερνούν αυτά τα νούμερα από «μικρούς» κινητήρες. Τα 180 άλογα σήμερα ανήκουν στα «μικρά» μοτέρ των 1.400 και 1.500 κυβικών. Το εικονιζόμενο Ford Fiesta ST200 των 1,6 λτ. και των 215 ίππων είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα. Όσο για τα 2λιτρα, αν δεν «παίζουν» κοντά στα 300 άλογα, δεν τα λες και γρήγορα, ενώ οι νορμάλ εκδόσεις πρέπει να έχουν από δύο λίτρα τουλάχιστον 250 ίππους.

Εντάξει, μπορεί το αυτοκίνητο που οδηγείς σήμερα να είναι το ίδιο με αυτό δέκα χρόνια πριν, και στο κάτω κάτω να μην μπορείς να πεις πως εσύ προσωπικά έχεις κακομάθει. Το θέμα όμως δεν είναι τι οδηγείς εσύ, αλλά τι έχεις μάθει να περιμένεις από τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν γύρω σου. Και σε αυτόν τον τομέα, ναι, είμαστε κακομαθημένοι.

Αν, πάλι, ο κυβισμός είναι πάνω από 2,0 λίτρα, τότε οι προσδοκίες εκτινάσσονται. Αν είναι και οι κύλινδροι περισσότεροι από τέσσερις, τότε περιμένουμε τουλάχιστον 400-500 άλογα. Και ας είναι και σε μικρομεσαίο.
Ήδη εξάλλου, τα μικρομεσαία παίζουν κοντά στα 350 άλογα στις κορυφαίες τους εκδόσεις. Τα σούπερκαρ πρέπει να έχουν τουλάχιστον 500 και αν θες να είσαι κάποιος τα 1.000 άλογα δεν είναι και τόσο απίθανα πια.

