Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Φώτα που τυφλώνουν: Φταίνε τα LED, τα ψηλά SUV ή η αδιαφορία;
Ποιο αμάξι θα αγόραζες αν ήξερες πως θα το κρατούσες 20 χρόνια;
Σου φαίνονται τώρα χαμηλά τα όρια ταχύτητας; Ετοιμάσου για χαμηλότερα
Υπάρχει ελπίδα στο υδρογόνο, για να «γλιτώσουμε» από τα ηλεκτρικά;
Χρεώνουν πάρκινγκ με το κιλό στα SUV. Μήπως πρέπει και στα τέλη;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Ξενέρωτα ηλεκτρικά;
Διαβάστηκε από 5889 αναγνώστες

Μεταξύ μας, και χωρίς να ακούει κανείς, τι γνώμη έχετε για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Μήπως είναι για εσάς το τελευταίο καρφί στο φέρετρο της αυτοκίνησης; Μήπως είναι η πλήρης ψυγειοποίηση του αυτοκινήτου; Μήπως θέλετε να μείνετε το γαλατικό χωριό που μάχεται τον οδοστρωτήρα της ηλεκτροκίνησης; Ή σας αρέσουν; Αλήθεια, πόσο σας ενθουσιάζουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Μεταξύ μας, και χωρίς να ακούει κανείς, τι γνώμη έχετε για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Μήπως είναι για εσάς το τελευταίο καρφί στο φέρετρο της αυτοκίνησης; Μήπως είναι η πλήρης ψυγειοποίηση του αυτοκινήτου; Μήπως θέλετε να μείνετε το γαλατικό χωριό που μάχεται τον οδοστρωτήρα της ηλεκτροκίνησης; Ή σας αρέσουν;
Εντάξει, καλή η τεχνολογία, καλή η εξέλιξη και ακόμη καλύτερη η οικολογία. Σε ότι αφορά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όμως, πόσο τα συμπαθείτε;
Θα μου πεις αναλόγως τι περιμένεις από αυτά. Κάποιοι περιμένουν να κινούνται με κόστος 1 ευρώ τα 100 χλμ. Και σε αυτό δεν μπορείς να αντιτάξεις τίποτα, γιατί όταν μιλάει το χρήμα τα υπόλοιπα έπονται.

`Αλλοι περιμένουν να ησυχάσουν οι δρόμοι και οι γειτονιές. Για βγες έξω να δεις πόση φασαρία κάνουν τα αυτοκίνητα σήμερα και πόσο ηχορυπαίνουν τις πόλεις μας. Και μια και είμαστε στην ρύπανση, πολλοί περιμένουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για να πάψουν να βάφουν τα μπαλκόνια τους κάθε χρόνο να φεύγει η μαυρίλα από τις εξατμίσεις.

Είναι και κάποιοι που περιμένουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για να πάψουν να δίνουν δεκάδες χιλιάδες ευρώ κάθε τόσο, και απλά να μισθώνουν ένα όχημα, όπως σήμερα έχουν ένα συμβόλαιο χρήσης και συσκευής για το κινητό τους τηλέφωνο.

Υπάρχουν όμως και κάποιοι που βλέπουν όλα τα παραπάνω, με τα θετικά τους αλλά κυρίως τα αρνητικά τους, και σκέφτονται τη διαδικασία επιλογής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Όπως περίπου διαλέγεις σήμερα ψυγείο. Μία ακόμη συσκευή που δεν έχει καμία ψυχή, κανένα ενδιαφέρον στη χρήση (βλέπε οδήγηση), και δεν προσφέρει καμία απόλαυση στον χειριστή της.

Για πολλούς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όσο φουτουριστικά, όσο αποδοτικά, όσο καθαρά και καλά είναι για όλες τους τις χρήσεις, θα αποτελέσουν το τέλος μίας εποχής όπου το αυτοκίνητο αποτελούσε ένα μεράκι, και δεν ήταν μόνο το μέσο μεταφοράς το οποίο είχε σχεδιαστεί να είναι.

