Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Μπορεί το ID. Buzz να αναστήσει την κατηγορία των πολυμορφικών;
Τι κάνει ο «κάφρος» γείτονας με το αυτοκίνητό του και σε εκνευρίζει;
Σχεδίαση, υλικά, εξοπλισμός: Ποια παλιώνουν σαν κρασί & ποια σα γάλα;
Φώτα που τυφλώνουν: Φταίνε τα LED, τα ψηλά SUV ή η αδιαφορία;
Ποιο αμάξι θα αγόραζες αν ήξερες πως θα το κρατούσες 20 χρόνια;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Ακριβό μου σαράβαλο
Διαβάστηκε από 13994 αναγνώστες

Σε τι κατάσταση είναι το αυτοκίνητό σας; Όχι μηχανικά, αυτό μόνο εσείς το ξέρετε. Το αμάξωμα. Πόσα χτυπήματα έχει; Μήπως παραμαζεύτηκαν πολλά; Και γιατί δεν τα φτιάχνετε; Είναι το θέμα οικονομικό και τα λεφτά πολλά, ή μήπως απλά δεν αξίζει γιατί θα ξαναγίνουν; Εσάς το αυτοκίνητό σας πόσα χτυπήματα έχει γύρω γύρω; Σε τι κατάσταση είναι το αυτοκίνητό σας; Όχι μηχανικά, αυτό μόνο εσείς το ξέρετε. Το αμάξωμα. Πόσα χτυπήματα έχει; Μήπως παραμαζεύτηκαν πολλά; Και γιατί δεν τα φτιάχνετε; Είναι το θέμα οικονομικό και τα λεφτά πολλά, ή μήπως απλά δεν αξίζει γιατί θα ξαναγίνουν;
Γιατί είναι τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα όλο χτυπήματα; Η απάντηση είναι απλή. Γιατί είναι πολύ κοντά μεταξύ τους. Τουλάχιστον έτσι λένε οι ειδικοί της γερμανικής ΕΛΠΑ που έκαναν έρευνα για να μετρήσουν τι φταίει που τα αυτοκίνητα σε διαφορετικές περιοχές είναι σε διαφορετική εξωτερική κατάσταση.

Μπορεί να μην ήρθαν στην Ελλάδα, αλλά κατέληξαν απλά ότι όπου η πυκνότητα αυτοκινήτων είναι τέτοια που τα φέρνει σε απόσταση ενός μέτρου ή λιγότερο μεταξύ τους πάνω από 6 φορές την ημέρα, η κατάσταση του εξωτερικού χειροτερεύει πολύ.

Αν μιλήσουμε για Αθήνα, Θεσσαλονίκη και τις μεγάλες πόλεις, το ένα μέτρο και οι έξι φορές είναι αστεία νούμερα. Στο μποτιλιάρισμα το ένα μέτρο είναι δύο ώρες δρόμος, και τις έξι φορές τις φτάνεις μόνο από το ένα φανάρι στο άλλο. Το δε παρκάρισμα γίνεται σε ακόμη πιο πυκνές συνθήκες, και δεδομένου ότι οι θέσεις δεν είναι οριοθετημένες, όχι ένα μέτρο δεν περισσεύει, αλλά πολλές φορές ούτε εκατοστό.
Η αιτία λοιπόν δεν είναι το περίεργο. Το περίεργο είναι ότι τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα δεν επισκευάζονται ποτέ. Από την πρώτη γρατζουνιά μετά την αγορά, μέχρι και την τελευταία πριν πάνε για πέταμα 20 χρόνια μετά, τα περισσότερα αυτοκίνητα δεν έχουν πατήσει σε φανοποιείο.
Λογικό, από τη μία γιατί το κόστος είναι μεγάλο. Ένα κομμάτι να θες να «ισιώσεις» και να βάψεις και είσαι πάνω από 150 ευρώ. Άσε και μία τουλάχιστον μέρα που θα είσαι χωρίς αυτοκίνητο.

Όμως συχνά δεν είναι αυτός ο λόγος που δεν γίνονται επισκευές, αλλά κάτι ακόμη πιο λυπηρό: δεν αξίζει. Άλλες φορές δεν αξίζει γιατί τα 150 ευρώ είναι συγκρίσιμα με την αξία του αυτοκινήτου, άλλες φορές γιατί απλά και να γίνει επισκευή, σε λίγες μόνο μέρες θα υπάρξει νέα ζημιά.

