Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Πάνω ή κάτω από 120.000 χλμ. στο κοντέρ είναι «OK» για μεταχειρισμένο;
Η ΕΕ θα αναγκάσει τους κατασκευαστές να φτιάξουν φθηνότερα ηλεκτρικά. Πως;
Με 6 Β-SUV & τώρα τη Junior, τι άλλο θες για να πάρεις SUV Stellantis;
«Κουλομαρίες» με 1.000 άλογα που δεν ξέρουν ούτε να αλλάζουν ταχύτητες
Εν έτει 2024, γίνεται μικρό με 65 άλογα και 18 χιλιάρικα;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Αλλαγή λαδιών, αλλά που;
Διαβάστηκε από 6188 αναγνώστες

Πόσο αφήνετε την κρίση να αγγίξει την συντήρηση του αυτοκινήτου σας; Μήπως κάνετε οικονομία σε πράγματα που δεν θα έπρεπε, όπως τα λάδια του αυτοκινήτου; Που αλλάζετε λάδια λοιπόν; Στο συνεργείο, στο βενζινάδικο ή στο σπίτι; 
Τελικά τι συμφέρει περισσότερο στην αλλαγή λαδιών κι εσείς ποια μέθοδο ακολουθείτε; Σπίτι, συνεργείο ή βενζινάδικο; Πόσο αφήνετε την κρίση να αγγίξει την συντήρηση του αυτοκινήτου σας; Μήπως κάνετε οικονομία σε πράγματα που δεν θα έπρεπε, όπως τα λάδια του αυτοκινήτου; Που αλλάζετε λάδια λοιπόν; Στο συνεργείο, στο βενζινάδικο ή στο σπίτι; 
Αν θες εγγυημένο τρόπο να μειώσεις τη ζωή του αυτοκινήτου σου, δεν υπάρχει τίποτε πιο σίγουρο από το να σταματήσεις να αλλάζεις τα λάδια στην ώρα τους. Ναι, υπάρχουν ανέκδοτες ιστορίες για αυτοκίνητα που έκαναν 100.000 χλμ. με τα ίδια λάδια, όπως υπάρχουν και ιστορίες για τον παππού του φίλου σου που κάπνιζε 4 πακέτα τσιγάρα από τα δώδεκα και πέθανε στα 98. Κάποιοι αντέχουν. Οι περισσότεροι όχι.
 
Μπορεί να αυτοκίνητα τα τελευταία χρόνια να επιτρέπουν αλλαγές λαδιού μέχρι και κάθε 30.000 χλμ, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι μπορεί να λειτουργούν με το ίδιο λάδι για πάντα. Το λάδι μηχανής, είναι αλήθεια πως έχει εξελιχθεί πάρα πολύ τα τελευταία δέκα-δεκαπέντε χρόνια, και έτσι δεν χρειάζεται να κάνεις αλλαγή κάθε 5.000 χλμ. όπως παλιά. Αυτό που ισχύει πάντα είναι απλό. Τα λάδια στην ώρα τους, όπως προβλέπει ο κατασκευαστής, ο τύπος λαδιού ο σωστός, αυτός που προβλέπει ο κατασκευαστής, το φίλτρο να αλλάζεται κάθε φορά ή το πολύ κάθε δεύτερη αλλαγή, και καλό θα είναι ακόμη και η μάρκα λαδιού να είναι γενικά σταθερή. 
 
Το καλό με τα λάδια, επίσης, είναι ότι αλλάζονται εύκολα. Μία τρύπα από πάνω να τα βάλεις τα καινούργια, μία τρύπα από κάτω να βγάλεις τα παλιά. Ακούγεται απλό, και είναι, με μόνη εμπλοκή την αλλαγή φίλτρου, που θέλει εργαλείο και χέρι να φτάνει, αλλά και το μάζεμα και πέταμα των παλιών λαδιών που πρέπει οπωσδήποτε να επιστρέφονται για ανακύκλωση.
Πολλοί λοιπόν έχουν βρει τρόπο και κάνουν την αλλαγή στο σπίτι. Μία ροδέλα για το μπουλόνι του κάρτερ από το βενζινάδικο, λάδι και φίλτρο αγορασμένα από το ίντερνετ, και λίγη περιπέτεια (και μαυρίλα) την Κυριακή μπορεί να γλιτώσουν αρκετά ευρώ.
 