Για εσάς όμως τι είναι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Σε ποια μερίδα οδηγών ανήκετε; Και μεταξύ μας, τι άποψη έχετε για την ηλεκτροκίνηση; Θετική ή μήπως όχι; 
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
gpapa... (4/1/2017, 17:03) 'Εχοντας πρόσφατα οδηγήσει το BMW i3, ότι τα καθαρά ηλεκτρικά έχουν αρχίσει να μην υστερούν σε σχεση με τα συμβατικά αυτοκίνητα. Κατά τη γνώμη μου αυτή τη στιγμή τα προβλήματα τους είναι: - η μικρή σχετικά αυτονομία - η δυσκολία ανεφοδιασμού φόρτισης - και το υψηλό κόστος αλλά ελπίζω με τον καιρό να εξαληφθούν, για να μπορέσουμε να απολάυσουμε φουλ ροπή από τις 0 στροφές!
mange... (4/1/2017, 17:07) Αν η χώρα μας αξιοποιούσε όπως θα έπρεπε την άφθονη ηλιακή ενέργεια που έχουμε τότε θα έπρεπε το ρεύμα να μην στοιχίζει σχεδόν τίποτα. Και δεδομένο ότι οι ηλεκτροκινητήρες είναι πιο οικολογικοί, πιο αποδοτικοί και πιο δυνατοί με λιγότερες απώλειες ισχύος αλλά και σχεδόν μηδενικούς ρύπους τότε θα έπρεπε όλοι στην Ελλάδα να οδηγάμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα... Αλλά τα συμφέροντα από τα υγρά καύσιμα είναι πολύ μεγάλα και έτσι δεν το βλέπω να γίνεται άμεσα... Το μόνο πραγματικό πρόβλημα που υπάρχει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι το έξτρα βάρος από τις μπαταρίες καθώς και η αυτονομία τους. Επίσης με τα τωρινά δεδομένα είναι υπερβολικά ακριβά διότι δεν υπάρχει και ανταγωνισμός. Προσωπικά περιμένω πως και πως να βγει ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο με λιγότερο ή και παραπλήσιο βάρος με τα συμβατικά αυτοκίνητα καθώς και ισάξιες ή και μεγαλύτερες επιδόσεις στον δρόμο ώστε να το αγοράσω. Τόσα χρόνια κουράστικα να δουλεύω για να χρυσοπληρώνω την βενζίνη λες και δεν υπάρχουν πιο συμφέρουσες και πιο αποδοτικές και οικολογικές μορφές ενέργειας...
chdim... (4/1/2017, 13:46) Εννοείται ότι τα περιμένουμε πως και πως για όλους τους λόγους που κι' εσείς οι ίδιοι γράφετε. Οι πόλεις μας είναι μία κόλαση θορύβου και ρύπανσης. Προφανώς και θα μπορείς να ξανακατοικήσεις το διαμέρισμά σου στις λεωφόρους Αλεξάνδρας, Κηφισιάς, Πατησίων κλπ. που σήμερα μόνο για επαγγελματική στέγη μπορείς να το νοικιάσεις. Θα μπορείς πχ να πίνεις τον καφέ σου στους ίδιους κεντρικούς δρόμους και να μη διερωτάται ο άλλος (εγώ είμαι αυτός) αν είσαι μεταλλαγμένος και μπορείς να επιβιώνεις με την εισπνοή μείγματος καυσαερίων. Δεν θα χρειάζεται να πάρεις μία βαθιά εισπνοή και κρατάς την αναπνοή σου μέχρι να βγεις από το γκαράζ ενός πλοίου και πόσες άλλες περιπτώσεις θα μπορούσα να σας απαριθμήσω που η ζωή μας θα είναι ασυγκρίτως καλύτερη. Για να μην πούμε και την περίπτωση της εξέλιξης που θα σου επιτρέπει να φορτίζεις τις μπαταρίες του αυτοκινήτου σου από αποκλειστικά ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
makis... (3/1/2017, 09:10) Το άρθρο μιλάει για ΗΛΕΤΡΙΚΑ και όχι για υβριδικά (prius και ομοειδή). Σε αυτή την κατηγορία η μόνη μάρκα που παίζει παγκοσμίως σχεδόν μονοπώλειο είναι η TESLA. Πόσοι από εμάς άραγε έχουν οδηγήσει ή έστω έχουν δει από κοντά ένα τέτοιο; Γιατί γράφετε για πράγματα για τα οποία δεν έχετε προσωπική εμπειρία; Ο υπόλοιπος κόσμος που τα υιοθετεί και τα αγαπά, είναι καθυστερημένοι; Δεν ξέρουν να οδηγούν; Δεν θέλουν να ακούν την εξάτμιση και να μυρίζουν τις αναθυμιάσεις του λαδιού και των διαρροών των υδραυλικών συστημάτων κάθε φορά που (ξε)παρκάρουν; Τα ηλεκτρικά είναι το μέλλον κύριοι, και πιστέψτε με θα είναι πολύ εύκολο να μας μεταπείσουν όταν έρθουν εδώ στην ψωροκώσταινα όσο σκληροπυρινικοί petrolheads και να είμαστε. Ευχαριστώ.