Αυτό δυστυχώς απαξιώνει το αυτοκίνητο όχι μόνο στην τιμή ως μεταχειρισμένο, αλλά και στα μάτια του ιδιοκτήτη του όσο το κυκλοφορεί. Και έχοντας την εικόνα ότι οδηγεί «σαράβαλο» του συμπεριφέρεται σα σαράβαλο, και έτσι δεν διστάζει να ρισκάρει να χωθεί, να πλησιάσει και να ακουμπήσει και άλλα αυτοκίνητα, δημιουργώντας νέα σαράβαλα στην πορεία.

Ισχύει για εσάς κάτι τέτοιο; Πόσες ζημιές έχει γύρω γύρω το αυτοκίνητό σας; Και γιατί δεν το φτιάχνετε; Δεν αξίζει ή δεν «βγαίνει» το κόστος; Και τελικά με τόσες ζημιές, τι εικόνα έχετε για το ίδιο σας το αυτοκίνητο; 
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
makis... (28/11/2016, 18:29) Πιστευω οτι ποιο πολυ ειναι θεμα νοικοκοιροσυνηs και νοοτροπειαs γενικοτερα και σε 2 μοιρα το οικονομικο μπορει να σπαταλαν καπου αλλου τα χρηματατουs πχ και να αμελουν το αυτοκινητο τουs το εχει ο Ελλληναs αυτο παρα πολυ λιγοι προσεχουν και διατηρουν αψογο το αυτοκινητοτουs
nikos... (19/10/2016, 15:08) Mazda αν δεν καταλαβες σωστα, εγω εδωσα τη μεγαλυτερη βαρυτηττα και την πιο σημαντικη στο σπασμενο φαναρι και τον καθρεφτη, οποτε μαλλον εσυ παρανοησες.
nikos... (19/10/2016, 15:06) Μazda μπορει η λαμαρινα να εχει κινδυνους για σοβαρο τραυματισμο, εχε ομως υποψη σου οτι με ενα σπασμενο η καμενο φαναρι δεν εχεις καθολου ορατοτητα τη νυχτα και μπορεις ειτε να χτυπησεις καποιον η να σε χτυπησουν με ολεθριες συνεπειες ειτε και μεεναν σπασμενο καθρεφτη οπως πολυ σωστα ανεφερα δεν μπορεις να γνωριζεις τι γινεται πισω σου. Μαλλον για το συνειδητοποιησεις πρεπει να σου συμβει.
alexa... (17/10/2016, 19:07) Εχω ενα φιεστα του 04 περιποιημενο πολυ και στεναχωριμαι πολυ καθε φορα που βλεπω μια γρατζουνια γιατι οταν πηρα το αμαξακι μου το 2007 μτχ ηταν πολυ δυσκολο να μαζεψω 8000 ευρω και φυσικα να ξεχρεωσω τραπεζες κτλπ.. απο τοτε ως τωρα καθε φορα που παθαινε κατι το εφτιαχνα αλλα λιγο τα 300αρια για φτερα γρατζουνιες και τα λοιπα λιγο τα 500 ευρω εισητηριο που πληρωνα στη βελμαρ καθε χρονο για να κανω το αμαξι καινουργιο παλί με εκαναν να αναθεωρησω.. παντα προσεχα που παρκαρα και δεν κολλαγα ποτε κοντα σε αλλον θεωρωντας οτι ο πανικος του ξεπαρκαρισματος του αλλου θα εκανε κακο και στο δικο του αμαξι και στο δικο μου.. το σκοινι κοπηκε οταν αρχησα να παθαινω ζημιες απο καλοθελλητες η ισως και απο πιτσιρικια απο σχολια.. συγκεκριμενα τις προαλες βρηκα μια κλειδια 2.5 μετρα απο πισω ως μπρος ολο το πλααι.. να φτιαξω τι .. μου είπαν λογαριασμο 400 ευρω.. αν ειναι να δινω καθε χρονο 1000 ευρω για ενα αμαξι ρε μαγκες το αφηνω οπως ειναι και παω με ταξι
eu_gr... (17/10/2016, 15:23) nikolas σε πληροφορώ φίλος μου τράκαρε με μηχανή σε σπασμένο φανάρι αυτοκινήτου και μάντεψε του κόπηκε το δάχτυλο, και δεν κατάλαβε τπτ τώρα εσύ αν θεωρείς οτι στο σπασμενο φανάρι δεν μπορεί να σου κανεί ζημιά σοβαρή μάλλον πρεπει να σου τύχει για να καταλάβεις.......