Εσείς λοιπόν τι λέτε; Είστε κακομαθημένοι; Θεωρείτε τα 200 άλογα κοινότυπα και λίγα για τα σημερινά μοτέρ; Και τελικά πόσα άλογα πρέπει να βγάζει ένας κινητήρας για κάθε 1.000 κυβικά του για να είστε ευχαριστημένοι; 
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
ferra... (24/10/2016, 17:50) Αγαπητέ Στάθη, δεν διαφωνώ μαζί σου...μου επιτρέπεις να πω και 'γω με την σειρά μου...κανένα όχημα τελικά μεγάλο δεν είναι για την δουλειά μας...ανάλογα τις ανάγκες μας...δεν με βολεύουν προσωπικά ούτε τα κρατικά οχήματα που έχω, οπότε κινούμε με μηχανή μεγάλη ας πούμε supersport ενώ και με παπί η scouter και πάλι μπορούσα να πάω και με την συγκοινωνία με βολεύει, όμως τυγχάνει να βγαίνω και έξω οπότε χρειάζομαι κάτι δικό μου...όμως έχεις άλλη αίσθηση με μεγάλο όχημα και μηχανή, κακά τα ψέματα... συμφωνώ για μια e46 csl ή gtr, και την πας και πάνω από 1000 άλογα...ότι αρέσει στον καθένα...ΔΕΝ ΘΑ ΜΑΛΩΣΟΥΜΕ ΓΙ'ΑΥΤΟ... Κύριε Νικόλα έχω τελείως αντίθετη άποψη περί οχημάτων σε αναλογία κιλών/ίππων...αυτή τη στιγμή η venom gt και το ssc tuatara... απλά δεν "τρώνε" πολλή διαφήμιση...επίσης οχήματα του στυλ ariel atom, κ.τ.λ. έχουν απίστευτη αίσθηση οδήγησης, ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΗ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΠΩ, και μία "τέλεια" αναλογία σε κιλά/ίππους... περί ορέξεως βέβαια κολοκυθόπιτα... Και το να οδηγάς από ευχαρίστηση δουλειά είναι και το λέω και στους δύο κυρίους της παρέας στους οποίους γράφω... καθείς όπως το βλέπει...ΑΠΟΔΕΚΤΑ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΟΛΑ...
stath... (21/10/2016, 19:48) Λουκία και Νικόλα, η άποψη μου είναι ότι ένα αυτοκίνητο για να μπορεί να χρησιμοποιείται σε καθημερινή βάση δεν θα πρέπει να έχει τα χαρακτηριστικά ενός σουπερκαρ, όπως είναι τα διάφορα Bugatti, Ferrari, Koenigsegg κ.λ.π. διότι τα αυτοκίνητα αυτά, μπορεί μεν να είναι γρήγορα, αλλά επειδή είναι πολύ φαρδιά, πολύ χαμηλά, με μικρή ορατότητα κ.λ.π. είναι αδύνατο να τα χρησιμοποιείς ως καθημερινά αυτοκίνητα, για να πας στη δουλειά σου, να κινηθείς μέσα στα στενά της πόλης, να κινηθείς σε δρόμους με λακκούβες κ.λ.π. Πέρα όμως από αυτά, η χρήση τους είναι υπερβολικά ακριβή, οπότε είναι αυτοκίνητα για πολύ λίγους. Φανταστείτε το εξωφρενικό σε μια Bugatti, ότι μετά από κάποια χιλιόμετρα, δεν αρκεί να αλλάξεις λάστιχα, αλλά πρέπει να αλλάζεις και τις ζάντες. Η λύση είναι λοιπόν ένα αυτοκίνητο, που μπορεί να χρησιμοποιείται καθημερινά, να έχει μια λογική τιμή αγοράς και μετά ας είναι όσο γίνεται πιό δυνατό. Αυτό είναι πολύ εύκολο να γίνει, αγοράζοντας ένα βασικό μοντέλο, ας πούμε μια BMW E46, την οποία στη συνέχεια μπορείς να βελτιώσεις όπως θέλεις και να βγάλεις όποια ιπποδύναμη σε εξυπηρετεί.
nikos... (21/10/2016, 16:00) Loukia, το ξερω οτι υπαρχουν πολλα καλα αυτοκινητα με πανω απο χιλα αλογα ιπποδυναμης, οπως το Saleen S7, η Koenigsegg Agera, και μαλιστα το τελευταιο μοντελο της Σουηδικης εταιρειας εχει αυτοματο κιβωτιο με μια σχεση και αποδιδει 1.300 αλογα. Εγω ανεφερα ως κορωνιδα τη Chiron, γιατι εχει χαρακτηριστει απο πολλους οπως και εγω πιστευω ως το καλυτερο γιατι εχει το μικροτερο 0-100 που ειναι 2,5 δευτερολεπτα και σε κολλαει στο καθισμα. Αντικατεστησε μαλιστα τη θρυλικη Veyron. Δεν ειναι το πιο εντυπωσιακο ο αριθμος των ιππων, αλλα η αναλογια κιλων/ιππο και ενα παραδειγμα ειναι η Mercedes A45 AMG, που ειναι το γρηγοροτερο 2λιτρο, αποδιδοντας 381 ιππους και εχει την τελεια αυτη αναλογια.
ferra... (21/10/2016, 14:55) Νικόλα έχει πολύ καλύτερα οχήματα παραγωγής με πάνω από χίλια άλογα ιπποδύναμη και πιο γρήγορα, αν πάμε σε αυτές τις κατηγορίες για να μην μιλήσω για βελτίωση/μετατροπές...
nikos... (19/10/2016, 16:01) Καλομαθαμε τωρα με τους turbo κινητηρες που μπορει να ειναι εξαιρετικοι και να εχουν φτασει το downsizing οσο δεν παει αλλο, αλλα ημαρτον! Φυσικα και τα 200 αλογα ειναι ενα τελειο νουμερο ιπποδυναμης. Μπορει ακομη και μικρομεσαια οπως το Ford Focus RS που αποδιδει 350 αλογα με τετρακινηση η η Mercedes Α45 AMG να εχει την καλυτερη αναλογια λιτρου/ιππο αφου αποδιδει απο μολις 2λιτρα 381 αλογα μαζι φυσικα με τη sedan CLA αλλα και το crossover GLA, αλλα και τα 200 σε στελνουν στον 7ο ουρανο σε θεμα επιδοσεων. Δεν θα μιλησω βεβαια για τα supercars με κορωνιδα ολων τη Bugatti Chiron με πανω απο 1.000 αλογα αποδοση. Κλεινοντας, θα τα προτιμουσα απο ενα 2λιτρο ατμοσφαιρικο και οχι απο εναν υπερτροφοδοτουμενο.
ferra... (18/10/2016, 15:16) Προσωπικά δεν έχω δώσει απάντηση στον εαυτό μου, τι είναι καλύτερο, κ.τ.λ. να έχει ένα όχημα, ροπή, άλογα ή και τα δύο; Πάντως δεν μπορείς να τα έχεις όλα μαζί σε αρμονία...
stath... (18/10/2016, 14:57) Σημασία δεν έχει η απόλυτη ισχύς, όσο η αναλογία βάρους ισχύος. Επομένως επειδή όσο πάνε και βαραίνουν τα αυτοκίνητα, τόσο και η ισχύς δεν είναι αρκετή. Μια ικανοποιητική ιπποδύναμη που πρέπει να έχει ένα αυτοκίνητο είναι αυτή που θα του επιτρέπει να επιταχύνει από 0-100 σε 6, ή λιγότερα δευτερόλεπτα. Αυτό προκύπτει αν η αναλογία βάρους ισχύος είναι γύρω στα 5 κιλά ανά ίππο. Συνεπώς αν έχουμε ένα αυτοκίνητο με βάρος 1200 κιλά, η ιπποδύναμη θα πρέπει να είναι γύρω στους 250 ίππους, ενώ για ένα αυτοκίνητο 1500 κιλών, η ιπποδύναμη θα πρέπει να είναι γύρω στους 300 ίππους.