Απάντηση:
Υπάρχουν ηλεκτρικά μοντέλα και εκτός της Tesla αγαπητέ αναγνώστη, τα οποία και έχουμε οδηγήσει-δοκιμάσει. Χαρακτηριστικά παραθέτουμε τις δοκιμές του VW e-Golf (http://www.autotriti.gr/data/news/preview_news/VW-e-Golf_136752.asp), του VW e-Up! (http://www.autotriti.gr/data/news/preview_news/Test-VW-e-up_127013.asp) καθώς και της BMW i3 (http://www.autotriti.gr/data/news/preview_news/Kalwsorisate-sto-mellon_115538.asp).
stath... (19/10/2016, 16:14) Μου αρέσουν τα μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα για χρήση μέσα στην πόλη, όπου δεν χρειάζεται μεγάλη αυτονομία και υπάρχει μεγάλη κίνηση, όπου ένα μικρό αυτοκίνητο έχει πλεονεκτήματα, εύρεσης θέσης στάθμευσης και μηδενικής ρύπανσης. Η ένσταση μου όμως είναι ότι η τιμή κτήσης ενός τέτοιου αυτοκινήτου είναι υπερβολικά υψηλή. Εγώ θα δεχόμουν μια τιμή γύρω στα 5.000 ευρώ, που τη βρίσκω απόλυτα λογική. Τα μηχανικά μέρη ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, όπως είναι κυρίως ο ηλεκτροκινητήρας, έχει τόσο απλή κατασκευή, που δεν δικαιολογεί την υψηλότερη τιμή του, σε σχέση με έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης. Μόνο οι μπαταρίες δικαιολογούν ένα αυξημένο κόστος, αλλά αυτό θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί, με την ενοικίαση των μπαταριών, αντί της αγοράς τους. Θα μπορούσε επίσης οι μπαταρίες όλων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να κατασκευάζονται σε συγκεκριμένα τυποποιημένα μεγέθη, προκειμένου να μπορούν εύκολα να τοποθετούνται σε όλα τα αυτοκίνητα, αλλάζοντας τις άδειες με γεμάτες, στα πρατήρια και έτσι να μην χρειάζεται το αυτοκίνητο να παραμένει, για φόρτιση, πολλές ώρες.
nikos... (19/10/2016, 15:37) Τα ηλεκτρικα για μενα, αλλοιωνουν την οδικη συμπεριφορα του αυτοκινητου για πολλους και διαφορους λογους. Πρωτα απ' ολα, ειναι ολα εφοδιασμενα με αυτοματα κιβωτια που εχουν συγκεκριμενο kickdown, και τα οποια ρυθμιζουν εντελως μονα τους τη συμπεριφορα του αυτοκινητου, χωρις καμια παρεμβαση του οδηγου, ο οποιος δεν μπορει να συμμετεχει στα οδηγικα δρωμενα, χωρις καν την υπαρξη paddles στο τιμονι. Ουτως η αλλως εχω εκφρασει πολλακις την αποψη μου γυρω απο τα αυτοματα. Ενας ακομη λογος, ειναι οτι λογω του αυξημενου βαρους που διαθετουν, χαρη στις μπαταριες, αλλα και τα ενισχυμενα υλικα για την κατασκευη τους ωστε να ειναι συμπαγη και να μειωνουν τις αεροδυναμικες αντιστασεις ωστε να ριχνουν κατακορυφα την καταναλωση και τους ρυπους, ειναι πολυ πλαδαρα στο δρομο, με σημαντικα αυξημενες κλισεις. Ακομη ενας λογος, ειναι οτι οι ηλεκτρικες μοναδες υπολειπονται σε ισχυ κατα πολυ σε σχεση με ενα συμβατικο μοντελο. Εκτος απο ορισμενα supercars, τωρα, για να παμε και στο θεμα της εμφανισης τωρα, εκτος απο τα πανεμορφα Tesla Roadster, BMW i8 και τη νεα Porsche Mission e, που αναμενεται να παρουσιαστει συντομα, ειναι πολυ υποδεεστερα εναντι των συμβατικων μοντελων. Επιπροσθετως ειναι και πολυ ακριβα. Για ολους αυτους τους λογους πιστευω πως τα ηλεκτρικα δεν θα ειναι ποτε η αν θα ειναι θα γινουν πολυ αργοτερα επικαιρα και μεσα στο πνευμα της εποχης, ποσο μαλλον να πρωταγωνιστησουν. Εγω προσωπικα παντως, δεν θα τα επελεγα ποτε.