nikos... (17/10/2016, 15:17) Αν η βαλαβη στο αυτοκινητο δεν επηραζει την ασφαλεια και αρκειται μονο σε θεμα εμφανισης στους δυσκολους καιρους που διαγουμε δεν χρειαζεται αν δεν αντεχουμε το κοστος να προβουμε σ αυτες. Για παραδειγμα εαν ο καθρεφτης ειναι εντελως σπασμενος η ετοιμος να φυγει, σαφως και θα τον αντικαταστησουμε. Το ιδιο και εαν υπαρχει ενα σπασμενο φαναρι, γιατι αν ο οδηγος του δεν το αλλαξει, εκτος του οτι δεν θα βλεπει καλα τη νυχτα, δεν θα τον βλεπουν και οι αλλοι και πιθανοτατα θα γινει σοβαροτατο ατυχημα. Τωρα εαν μεινουμε μονο σε στραβωμα η βαθουλωμα της λαμαρινας ειναι προαιρετικο, και εξαρταται απο το ποσο βαθια ειναι σε θεση ο καθενας απο μας να βαλει το χερι βαθια στην τσεπη για να το επισκευασει.
ferra... (17/10/2016, 14:55) Συμφωνώ απολύτως με τον κύριο mazda, όμως με εξιτάρουν οι φίλοι μας οι Γερμανοί... πραγματικά... Και καινούργιο όχημα να έχεις και να το προσέχεις, ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ... αν σου κάνει κανείς στο δρόμο κάτι και δεν είσαι στις καλές σου, άνετα ρίχνεις το δικό σου όχημα επάνω στο δικό του και μετά από κάποια χρόνια θα αποζημιωθεί και θα έχει και το χρόνο του να σκεφτεί το τι έγινε!!!ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΒΑΛΚΑΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ!!!ΑΦΡΙΚΑΝΙΚΗ ΧΩΡΑ ΜΕ ΛΕΥΚΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ!!!Αν έχει τη δυνατότητα να αγοράσει άλλο κατευθείαν, όλα καλά, τα δικαστήρια τα Ελληνικά πάνε και πάνω από 20 χρόνια..., αν ζητήσει συγγνώμη κατευθείαν τότε του αγοράζεις καινούργιο όχημα, αν πουλήσει την Ελληνική τρέλλα του, τα Ελληνικά δικαστήρια κάνουν πάνω από 5 χρόνια..., όμως αν στην πορεία μετανιώσει που θα μείνει δίχως όχημα τότε και πάλι του αγοράζεις καινούργιο...ΕΙΠΑΜΕ ΠΡΩΤΑ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ!!! Να τα πείτε στους ειδικούς φίλους μας εις την εκεί ελπα, ΟΤΙ ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ ΒΑΛΚΑΝΙΑ!!!Επίσης αν τους βγάλετε για νυχτερινό "περίπατο" να θαυμάσουνε την Ελληνική μας φιλοξενία και τις ομορφιές μας, προσωπικές και μη και δουν κάποιον ΒΑΛΚΑΝΙΟ Έλληνα να έχει πάρει ΤΣΑΜΠΟΥΚΑ το μέρος το οποίο κάποιος άλλος περίμενε για να τοποθετήσει το όχημα του και ο άλλος του τσαλακώσει το όχημα και του πει 'ΦΕΡΕ ΝΑ ΣΟΥ ΚΑΝΩ ΜΙΑ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΟΤΙ ΕΚΑΝΑ ΟΠΙΣΘΕΝ ΚΑΙ ΣΕ ΧΤΥΠΗΣΑ, ΟΛΑ ΚΑΛΑ ΔΕΝ ΤΡΕΧΕΙ ΤΙΠΟΤΑ...' να μην σοκαριστούν!!!ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ ΒΑΛΚΑΝΙΑ, ΟΛΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΑ ΜΙΚΡΟΧΤΥΠΗΜΑΤΑ ΘΑ ΕΧΕΙ, ΔΕΝ ΧΑΛΑΣΕ Ο ΚΟΣΜΟΣ.-
eu_gr... (17/10/2016, 12:50) Αγαπητό αυτο Τρίτη , το σημαντικότερο ειναι σε αυτο το θέμα ειναι θέμα ασφαλείας. Πολύ απλά ένα αυτοκίνητο που δεν έχει επισκευαστεί η λαμαρίνα του και κυκλοφορεί και χτυπήσει κάποιον πεζό η έναν οδηγό μηχανής που ειναι εκτεθειμένος ειναι πολύ πιθανό η λαμαρίνα να λειτουργεί σαν μαχαίρι και να του κόψει άκρο κτλ. Αυτο δεν ξέρω πόσοι απο όλους μας το εχουμε συνειδητοποιήσει η απλά λέμε δεν πειράζει αφού πηγαίνει το αυτοκίνητο ας το οδηγήσω.

Απάντηση:
Αυτό που αναφέρετε είναι μια μεγάλη αλήθεια. Αποτελεί ίσως τον πιο σημαντικό παράγοντα, καθώς η οδική ασφάλεια είναι καθήκον όλων μας.