Αλλοι πάλι το πάνε στο βενζινάδικο. Είναι λίγο ακριβότερα, αλλά περιμένεις στην άκρη και σε δέκα λεπτά είσαι έτοιμος. Αν θες φίλτρο θα πρέπει να τους το πας εσύ, όμως γλιτώνεις τη μαυρίλα και το σούρσιμο από κάτω. Την βόλτα στο βενζινάδικο θα την έκανες ούτως ή άλλως για να πας τα παλιά σου λάδια, οπότε δεν είναι και τόσο κακό.
 
Φυσικά λάδια αλλάζουν και στο συνεργείο. Είτε στο πλαίσιο του σέρβις, είτε μόνα τους, αν το ζητήσεις. Το κόστος θα είναι φυσικά λίγο αυξημένο, αφού χρεώνεσαι τις υπηρεσίες ενός ολόκληρου συνεργείου, όμως εδώ υπάρχουν και κάποια σημαντικά οφέλη. Πρώτον το λάδι και το φίλτρο θα είναι σίγουρα το σωστό. Αν είσαι γνώστης μπορείς να πας τα δικά σου λάδια αγορασμένα από το ίντερνετ και να γλιτώσεις κόστος. Δεν είναι πρόβλημα.
 
Το σημαντικότερο όμως είναι πως ακόμη κι αν δεν γίνει η αλλαγή στα πλαίσια σέρβις, μία επίσκεψη στο συνεργείο σημαίνει πως έμπειρα μάτια θα δουν το αυτοκίνητό σου από μέσα κι από κάτω. Αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα, κάποιος θα το δει. Δεν θα φύγεις χωρίς να το ξέρεις ή να το φτιάξεις. Και αυτό έχει την αξία του.
 
Εσείς όμως τι κάνετε για να αλλάξετε λάδι; Το πάτε συνεργείο; Βενζινάδικο; Ή τα αλλάζετε μόνος σας;  
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
nikos... (16/10/2016, 17:02) Να σημειωσω οτι στο Astra μου χρησιμοποιω λαδι 10-40W της GM.
nikos... (14/10/2016, 15:30) Τα αλλαζω παντα σε εξειδικευμενο συνεργειο και παντα χρησιμοποιω λάδι που προβλεπεται απο τον κατασκευαστη. Διοτι ετσι μπορεις να εισαι σιγουρος για την ορθη λειτουργια του κινητηρα και οτι θα σου κρατησει για παντα. Εχω ενα Opel Astra G, το οποιο ειναι πρωτο σε αξιοπιστια, ποιοτητα, χωρους, σχεδιαση, ασφαλεια και οδικη συμπεριφορα. Μου εχει βγει παλληκαρι γι'αυτο και εγω με τη σειρα μου το φροντιζω σαν τα ματια μου και του βαζω μονο τα καλυτερα. Αν και βιωνουμε δυσκολες εποχες, στοα αυτοκινητο αξιζει να δωσεις το κατι παραπανω για να σου εξασφαλισει πολλα και απροβληματιστα χιλιομετρα.
stath... (13/10/2016, 20:50) Τα λάδια τα αλλάζω είτε μόνος μου, είτε σε συνεργείο, ανάλογα με το αυτοκίνητο, που χρησιμοποιώ κάθε φορά. Μου έχει τύχει στο παρελθόν, που άλλαξα λάδια σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο, να διαπιστώσω, μετά από καιρό, που πήγα να ελέγξω τη στάθμη, ότι υπήρχε μέσα 1 λίτρο παραπάνω, ενώ σε άλλη περίπτωση μετά από αλλαγή λαδιών, πάλι σε συνεργείο, να μου φύγει η τάπα του κάρτερ, επειδή δεν την έσφιξαν, στο δρόμο και να πλημμυρίσω το δρόμο με λάδια. Επίσης να σημειώσω εδώ ότι στα λάδια δεν κάνω οικονομία, βάζω καλής ποιότητας και υψηλών προδιαγραφών, όπως τα Valvoline και τα αλλάζω κάθε 5.000 χιλιόμετρα. Παλιότερα έβαζα και αντιτριβικά πρόσθετα, όπως το Slick, το Motorcote κ.λ.π., αλλά δεν κατάλαβα καμιά διαφορά.
mostr... (13/10/2016, 18:47) Στο επισημο συνεργειο τα μαμα λαδια μαζι με αλλαγη φιλτρου παντα και ποτε μα ποτε δεν ειχα κανενα προβλημα.
ferra... (13/10/2016, 16:26) "Προσωπικά πήγαινα τα οχήματα μου στα carrefour...τώρα που κλείσαν, δεν αλλάζω λάδια... περιμένω τον κατασκευαστή να μου τα αλλάξει στα 30000 χιλιόμετρα, ΞΕΡΕΙ ΑΛΛΩΣΤΕ ΑΥΤΟΣ.-"