nikle... (19/10/2016, 14:02) το ξενέρωμα που έγκειται? στο ότι δεν έχει ταχύτητες? Δεν έχει ταχύτητες διότι απλούστατα δεν χρειάζεται ταχύτητες. Στις Μ.Ε.Κ. το κιβώτιο είναι απαραίτητο για να παρακαμφθεί το εγγενές ελάττωμα να μην δουλεύουν σε χαμηλές στροφές, και η πλήρης ροπή αποδίδεται σε συγκεκριμένο εύρος στροφών. Οι ηλεκτρικοί κινητήρες δουλεύουν από μηδέν στροφές το ίδιο καλά και με πλήρη ροπή! ούτε δίσκοι σύμπλεξης ούτε τίποτα. Τώρα αν κάποιος εννοεί ως συναρπαστική οδήγηση να μουγκρίζει ο κινητήρας και να "καρφώνει" τις ταχύτητες τότε ναι θα απογοητευτεί από τον "πολιτισμό" και την απλότητα του ηλεκτρικού οχήματος
ferra... (19/10/2016, 12:46) Το ηλεκτρικό όχημα προηγήθηκε ως κατασκευή από τις μ.ε.κ. και για γνωστούς-άγνωστους λόγους προτιμήθηκαν οι μ.ε.κ. Το ηλεκτρικό όχημα ήταν πάντοτε το μεταβατικό στάδιο στην όποια μετάβαση της τεχνολογίας...αδικημένο, μπορούσε κάλλιστα να πρωταγωνιστεί αντί των μ.ε.κ. όσο καιρό είναι στο προσκήνιο και οι μ.ε.κ...τότε οι περισσότεροι δεν θα είχαν πολλά αρνητικά να πουν όπως τώρα...θα το συνήθιζαν όπως τις μ.ε.κ. Όλα τα motorsport θα ήταν ηλεκτροκίνητα, θα είχε μία άλλη μαγεία... Ναί ξενίζει το να οδηγάς/κατέχεις toyota prius, κ.τ.λ. όμως είναι μία άλλη μορφή τεχνολογίας που είτε την αποδέχεσαι, είτε όχι...Μπορούν κατασκευαστικά να βγουν ηλεκτρικά οχήματα με ιπποδυνάμεις 500 plus αλόγων, όπως και σε επίπεδο βελτίωσης 1000 plus και πάλι... Άλλοι είναι οι λόγοι που δεν γίνονται όλα αυτά...διαβάστε κάποιο άρθρο για να δείτε πόσο της εκατό κατέχει όλη την τεχνολογία επάνω στη γη!!!ΕΙΝΑΙ ΤΟ 1% ΤΟΥ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ.-ΤΩΡΑ ΒΓΑΛΤΕ ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΣΑΣ.-
mostr... (19/10/2016, 09:57) Αν το ηλεκτρικο δεν εχει την αισθηση οδηγησης ενος συμβατικου αυτοκινητου τοτε δεν θα το επελεγα. Οσοι εχουν οδηγησει υβριδικο ξερουν τι λεω. Μιλαμε για μεγαλο ξενερωμα. Σιγουρα ομως για ενα μικρο πολης θα ηταν η πρωτη μου επιλογη. Εκει δεν εχουν αντιπαλο.
geome... (3/1/2017, 13:16) Μάλλον πρέπει να περιμένουμε να βγούν τα ηλεκτρικά μηχανάκια (και να γίνουν υποχρεωτικά) για να ησυχάσουμε από τον θόρυβο! Όσο για τα ηλεκτρικά αυτοκινητα είναι πράγματι το μέλλον αλλά όχι ακόμα, καθώς ουσιαστική αυτονομία θα αποκτήσουν μόνο με κυψέλες υδρογόνου, και το δίκτυο υδρογόνου αργεί. Πάντως τη ροπή και την επιτάχυνση ενός δυνατού ηλεκτρικού αυτοκινήτου λίγα supercars μπορούν να την ανταγωνιστούν. Όσο για τη διαφοροποίηση μεταξύ των αυτοκινήτων, υπάρχουν πολλά ακόμα χαρακτηριστικά που μπορούν να την εξασφαλίσουν.